[SGW] SGW maarsbergen Wedstrijdverslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaan

Re: SGW maarsbergen Wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 20:56

Ik maakte opzich wel een aardige landing bij de afsprong maar Cheval had al in de gaten dat hij rechtsaf moest. In de landing gingen we dus als rechtsaf.
Andrea had een mindere landing voor zover ik van haar begreep. Ze belandde middenin het bos!

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 07:40

Hallo allemaal,

Ik kon niet eerder achter de pc vandaar mijn wat late verslag.Ik heb wel en niet een goed dag gehad. Vrijdag was ik al gaan lopen en toen ik bij hindernis 3 kwam dacht ik echt zal ik nu gaan brullen Huilen of niet? Ik schrok er best wel van het zou mijn eerste L-cross worden en tjah ik was echt heel zenuwachtig maar goed, Simmie stelde me nog even gerust! Ik heb je ook nog als een speer door de waterbak zien gaan, super! Maar goed, zaterdag lekkker op tijd vertrokken. Tijdens de dressuur was Noquatja haast niet te rijden, misschien wat te kort erop gezeten maar meneer had allang door wat er gebeuren moest haha. Resultaat 186 of 187 punten en eennalaatste plek. Springen 2 balken, vond het parcours best pittig voor een cross-parcours. Goed, op naar de cross, ik starte na Merel en stond ook naast haar met de trailer dus die heb ik nog ff aangemoedigd met starten hihi. Vervolgens de startbox in en daar gingen we dan. Ik deed het in mn broek maar had zoiets als ik 1,2,3,4,5 heb gehad is het goed. Nou hij ging als een speer, hij sprong helemaal super, 6, het water ben ik rustig op afgereden, wilde even controle hebben, de tijd kon me niet echt schelen, netjes het water in, er weer uit, sprongetjes 7 en 8 en er weer in, ook prima. Bij het konijnenhok toch even een tik gegeven want hij kwam erg terug op het donker erachter. Het hek van 11 en de dubbel van 12 ging lekker en toen.....toen ging het mis...kwam op 13 na het lange stuk bos en sprong de hooiruif, goede afstand ed. en toen stond hij stil voor de hindernis B met het water er bovenop en vloog ik bovenop de hindernis en **** op de grond. Daar lag ik. Ik dacht nee he!! Snel er weer op geklommen en alternatief gesprongen en de cross verder foutloos en super uitgereden. Ik kwam wel jankend over de finish, ik had geen adem meer en was helemaal van de kaart. Niet zo zeer van het vallen maar wel door alle adrenaline ed. Ik had ook behoorlijk pijn en ben best wel beurs. Alles doet me zeer aan mijn linkerkant. Maar goed thnx to the bodyprotector want anders had ik mijn ribben gebroken!

Al met al, ondanks mijn val heb ik echt super gecrosst, kan er niks anders van zeggen. Voor een eerste L-cross zo makkelijk over alle hindernissen die ik toch best behoorlijk vond!! Die val is balen maar ja dat hoort er bij en kan gebeuren! Ben tevreden en we gaan op naar Ede, wat volgens inside information toch wel wat minder zwaar is! (ook minder lang 3000-2300)

Ik heb Jenga8, Eventinggek, Nickeltje, Simmie en Lielle nog gezien en vond het gezellig en een leuke dag!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 07:51

Jammer van je val Caatje, maar dat maken we allemaal wel een keer mee. Wel fijn dat je zelf tevreden bent over je cross. Het was een cross die aan de maat stond dus voor de overstap van B naar L best heftig!

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 07:56

Hoi Simmie zo denk ik er ook over, jammer maar kan iedereen gebeuren en ben verder tevreden!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 08:14

hmmm ik heb gehoord dat Ede juist zwaarder zal zijn dit jaar! Omdat er zoveel klachten zijn geweest over vorig jaar.... Ben ook wel heel benieuwd wat ze ervan gaan maken!

PS ik vond t trouwens ook weer eens heel gezellig in Maarsbergen! Heb natuurlijk ook weer diverse bokkers gezien Haha! En Lielle had n hele coole hindernis om te jureren Haha!

