[SGW] SGW Castenray - wedstrijdverslagen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

renskek

Re: SGW Castenray - wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:18

Ja, meestal vraag ik wel meteen of diegene van bokt is! ik had zaterdag met Violin gereden in de B.

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:36

Nickeltje: balen van die stops joh! Wel fijn dat je er een goed gevoel over had!
Simmie: fijn dat Sims zo goed aanpakte! Leuke foto's ook!
Sfranken: gefeliciteerd met je 3e prijs!
GvdT: klinkt pijnlijk! Ach gut Maar wel fijn dat je toch nog tevreden bent!
Marloeske: gefeliciteerd met je prijs!
Patsmu: jammer dat je gestopt bent.. Wel super goed van Linda!
M_J: balen joh! Hopelijk valt het mee met z'n rug!
Ibonn: goed gedaan joh! Fijn dat je zo fijn hebt gereden!
Crosskip: balen dat je voor de start eraf viel! Volgende keer beter!
Wollie: wel balen dat de cross werd stilgelegd! Maar ik vind het heel knap zo voor de eerste keer L! Mooie foto's ook, vooral die eerst van Ollie's hoofdje is heel mooi!!

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:59

ik heb op zaterdag ook meegereden in de B paarden

heb heel veel gelezen maar ben alle namen enzo weer vergeten, voor diegenen die een fijne cross hebben gereden, fijn Haha!
en voor diegenen die een wat mindere cross hebben gereden, jammer, volgende keer beter Ach gut

floor, jij moest twee voor mij dacht ik.. balen van je cross, hoode het door de walkytalky van de man bij de start..

zelf heb ik een hele fijne cross gereden, dressuur wat minder maar vond het terrein sochtends niet zo fijn, hij zakte erg diep weg in het zand maarja 17e na de dressuur .. toen de cross gelopen en vond hem best pittig..
het springen ging foutloos en bij de DA was alles goed Lachen
inspringen voor de cross ging ook goed en toen mocht ik van start, hij startte heerlijk en zat al gelijk in een lekker tempo, moest hem af en toe wat inhouden want de paadjes waren erg smal en veel bochten.. de cross ging ook foutloos en was 1 sec binnen de tijd Haha!
ik ben super tevreden!

linos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:02

Lielle hopelijk valt het mee met de blessures! en de rest gefeliciteerd met de prijzen!! super goed eventinggek! nog een crack erbij!!

Ik was over zaterdag ook erg tevreden met Kingston in de B, 3e na de dressuur, foutloos gesprongen en foutloos in de cross (dacht zelf dat ik een weigering had, denk vergelijkbaar met eventinggek, maar was schijnbaar te ver voor de waterbak dat ie ff moest blieken en toen liep ie er wel meteen weer in) in ieder geval erg blij!! eerste hindernissen waren wel wat twijfelachtig maar naarmate hij meer in de cross kwam viel het kwartje en begon hij steeds meer mee te denken. Veel geleerd zaterdag!
Spring deed het ook relatief goed, had nog het veulen bij dus dat was wat lastiger. Met dressuur een beetje kriebelig en wilde weer heel snel terug naar het veulen (wel te begrijpen) met springen werd ze ook wat sterk en vlak (2 balken) maar in de cross pakte ze in principe heel fijn aan. Ze trok in ieder geval weer naar de hindernis toe en behalve wat onwennige start ging rest van de cross super, kon dr op af sturen en echt zo van hoppa welke oh die, ok! alleen weer terug op het veld bij waterbak weigering en na het water wilde ze niet meer richting de laatste oxer echt ff verzet. Nu denk ik dat het grotendeels lag aan het veulen wat stukkie verder op op de trailer stond, maar we zullen zien de volgende cross. Was in ieder geval redelijk tevreden dat ze weer 'wilde' crossen....

