[SGW] SGW Vrouwenpolder; Wedstrijdverslagen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nelis

Re: SGW Vrouwenpolder; Wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:58

hoe kan dat nou??? ik wil zo graag kijken of ik er op sta..

AnneMieKe_89Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:18

Als ze het niet doen, staan ze er nog niet op.
L komt hopelijk snel!

Nelis: als je niets raars gedaan hebt, sta je er vast wel op! Lachen
Mijn oom probeert toch altijd iedereen op de foto te zetten.

AnneMieKe_89Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:29

Ben ook heeel benieuwd naar de foto's van de organisatie zelf! Schijnheilig

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:34

Eerst maar even op iedereen reageren *LOL*

Knap gedaan Nelis, en proficiat met je wp in het L. Leuk om je weer eens te hebben gezien en bedankt voor je compliment voor Laquinta.

MJ, heb je helemaal gemist zaterdag. Wel ontzettend balen dat Os je zo in de steek laat. Ik was er al bang voor toen ik de uitslagen zag. Ik ga met de tips van marieke (heel goed aan het been zetten in de dressuur) mee, en daarnaast wil het wel eens helpen als je echt in alles (dus ook aan de hand, met uitstappen etc) ontzettend consequent en strikt bent. Soms sluipt er toch wat gewenning in, waardoor ze ongemerkt steeds meer hun eigen willetje kunnen doordrijven. Overigens vond ik die brug niet zo simpel maar die andere twee had hij toch gewoon moeten doen.

Annemieke, fijn dat de dressuur van Michael al beter gaat, en zonde dat hij zo gehinderd werd in de cross. IK ben het met je eens dat de DA op een wel erg ongelukkig plek stond, ze hadden toch iig de crossroute daar even kunnen afzetten (had een bokker ook best fijn gevonden vermoed ik Knipoog )

Casper, ik heb je niet gezien, jij mij vast wel op de sprong. Jammer dat je zo'n vervelende kennismaking met sgw had. Ik wilde trouwens nog wel even ingaan op je opmerking over de dressuur uit een ander topic. Het gevraagde niveau in een sgw proef ligt altijd lager dan een vergelijkbare reguliere proef, en als het goed is heeft 'jouw' jurylid ook op een andere manier gejureerd. In de sgw ligt de nadruk op rust en ontspanning, verzameling en dergelijke is niet noodzakelijk (maar wordt uiteraard wel hoger gewaardeerd als het getoond wordt). Er zijn speciale richtlijnen voor het beoordelen van een sgw dressuurproef, ook al omdat een sgw paard nu eenmaal niet uitsluitend dressuurmatig getraind wordt en je dus ook de eisen anders moet leggen. Ik las ook nog dat je vond dat ze erg slecht gereden werden, ik denk dat dat erg wisselend is, en bv een Nienke Otjens die 2e werd in het Z heeft haar paarden altijd erg fijn voor elkaar en dat geldt voor veel meer crossers. Dit ter nuancering van je reactie Knipoog verder is het ook al gezegd, maar in het geval van Sabine verwacht ik dat haar val veel minder gevolgen zou hebben gehad als die sprong gewoon vast had gestaan. Die ramptoeristen zijn wel heel naar, werd daar door de organisatie niet op ingegrepen?

Nelis, ik heb eigenlijk geen idee of daar regels voor zijn, maar iig staat er iets in het reglement dat hindernissen op een veilige manier geconstrueerd moeten zijn.

Delerium, de pannenkoeken en de zaterdagavond waren absoluut zeer geslaagd, leuk om je ontmoet te hebben!

Wollie, ik heb je gezien in de cross,vond dat het er toch fijn uitzag ondanks je nioet fijne gevoel. Alleen je stop heb ik gemist, Bitwise zat direct na je in de cross en die probeerde ik ook te volgen.

Mirjam, leuk je te hebben ontmoet en jammer dat je zo´n vervelende kennismaking hebt gehad. Ik was iig heel tevreden, verslagje komt straks.

Sabine, fijn iets van je te lezen! Ik had het uiteraard zaterdag allemaal meegekregen en was heel erg geschrokken. Gelukkig dat Tenda iig niets mankeert, en ik wens jou heel veel sterkte met je sleutelbeen! En wb die sgw sfeer, volkomen mee eens!

