[SGW] SGW-Wieringerwerf - Wedstrijdverslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: SGW-Wieringerwerf - Wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:16

nou, waar blijft de rest? We zijn niet nieuwsgierig Knipoog

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:17

Zo ook weer terug.

Rabette heeft een dikke bult onder der spronggewricht, hopelijk een bloeduitstorting. Het lijkt er wel op, hij zakt nl iets.

Sabine ik vond het zo sneu voor je. Ik hoorde van een val en ik keek meteen of nr 4 al over de finisch was. Heel veel sterkte met je pols.

Het verhaal van de ambulance die laat was kan ik wel verklaren
Er is een man zijn oor kwijtgeraakt toen zijn paard in paniek raakte in de trailer. Touw kwam om die man zijn hoofd terecht, zijn hals was kaal en zijn oor was eraf. Die is in het ziekenhuis eraan gezet. Dit gebeurde rond dezelfde tijd als de val van Sabine.

Iedereen die goed gereden heeft gefeliciteerd.

Vandaag een hoop bokkers in de B voorbij zien komen en er heeft 1 iemand een superdebuut gemaakt
Anthea, ik vind jou paard echt geweldig en die storing in het bos naar 15 en 16 toe kan je hem niet aanrekenen.
Ik zat trouwens bij hindernis 16, heb af en toe mijn hart vastgehouden zo dol reden mensen op de hindernissen af.

Marleen leuke foto's, ze gaat echt met der oortjes erop koppie onder.
Laatst bijgewerkt door gr_roos op 26-08-07 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:20

Wat was dat voor hindernis GvdT?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:29

Hier staat de hele serie.
http://www.marleenwiegersma.nl/hobbies.html

Het gebeurde bij een boompje voor het water, ze springt er vrij hoog over en struikelt in de landing.
Ik kreeg van een aantal mensen te horen dat ze niet koppie onder was geweest maar hier dus het bewijs.
Op de foto's van LB fotografie zie je heel goed dat ze der oren naar voor houd en dat is ook het enig wat boven water uitsteekt.

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:30

Voor rabette: Ach gut

Een ooor kwijtgeraakt Nagelbijten / Gniffelen Dat klinkt niet best..
Moest Anthea vandaag?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:33

GvdT, die foto's zijn echt niet mis!
Welke klasse was dit eigenlijk L of M?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:34

GvdT reed M.

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:34

Zo, ik schrok wel even toen ik die foto's zag. Ziet er heftig uit. Ach gut

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:35

ah, ok, dus dat zijn hindernissen die ik in het L nog lang niet tegen kom... Echt eng hoe het mis kan gaan op een hindernis die ik er niet eens zo ingewikkeld uit vind zien...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:36

ik denk dat er idd een probleem met de bodem was, en degene die ik zag vallen (nr 84) reed ook veeeeel te hard.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 22:38

Dan zie je maar weer hoe sterk de remmende werking van water is als je zo hard in komt en zeker als er ook nog een slechte plek in de bodem zit.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:41

die nr 84 viel pas veel laterr, was al een paar galopsprongen het water in.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:46

Zal ik mijn verslagje ook even maken;

Dressuur; zoals gewoonlijk, bagger, (ze was 10 dagen niet gereden ( toen wel 6x gelongeerd!) vrijdag en zaterdag gereden) Het eerste stuk ging best redelijk, ze bleef netjes bij me enz. Na da galop eigenlijk niet meer gedraafd Nerd ( gaat ze van die stijger-aangaloppeer-huppeltjes maken ) Ze kreeg het ineens in dr kop en toen was het over, ze was niet meer te rijden, dus netjes afgewacht tot ze een beetje kalmeerde ( wel voorwaarts natuurlijk ) Maja, toen was ik al weer bij het laatste stukje ( Ja, dat prut stukje, E afwenden arbeidsstap, B rechterhand arbeidsdraf, FA overgang arbeidsstap A afwenden, XG HH groeten, en dan zeggen ze dat ze je de tijd willen geven om nette overgangen te maken in de B Verward ) Dat ging eigenlijk wel weer vrij redelijk, afgeroet met een big smile naar de jury natuurlijk ( nee, ik ben echt niet boos op mn paard!) Uiteindelijk 164 punten ( waar ik zelf erg tevreden mee ben..! )

