[SGW] SGW Etten-Leur (2 en 9 april) wedstrijdverslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: SGW Etten-Leur (2 en 9 april) wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 08:13

ligt het aan mij dat ik evenementenfoto.nl niet geladen krijg? hij is al een half uur bezig Vork

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 08:15

Naaltje schreef:
ligt het aan mij dat ik evenementenfoto.nl niet geladen krijg? hij is al een half uur bezig Vork

ja Clown

Nee, het duurde bij mij ook wel even maar geen half uur. Misschien later nog eens proberen?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 08:19

miss_jumpy schreef:
Naaltje schreef:

ja Clown

Nee, het duurde bij mij ook wel even maar geen half uur. Misschien later nog eens proberen?

balen Lachen ik was ontzettend nieuwschierig Tong uitsteken die pc hier houdt ochtend-dutje denk ik Lachen

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 09:45

hee sylvia, nr 4 dat was ik, dus ben wel benieuwd naar die foto in het galopje.

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 09:55

Afbeelding

Mijn afsprong

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 10:07

Ik ga de foto's vanavond op EV-ITP zetten Lachen Ik geef wel even een gil dan Lachen

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 11:49

Vanwege pb: ik zet hier even de nummers neer van mensen in de Z-cross die ik op de foto heb gezet. Als je die foto wil hebben moet je maar een pb'tje sturen!

nr. 171 (2 keer)
nr. 173 (2 keer)
nr. 175 (2 keer)
nr. 174 (2 keer)
nr. 177 (2 keer)
nr. 180
nr. 181
nr. 188
nr. 189 (slechte foto)

(als je een naam hebt, graag zelf even opzoeken op de startlijst anders ben ik nog wel even bezig)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 12:37

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 12:42

ik heb een super dagje gehad.

dressuur ging voor mijn gevoel niet zo flitsend maar stond toch op de 1ste positie.

springen blijft voor mij en mijn merrie nog een belangrijk oefenpunt...we hadden 3 balken en een weigering, als die dubbelsprongen zo breed staan krijgen we het (nog) niet geregeld en haalt ze gewoon de afstand niet. Gelukkig is de hoogte geen probleem dus misschien komt het er nog wel van.

cross ging super....alles ging goed, ze ging wel uit haar eigen draven in het water maar ik dacht bij me zelf...latt maar draven dan stoor ik haar tenminste niet en toen heeft ze hup hup omlaag-omhoog alles netjes gedaan.
ik was maar 1 sec buiten de tijd.
Ben uiteindelijk 3de geworden en ik vind het geweldig...mijn 2 de cross wedstrijd en dan al prijs. zeker na het vreselijk chaam debacle was dit een goede stoot vertrouwen in ons kunnen.
Hopelijk blijft het in deze lijn verder gaan, maar dat zien we dan wel weer, zolang het goed gaat en we er plezier in hebben is dat (momenteel) uiteindelijk nog het belangrijkste.

voor alle andere ruiters die prijs hebben....proficiat!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 12:56

Goed gedaan Madelene! De beker gaat zeker naar Limburg! Haha!

Van Rob moeten de paarden altijd draven in het water, dus het zal geen ramp zijn.

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 13:44

Goed Madelene!
En gefeliciteerd met je prijs! Lachen

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 13:54

gefeliciteerd madelene, jij had echt een superdagje!!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 21:48

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 08:13

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 08:30

Leuke foto's allemaal!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 08:31

Die van GvdT is mooi!!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 09:19

SGWuppie schreef:
Die van GvdT is mooi!!

Thanks, maar welke bedoel je Bloos ik heb mezelf tot nu toe maar 1 keer gezien.

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 09:26

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 09:28

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 09:39

Ik bedoel die van evenementenfoto, op de bosuitsprong!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 14:56

Wij zijn alweer terug uit EL!

Muriël reed een super dressuurproef, 206 pnt en een voorlopige 3e plaats.
Daarna het springparcours in, 2 balkjes, maar zeer tevreden.
Helaas in de cross op hindernis 6 gestrand wegens een afgetrapt ijzer... Maar goed gelukkig ging hindernis 4 (waar Muriël zo tegenop zag) goed!

SGWUppie, je ging heel netjes de waterbak door! Braaf hoor dat hij zo het water in springt!

Sim, ik vind die van jou errrug leuk! Haha!

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:03

heb vandaag ook een aantal bokkers voorbij zien komen, zag er allemaal goed uit, ben benieuwd naar de verhalen

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:27

Ik ben heeeel tevreden over mijn Wup!

Dressuur ging niet helemaal super, overgangen een beetje abrupt en mijn moeder las nog 1 keer verkeerd. 3de plek met net zoveel punten als in Chaam, 212. Na de dressuur de cross gelopen en die was wel goed te doen. Ik vond de picknickplaats wel erg leuk en ik twijfelde een beetje over de brug....maar Rob zei dat ie er aan toe was en volgend jaar als ik M zou starten moet 'ie ook, dus gingen we ervoor.

Springen ging redelijk, zat zelf terug te mutsen op 4, kwam echt veel te dicht, maar slangenpaard Wup kronkelt er wel foutloos overheen, ondanks zijn berijder Bloos Rest was meer voorwaarts en ook beter.

