[SGW] SGW Wieringerwerf (25/26 augustus) - Wie doet er ook mee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: SGW Wieringerwerf (25/26 augustus) - Wie doet er ook mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 08:22

Ik heb geen idee hoe hoog het oefen stond. Een B cross staat normaalgesproken op 80/90. Behalve afsprongen, die mogen 1 meter zijn.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 10:00

En ik vond laatst mn springparcours van 60-80 al aan de maat. Hoe men er ooit bij komt dat we Bcross kunnen starten is mij een raadsel Clown
Alhoewel ik de oefen verder niet hoog vond, een enkele sprong daargelaten

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 10:21

Die witte hekken worden hoge.. Dit waren de lage, omdat er ook pony's mee doen. In de B paarden is het dacht ik gewoon de lage piano, de strohalm verwacht ik ook wel wat hoger, zoals eerder gezegd, het zal ong. 80-90 zijn. Het springparcours staat in het dijkgatbos altijd super laag Knipoog E pony's springen bijna nog hoger dan de paarden.. Zoooo vaag.. E pony's en paarden veranderen ze niets aan de hoogte ( vond ik vorig jaar erg flauw Tong uitsteken Toen reed ik op mijn E pony mn 1e cross, en met springen gaat het niet altijd zo goed, hij wil nog wel eens stoppen enz. omdat ik het eng vind Tong uitsteken )

Ik heb vorig jaar E pony's klasse B gedaan, en dat was echt heel goed te doen. Springparcours is laag. 80 cm.. Voor E pony is dat dus eigenlijk 10 cm hoger dan voor de paarden, maargoed, whatever.. De cross was ook heel goed te doen. Er waren een aantal hindernissen die ik eng vond toendertijd.. Maar daar denk ik nu van.. Pfffffffff zeur niet kind Tong uitsteken De cross is echt heel goed te doen, maarja, zoals altijd geldt, vertrouw in jezelf & in je paard en blijf altijd met lef rijden Clown

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 20:54

ik doe ook mee in het M. Ik ga vrijdag al omhoog en blijf dan bij vrienden in amsterdam slapen die ook op 5 minuten van de manege wonen waar ik nanea kan stallen.

Ik neem aan dat er ook al op vrijdag verkend kan worden?...hoef ik dat zaterdag al niet meer te doen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 21:18

Je kan vrijdag vanaf 14.00 of 15.00 verkennen. Dressuur moet eerst afgewerkt zijn voor ze kunnen starten met de cross. Cross loopt nl voor een deel langs/over het dressuurterrein.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 21:19

maar opzaterdag kan je toch ook nog wel verkennen?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 21:27

Makkelijk, dressuur begint meestal om 8.30 tot 12.00. Om 12.00 start de cross met het Z. Zit zeker een 45min verlagen in en dan een paar Z starts en dan 27 M starts. Misschien nog Z pony's

De eerste L starter zal zo volgens mij op zijn vroegst om 14.00 de cross in gaan. Rosina houd zoveel mogelijk rekening met reistijden dus als je van ver komt hoef je niet vroeg te starten. Andere jaren startte eerst de ruiters die voor het RK rijden en daarna de rest.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 21:43

oh dat is wel beter
ik rijd namelijk met 3 pony ruiters uit het L mee dus zitten we niet zo heel ver uitmekaar zoals in maarsbergen

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 14:32

LZ, ik weet alleen hoe het voorgaande jaren ging Knipoog , maar je moet er wel rekening mee houden dat er nog een M pony groep komt na het L paarden. Daar hoeft natuurlijk niet voor verlaagd te worden.

Ik weet niet wat je ver uit elkaar vind liggen qua tijden.

Wel handig om eem fiets mee te nemen, nu ik het woordje ver type bedenk ik me dat je als je pech hebt een stuk moet lopen van parkeerplaats naar wedstrijdterrein. Daar is alles wel dich bij elkaar.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 09:28

nou dan komt het wel goed, je bent er sowieso een hele dag dus ja
maar in maarsbergen was ik voor half 2 al klaar met alles en moesten nog 2 dames crossen om 6 uur savonds. dus ja dan is het een hele lange dag.

wist dat er ook M was, maar wordt de M pony;s niet voor de L paarden gereden dan?

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:05

Nope, iig naar mijn weten niet. Het is naar mijn weten altijd eerst paarden dan pony's.. Bpa->Lpo, Lpa->Mpo, Mpa->Zpo, enz. En zo gaat het volgens mij altijd.. Lachen Ik ben niet anders gewend iig..