Springen; ging echt super! Foutloos, binnen de tijd. Ze bleef bij me waar ze bij me moest blijven en ging weg wanneer ze moest. Lachen

48 hartslag na het springen, vetarinair goedgekeurd Lachen

Cross; super, foutloos, na heel wat raar aanrijden ( van paard, brak gewoon helemaal door de begrenzing heen ( maja, kon ook niets van haar verwachten omdat ze niet serieus genoeg getraint is voorgaande weken. ) maar toch elke hindernis in 1 poging foutloos gesprongen. Ze twijfelde overal wel heel erg na de haag ging ze superfijn lopen, zonder te twijfelen, en bij de Beukburcht bracht ik haar helaas aan het twijfelen, ik ging een fractie te veel naar voren, waardoor ze geen mooie afstand had, ze liep wel netjes door Lachen Na de Beukburcht ging het weer super! Eigen geklokte tijd (met mobiel) was 5.54 ideaal van 6.12, dus nog net acceptabel, mocht iets rustiger dus.

Veterinaire keuring met een hartslag van 72 (net als in maarsbergen! ) goedgekeurd Lachen Daarna nog wat gestapt, en heerlijk verwend Lachen

Dus dat was weer een foutloze cross, en dus 2 winstpuntjes Lachen Na 2x starten B+4. Overigens was ze in maarsbergen veel fijner, en twijfelde ze daar veel minder, terwijl dat best pittig stond en onbekend terrein is.. Dijkgatbos kent ze op haar duimpje Tong uitsteken ( als ze die zou hebben Nerd )

Maar evengoed was ik erg tevreden, kon ook niet meer dan dit verwachten van haar!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:47

Het water is er helemaal uitgweest en de bodem is helemaal nagekeken.
Vandaag met opruimen 2 jongens het water in gestuurd en op de plek waar Rabette struikelde was er net een overgangsplek van zand naar grind, ik denk dat dat misschien het probleem was.

Volgens de poster had ze zich oversprongen. Eerst had hij het er ook nog over dat ik loeihard inkwam Verward ik rijd nl nooit hard op water aan, trek een paard wat ik niet kan houden eerder stil dan dat ik er in dender. Later vertelde hij dat hij het van de M ruiter in het blauw met roze niet begreep dat het mis ging, die kwam mooi rustig in en ging ook heel makkelijk door het lastige lijntje voor het water. Toch nog maar even naar hem toe gegaan en gezegd dat ik die M ruiter was Clown

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:48

Jolienn gefeliciteerd met je foutloze rit!!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:52

Ilse: Mooi debuut!
Als je maar lekker gereden hebt, en je hebt toch mooi wint te pakken. Die tijd komt dan wel weer. En gefeli met je prijs.

GvdT: Niet helemaal een fijne rit zo te horen? Scheve mond
Hopen dat het vocht snel weer weg trekt.

SGWukkie: Balen van je springparcours zeg! Dat is altijd wel heel erg balen. Zag je vandaag nog in de B, toen dacht ik al, huh?

Dennis_K: Jammer van de stop.

Nelis: Goed gereden joh!! En gefeli.

Jenga: Gefeliciteerd!

Reeskees: Mooi dat je zo lekker gereden hebt.

Lielle: Jammer van het springen, maar wel goed gecrossed en da's het belangrijkste Lachen En gefeliciteerd met je prijs!

SannySunny: lekker gereden zo te zien!

Jeetje Sabine.. het zit je ook écht wel tegen de laatste tijd..
Heel veel beterschap!

Ladyzwien: Balen van je springparcours en stopje..

