Als eerste iedereen gefeliciteerd met jullie prijzen.
Heb er in het L veel Bokkers gezien. MJ Eventinggek, Ibonn, Madeleine van floor. Bitwise
Ons verslag van Princehage.
Vrijdag de dressuur. Het M was ik niet tevreden over. Ging heel lekker tot de galop toen kwam ie tegen de hand en was erg stug. resultaat een 15e plek. ex met Ellen Kloos die had ik zien rijden. Heb er in het M meer zien rijden. Googtje zag er goed uit en Rona ook
Het Z ging wel lekker had 1 spanningsfout in de stap en met aandraven na de stap galopeerde ie aan en ging . 5e. Nummer 1 en 2 ex 1e en nummer 3 en 4 ec 2e! Zat heel dicht op elkaar.
Linda in de Z niet zo het paard had zijn aandacht weer eens ergens anders. Stond 11e tussen Justin en Sabine in.
Suus op zijn flugels erg heet een heel veel spanning een tikkende tijdbom.
Zaterdag de croos. HAd vrijdag gelopen met Fried. Het M vond ik wel oke. Je moest er wel voor rijden je kreeg het zeker niet kado vandaag. Ik zag wel op tegen die gaten. Dus de open sloot en de trakhener.
Het Z was heel technisch en heel veel smalle.
Suus in de L 1 balkje met springen en in de cross bij de spoorbomen een misfastand ze is uit balans en ligt erlangs. Opgestapt verder gereden en een bult tijdfouten.
Het springen. Het M ging oke mooi foutloos rondje. De cross had er onwijs veel zin in.. Meraat ook. Tot na hindernis 4 heel fijn lag nog 20 seconden voor op kijn tijd. In het bochtje na hindernis 5 ik maak een ophouding en hij staat stil draait zich in 1 keer om... Nou ja weer aangereden en oke. Daarna alles goed en geen alternatief gereden. 6 oke 7 de punt heel fijn afsprong goed. Toen alles lekker tot aan dat smalle ding bij dat huisje. Ik had toch niet meer te verliezen dus ga voor het smalle hij kijkt naar dat huisje en wijkt zo van mijn been af en loopt erlangs. Toen het alternatief gereden ging oke. Verder weer goed de sloot zwarte gat ,water tot we bij het smalletje zijn maak weer een ophouding blijft mooi recht en 2 meter van te voren schiet ie gewoon naar links en blokeert helemaal. Nou ja toch maar eens even flink aan gepakt... De trakener ging oke. Keek niets eens kwam wel mss iets kort voor een cross afstand maar ja dan leert ie zelf ook maar eens mee denken.
Aan 1 kant wel lekekr gecrost met hem omdat ie de punt en de sloten (waar toch nog wel her en der een stop op waren) en het water wel goed deed, maar aan de andere kant ook weer niet.
Het Z springen ging bagger slecht resultaat 4 fouten. Van de 17 waren er 2 foutloos met springen... Hij was erg sterk met springen.. Kon hem amper meer rond rijden en goed bij elkaar rijden en dat heb je met zo'n groot paard echt wel nodig.
Tot de cross ging wel oke punt ging goed waar ook nog langs gelopen werd in het Z. afsprong met smalle ging oke.. spoorbomen niet echt een fijne afstand. Bij de punt op de hoek laat ik hem gewoon dood lopen en loopt erlangs... Eigen schuld niets anders voor te zeggen. Toen bij de gaffel mooi bij elkaar goed op het achterbeen kop erop. Goede afstand en in de laaste galopsprong rent ie er rechts langs en gelijk bukker anders had ik die arm wat sabine ook heeft tegen me aan gehad. Wel hem nog een keer aanrijden maar heb het niet gedaan. Ik vind het een rot sprong en na het verhaal van Neede dat ik met die zwarte gevallen ben daar op zo'n zelfde ding deed ik het niet. Tja dan ook maar een mietje geef er niets om. Dus maar terug gestapt.
Wie kom ik onderweg tegen het paard van mijn zusje. Ze had overigens goed gesprongen 1 balkje. En op de punt zet ie af en springt naar links midden op de punt en de arm waar de punt van het M aan zit. Ze moeten blijkbaar heel hard zijn gevallen het paard ook werd gezegd. Het paard is weggerend naar achter de grote weg en in volle galop over de weg. Daar hebben ze hem gepakt.
Toen lopen we richting de vrachtwagen komt mijn moeder e buurvrouw eraan ik moest afstappen en ze hadden net een telefoontje gehad van ons pap dat opa dood is lag op de bank thuis. gewoon plotseling was niet ziek de aorta was gesprongen.
Dus de paarden verzorgt en opgeladen en na huis gegaan.
Willen we gaan komt eer nog een dokter of chirurg aan voor ons Linda overigens wel heel netjes vragen of ze nergens last van had hij had het blijkbaar gezien en het ging hard zij hij. Hij dacht dat ze wel een licht herschudding zou krijgen. blijkbaar ook met haar rug op die arm gevallen. Ze weet het niet meer ging zo snel zegt ze.
Dus dat was 4 november voor ons. Het lijkt wel of er een vloek op die wedstrijd rust. 8 jaar geleden waren we ook net daar liepen terug van het betalen en er werd omgeroepen dat de familie smulders naar het secretariaat moest komen. Ze hadden een telefoontje gehad mijn vriend was onderweg naar princehage om ons te komen helpen en kijken was verongelukt. Toen waren de gsm s nog niet zo in!
Dus ik vergeet het maar zo snel mogelijk allemaal. Ben overigens nog steeds snot verkouden en keelpijn.