[SGW] SGW Gorssel: wedstrijdverslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lautje

Re: SGW Gorssel: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 22:03

Ok, hier even een kort verslagje van Tara's officiele B-debuut! (Groter verslag incl foto's volgens binnenkort op HAW)...

Tijdens de dressuur was mevrouwtje een beetje afgeleid door fluitjes die uit het bos kwamen en trekkers die volgens Tara 'fout' geparkeerd stonden in de bosjes naast de ring, dus hadden we een beetje spanning. Dit resulteerde in een puntenaantal van 172.
Het springen gaat op dit moment steeds gecontroleerder en zo ook in dit parcours. Af en toe wat moeite om haar opgesloten te houden, waardoor ze iets te snel af ging. Hierdoor 2 balkjes, maar ze gedroeg zich goed.

En toen op naar het echte werk!
Tara hield alles goed in de gaten om zich heen, nam alles goed in zich op Haha!...
De cross ging ze echt doorheen alsof ze het al veel vaker had gedaan. Foutloos gereden, iets tijdfouten, maar daar heb ik me deze eerste cross niet zo druk over gemaakt. Nu weet ik dat ik er de volgende keer iets meer aan mag rijden.
Ze heeft het super gedaan en ik ben ongelooflijk trots op d'r! OK dan!

De eerste 2 winstpunten zijn in ieder geval binnen, op naar Barchem! Lachen

Hieronder alvast een voorproefje van de waterbak (met dank aan BlueBalance Lachen )....

Afbeelding

Afbeelding

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 06:24

Al jullie verslagen zien er superleuk uit!! Vooral dat filmpje van ViefdePief is heel erg leuk, al kom je wel hard door de bochten Haha! Haha! !

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 06:29

gefeliciteerd Lautje!!
Viefdepief: filmpje is heel mooi gemaakt!!mijn complimenten

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 07:12

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 07:39

Hee Lau!! Goed gedaan van Tara zeg!! Mooie foto's heb je ook, lijkt me een heel lief en vrolijk paard!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 07:59

Ik heb ook nog wat foto’s van afgelopen zondag.

Springen. Valt me op dat Os op de meeste foto’s ruim over springt, dat doet ie thuis niet en met losspringen ook niet. Maar in de ring is ie wat dat betreft altijd veel alerter. Alleen die stijlsprong, daar zaten we wat dicht….

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Crossen, het was niet echt makkelijk fotoweer met scherpe zon en donkere schaduwen maar toch leuk om een paar foto’s te hebben

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En de foto’s van endurancefoto. De eerste lijkt misschien een weigering, maar was het niet. Os remde af en sprong toen gelijk het water in. Nog bedankt Blue Balance, het zijn mooie scherpe foto’s geworden!

Afbeelding
Afbeelding

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 07:59

Nu hier nog maar even mijn verslag.
Het CROSSdebuut voor Revanches Igor.
Thuis kun je met hem geen buitenrit maken,dus ik was erg benieuwd hoe hij het dan zou doen tijdens de cross.

Sochtends om half7 ging mijn wekker,aangekleed,spullen in de auto gepakt. Naar het paard toe gereden en klaar maken voor de wedstrijd. Intussen heeft mijn trouwe instructeur alias Papa even de trailer aangekoppeld. Paardje ingeladen en op naar Gorssel!

Toen we er waren heb ik mijn nummer(143) even op het secretariaat opgehaald,en zijn we terug gelopen naar de trailer om R.Igor klaar te maken voor de dressuuur.
Dressuur ging in principe wel redelijk.Kon beter...
Na de dressuur R.Igor netjes verzorgt en op de trailer geladen,heb ik daarna mij even omgekleed,en zijn we eerst even wezen parcours verkennen waarna we doorliepen naar de start van de cross.

