[SGW] SGW Neede: Wedstrijdverslagen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AntheaV

Re: SGW Neede: Wedstrijdverslagen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 11:49

gefeliciteerd met je 1e prijs Jorrn!

marieke: wat raar zeg, hopen dat de haptonoom een oplossing vind

damour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:11

De dressuur was ik zelf tevreden.Probeerde niet te veel spanning op te roepen.Voor onze doen ging het fijn.Knock Out is nml. B dressuur en hier moet hij de M SGW proef lopen.Het achterwaarts zit er nog niet op en het wijken gaat ook nog niet zo geweldig.Onderin geeindigd met de dressuur.Foutloos gesprongen en foutloos gecrossed iets te snel binnen.
De cross ging super overal rechtuit,op 4 de picknip tafel ook gesprongen anders was het zo'n rare lijn.5 het water was het enige wat niet helemaal soepel ging.De 2 puntjes ging ook super en dat gekke smalle ding voor de 3 inuitjes eveneens.Heerlijk gereden,pony had 60 toen die erin ging en 60 toen die eruit kwam.Ben helemaal omhoog geklommen en werdt toch nog 2e.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:18

Wat vonden jullie trouwens van de cross? Ik was niet zo enthousiast, organisatie was trouwens (muv de discussie over ex aequo plaatsingen) wel prima voor elkaar.

Ik vond het water voor het L bijzonder oneerlijk, er viel niet fatsoenlijk aan te rijden tenzij je door het bos ging, en de drommen mensen waren ook niet erg handig. Verder vond ik de lijn 4 - 5 in het L goed te doen, als je de picknicktafel meenam, maar dat maakte het wel meteen heel pittig. Verder waren de niet meetellende 'hindernissen' (tussen 3 en 4, en tussen 8 en 9) wel erg vreemd, en ik vond sommige hindernissen niet in verhouding. De dakjes 10 en 11 (in het bos) waren eigenlijk weer veel te simpel.

Verder vond ik de afstanden erg kort staan voor een cross ( de punten op het veld en mn de in-uitjes) en het smalletje vond ik gevaarlijk met die armen erachter.

heb trouwens alles rechtdoor gedaan muv het smalletje.

En weet iemand hoe het met patsmu is, en met het meisje dat per ambulance werd afgevoerd rond een uur of drie?

damour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:27

Tijdens het lopen zag ik Patries vallen heb nog even gekeken of ik wat kon doen maar de EHBO was al druk met haar bezig.Later zag ik haar naar de vrachtwagen gaan en vroeg hoe het met haar ging.Het ging dacht ik wel redelijk.In het bosje hoorde ik verschillende combi's dat lage ding aantikken of ze kwamen er al struikelend over.

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:30

patries gevallen?met welk paard?en hoe kwam dat?

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:37

Ik heb zondag meegereden in de L paarden, en ik vond idd de water hindernis helemaal niet mooi staan, was bijna een onmogelijke opgave om daar een knappe sprong op te krijgen.
Die niet meetellende hindernissen was ook vreemd, waren "leuke" struikel hindernisjes. verder vond ik het allemaal wel goed te doen afstanden bij de 2 punten en bij de in-uitjes waren misschien niet ideaal, maar moet zeggen dat mijn paard er vlekkeloos doorheen ging. Het smalletje was ook een aparte hindernis, heb hem wel rechtuit gesprongen, en sprong toch eigenlijk wel heel fijn.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:42

Ik heb geen problemen gehad op de hindernissen die ik noemde (was foutloos binnen de tijd), maar blijf erbij dat ze niet goed gebouwd waren. Op dat smalletje hoefde je maar een klein beetje schuin te springen om een heel lelijke val te maken, en na het ongeluk vorig jaar in Princenhage heb ik daar wel schrik voor.

Patries is volgens mij met merato gevallen, maar dat weet ik niet zeker. Ik begreep dat hij de arm van de gaffel raakte en dat ze samen gevallen zijn, maar ik was er niet bij, dus weet geen details.