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 08:22

Beetje laat, maar hier dan ook nog mijn verslag... Bloos

Vrijdag op tijd vertrokken naar Maarsbergen, doel was om lekker rond te rijden (en helemaal hindernis 1 en 2 in een keer te kunnen nemen) en verder een rondje vertrouwen te rijden... en dat is gelukt! Go jij! Go jij!

Dressuur ging redelijk, alleen een rare jury! Overgangen van galop naar draf gingen super (ik zat te genieten... Haha! ) kreeg ik een 5 met de opmerking te laat... Rolleyes Terwijl je tussen A-F-B (of zo) overgang moet maken naar de draf... hoezo te laat als het voor B is??? Boos! .
Maar goed... het was zeker geen super proef, maar ik vond het wel raar....
Springen ging nagenoeg uit het boekje... (kon er zelf met mijn handjes afblijven). Dus een mooi rondje foutloos (stond wel laag... Bloos )
Cross vond ik goed te doen met wel wat uitdaging voor de B.
Fijne aan deze start was dat er niet veel paarden rondliepen bij de start. Today ging mooi en relaxed van start en in een keer over hindernis 1 & 2, zelfs zonder aarzelen. Hindernis 3 alternatief genomen. Ze is me nog net niet brutaal genoeg om die te nemen. Hindernis 4 ook super, hindernis 5 helaas 2x een weigering (waarschijnlijk zelf te lauw gereden). Hindernis 6, en water gingen goed. Waaier en dakje gingen ook goed. Daarna was het goed sturen naar 2e water, maar ook dat zonder problemen.
Hindernis 10 een dikke sprong, heel mooi. Bij de afsprong stond ze even te kijken. Vond het een redelijke afsprong voor de B. Today met een langer teugeltje laten kijken beetje bijdrijven en uiteindelijk liet ze zich mooi zakken. Opsprong daarna ging ook mooi. Volgende hindernis vond ik wel lachen. Pas bij de afzet zag Today dat er water in zat dus dat werd ineens een megasprong... Haha! .
Daarna paste het niet meer bij de hooiruif, dus een stop. Opnieuw aangereden en zonder problemen erover. Opsprong daarna heb ik zelf een fout gemaakt... Boos! Ben er in galop naartoe gereden, dat had ik niet moeten doen. 2e keer aanrijden vanuit draf, ze sprong er super op. Eraf ging zeer vloeiend, dus super! Laatste hindernis was ook goed en ik was zeeeeeeer tevreden.

Ik had geen zweep of stopwatch meegenomen in de cross en dat is me goed bevallen. In de uitslagen kom ik dus ook nog voor... terwijl dat dus niet eens kan! Maar goed dat is bij meerdere mensen gebeurd zag ik. Ik heb ook een kruiwagen vol tijdfouten zag ik, maar dat kan me niet veel schelen... Ik ben zeer tevreden en ook de bij de keuring was ze 2x heel goed. Zaterdag was ze ook goed in orde. Zondag een lekker buitenritje gemaakt en Madam was best fris.... dus... nog maar 5 nachtjes slapen en dan mogen we weer!

Heb trouwens wel vreemde dingen zien gebeuren. Mensen die gewoon 5 minuten bij het water mogen blijven staan en proberen enz. Mensen die in hun rijjas + BP in de cross starten (en zonder achterbeschermers??). 'k vond op vrijdag wel dat het hete-aardappel-in-de-keel-gehalte best hoog was.... (nog niet vaak tegengekomen op een cross). Locatie is trouwens geweldig!!

Iedereen die fijn gereden heeft of prijs (Simmie ook nog zag ik!) Gefeliciteerd.
Anderen... volgende keer beter!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 08:45

Klinkt goed Crosskip!

Met de regels namen ze het niet zo nauw. Ik sta ook met wp in de uitslag met een kreupel paard, terwijl ik eigenlijk liever geen wp had gehad, wil liever langer in de L kunnen blijven, maar goed.

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:22

Ik zat net de uitslagen te bekijken en ik snap de strafpunten bij de dressuur niet. Hoe moet je dat omrekenen naar gewonen punten? (ik had 58.00)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:32

strafpunten delen door 1.5, totaal aftrekken van 100. Dat delen door 100 en vermenigvuldigen met het totaal te halen punten in de proef (is 300).