*spanning borrelde op...*
Tijdens het lopen van de cross maakten we grapjes van "als we tot hier al komen (hindernis 3) dan zijn we al een heel eind"
(vanwege dat R.Igor geen buitenrit maken wil weet ik dus ook niet hoe hij reageren zal...)
Na het helemaal gelopen te hebben zijn we nog een beetje rond wezen kijken. En even wezen kijken nog naar de dressuuruitslagen,ja ik had 190 punten,middenmootje.
Eindelijk was het een keer tijd om op te zadelen... voor het springen en de cross.
Mijn nieuwe tenue aan...(oranje blauw)
Moment van de waarheid*tromgeroffel*.
Op naar het springparcours!Al ging een combi voor ons wel even de bodem testen..Het was wat glad in de wending van 1 naar 2... maar mijn springrondje verliep vlekkeloos. Dus op naar de vet.check.
Daar werd R.Igor ineens helemaal wakker en erg druk...Maar goed alles was OK,dus nu kon ik echt gaan crossen.

Nummer 142 was goed vertrokken,nummer 143mocht naar de startbox(boem boem boem boem...tikte mijn rikketik in een flinke versnelling)
5-4-3-2-1 GO! En weg was ik.
Alles ging gewoon echt mega goed!! Haha! En hoe...voor diegene die langs de kant stonden te kijken hebben mij vast wel gehoord,want ik had nog al wat overredgingskracht naar mijn paard toe...wat betreft het aanmoedigen...hahah. Helaas wel een klein weigeringetje op het water,terwijl ik dacht: die loopt er zo in...(niet dus Schijnheilig ).

Maarja...ik finishde wel op en top!! Haha!
Wat een lekkere cross.
Gister heb ik de uitslagen nog gezien,en bleek 23e te zijn...achja first time,dan mag je er toch niet al te veel over zeggen,wat betreft resultaat! Iig 1 wp!Ik ben dik tevreden! Op naar de volgende cross: Bollert!!

Hier nog wat fotos:

Afbeelding
Afbeelding

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 08:02

En nog wat andere foto’s

Samen met Eventinggek luisteren naar wijze tips van Bitwise Knipoog

Afbeelding

En nog twee foto’s van Eventinggek

Afbeelding
Afbeelding

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 08:04

Lau en Revanches, allebei gefeliciteerd met jullie succesvolle crossdebuut (in ieder geval met deze paarden)!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 08:06

Deze is van Bitwise (met dank aan Blue Balance!)

Afbeelding

Ik vind hem heel mooi.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 11:01

Ik zag net dat sjaan een foto van mij heeft van het loscrossen Lachen leuk.
en vief bedankt voor het filmpje Lachen

beetje laat maar mijn verslagje:
Dit was mijn laatste Lcross.Met dedressuur flipte die hij zag de paardjes bij de trein langs scheuren, en hoorde heel de tijd fluitjes. menneer vond het nodig toen ik om de baan reed er in te springen maargoed de proef ging echt bagger. ik kon er gewoon niet aan rijden. als ik mijn hand ontspannen wou voelde ik hem al onder me weg willen rennen. stond ergens onderaan met 182 punten toen weer terug naar de trailer (niet normaal hoe hard menneer stapte) en ik ging ff met vriendin praten.maar hij was ongeduldig dus stond op zijn achterbenen te hippen. en toen de cross gelopen.was goed te doen. vond hem heel mooi en toen springen. ook zo druk. dus ander bitje gepakt. en toen had ik 1 weig. en balk. was niet echt fijn terreintje meer om te springen. maargoed, toen de cross. ging echt heel fijn en alleen na de enalaatste nam ik hem terug, want was te snel. maar toen dacht hij ofzo al dat hij klaar was en viel wat uit elkaar,naja toen lagen we op de laatste. volte gereden en wat meer tempo entoen ging die super.was op dat moment beetje boos. maar nu zie ik ok wel in dat het eigen schuld was. verder sprong die in de cross heel fijn. was goed te sturen enzo Lachen