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:03

jeetje weer zo'n enge hindernis ik begrijp niet waarom dat dat zo gebouwd wordt. In p'hage stond inderdaad ook zo'n hindernis, waar het paardje zijn been gebroken heeft, maar in barchem stond er ook altijd een in, maar daar kon niets gebeuren, naar mijn mening.
Die armen stonden breder!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:10

De organisatie vond ik niet optimaal. De route erheen was niet aangegeven. Wij zijn door een afzetting heen moeten rijden om op het terrein te komen. En wij niet alleen Knipoog . We hebben zelfs het secretariaat nog gebeld hoe we er wel moesten komen na 3 afzettingen tegen te zijn gekomen maar daar kregen we alleen het antwoordapparaat eraan.
Daarbij kwam nog dat ze dus het reglement niet kenden bij de prijsuitreiking. Boos!

Bij het verkennen kwam ik 2 hindernissen tegen die geen hindernissen waren. Daar had hindernispersoneel bij moeten zitten. Want hoe laag ze ook waren, er kan toch iets gebeuren.
Dat zijn eigenlijk mijn bemerkingen.

De afstanden stonden volgens mij wel goed. Bitwise had een hele fijne afstand op de punten. Ik dacht oorspronkelijk dat de 3 in-uitjes te breed stonden. Bloos Maar bij Online paste het toch goed.
Het water was idd een rottige sprong. Misschien om meer moeilijkheidsgraad erin te brengen?
En het smalletje hadden ze gewoon niet moeten aanleunen, of ze hadden er 2 potjes met dennebomen naast moeten zetten als aanleuning. Dan was het beter geweest.

En dat er een paar simpelere hindernissen in de cross zitten vind ik ook geen probleem. Er zaten er ook weer genoeg in die technischer waren.

Ik ben ook heel benieuwd naar Patsmu.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:12

Iets simpeler vind ik niet erg, maar die dakjes waren gewoon echt veel te simpel en bovendien identiek Knipoog

Hekken had ik ook last van idd.

Het water vond ik gewoon niet eerlijk, dat is geen faire aanrijdlijn.

L0ve, dat is dus precies wat ik bedoel.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:16

Dat klopt ja. Ik zei al: huh? 2x dezelfde hindernis??
Maar die 2e had een soort gat ervoor (wat dan wel weer was dichtgezet met plantjes).

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:24

Voor mij was Neede zoals gezegd mijn eerste cross weer sinds jaren en de eerst voor m'n paarden. Ik vond het voor de B niet eerlijk gebouwd. Vooral dat smalletje met de armen die veel tek ort bij elkaar stonden. ik heb iemand van de organisatie gesproken en pas donderdag middag om 3 uur was die hindernis goedgekeurd, want eerst stonden de armen nog dichterbij elkaar (geloof het of niet). Het water was niet fijn aan te rijden. In de B mocht je er langs, maar je moest er helemaal tussendoor slingeren en kon hem dus niet fijn aanrijden. Ik heb er nog over gedacht om over de boom te gaan, maar daarvoor stond 1 boom (gewoon rechtop dus, in de grond, levend, met bladeren Clown) echt verschrikkelijk in de weg. Je kon niet lekker rechtuit over die boom, zonder midden in het plantsoentje te landen. Verder was blijkbaar de afsprong (voor de L met dikke boom) er nog tussen gevoegd voor de B. Vond ook die niet eerlijk... Zeer smal en erg hoog.. Niet dat ik niet zo'n afsprong had geoefend, maar toch.
en idd die vreemde sprongetjes tussendoor stond ik ook al van te kijken.
Je had een aantal pittige hindernissen inzitten en dan weer een aantal dat je denkt van: huh zo makkelijk.. Verder was het gruwelijk irritant dat wij ten eerste na hindernis 8 vol op de rem moesten voor de Z hindernis die er nog geen 10 meter verder achter stond. DAar mochten we niet overheen maar moesten we langs... En dan nog de dikke boom achter de wal waar wij ook weer langs moesten terwijl je die net zo makkelijk mee kon pakken.