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:15

mooi dat ze de cross goed aanpakte!

ik vond nog wel een leuke foto van hindernis 6
Afbeelding

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:20

zo, ook nog een verslagje van mij.

dressuur ging voor mijn gevoel niet lekker aangezien ik iets langer moest wachten als dat de ringmeester aangaf...hij was zo onnozel om een combinatie te missen die zich al 3 keer aangemeld had...maar ja..dus ze was een beetje stug en tegen de hand. toch nog 2de na de dressuur.

springen ging weer eens na lange tijd echt geweldig...ze wilde weer voorwaarts en was foutloos.

crossen gingen we heel goed van start, bij hindernis 3 hadden we alleen miscommunicatie, ik ging perfect over de 1ste punt heen en toen wilde ik voor de zekerheid over de steilsprong heen en mijn paardje zag de andere punt en ging daar naar toe....en toen stonden we ergens in het midden stil...jammerjammer...omgedraaid en toen gewoon heerlijk gesprongen.
en toen met alles wat ik aan aanmoediging in me had richting trakhener...en die springt ze me gewoon in een keer...heb gegild van de spanning toen ik erover heen ging...naast me hoorde ik een heleboel mensen juichen...heeft me heel goed gedaan..bedankt mensen...

omgevallen boom ook geen probleem en toen bij de 1ste zandloper begreep ze er helemaal niks van en had ik 2 weigeringen...jammer jammer.
maar daarna ging ze de cross door als een zonnetje..aanpakken lekker gretig en nergens twijfel.

ik was zo blij dat ik de cross uitgereden had, want wat was hij zwaar (zoals vele met mij vonden)

ik had ondanks de weigeringen dus een hele goede dag.

voor alle anderen die ook goed gingen..proficiat en voor diegene die het niet goed ging...kop op, volgende keer weer beter.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:32

Ben echt trots op jullie Maddie OK dan! maar dat wist je al Haha!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:34

Madelene, goed gereden hoor. Volgens mij heb ik jou nog gezien met losspringen en stond je 2 trailers bij mij vandaan.
Renske en wollie goed gereden.
Zie ook weer een hoop leuke foto's voorbij komen.

Als ik mensen vergeten ben, SORRY. Zoveel te lezen en te reageren. Ik las wel bijna alleen maar positieve verhalen dus dat is wel super.

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:48

Hierbij nog even mijn verslagje:

Dressuur ging s'ochtends redelijk maar niet perfect. Hij had erg veel spanning in zijn lijf. Dat is moeilijk rijden. Maar toch 195 punten en een 7e plaats.
Daarna de cross gelopen in het L. Ik vond hem pittig staan dit jaar. Bij de trakehner twijfelde ik heel erg wat ik zou doen maar na overleg met wat andere ruiters heb ik toch besloten om het te proberen.

s'middags opgetuigd en op naar het springparcours. Beessie had er zin in! Het parcours was wat rommelig, maar wel foutloos rond. Toen op naar de cross. Hij trok lekker op de losrij hindernissen. De oxer een paar keer gesprongen en op naar de start. Ik vol enthousiasme op hindernis 1 af. Vol in de remmen. Hij had andere ideeen grmpf. Even aangepakt en toen ging hij er braaf overheen. hindernis 2, 3 en 4 gingen super en ook de trakehner ging perfect! Hij vloog er overheen. Ik enthousiast en werd even makkelijk en bam. Toen stond hij bij 6 weer op de rem. Potverdorie. Nog een keer, tikkie bij, en er over. Hindernis 7,8,9 super. Hindernis 10, de oxer op de helling genomen. Geen probleem. Hindernis 11 ook rechtdoor. In-uitje en twee galopsprongen. Soepeltjes er door. Hindernis 12,13,14,15,16 en 17 geen enkel probleem. Geen twijfels bij mijn beessie en gewoon netjes er over en toen het water. Daar had ik al mijn twijfels en die klopten. Probeerde hem te pushen maar helaas, op de dikke boom stond hij vol in de remmen. Dat donkere gat daarachter was toch wel eng. Nog een keer aangereden en tikkie bij. Flink hard geschreeuwd Haha! en toen deed hij het wel. De laatste oxer was geen probleem.
Al met al heb ik eigenlijk heel erg lekker gereden ondanks de stops. Mijn vertrouwen was super goed. Nu dat van mijn beessie nog. Dan zijn we er weer helemaal Knipoog Go jij! Go jij!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:51

Fijn Ukkie! Dat komt helemaal goed.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:46

Alle mensen die goed gereden hebben proficiat!!!!

