[SGW] SGW Ede wedstrijdverslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjimmy

Re: SGW Ede wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:00

rowo gefeliciteerd! wat goed!

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:02

Super Rowo. Gefeliciteerd met je 1e prijs! OK dan!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:07

Gefeliciteerd Rowo! Knap hoor! Wist inderdaad niet dat je naast me stond... Mag me best aanspreken hoor Lachen

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:12

En mij hadden jullie ook wel aan mogen spreken hoor Haha! Alleen Arabendu heeft me de hand geschud Knipoog Leuk! Jullie weten nu grotendeels wie ik ben, maar ik niet wie jullie zijn Nagelbijten / Gniffelen Wat waren jullie nummers?
Ik ga nu de foto's uitzoeken van vandaag, duurt wel minimaal een paar uurtjes hoor.....

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:12

tnx voor de complimenten over de foto's! het is mijn eerste keer SGW foto's maken Nagelbijten / Gniffelen

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:16

Wooooow rowo, wat goed zeg, gefeliciteerd!!! OK dan!

Gefeliciteerd met je prijs martinev!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:18

Zijn jullie ook zo verbrand trouwens?? Nagelbijten / Gniffelen

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:21

@ SGWukkie: ok dan was het iemand anders die met 4 weigeringen en de laatste op 8 eruit ging, sorry Knipoog

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:24

Heb ook wel een kleurtje gekregen vandaag! Ook wel weer eens leuk na al die regen!
Super dat je vandaag ook weer foto's hebt gemaakt Sjimmy, ben heel benieuwd! Ik was startnummer 83.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:24

Rowo en Martinev gefeliciteerd met jullie prijzen!!!

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:25

Ja, ik denk het inderdaad. Ik had namelijk ook geen vier weigeringen. Na de derde stop ben ik zelf gestopt en heb vrijwillig de cross verlaten. Was dus niet gediskwalificeerd.
Maar geeft niet. Ben in ieder geval blij dat de jury niet zo over mij dacht. Anders gaat er iets niet goed Knipoog

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 21:49

Ik ben ook weer terug uit het kabouterbos (ik zeg kabouterbos vanwege de “hoogte” van de hindernissen). Clown

Als eerste de cross verkend en ik vond het nog simpeler staan als de foto’s van Sjimmy mij al deden vermoeden. Ik dacht echt dat ik de (met alle respect) B-pony’s aan het lopen was.

Dressuur ging al een heel stuk fijner dan voorheen, maar helaas niet echt op waarde geschat door de jury. Oké, er zaten heus nog wel wat fouten in (o.a. een bok bij het aangalopperen) maar ook hele goede stukken, halsstrekken ging ze echt met de neus over de grond! en de aanleuning was fijn voorelkaar. Na ja, volgende keer beter dan maar.

Het springen bleek wat in te lopen (96 was in de ring toen ik aankwam en ik had nr 101) dus dat was even schrikken. Maar na 96 kwam opeens weer 89 ofzo, dus toen kon ik op mijn gemakje wat losspringen.
Parcours ging simpel en foutloos. Op 9a kwam ik wel iets dicht, waardoor we wat groter op 9b kwamen en ze een balkje aantikte die gelukkig wel bleef liggen.
Eventjes gestapt en daarna naar de DA. Met een hartslag van 66 mochten we door.