MJ, ik vond het springparcours in het M niet bijzonder moeilijk, wel netjes aan de maat.

Wollie, ik vond deze cross in het M wel lekker rijden, veel lange lijnen en heel weinig stuurwerk. L had wel een paar vervelende wendingen.

annemieke, goed gedaan met Toffee, fijn! En lekker zelf houden *LOL*

Erleyne, leuke foto's van mij en Vos Ja

Arabendu, goed gedaan van je dochter!

Altos, jammer van je val maar knap gereden met je schimmel Ja Foto's zien er super uit! Wb mijn outfit, voorlopig heb ik nu niets meer op mijn lijstje qua rode outfit, de rode teugels heb ik ook al *LOL*

Madelene, proficiat! super zo'n 1e plek, kan me helemaal voorstellen dat je blij bent.

BW, knap gereden met Caatje en Oro. Ik heb je in het L een heel groot stuk kunnen zien, zag er echt heel gelikt en vanzelfsprekend uit. En Caatje pakt ook fijn op, gaaf!

Groot gelijk Sim, we hebben je gemist dit weekend!

Ik vond die hindernis 5 (was toch weer bij de start, 7 in het M) eigenlijk wel meevallen. Wollie heeft mij volgens mij daar gezien, en ik dacht dat het er wel goed uitzag, zo voelde het iig wel. Ik ben juist behoorlijk binnendoor gekomen (voor het boompje langs) en dat paste prima.

Zo, eerst dit plaatsen en dan mijn verslagje.

AnneMieKe_89Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:43

Zo complimenten voor het bijlezen Lielle Ja
Ik had je trouwens nog zien springen (beetje vanuit de verte), toen wij de cross aan het lopen waren.
Je zat net voor de stil legging van de cross hé?
Want je kwam langs in de cross toen Michael aan het dressuuren was.
Zag er iig netjes uit over de bijenkorf en wieken!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:53

En nu dan mijn weekendje VP. Op vrijdagmiddag lekker vrij genomen, en we waren rond half vijf ter plekke. Laquinta meteen op stal, tent opgezet, cross gelopen, lekker gegeten in de kantine, en daarna nog even gereden. Laquinta voelde lekker ontspannen en ik kan hem steeds makkelijker los krijgen, dus dat was iig een fijne start. Daarna nog een biertje gedronken en op tijd gaan slapen.

Zaterdag al vroeg gevoerd en ingevlochten, ik moest als eerste starten. Het losrijden ging ook best fijn, en ik kon de ontspanning al wat beter vasthouden in de ring, al kwam er nog wat weinig van de oefeningen terecht. Uteindelijk 178 en punten en eennalaatste maar ik ben erg blij met de stijgende lijn die erin komt.

Daarna nog een keer de cross gelopen, nog even wat van het Z gekeken en daarna gaan los springen. Parcours zelf was niet goed, ik begin steeds onzekerder te rijden uit angst voor (meer dan) 5 balken en dat komt mijn parcours niet ten goede. Hij maakt zich dan lang en sterk, en loopt er alsnog een balk af. Resultaat was 12 strafpunten Verdrietig en een afgetrapt ijzer.