Hester: Jammer van je springen.. Maar gelukkig wel lekker gecrossed, en super gefeliciteerd natuurlijk!
Leuke prijzen.

Bianca1980: Welkom! En mooi dat je fijn gereden hebt Lachen

Jolanda: toch ook mooi gecrossed dan!

Jeeh GvdT: Wat een erg ongeval van die man met zijn oor!

Jolien: mooi dat je foutloos gecrossed hebt.

Zo alles bijgelezen Clown

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:58

Nu mijn verslagje:

Dressuur kon stukken beter.. begon wel aardig, maar steeds meer spanning. Punten vielen mee! 183, en in de middenmoot.
Stond op mijn protecol, meer controle, leuke combinatie!
Dat vond ik wel heel leuk om te lezen Lachen

Springen lekker, foutloos.

Cross: Ging ook heel lekker! Even twijfel op het witte hek, maar kon haar zo door drukken, en ook bij de wijnvaatjes ging ze braaf door met wat aanmoediging! Even ingehouden voor het water, maar gelukkig niet al stop gerekend, dus foutloos! Haha!
Was wel iets buiten de tijd doordat ze in de 'kuiltjes' wat terug kwam, en ook ik sloeg linksaf ipv rechts Ilse Nagelbijten / Gniffelen

Ben helemaal blij!! Als je nagaat dat ik haar pas sinds september rijdt, en dit onze 2 echte cross was.

GvdT: Mijn moeder vertelde al dat de poster bij de wijnvaten zei: ooh daar komt Annemieke, met Tjoklat Toffee hé? Ik vroeg me al af wie dat dan geweest moest zijn. Maar nu zie ik dat jij daar vandaag zat! Had ik dat geweten had ik even kunnen zwaaien. Al had ik daar niet echt tijd voor onderweg haha!

Canter: Je hebt me niet gezien geloof ik, maar ik de nog handschoenen gepast, ze waren alleen te groot..

Verder Arlette nog gezien, Breunis, Scum & Lex, en misschien nog meer mensen die ik vergeet Bloos

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 07:42

Ook wij zijn supertevreden, mijn vriend heeft gister ons paard Ventje voor het eerst gecrosst. Dressuur ging netjes, maar te tam, hij deed netjes zijn oefeningen, maar was erg lauw en daar is ie vreselijk op afgestraft, 177 punten vond ik persoonlijk erg laag voor zo'n proefje Boos! , maarja we kwamen voor de cross!
Springen foutloos en goed bij de dierenarts, dus de cross in!
Eerste 4 hindernissen was het knijpen, maar daarna kreeg hij de smaak te pakken, zelfs zonder twijfelen de waterbak en en bij het einde nog steeds foutloos!
Bij de dierenarts de complimenten dat hij zon goede conditie heeft met een hartslag van 48, waren we erg blij mee want dat hadden we eigenlijk nog nooit getest...!!!!
We waren super tevreden met onze 5-jarige in zijn eerste cross, hij is goedgekeurd als crosspaard Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 07:53

goed gedaan rayo, annemieke en Yolien!

GvdT, dat overspringen zou wel kunnen als je die fotoserie ziet. Ze komt wel enorm van de grond op de waterinsprong.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 08:06

Annemieke en Roya, gefeliciteerd!

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 09:08

Mocht er overigens iemand nog foto´s hebben gemaakt van startnummer 65 zijn ze altijd welkom, of ze nu mooi zijn of niet….
De foto die je op de cross gelijk uit kon laten printen hebben we al, was erg mooi gelukt moet ik zeggen! (ondanks de gezichtsuitdrukking van mikel…)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 10:13

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 10:16

hee Doei!
heb foto's van de cross gemaakt inderdaad, ga zo de foto's op me site plaatsen Ja
welke zijn bokkers ? nummer, kan ik die hier ook even in een linkie zetten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 10:18

Za, nr 31

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 10:20

zondag nummer 65