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 11:12

jammer kim, maar toch wel lekker dat je hem in de cross wel fijn kon rijden Lachen

scum: gave foto van bitwise

MJ: mooie foto's

lautje en revanches: gefeliciteerd met jullie super cross-debuten Pling

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 11:45

Een beetje laat maar hier alsnog mijn verslag. We waren vrijdag al vertrokken en hebben bij de eigenaar van Tenda overnacht. (een klein half uurtje van het wedstrijdterrein) Vrijdag de cross gelopen. Vond er een aantal dikke sprongen in zitten.
Zaterdag als eerste met Tenda dressuur gereden, vond het lekker gaan. Stond uiteindelijk 7de, nadat mijn vader me eerst heel blij had gemaakt dat ik eerste na de dressuur stond. (stond boven aan de lijst omdat ik als eerste had gestart Hamer ) Daarna Jupiter dressuur gereden, ging ook lekker, was uiteindelijk 9de na de dressuur. Toen meteen Jupiter omgezadeld voor het springen en was FOUTLOOS!!!!. Jippie, gebeurd niet zo snel. Ook de cross foutloos. Het duurde alleen een beetje lang voordat hij in z'n ritme kwam, pas na het water. Water ging niet echt soepel. Op de punt met m'n RECHTER!!!been de vlag eraf gestoten (beetje last van zijwind, denk ik Blauw oog ) en verder ging het super fijn. Alleen de bocht bij de hooipakken was een stuk groter dan ik had gewild. Bij de finish zag ik dat ik veertig seconden te langzaam was, geloofde het niet want ik had goed doorgereden en normaal heeft Jupiter niet zoveel moeite met de tijd. Maar achteraf zag ik dat er maar 1 sneller was en dat we met z'n tweetjes dezelfde tijd hadden.
Daarna meteen Tenda opgezadeld voor het springen. Tenda ging foutloos maar echt leker ging het niet. Ze was een beetje grettig en ik had vooral in het begin weinig controle. Daarna de cross... Tenda pakte super aan. ik sta nog stees versteld dat ze het zo makkelijk doet. Ze is pas 6 en crosst pas sinds vorig jaar. Helaas op het water een stop. Ik had het al een beetje verwacht omdat ze altijd wat onzeker is op het water en omdat de afstand behoorlijk ruim stond. Ze kwam iets terug na de oxer en viel stil voor de water insprong. Ik durfde haar niet goed door te drukken omdat er een sprongetje op de insprong stond. Dus opnieuw aangereden en toen sprong ze er zo in. Verder ging de cross goed. Puntje ging fijn en met beide paarden door de sauna gegaan, Jupiter knalde er wel flink tegen aan. Uiteindelijk was ik in het Z met Jupiter vierde, nog net een prijs. En met Tenda negende in het M.
Zondags nog mee geweest om te groomen en 's avonds meer dood dan levend op de bank gehangen... maar wel genoten. Wat hebben we toch een mooie sport! OK dan!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 12:02

Klinkt als een geslaagd weekendje in Gorssel sfranken! Netjes! Heb je de foto's al gezien die ik van je had gemaakt?

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 14:39

Ja, ik heb de foto's gezien. Net als altijd als ik moeite heb mey balans houden weer mijn rechterhand in de lucht......Kun je ze ook doormailen????

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 15:32

Ja ik kan ze aan je doormailen,zal ik zo even doen!

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 15:42

Goed gereden allemaal eigenlijk!

Ik vind de commentaren op de cross niet helemaal terecht eerlijk gezegd.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:01

Beter laat dan nooit hier dan ook nog mijn verslag van afgelopen zondag:
7.15 vertrokken, netjes volgens planning 9.10 aangekomen. Gelukkig kon ik nog als allerlaatste op t eerste parkeerterrein parkeren, wat wel handig was omdat ik alleen was en Ibonn met haar vriend ook daar stonden (nogmaals heel erg bedankt voor alle hulp!). Daarna op m’n gemak op de fiets de cross verkent. Vond t een leuke cross met vooral in de eerste helft een paar pittige sprongen, verder zeker goed te doen. Vooral de op-/afsprongen 5 + 10 vond ik erg leuk.