Gelukkig kon dat er meteen onder gelegd worden, en door de val van Sabine Verdrietig had ik daar ook ruim de tijd voor. Ik was erg geschrokken toen ik het hoorde en na mijn eigen val in Castenray was het niet echt goed voor mijn eigen vertrouwen. Ik heb dus maar wat lopen kletsen met oa Delerium en MirjamN( gezellig!) en had me voorgenomen om een rondje voor het vertrouwen te doen. En ik moet zeggen, dat is gelukt. Vos pakte heel fijn aan, 1 t/m 3 gingen prima, op de punt wel wat scheef weggesprongen maar net binnen de vlag, tafel ook heel goed. De coffin leverde een reuze sprong over de greppel en dus een wat korte sprong op c op, maar wel zonder aarzelen. Kering en paddestoelen voelde lekker, de brug die ik toch wel spannend vond pakte hij heel fijn aan en het station (leuke hindernis!) ook. Overbouwde sloot was fijn, en daarna wilde ik naar de trakehner draaien en dat lukte ook wel, maar Vos bleef doordraaien (wsl richting stal Lips are sealed ) en ik kreeg hem niet meer recht voor de sprong, dus maar een volte gedraaid en opnieuw aangereden (ondertussen denken "en niemand gaat geloven dat ik écht geen schrik had bij de trakehner" Haha! ). Brug van Bram ging ook goed, vond het wel een heel laag dakje! Molenwiek, en haag ook goed, de koeien waren recht achter elkaar gezet ipv scheef zoals in het Z en was toen ook niet zo moeilijk meer. Marktkraam, heksenoog, eigenlijk simpel, water in ook; alleen het water ook wat groot en daardoor zelf wat uit balans, maar snel weer terug in het zadel en ook de laatste twee gingen goed. We hadden redelijk wat tijdfouten, heb ook niet voor de tijd gereden, maar ik was blij met het goede gevoel en met Vosje die nu na 9 crossen samen M+2 is Lovers Dat had ik vorig jaar niet durven hopen. Ik vond dat hij zaterdag echt heel vanzelfsprekend en simpel rondliep, alleen die trakehner was erg zonde.

Na de cross en de naverzorging nog veel bekenden gezien, oa Wollie en BW in de cross, en heel veel bokkers op het terrein Ja Uiteraard Canter, Madelene, Floor, en ik zal vast wel weer iemand vergeten.

's Avonds zijn we met een groep pannenkoeken gaan eten in Domburg, en dat was echt supergezellig. Ik heb alleen de foto van Antoine en Canter met de wandversiering nog niet gezien Extreme duivel

Op zondag nog even een uurtje doorgebracht in Veere, een stukje van de cross gezien met oa een mooi staaltje acrobatiek van een bokker Haha! en toen naar huis gegaan.

Overigens mijn complimenten aan Ingrid van de camping, en aan de organisatie. Ik vind VP een superleuke wedstrijd, hoop dat het volgend jaar weer in de planning past Ja

Annemieke, klopt. Toen ik sprong, was de cross al stilgelegd, dat hadden ze met het springen ook beter kunnen doen. Bedankt voor de complimenten, maar volgens mij heb ik geen bijenkorf gesprongen, wsl bedoel je de burg van Bram.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:55

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 21:18

Bitwise en Scum, goed gedaan van jullie en dan vooral van Caatje.

Altos, lekker dat legato zo fijn aanpakt en ik denk dat je er juist goed aan doet om hem de tijd te geven.

Annemiek goed gedaan van Toffee, ben ook wel benieuwd hoe die er uit ziet.

Madelene gefeliciteerd met je eerste plaats.

Arabendu goed gedaan van je dochter en hopen dat ze in Ede kan starten.

Lielle, jammer van je stop en dan nog op de trakhener ook. Wel super dat je zelfvertrouwen weer een flinke oppepper heeft gekregen.
Leuke foto's, lijkt het maar zo of stond het M niet echt zwaar?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 21:19

M stond niet moeilijk, was ik wel blij mee Ja Maar een paar lastigere sprongen (flinke coffin, brug van Bram) staan er niet op.

Overigens zijn mijn rode spoorriempjes idd te zien op de foto *LOL*

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 22:00

Jammer Lielle, ik kan je foto's niet zien.
Fijn dat je een goed gevoel hebt overgehouden aan deze wedstrijd. Dat is wel erg fijn na vorige keer (Gaat het trouwens alweer helemaal goed met Raimaer?).

Het stukje acrobatiek van onze medebokster was idd spectaculair! Ik heb alleen gemist wat er nu precies in eerste instantie mis ging dus ben benieuwd naar haar verslagje Tong uitsteken

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 22:09

Ja en nu ben ik natuurlijk nieuwsgierig over wie jullie het hebben....

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 22:12

Volgens mij doet de site van evenementenfoto het niet?

Simmie; volgens mij hebben we het over een bokker die halverwege de cross haar paard nog even naar de DA bracht ter keuring Clown Haha!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 22:13

Ik heb je idd zien springen Lielle Ja bij hindernis 4 en 5.