Een aantal jaar geleden toen ik er was (nog B pony's) was het een veel fijnere en logischere cross. Ben benieuwd naar volgend jaar.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:26

Wat was hindernis 8? De dubbel met die hooruif op het pad?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:29

Nee, die was toch niet voor het B? Ik denk dat hindernis 8 voor het B ergens in de buurt van het smalletje stond.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:33

Was ook een beetje verrast tov vorig jaar. De leukste lus zat er niet in en ik heb bij het smalletje staan twijfelen of ik hem uberhaubt wilde nemen met die zijkanten die er bijna haaks opstonden. Vind dat toch gevaarlijk.

Waterinsprong voor het L heb ik me ook over verbaasd, bijna onmogelijk als je het mij vraagt. Die extra sprongetjes waren wat vreemd, maar ik heb me er niet aan gestoord. Vond het wel weer goed dat het alternatief bij de 3 sprong ook echt een alternatief was, meestal heb je nauwelijks extra tijd nodig en dat was nu wel zo. Met de route heb ik geen problemen gehad!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:35

Lielle schreef:
Wat was hindernis 8? De dubbel met die hooruif op het pad?

Hindernis 8 was de hindernis na de dubbel. Dus niet dat ding midden in het bos zonder nummer maar daarna. Daar stond zo soort dakje voor de M paarden en Z pony's geloof ik. Daarvoor stond voor ons zo'n heel banketstaaf steiltje waarna we ineens op de rem moesten om langs die andere te sturen. Na die 8 kwam nog zo'n dakje met plantjes eronder met voor ons ook weer zo'n stom steiltje als alternatief.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:38

Hindernis 8 klasse B

Afbeelding

Hindernis die er vlak achter stond. Daar rechts moesten wij dus langs...

Afbeelding

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:39

Ja klopt, ik ging ook bijna over dat grotere dak heen. mag dat trouwens, hindernissen extra rijden die niet van jouw klasse zijn?

Wel jammer, want vorig jaar was de cross echt super!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:40

daar heb ik niet erg goed naar gekeken, vond die dakjes toch al nergens op slaan eerlijk gezegd. Maar ziet er idd niet echt fijn uit. Als ze dan de vlaggen weghalen mag je het evt nog springen, zo hadden ze in het L de picknicktafel dus laten staan op de wei.

Marieke, het water was voor het L wel te rijden, maar dan moest je dus echt een lusje door het bos doen, dan kwam je er redelijk recht voor.

Marieke, nee dat mag niet (tenzij de vlaggen eraf zijn), dat is nl uitsluiting!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:44

IN de L mocht je de picknicktafel dus wel meenemen? Ik zat me af te vragen hoe je de eerste en de derde in vredesnaam moet nemen....

Er zaten gewoon zulke onlogische dingen in.... Was hindernis 3 nou voor iedereen hetzelfde (maishindernis)...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:46

Ja, je mocht de picknicktafel springen. Anders had je een soort gebroken lijn moeten rijden, dit was een stuk simpeler Knipoog

Volgens mij had iedereen idd die maishindernis, maar hebben ze wel de hoogte aangepast. Die vond ik trouwens geen probleem, was zelfs voor het L en M aan de lage kant.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:48

De B, L, M paardne moest erover maar bv ook de B pony's cat B en C... ERg vreemd, want heb niks zien veranderen aan de hoogte... Alleen na verloop van tijd lag er wat meer mais plat. Ik had pech en moest als eerste. Mooi dat het paard hoog OVER de mais ging. Ik heb er geen problemen mee gehad, daar nie van. Maar vond het beetj oneerlijk.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:50

Dat is raar. Op de beschrijving stond dat de hoogte werd aangepast voor de rubrieken.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:16

Lielle, de bosroute heb ik niet bestudeerd Knipoog

Maar ik mocht dat dak dus niet nemen als het recht op mijn pad staat en ik gewoon mijn eigen hindernissen allemaal goed spring?

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:34

Ik heb de picknicktafel niet gesprongen (ik wist van tevoren niet dat ze de bordjes er af zouden halen, en had de afstand niet goed bekeken, dus dat leek me niet verstandig om die alsnog te nemen)

Maar bij mij ging dat eigenlijk heel fijn,
zo om die picknicktafel heen Ja
(maar een pony is ook weer iets anders dan een paard natuurlijk)

Heb trouwens later nog wel iemand een héle enge sprong zien maken bij de picknicktafel (L-paarden), Die ging bijna over de kop Scheve mond