Toen naar t dressuurterrein. Losrijden ging lekker (MissJumpy had ook nog hartstikke lief aangeboden om eerder te springen als dat makkelijk zou zijn voor mij), Ibonn kwam precies op tijd op haar fiets regelrecht uit de cross om me voor te lezen (jullie zijn allemaal geweldig!). Heb me nog even bij de jury aangemeld, die me toen nariep dat ze nog wat punten te vergeven hadden. Dus ik zei dat ik die dan wel effe wilde gaan verzamelen Clown Hartstikke leuk. Eenmaal in de ring liep Pasjha zo super, dat ik er helemaal blij van werd. De proef ging echt heel netjes (zelfs Ibonn was het met me eens). De jury nog maar effe gevraagd of ik genoeg punten had verzameld: die zei dat zij het wel al wisten. Dat was dus wel een leuk begin van de dag! Ik stond na de dressuur 1e met 209 pt., bijna 10 pt. los vd volgende Haha!

Daarna snel terug naar de trailer waar Ibonn’s vriend Ruud me geholpen heeft met Pasjha omzadelen. Nog effe snel crossspullen aangedaan en daarna naar t springterrein gereden. Losspringen ging lekker en t parcours ging ook best netjes. Alleen 8ab reed ik Pasjha wat ruim en daardoor sprong ie 9 ook wat ver, raakte geloof ik ook 2 balkjes aan, maar wel foutloos.

Daarna rustig aan naar de DA gestapt. Na de DA rustig wat op t losrijterrein vd cross gereden, duurde weer juist lang die 30 minuten. Ze hadden beter t springen 10 min. later kunnen doen! Dus nog rustig wat gekletst met Bitwise, Scum en Missjumpy.
De cross zelf ging best goed. Alleen heb ik me helaas ook verreden bij 4! Ik reed het lange pad af en zag opeens rechts van me n meter of 15 de bosjes in hindernissen met mensen erbij die me aan stonden te staren haha. Toen was ik effe de kluts kwijt. Na effe denken toch maar het paadje ingereden maar toen riep men gelukkig dat ik rechtdoor moest!! Dus ik maar volle vaart verder. Die zigzag 4 ging netjes en de op/afsprong 5 ook. De hoge opsprong 10 ging ook heel netjes en de oxer erna ook precies mooi n beetje scheef zodat ik mooi op t rechte pad uitkwam. De rest ging ook goed. Eenmaal door de finish bleek zag ik dat ik zeker iets van 25 sec. over de tijd was!! Beetje raar want normaal we heel snel. Maar later bleek dat bijna iedereen veel tijdfouten had.

Uiteindelijk ben ik toch 1e blijven staan met nog 3 pt. verschil op nr. 2!! Ben er echt super gelukkig mee, vond t wel best jammer van de tijdfouten. Ga mijn eigen gebouwde meetwiel denk ik toch echt maar eens afmaken….
Heb ook Reeskees en Canter later nog gezien Haha!

Ik geloof dat de meesten wel best goed gereden hebben. Ibonn, SFranken, Patsmu, Love en de rest die prijs hadden gefeliciteerd!

Viefdepief: leuk gemaakt dat filmpje!
Missjumpy: leuke foto's!
De foto's van Endurace zijn trouwens echt heel mooi!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:01

Heel veel verslagen gelezen inmiddels Tong uitsteken
Veel goede gelukkig!

Margo, echt super joh! gefeliciteerd.
Je staat nu wel dik bovenaan met de VLV zeg!

Jiska en Chantal, jullie zijn wel lekker bezig met jonge paardjes he? Lachen
Vind Legigi ook een super leuk beestje!