Dan de cross. Bij de start nog erg slingerend weg, maar daarna pakte hij super aan! Wup heeft een enorme galop en zonder dat je het merkt, ga je heel erg hard. Picknick ging superfijn, bij het smalletje liep iedereen ervoor en moet ik even hard roepen, zodat ik ook kon zien waar ik op af reed Clown maar Wup zoekt zelf de hindernissen en het komt niet in hem op om ergens langs te schieten, dat is wel heel fijn rijden. Ook in het bos heel makkelijk te sturen en de bosuitsprong ging mooi zoals we gepland hadden (Lielle, ik reed hem van links naar rechts op 1 galopsprong en dat paste precies, weet niet meer wat ik laatst in een ander topic zei, maar zo was ie iig goed. Knipoog )
Brug op springen ging zomaar in 1 keer goed, hij gleed wel wat weg met zijn achterhand, maar helemaal niet slingeren of twijfelen....en daarna sprong ie ook nog eens uit galop in 1 moeite door het water in Cool Afgod Jeuj Wuppie!!!! Volgens mij kon het hele wedstrijdterrein horen hoe blij ik daarmee was Bloos

Omdat alles zo voorspoedig ging, dacht ik dat ik wel tijd over zou hebben, dus voor de laatste hindernis keek ik op mijn horloge....2.32 ahum, dat klopte dus niet! Ding stond gewoon stil. Toen ben ik maar gewoon rustig naar de finish gereden, je kunt wel wachten, maar je hebt toch geen idee hoe lang! Resultaat was alleen dat ik een tijd had van 4.44, terwijl 5.28 de optimale tijd was! Balen!!! Dat kost me natuurlijk heel veel plekken, anders was ik iig 3de geweest en misschien wel hoger....sorry Gelderlanders, ik baal er zelf ook van! Eén voordeel: ik weet nu dat Wup makkelijk de M snelheid aankan, want ik heb absoluut niet gejakkerd.

En ik ben weer heel erg blij met mijn Wuppie, volgende keer L!

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:51

Ben ook weer thuis!! Vanmiddag nog lekker de hele middag B-paarden, M & Z pony's gekeken!

Ben wel weer erg trots op Joery Lachen
Dressuur ging veel meer ontspannen als chaam en wel lekker, uiteindelijk 184 punten! Redelijk!

Daarna gekeurd, hartslag van 48 en goedgekeurd! Snel op de trailer gezet en nog een keer in snelvaart de cross gelopen!!
Suzanne ging bij de picknickplaats staan om extra aan te moedigen!!

Springparcours ging lekker! Foutloos en heerlijk te rijden, hij is weer in form Haha!!

Toen wat gaan stappen bij het losrijden voor de cross, daar 2x het stijltje gepakt, was erg zwaar.. En zag vanuit de bak aardig wat weigeringen op 1..
Nou toen dan de cross in! 1 ging goed, 2 ook! 3 was ik 1 beugel kwijt doordat hij naar links schoot maar toch nog recht aan kunnen rijden en goed erover heen! Verder naar 4, kom daar goed tempo aan door de doorgang, b goed en stopt op c.. Ik roep: Mag ik alternatief? (dacht misschien moet ik nog wel een keer de hele hindernis) Maar mocht alternatief, ging goed en weer verder! 5 goed, 6 en 7a/b goed, 8 bosuitsprong goed, 9 alternatief genomen ook goed! 10 (stijltje voor het water) Hij zag ineens het water en staat stil (heeel snel, lag op zen nek..) Opnieuw: springt gewoon! Goed door het water! Extra tempo voor de uitkijktoren, maar ook daar overviel het hem! Dus opnieuw en goed! Verder naar 12 (het huisje) helaas ook daar een stop (had men bocht wat ruimer moeten nemen, wat ik de 2e keer wel deed en sprong hij wel)! 13 ging ook goed en door de finish!

Uiteindelijk dus 4 weigeringen maar wél alles gesprongen Haha!! Mag niet klagen voor onze 2e cross!

Goed gestapt, nagekeurd en weer goedgekeurd met een hartslag van 68! Daarna lekker afgespoten en nog drooggestapt en naar huis gebracht Lachen! Nog naar de uitslagen gekeken en bij mij in de ring waren er maar 3 foutloos en 5 rondgekomen, de rest allemaal uitgesloten.. Maar ja ben weer erg blij en elke keer een stapje verder Lachen!

Nog wat bokkers gezien Haha!! Was een erg gezellige dag!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:57

Hier even het verslag van Anneroos en Lasko:

We moesten deze keer wat vroeger van huis, omdat er niet voldoende tijd tussen de dressuur en het springen zat om de cross te verkennen. We zijn om 6.45 uur vertrokken. Eerst de cross gelopen; zag er heel wat pittiger uit dan Chaam! Daarna opgezadeld voor dressuur; rijjasje vergeten :evil: . Dan maar de bodyprotector over het blousje!
De proef ging niet erg fijn, Lasko was erg hyper en schoot 2 keer weg in de proef. Uiteindelijk hadden ze 182 punten en stonden ze hiermee gedeeld 9e. Daarna het springparcours. Weer een overactieve pony; leek wel of hij Red Bull op had Haha! Voor de springring had meneer nog even plannen om richting trailer te gaan maar in de springring was hij braaf en sprong foutloos.
Daarna de cross!
We hoorden al heel veel weigeringen en zelfs uitsluitingen van combinaties die voor ons waren. Toch heeft Anneroos gedaan wat we van te voren hadden afgesproken: Hard rijden en nergens het alternatief kiezen. Dat heeft goed uitgepakt; Lasko pakte super aan en ze waren foutloos en binnen de tijd! Yesss
Nu maar afwachten hoe de rest het had gedaan en dat was niet zo best want Anneroos steeg van een 9e plaats naar de 2e. Daarmee was ze 1 van de weinigen die vandaag de B cross foutloos had afgelegd. Een mooie afsluiter van de B. Volgende cross is in Ede en dan start ze L.
klik op onderstaande link voor het filmpje. Het is soms niet zo heel duidelijk, omdat ze vrij ver weg was en ik heel ver inzoomde.
http://www.geitenhouderij.nl/Etten%20Leur%203.wmv