Doordat het springen was ingelopen had ik wat meer tijd voor ik van start ging in de cross en ondertussen nog even wat gepraat met martinev en jipje_niekje kwam mij ook nog even gedag zeggen. Toen ik er nog 2 voor me had ging ik weer wat draven en 3 keer wat gesprongen nog. Aftellen en GO.
Hindernis 1 was een lachertje, zo`n laag stammetje…………maar goed.
Ik vond de bodem echt al een heel stuk slechter dan toen ik de cross liep en mijn uitgestippelde route over de harde kantjes had niet zoveel nut meer. Het 1e en 2e water gingen fijn al was de grote waterbak echt heel erg diep, ben daar ook maar in draf door heen gegaan, smalletje daarna ook simpel en hindernis 9 ben ik nu nog steeds aan het zoeken Verward . (Bij het cross-lopen stonden er alleen de bordjes er en het hindernisnummer. Navraag bij secretariaat bleek dat daar later nog een dikke boom kwam te liggen, maar die ligt er nu dus volgens mij nog steeds niet)
De kuil ging fijn, al wilde Sims de B-sprong voor het L-paarden eigenlijk doen, maar ik kon haar nog overtuigen om daar langs heen te gaan. Mooi die bocht aan de buitenkant kunnen rijden zodat ik een mooie lijn naar het waaiertje bovenaan had. Op de gaffel had ze een kleine aanmoediging in de vorm van mijn stem nodig; daar keek ze iets op. Berkensprongetje heerlijk! Maar jammer dat ik haar snel moest remmen omdat het pad een modderbrij was geworden. Niks geen dun modderlaagje met daaronder harde grond.
Het pad na de kuil, richting de gaffel en helemaal na het berkensprongetje vond ik echt te zwaar en blubberig geworden. Even teruggenomen daar om vlak voor de rodondendronbocht weer aan te galopperen. Water ging heel fijn maar helaas de laatste sprong (simpel heggetje) naaide Sims me een oor aan door op het moment van de afzet naar rechts te schieten om er langs te gaan Boos! . Snel omgedraaid en een tik mee, want daar was ze gewoon stout, erover en gefinished.

Al met al ben ik best tevreden, maar ik baal toch dat ik in zo’n eenvoudige cross toch een langsloper aan mijn broek had. Frusty
Ik heb niet meer op de uitslag gewacht, want toen ik om half 6 ging vragen of ik al ergens mijn dressuurcoupon en eventueel stijlprotocol van de cross kon halen, zeiden ze dat dat pas over een uurtje ofzo kon. Heb ik nog nooit eerder meegemaakt dat je pas, nadat de laatste in de cross is gefinished, je coupon kunt ophalen. Maar ja, daar doe je niets aan.
Crosskip trouwens ook nog weer even gesproken bij het uitslagenbord. Doei!

De organisatie van Ede is mij wel enorm tegengevallen. Dat was voorgaande jaren echt een heel stuk beter. Ik zal daar verder niet op in gaan, want dat heeft toch niet zoveel zin.

Rowo: gefeliciteerd! Goed gedaan hoor. Ik heb je in de cross gezien, zag er goed uit!
Sjimmy: helaas heb ik je niet kunnen ontdekken, terwijl ik toch naar je heb uitgekeken. Volgende keer beter (ik had startnummer 101).
Ukkie: ontzettend jammer. Hopelijk geef je de moed nog niet op.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:53

Jammer van de laatste hindernis Simmie. Maar verder toch goed!
En met dat halsstrekken... Vorig jaar stond er bij mij een keer op dat ik haar niet te ver naar beneden mocht laten gaan, in Maarsbergen liet ik haar niet zo ver gaan, krijg ik een 5 met: paard meer ruimte geven naar beneden Verward Volgens mij hangt het er maar net vanaf welke jury je hebt. M'n vader zei al, als het een oude kerel is lekker laag rijden Clown

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:54

Jammer Simmie, van die langsloper op de laatste, maar verder klinkt het wel als een fijne cross. Had je na het crossen ook niet meer gezien dus was wel benieuwd hoe je gereden had!

Ook ik vond stiekem de organisatie wel tegenvallen....

En inderdaad, hindernis 9??? Van de week weggespoeld in een modderstroom misschien?? Lachen

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 21:59

martinev schreef:
Jammer Simmie, van die langsloper op de laatste, maar verder klinkt het wel als een fijne cross. Had je na het crossen ook niet meer gezien dus was wel benieuwd hoe je gereden had!

Ook ik vond stiekem de organisatie wel tegenvallen....

En inderdaad, hindernis 9??? Van de week weggespoeld in een modderstroom misschien?? Lachen

Was idd erg jammer ja.........

Ik had van Dayenne en GJ al gehoord dat jij foutloos was en daarmee ben je dus een flink stuk gestegen in je klassement. Lekker hoor.

Inderdaad die hind. 9 was een van de "rare" dingen in Ede............

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:00

Ik stond bij het water Simmie Lachen

jammer van je langsloper. Wat ik zelf had gedaan (maar ik heb het de hele dag kunnen bekijken natuurlijk) was na hindernis 12 onderlangs (niet langs de rododenderons) gaan (dat deden er maar een paar maar dat pad was nog prima en daar gaven ze echt flink gas).
Volgens mij was het B paarden en B pony's ook nagenoeg gelijk, er is niks omgebouwd wat ik gezien heb.