MJ, heb jou nog even gesproken voor je de cross in ging, maar volgens mij wist je niet dat ik het was Tong uitsteken

Klein verslagje van mijn M-debuut:
Best aardig gedressuurd, had nieuw bitje waar ze wel beter rond mee was te rijden. De jury was het hier niet mee eens helaas, 169 punten en dik 3e van onder..
Springen 1 stom balkje, mijn fout.
Cross super, heerlijk foutloos en 7 seconden binnen de tijd gereden! Was wel een simpele cross vond ik, niet echt technische dingen. Maar alles liep super.
Uiteindelijk 7e, prijzen misgelopen door mijn balkje, eigen schuld.

Ga ook lekker klein verslagje doen voor Michael, doettie toch niet zelf Tong uitsteken
Dressuur wel redelijk, maar nog steeds was ze heet natuurlijk..
Onderaan met 165 punten.
Springen ging heel netjes, voor het eerst was ze eens bij haar werk ipv alles wat er om haar heen gebeurd. Foutloos.
Cross voor het eerst ook foutloos! (was de 3e cross)
Wij stonden bij het water te kijken en zag er goed uit! Lachen
Uiteindelijk in de middenmoot, hij is dus aardig gestegen want was een ring van 32!

We hebben ook samen een dvd besteld, een deal gemaakt voor 65 euro. En dan krijgen we 2 dvd's waar we allebei opstaan!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:49

AnneMieKe_89 schreef:

*edit*

BlonT Blond
Ik bedoelde Marieke en niet Chantal Bloos

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 17:10

AnneMieKe_89 schreef:
Heel veel verslagen gelezen inmiddels Tong uitsteken
Veel goede gelukkig!

Margo, echt super joh! gefeliciteerd.
Je staat nu wel dik bovenaan met de VLV zeg!

MJ, heb jou nog even gesproken voor je de cross in ging, maar volgens mij wist je niet dat ik het was Tong uitsteken

Klein verslagje van mijn M-debuut:
Best aardig gedressuurd, had nieuw bitje waar ze wel beter rond mee was te rijden. De jury was het hier niet mee eens helaas, 169 punten en dik 3e van onder..
Springen 1 stom balkje, mijn fout.
Cross super, heerlijk foutloos en 7 seconden binnen de tijd gereden! Was wel een simpele cross vond ik, niet echt technische dingen. Maar alles liep super.
Uiteindelijk 7e, prijzen misgelopen door mijn balkje, eigen schuld.

Ga ook lekker klein verslagje doen voor Michael, doettie toch niet zelf Tong uitsteken
Dressuur wel redelijk, maar nog steeds was ze heet natuurlijk..
Onderaan met 165 punten.
Springen ging heel netjes, voor het eerst was ze eens bij haar werk ipv alles wat er om haar heen gebeurd. Foutloos.
Cross voor het eerst ook foutloos! (was de 3e cross)
Wij stonden bij het water te kijken en zag er goed uit! Lachen
Uiteindelijk in de middenmoot, hij is dus aardig gestegen want was een ring van 32!

We hebben ook samen een dvd besteld, een deal gemaakt voor 65 euro. En dan krijgen we 2 dvd's waar we allebei opstaan!

VLV is nog niet echt veel van te zeggen, want ik heb 10 wedstrijden punten gekregen en de rest maar 8 dus is nog niet echt realistisch nu, maar ik sta niet slecht Knipoog

Dat van die dvd hadden huub en ik ook gedaan in Ede, maar er was wat mis gegaan dus kregen we toch beide een eigen dvd Haha!

Annemieke super gereden
Eventinggek: jij ook super gedaan!!Alweer gewonnen Haha!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:27

Owjah Reeskees, ik had jullie knalgele pick-up nog wel gezien zaterdagavond. Maar wij mochten heel gezellig verhuizen Boos!
Ze wouden perse géén vrachtwagens op het voorste parkeerterrein.
Familie Geerts stond ook naast ons. Die had hem verplaatst, die was er al vanaf vrijdagavond, en was het lopen beu. Dat hij ook nog 200 euro stalling betaalde maakte niet uit. We werden allebei weggesnauwd! Vond ik wel een minpuntje van de organisatie, of beter gezegd die vrouw. Had ook op een andere marnier gekunt. Hun konden alleen nog bij op de 2e parkeerplaats bij nog een vrachtwagen. Maar daar pasten wij helaas niet meer bij.. stonden we gezellig heeelemaal alleen!! Boos!