Ik kan me niet herinneren dat ik heb neergezet dat ik vond dat ze erg slecht gereden werden. Uit welk topic had je dat? Misschien doelde je hiermee over mijn opmerkingen van het ruggebruik van het paard? Want die vond ik wel degelijk slecht. Er waren er maar een paar (en dan heb ik het alleen over de Z dressuur want die heb ik alleen gezien Knipoog ) die een goed ruggebruik hadden.
Vele paarden drukte hun rug weg of hadden geen goed achterbeen gebruik. We hoeven natuurlijk geen supergang te zien, maar bij een zeer groot deel zagen wij ( beide jury's van de Z, de andere schrijfster en ik) hele korte pasjes bij het achterbeen..

Er werd wel degelijk anders gejureerd. Onder het motto "wat moeten we hier eigenlijk mee" dat hoorde ik 's ochtends aande tafel toen ik bij de juryleden zat die de proeven doorlas... en dat hoorde ik nog een keer tijdens de proeven...
We hebben 1 paard gezien wat een échte middendraf vertoonde, en die kreeg een 8 "omdat hij vergeleken bij de rest spectaculair was"

Ik wil de SGW en de dressuur binnen de SGW niet afkraken al komt dat misschien zo over, maar wat ik net heb neergezet viel mij op en de juryleden ook...
Er werd een 7 gegeven omdat "het er voor een SGW paard wel aardig uitzag" Ik verwacht ook geen Salinero in de ring, maar het wegdrukken van de rug vind ik nou niet bepaald een prettig beeld..
zou ik mogen vragen hoe en op wat jullie dagelijks trainen?

Ik ben niet afgeschrokken op de SGW door die val, had het ergens al een beetje de huivering voor, dat iemand op die hindernis zou vallen aangezien er een rand bijzat waardoor ze niet al te makkelijk konden glijden...
Vind de SGW een leuke sport,de sfeer was heel gezellig niks aan op te merken.
Als ik er ooit eens het juiste paard voor hebt lijkt het me leuk om er ook SGW mee te rijden Ja

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 22:18

Ik vond dat er in het B en L wel goed gereden werd in de dressuur door de meesten. Het Z heb ik niet gezien, kan ik dus geen oordeel over geven.

Wij trainen voornamelijk dressuur met onze paarden en 1x/week een springles of crosstraining. Als we naar gewone wedstrijden gaan is dat vrijwel altijd een dressuurwedstrijd.
In de SGW is het wel zo dat je met een foutloze cross 2 wp verdient. Bij voldoende wp kun je promoveren. Zo kan het dus gebeuren dat iemand die regulier nog niet eens een fatsoenlijke B proef neer kan zetten toch Z dressuur moet rijden op een SGW.

Ik wil me wel bij Lielle aansluiten dat VP een geweldige wedstrijd is. Vond ik vorig jaar en het jaar daarvoor ook al zo, en dat is dit jaar weer bevestigd. Online vond het ook geweldig op stal daar. Hij houdt ontzettend van aandacht, en hij stond constant met zijn hoofdje uit de stal te lonken naar alle mensen die voorbij kwamen.
En het lukte hem ook zeer regelmatig om de aandacht naar zich toe te trekken en geknuffeld te worden door voorbijgangers. Volgens mij moest hij vandaag echt afkikken Haha!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 22:22

de B en de L heb ik ook niet gezien Lachen ik had het ook voornamelijk over de Z.
Ik wist eerst he-le-maal niks van e SGW af, en we vonden het ook een beetje apart dat de proeven voor de Z paarden en pony's niet in het proevenboekje stonden en dat dat hele andere proeven waren.
En dat deze proef voor de paarden veeeeeeeel makkelijker was dan de pony's
De pony moest schouderbinnewaarts en een eenvoudige galopwisseling laten zien, en bij de paarden heb ik een paar meter contragalop gezien, en achterwaarts.. voor de rest bestond het voornamelijk uit voltes
Iemand een idee waarom deze proef voor de paarden makkelijker was?