Hindernis 9 lag er gisteren ook al niet.

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:01

Balen dat hij een langsloper had op die hindernis na het water. Dan ben je er al bijna en dan toch nog even zo'n onverwachte aktie.
Wel lekker dat hij voor de rest de cross netjes liep.
Ik heb dat met het halsstrekken ook wel vaak. De één zegt "te diep" en dan doe je het iets minder en dan moet ie weer lager. Daar zijn een hoop wisselende opvattingen over onder de juryleden. Weet inmiddels ook niet meer wanneer het nu goed is Knipoog

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:02

martinev, jou heb ik igg, ik ben bij nr 84 Clown

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:04

Super Sjimmy, ben benieuwd! Waar kan ik de foto's zien?

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:05

zo en dan nu mijn klein verslagje...

eerst....simmie..inderdaad dat ben ik op de foto bij de omgewaaide tent (met die lange rood/bruine haren)

tweedest...iedereen die goed gereden heeft ontzettend gefeliciteerd...

mijn dagje ging lekker,
dressuur voelde klote (zoals altijd) maar stond toch (gedeelde) 1ste met 202 punten.
springen 1 balk
cross foutloos, maar ietsje rustiger gereden want na 2 keer op mijn bek gaan in de vorige wedstrijden had ik zoiets van...mmmm...eerst maar weer eens lekker rond komen terwijl ik erop blijf zitten en dan weer aan de tijd werken.
uiteindelijk 2de geworden dus ik was super blij!!!

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:06

Oh ja, Simmie. Ik geef de moed nog niet op. Ben nu weer wat afgekoeld Knipoog en ik ga het in Wieringerwerf opnieuw proberen. Maar het deed dit keer wel extra veel pijn omdat ik het totaal niet verwachtte aangezien hij vorige week zo lekker ging. Ik hoop dat hij een dipje had en het in Wieringerwerf weer goed gaat doen. Anders begin ik uiteindelijk wel een beetje de moed op te geven.
We wachtten het nog even af.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 22:06

Sjimmy schreef:
Ik stond bij het water Simmie Lachen

Heb je mij dan wel herkend? Het kleine donkerbruine paardje en ik in rood wit blauw?

Citaat:
jammer van je langsloper. Wat ik zelf had gedaan (maar ik heb het de hele dag kunnen bekijken natuurlijk) was na hindernis 12 onderlangs (niet langs de rododenderons) gaan (dat deden er maar een paar maar dat pad was nog prima en daar gaven ze echt flink gas).

Hmm, deze snap ik niet helemaal. Bedoel je, dat je eigenlijk als je uit het bos kwam na 12 rechtdoor zou moeten gaan ipv met de bocht mee rechtsaf? Had gekund maar de route die ik reed was daar niet extreem zwaar. Ik bedoelde het stuk in het bos na hindernis 10, 11 en 12. Als je dan weer op het open stuk komt en dus of rechtdoor of rechtsaf kunt was de bodem al weer een stuk beter.

Citaat:
Volgens mij was het B paarden en B pony's ook nagenoeg gelijk, er is niks omgebouwd wat ik gezien heb.

Het sloeg echt nergens op. Wat er vandaag aan L-paarden stond was goed te vergelijken met het B-paarden in M'bergen.
Vorig jaar stond het ook al zo simpel....

Citaat:
Hindernis 9 lag er gisteren ook al niet.

Is toch raar? Haal die borden dan weg. Of zou het teveel moeite zijn geweest om de rest van de hindernissen om te nummeren.........

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:07

Ze komen op http://www.petart.nl/fotoalbum/sgwede erbij Maar ze staan er nog niet... en ik denk ook niet meer vandaag. Ben nog niet op de helft met uitzoeken.

Simmie, ik bedoel idd rechtdoor. Dat was niet langer of zelfs korter.

Had je niet herkend, had in mijn hoofd dat je nr 154 had, weet niet waarom ??? Nagelbijten / Gniffelen

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:08

Wat een goede berichten allemaal Haha!
Madelene, ook jij gefeliciteerd met het behalen van de tweede plaats!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 22:08

Madelene; zijn mijn ogen toch nog niet aan een brilletje toe! GOed gereden hoor en gefeliciteerd met je 2e plaats!

Ukkie: goedzo. Maar kan me je gevoel wel voorstellen.
Zet 'm op in W'werf!