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:30

AnneMieKe_89 schreef:
AnneMieKe_89 schreef:

*edit*

BlonT Blond
Ik bedoelde Marieke en niet Chantal Bloos

is te koop hoor haha!!

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 19:31

AnneMieKe_89 schreef:
Owjah Reeskees, ik had jullie knalgele pick-up nog wel gezien zaterdagavond. Maar wij mochten heel gezellig verhuizen Boos!
Ze wouden perse géén vrachtwagens op het voorste parkeerterrein.
Familie Geerts stond ook naast ons. Die had hem verplaatst, die was er al vanaf vrijdagavond, en was het lopen beu. Dat hij ook nog 200 euro stalling betaalde maakte niet uit. We werden allebei weggesnauwd! Vond ik wel een minpuntje van de organisatie, of beter gezegd die vrouw. Had ook op een andere marnier gekunt. Hun konden alleen nog bij op de 2e parkeerplaats bij nog een vrachtwagen. Maar daar pasten wij helaas niet meer bij.. stonden we gezellig heeelemaal alleen!! Boos!

Met de witte vrachtwagen??

Volgensmij was je dan savonds op zoek naar de wc door de donkere rijhal... Dan was ik diegene die met je meeliep Clown

kan dat Haha! ?

janneke_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 19:46

Hier dan mijn verslagje van mijn eerste keer crossen in de B.
Voor mezelf en mijn paard de eerste keer dus was extra spannend!!

Moest al om half negen dressuur rijden, en was dus al om half zeven op de manege, omdat mijn moeder toen al op het secretariaat moest zijn en mijn vader was van de bouwploeg.
De dressuur ging wel netjes, beetje braaf proefje, maar toch nog 192 punt!

Om kwart voor 1 moest ik springen, inspringen wou niet zo lekker, maar in het parcour werd hij wakker en sprong ik foutloos rond!!
Toen de cross in!!! spannend!! hij ging eigenlijk wel lekker, water liep hij zo in, primagas ging lekker, maar na de primagas had ik de bocht te scherp, dus had ik een langsloper op de strobalen, erg jammer, verder foutloos gecrosst!!!Helemaal blij over de finisch gekomen, paard door Linda over genomen en kon ik mijn verhaal doen, na vijf min nam mijn moeder Boeh over.

Nu het verhaal van de dierenarts met de bruinbonte.

Mama had boeh vast en ik stond met iemand te praten met mijn rug er naar toe.
Er kwam een man met een camera op boeh zijn hoofd af en boeh zijn neus kwam tegen de microfoon aan, op dat zelfde moment komt de stetoscoop tegen zijn lichaam aan, hij had de dierenarts niet op gemerkt, want was veel te druk met die camera aan het kijken, was een beetje spannend.
Dus hij is zo geschrokken en waarschijnlijk uit paniek heeft hij geslagen.
Was ook de eerste keer cross voor hem, dus niet zo veel gewend, nog druk met de cross in zijn hoofd...

Ik hoorde een knal en kijk dus om en ligt dat meisje op de grond, ik kon niet geloven dat boeh dat had gedaan, hij heeft nog nooit geslagen. dus is denk ik puur paniek geweest.
Ik was er helemaal overdonderd van, de tranen liepen me wel even langs de wangen heen.
Was gewoon echt een rot situatie!!

Het meisje heeft de enkel op 2 plekken gebroken, en een hechting in haar been, waar ze is geraakt door de stift. Ik baal er ontzettend van, maar kan er echt niks aan doen. Het blijven paarden.

Ik zal binnenkort wel even een kaartje sturen. Haar moeder heeft haar maandag ochtend opgehaald en ze is nu thuis bij haar ouders in Zeeland.