Met mij gaat het intussen alweer wat beter.. Mijn arm is nog steeds stijf, gezwollen en pijnlijk. De schaafwonden zijn gelukkig allemaal mooi dicht. Voor de rest heb ik nergens meer last van, maar ik ben bang dat mijn arm nog wel even zo blijft...

Lielle: aajj, klinkt ook erg pijnlijk! Jij ook beterschap!

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:16

jeetje floor, dat is wel balen zeg!
beteschap

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:31

Sjuul : leuke foto! Haha!

Madelene: Fijn dat je zo lekker gereden hebt Lachen Is weer goed voor het vertrouwen!

Ukkie: Gaat dus de goede kant op. Zo doorgaan!

Sunny heeft een kleine hoefkneuzing gekregen gisteren. Met de nakeuring was er niks aan de hand. heb daarna nog zo'n drie kwartier rondgelopen met Sunny, ook nog allemaal goed. Toen we thuis kwamen is ze het weiland ingegaan en twee uur later kwam ze er echt stokkreupel uit. Haar hoed was warm, dus meteen de hoefsmid gebeld. vanochtend om 9 uur stond hij al op de stoep en hij kon een klein rood plekje vinden. Ik moet hem nu twee dagen goed in de soda zetten en dan moet het weer goed zijn. Vandaag liep ze al weer een stuk beter dan gisteren. ik schrok wel even, denk altijd meteen het ergste. gelukkig lijkt het dus mee te vallen Lachen

HorsePicture

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 20:33

Foto's van de Cros van zondag heb ik nu ook online staan.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 20:43

Horsepicture, mooie foto's!!
Heb die van mij nu opgeslagen op mijn laptop en zou ze hier graag willen posten om aan anderen de mening te vragen welke het mooiste is om te kopen... Mag dat?

HorsePicture

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 20:50

Nickeltje schreef:
Horsepicture, mooie foto's!!
Heb die van mij nu opgeslagen op mijn laptop en zou ze hier graag willen posten om aan anderen de mening te vragen welke het mooiste is om te kopen... Mag dat?

Natuurlijk mag je ze posten, heb er geen moeite mee, ga je gang zou ik zeggen Pling

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 20:52

Nou, ik plaats ze gewoon:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De laatste 2 vind ik wel heel mooi, maar weet nog niet welke van de 2 ik ga bestellen...

edit: had 1 foto dubbel geplaats
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 07-05-07 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 20:53

Ik vind de eerste eigenlijk juist het mooist Bloos

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 20:57

Maar daar is mijn halve gezicht verscholen achter Nickje... Hij heeft wel de meeste actie in de foto, dat vind ik ook wel...

HorsePicture

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 21:00

Kan het aan mij liggen of zie ik de laatste 2 foto's dubbel Haha! , heb ze achter elkaar geschoten, maar 2 en 3 lijken toch wel erg veel op elkaar

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 21:02

Ik zou zelf voor foto 2 of 3 gaan. Misschien 3. Of nee, gewoon alletwee Haha!.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 21:10

Daar zit ik inderdaad ook over te denken ja!
Maar eentje bestel ik op normaal formaat en de andere als vergroting. Ik denk dat ik voor vergroting voor foto 3 ga...

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 21:10

GvdT: iris pemen vond je paardje heel erg goed kunne springen..

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 21:14

Vieva schreef:
GvdT: iris pemen vond je paardje heel erg goed kunne springen..

Had ze me in het springparcours gezien of in de cross? In het springparcours kreeg ik helemaal een paar wappers te verwerken. Economisch springen is aan haar niet besteed, zeker niet als ze een balkje heeft meegepakt Knipoog Ze was alleen wel erg heet.

Je had best even naar me toe mogen komen hoor, heb Iris wel gezien.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 22:02

Ik heb ook weer even bijgelezen!

Volgens mij hebben de meeste wel fijn gecrosst (ook degene met weigeringen) .
Lielle en floor beterschap met jezelf en paardje en iedereen die verder ook de grond van dichtbij heeft bekeken.
En natuurlijk de prijswinnaars Go jij! Go jij! proficiat.