Dus 58/1.5 = 38,67
100 - 38,67 = 61,33
61,33/100 = 0,6133 (=61,33 Ziek
61,33 % van 300 = 184

en andersom dus:
totaal aantal punten omrekenen naar het percentage, aftrekken van 100 en vermenigvuldigen met 1,5

(staat trouwens ook in de FAQ meen ik)

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:13

Ik ben helemaal tevreden na zaterdag, ging echt lekker!

Om half 5 ging m'n wekker en om kwart over 5 vertrokken we van huis richting stal. Daar zijn we om 7 uur weggegaan en om 9 uur kwamen we aan in Maarsbergen. Voor de dressuur heb ik de cross alvast gelopen en ik vond em best pittig staan voor de L! Ik hoopte maar dat ik over 5 zou komen Clown
De dressuur ging al best aardig, wel wat foutjes in de proef maar ach, ze loopt gewoon al een stuk beter en daar ben ik al tevreden mee! We kregen 184 punten Lachen heel wat anders dan die 149 of wat het ook was, in Westerbork toen ze hengstig
was Bloos

Na de dressuur heb ik de cross nog een keer gelopen met Sjaan, en ondertussen natuurlijk weer veel te lang bij de hindernissen blijven staan waardoor we op het eind nog door moesten lopen ook Clown

Daarna konden we dus gelijk beginnen met opzadelen voor de cross. Bij het losrijden voor het springen hoorde ze de fluitjes en kreeg ze dus wel door wat er ging gebeuren vandaag:
Afbeelding

Nog even het parcours bekijken:
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SJSESONL.jpg
Het parcours ging hartstikke fijn. De eerste 2 hindernissen reed ik haar teveel terug (het stond ook zo laag, dan vergeet ik altijd te rijden), maar toen werd ik wakker en verder alles lekker voorwaarts gereden. Na de dubbel nam ik haar te laat terug waardoor we net te kort onder 6 kwamen, helaas daar een balkje. Verder lekker gereden en dus met 4 strafpunten de ring uit.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4Y6XU3IA.jpg
Even naar de dierenarts, hartslag van 60 dus prima.
Bij het inspringen voor de cross werd ze helemaal wakker dus ben ik daarna maar even rustig gaan stappen waardoor ze wel weer tot rust kwam.

Toen op naar de cross! Ging echt fijn! Hindernis 1 vond ze toch ietwat vreemd en ze nam echt een hele rare sprong volgens mij haha. Bij hindernis 3 nam ze een pasje bij (wat ik heel veel paarden zag doen) waardoor dat niet echt een fijne sprong werd. 4 ging daarna wel super en bij 5 even gas erbij zodat ze het gat zo laat mogelijk zag en niet meer kon stoppen Clown Daarna rustig het water in maar volgens mij ving ze zichzelf in de landing, we bleven gelukkig overeind!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OOB73W43.jpg
7 en 8 gingen prima en 9a en b weer rustig het water in gegaan, ging fijn! 10, 11 en 12 ook prima. Daarna kwam het lange galoppeerstuk, damn, wat kan dat paard lopen zeg! Ik heb verder ook weinig gedaan, ze liep zelf lekker en wist echt wat de bedoeling was. Bij hindernis 13 ben ik maar gewoon rechtuit gegaan, ze liep zó ongelofelijk lekker, ze zag het water op de 2e sprong volgens mij ook niet eens. En ja, toen 14 en 15, de coffin. Ik weet dat ze echt een gloeiende hekel aan gaten heeft dus ik had al wel verwacht dat ze uit zou wijken. Dat deed ze dus ook, kon haar nog net over de eerste boom heen krijgen, daarna ging ze met een ruime boog om de greppeltjes heen en de tweede boom vanuit draf gesprongen Vork De opsprong-afsprong ging echt bagger, ben me rot geschrokken. Ik was teveel bezig met de opsprong (omdat dat vorig jaar niet zo lekker ging) dat ze de afsprong gewoon rechtuit nam en we dus een "bijna-boomaanvaring" kregen Nagelbijten / Gniffelen Ik zag de boom op me afkomen maar op het laatste moment week ze naar links uit, ik kon nog net blijven zitten, oeiii. Dat doen we de volgende keer even anders! Tong uitsteken
Daarna stonden er wat mensen te wijzen naar de laatste hindernis, dat ik daar naartoe moest, echt heel grappig vond ik dat Haha! Nouja, laatste hindernis weer goed en dus een foutloze cross! Ik was echt hartstikke blij, vond het toch een pittige cross voor de L, had echt niet verwacht dat we em foutloos uit zouden rijden Haha! Go jij! Go jij!