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:19

Moet ik je toch corrigeren Knipoog De L pony rijden op zaterdag en de B paarden op zondag. Alleen vorig jaar niet omdat de (regio)pony's toen zaterdag kampioenschappen hadden (dressuur en spring) bij van Merle.
Was het laatste vrije weekend voor de hippiade en de pony's konden vanwege het slechte weer toen niet bij Wiron hun RK rijden.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:22

gvdt weet jij wanneer er startlijsten online komen?

hoop namelijk dat ik niet te laat hoef want ik heb de nacht dienst van zaterdag op zondag

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:33

GvdT schreef:
Moet ik je toch corrigeren Knipoog De L pony rijden op zaterdag en de B paarden op zondag. Alleen vorig jaar niet omdat de (regio)pony's toen zaterdag kampioenschappen hadden (dressuur en spring) bij van Merle.
Was het laatste vrije weekend voor de hippiade en de pony's konden vanwege het slechte weer toen niet bij Wiron hun RK rijden.

Ja oke, maar ik bedoel het dat als pa-po over dezelfde hoogte gaan op dezelfde dag dat ze paarden dan eerst gaan en daarna de pony's Knipoog

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 15:05

dus zaterdag beginnen ze met
z paarden
dan z pony's/ m paarden
dan l paarden/ m pony's
en dan l pony's

zo klopt het toch?

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 18:03

Vind het wel jammer dat er zondag alleen maar B is.

GvdT, ik zag dat er zondag rugnummers af te halen zijn, van die stoffen dingen, tegen borg.
Maar dus geen gewone papieren?
Dat heb ik namelijk veel liever.. Mag je anders niet zelf nummer uitprinten voor in je rugnummerdrager?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:25

AnneMieKe_89 schreef:
Vind het wel jammer dat er zondag alleen maar B is.

Maar dat is wel een volle dag B, ik geloof dat het de enige wedstrijd is die ook B catAB heeft.

Citaat:
ik zag dat er zondag rugnummers af te halen zijn, van die stoffen dingen, tegen borg.
Maar dus geen gewone papieren?
Dat heb ik namelijk veel liever.. Mag je anders niet zelf nummer uitprinten voor in je rugnummerdrager?

Daar zou ik even contact over opnemen met Rosina. Ze rijden hier nog bewust met stoffen dingen zodat mensen die 1 keer per jaar rijden niet meteen een rugnummerdrager hoeven aan te schaffen. Het zijn wel fijne hesjes, je maakt ze dicht met knoop en knoopgat elastiek dus geen gepiel met touwtjes en knopen die je er niet meer uit krijgt.

Nelis ik weet het niet, anders bel je er ook even over naar Rosina, die heeft daar echt wel begrip voor en ze probeert het altijd zo gunstig mogelijk in te delen voor iedereen.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:38

GvdT schreef:
Maar dat is wel een volle dag B, ik geloof dat het de enige wedstrijd is die ook B catAB heeft.

Hm.. Ik heb een aantal jaar geleden in Heino ook met mijn Welshje cat. B B SGW gestart.. Knipoog ( Maar dat kan veranderd zijn hoor, ik weet het niet Knipoog )

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:44

Bathmen had vorig jaar ook nog voor de AB-tjes net als Ede. Staat nu in geen 1 VP meer.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:51

Okee.. Nouja kan best hoor. Is minimaal 3 jaar geleden al weer Knipoog Wel jammer, maarja, er zal ook wel niet zoveel animo meer voor zijn. Tegenwoordig beginnen al die koters al op een D pony.. Nagelbijten / Gniffelen ( Bij ons in de buurt zie je heel veel super kleine kindjes op veel te grote pony's.. Dan denk ik ook, koop lekker een ABtje waar je lekker op rond kunt hobbelen, en waar je superveel van leert, en als je te groot wordt ga dan naar een D.. Maarja, dat zal ook wel gelijk de grootste reden zijn om niet op een kleine pony te beginnen, dan moetie verkocht ook.. )

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 20:14

Hopelijk krijgt buienradar gelijk. Als ik de verwachting voor 2 weken aanklik blijft het zo goed als droog de week voor de cross en het weekend van de cross. Het wordt dan ook niet al te heet. Nu maar hopen dat ze het goed hebben Knipoog

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 22:01

GvdT schreef:

Dat is dan wel weer heel leuk om te zien!
Dankje voor je info over de rugnummers. Lachen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 09:01

Nog geen startlijsten Clown
*ik ben niet nieuwsgierig*

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 11:11

GvdT schreef:
Hopelijk krijgt buienradar gelijk. Als ik de verwachting voor 2 weken aanklik blijft het zo goed als droog de week voor de cross en het weekend van de cross. Het wordt dan ook niet al te heet. Nu maar hopen dat ze het goed hebben Knipoog

dat zou wel heel mooi zijn Ja

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:14

ben ook wel nieuwschierig ja
heb alvast betaald via de bank Haha!