Mijn moeder reed "vroegah" op manege de Eendracht waar de SGW werd gehouden en toen was het om zo vriendelijk mogelijk te zeggen een rotzooitje, was er al i geen 10 jaar meer geweest..
maar wát een verandering zeg! Vond het er echt super uitzien!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 22:51

Leuk verslag Lielle!! Langzaamaan het zelfvertrouwen maar weer een beetje opvijzelen!

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 23:07

Ik heb helaas niet zo'n geweldig geheugen als Lielle maar heb veel tevreden verslagen gelezen. Goed zo. Met mij gaat het wel redelijk, ik kan zo weinig en begin daar nu een beetje chagrijnig van te worden. En ik ben een beetje onzeker over hoe het moet. Ik realiseer me nu dat ik eigenlijk alleen maar gehoord heb dat het gebroken was en dat het in de mitella gedaan werd maar er is niet echt gezegd wat goed of slecht is. Ik hou mijn arm nu steeds ver van mijn lichaam met kussens omdat dat het minst pijnlijk is maar of het goed is voor het herstel weet ik niet.
Morgen maar eens naar de dokter bellen.
MJ, leuk om te lezen dat je het springen netjes vond. Ik was namelijk niet zo tevreden. Ik heb de laatste tijd een tic dat ik teveel terug ga rijden in het parcours en dacht dat dat nu ook het geval was.
Casperr; ik realiseer me dat het een gewaagde vraag is om hier opnbaar te stellen en dat er grof commentaar kan komen maar dat neem ik voor lief maar weet je nog wat de jury bij mij zei? Nr 9 met een vos. Ik was zelf eigenlijk wel tevreden, pap vond dat Tenda te lang liep. Ik heb de uitslag nog niet gezien, zal zo eens kijken en als ik erg slecht stond dan doe het maar via PB Tong uitsteken (geintje, ik kan alles hebben)

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 23:17

okee, stond dus niet zo geweldig na de dressuur. Barst maar los...
Zag wel dat Madeleine super veel punten had, 220, knap hoor.
Maar zag dat jouw jury Alice ook heel goed vond met 999 punten, doet ze netjes Tong uitsteken

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 23:37

Sabine
Als eerste heel veel beterschap.
Neem aan dat ze foto`s van je sleutelbeen hebben gemaakt!
Als de breuk niet goed is opereren ze meestal meteen.
Spreek uit ervareing,2x in een jaar.
De pijn wordt na 4 dagen minder,in het begin is het niet uit te houden.Slapen valt idd niet mee.
Bij mijn eerste breuk dacht ik na een paar dagen al vanalles te kunnen doen,heb hier nu nog last van.Ben zelfs nog geopereerd om het vast te zetten.
Bij mijn tweede breuk heb ik 3 weken echt helemaal niets gedaan en kon na die drie weken ook meteen op wedstrijd,M springen.Had ook toestemming van de arts.
Opstappen en opzadelen ging wat moeizaam.
Mijn paard is in de tussentijd wel doorgereden zodat ik ook meteen kon starten.
Nogmaals heel veel beterschap en doe rustig aan.Ga maar lekker bokken,boekjes lezen,tv kijken en laat je maar lekker verwennen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 23:40

Ehmm, blijven we wel een beetje on topic? Knipoog

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 23:44

Nou best wel.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 08:05

sabine, ik heb gewoon een schermpje ernaast open om mijn reacties te typen.

casper, je reactie elders was behoorlijk ongenuanceerd vond ik, vandaar dat ik er hier op in ga. Op je vragen kom ik nog even terug, maar zo te lezen hebben de juryleden het anders jureren in de sgw toch niet zo begrepen als het bedoeld is.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 08:07

Simmie schreef:
Ehmm, blijven we wel een beetje on topic? Knipoog

Meen je dat nou serieus Sim, want ik vind onderstaande reactie van jou ook niet bepaald on-topic en bovendien plaats je hem ook bij de mutsen, dus is het dubbelpost.

Citaat:
Ik heb vandaag weer voor het eerst op Sims "gereden". Dwz 20 minuutjes een beetje gestapt en wat gehobbeld. Mag eigenlijk pas woensdag weer, maar kon het niet laten..........

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 08:19

Lielle: Ik zie je foto's nu wel en vind dat het er super uitziet. Alsof het niets is, zeg maar Knipoog .