Na even gestapt te hebben op naar de dierenarts, hartslag was alweer 60! Had ik eerlijk gezegd niet verwacht omdat ze echt giga heeft gewerkt voor me in de cross en het natuurlijk ook een eind was. De dierenarts wees me er even op dat ik rechtsvoor in de gaten moest houden, daar was de springschoen vanaf. Waarschijnlijk dus toch bij de waterinsprong gebeurd. Ik denk dat ze zichzelf heeft gevangen, rechtsachter was namelijk een klein stukje van de hoef af. Maar er was verder niks warm en ze liep goed dus ik verwacht dat het wel meevalt.

Toen zijn we toch maar even op de uitslag gaan wachten. Bleek ik 6e te zijn en er waren 5 prijzen Clown

Moe maar volgens mij wel voldaan! http://www.mijnalbum.nl/Foto-4XW3O67H.jpg

Muriël: bedankt voor de foto's!!
Laatst bijgewerkt door Sim op 02-07-07 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: teveel aan foto's omgezet in links

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:24

Super andrea!!! En de rest natuurlijk ook...

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:16

@caatje1986
Stond jij vrijdag bij de waterbak samen met je hond?
Zo ja, dan hebben we het nog gehad over de pittige L cross!

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:19

Heeee ja dat klopt! Ik had die maffe labrador van mn ouders bij me die de hele tijd begon te janken hahaha!!
Ik heb fijn gecrosst over alles, behalve dan die val op 13B, gewoon pech. had jij nog prijs?

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:23

Tja zón val kan altijd gebeuren is idd gewoon pech! En voor een L debuut is het toch super gegaan, was niet de makkelijkste cross.
Ik had net geen prijs was 3e, maar had wel heerlijk gecrosst en daar doen we het voor!

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:27

Bij mij stond er ook iemand te wachten bij het water. De eerste keer dat ik langs het water kwam stond ze er, en de tweede keer dat ik erlangs kwam stond ze er nog. Uiteindelijk is ze nog door het water gekomen.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:29

Caatje: balen van je val zeg!!
Crosskip: fijn dat je tevreden bent over je cross!
Andrea: proficiat met je foutloze cross!!!

Ik kan me wel voorstellen dat de L vrij pittig gebouwd stond. Toch is het imo niet verkeerd om de L zwaarder te gaan bouwen, om de overstap van L naar M kleiner te maken. En dan de overstap van B naar L gewoon op 10 wp's zetten ipv 4....

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:48

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:59

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 13:42

Andrea, super zeg!!

en caatje.. rot van je val! hopen dat de pijn snel een beetje wegtrekt, en lang leve de BP's Haha! verder mooi dat je tevreden was, het was inderdaad een hele pittige cross om over te gaan.. maar toch super gedaan Ja

sjaan, leuk filmpje Haha!

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 13:54

Sjuulie schreef:
Andrea, super zeg!!

en caatje.. rot van je val! hopen dat de pijn snel een beetje wegtrekt, en lang leve de BP's Haha! verder mooi dat je tevreden was, het was inderdaad een hele pittige cross om over te gaan.. maar toch super gedaan Ja

sjaan, leuk filmpje Haha!

Thnx, en idd lang leven de BP's, nu kan ik a.s. vrijdag gewoon starten, die zere rib en arm wordt al minder maar moet er niet aan denken als ik dat ding niet had omgehad!!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 14:27

Gelukkig Caatje! Leuk dat je ook in Ede start! Haha!

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 14:39

Ja ik heb er ook zin in en ben gelukkig niet angstig geworden doordat ik verder ben geraced Knipoog

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 15:45

Ja! Als jou of je paard verder niks (of niet té veel) mankeert is het idd het beste om door te rijden. Voor jezelf én je paard!

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 15:57

Ja hij mankeerde niks dus en zondag was hij zo fit als een hoentje gelukkig!!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 15:58

Gelukkig Caatje! Zelf al iets minder last van de spierpijn??
We gaan wel meeten vrijdag, toch?!