[SGW] SGW Vlietland: Wedstrijdverslagen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: SGW Vlietland: Wedstrijdverslagen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:50

Oei Altos. Dat weer was nou net waar ik zelf gisteren ook bang voor was, maar wij hebben gewoon super geluk gehad. Kan me voorstellen dat je hiervan baalt.

Ook jammer voor de organisatie dat zoiets gebeurt.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:53

Goedenavond, ik ben ook weer thuis Lachen.

Vanochtend al naar het terrein gegaan, gezien hoe blubberig het werd en continue de regen Scheve mond. Maar goed, het werd niet afgelast dus toch maar besloten met paard en al daar heen te gaan en dan te zien hoe het zou gaan Lachen.

Kev liep zo op de trailer en jawel: daar aangekomen was het droog Cool.

Met losrijden eerst getwijfeld of ik wel de boomstam zou springen aangezien die wel erg in de blubber lag, maar Kev sprong er zo overheen. Ook lag er nog een hindernis verder op het terrein die ook goed te nemen was. Afgezien dan dat ik op een gegeven moment de "vooruit" kwijt was ging het losrijden heel braaf Lachen. Inclusief een stop om te plassen, het paard dan Haha! Haha!.

Eerste sprong lag ik er bijna naast. Kev kwam aanrijden, had zoiets van "en wat doet dat op mn pad", stond technisch stil en net toen ik bedacht dat ik opnieuw ging aanrijden sprong hij toch. Even vergeten, mijn paard stopt nooit Rolleyes.

Voor het zadel en zonder stijgbeugels verder gereden (de motivatie om aan boord te blijven was erg groot gezien de blubber). Bij de tweede hindernis dus maar het alternatief genomen, want toen was ik net weer op orde Haha! Haha!.

Eerste deel van de rit ging zoals verwacht aarzelend. Kijkerig op het publiek, hekken, de sprong zelf, langzaam galopperen. Ik heb ook de picknicktafel en de punt op het alternatief gereden.

De spoorwegovergang ging ook truttig, maar daarna ging de knop om. Het rondje van de zaak ging prima (hoewel ik daar tegenop zag), heuvels met triple erachter ging ook prima.
Ik had weer een stop op de ereboog, maar ditmaal was ik erop berekend dat dit een "schijnstop" was Haha! Haha!.
Marktkraam en witte hek gingen weer ok. Water ook, hoewel er daar een klapperende paraplu links stond en ik dus helaas naast de rode vlag in het water ben gekomen. Uitsprong prima, Finish ook weer gewoon ok Lachen.

En ja, mn paard is nogal een tuthola, dus de hartslag was na de cross lager dan voor de cross Rolleyes *LOL* (72 voor en 64 na).

Terug inladen was iets moeizamer, kwartiertje ditmaal.

Goede ervaring, leuk om te doen, ook erg leuk om te zien dat zo na de 5e hindernis de knop omging en Kev gewoon echt doorliep en doorsprong Lachen. Terrein viel me ook echt mee, wat blubberig, maar de ondergrond was nog gewoon hard.

Volgend jaar zijn wij er weer OK dan!

Vanavond of morgen eens kijken of ik nog foto's heb Haha! Haha!.

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:55

jaja, die hele drukke vos, dat was ik ja.....
hij laat zich wel lekker zien zo...maar voor de cross had ik hem zo voor een makke shetlander ingeruild...Poeh, na een half uur ben je het echt wel zat...en hoop je dat het snel ophoudt, maar deze kan de hele dag doorgaan als het moet.
Helaas ben ik na de cross weer helemaal verliefd op "mijn tijger".

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:59

Heb helaas niet het juiste kabeltje, dus kan niet van mn fotoos genieten Boos!
Gelukkig maar Kow! Je was wel goed herkenbaar voor me dus vond niet erg, zo kon ik in de gaten houden wanneer ik moest Haha!

Sommige mensen zijn echt dom hoor, grietje op een pony stapt over het niet op de grond liggende touwtje, ik riep nog kijk uit, jahoor achterbeen blijft hangen, beest in paniek, allen paaltjes eruitgetrokken, draad om zn poot, grietje halve terrein over en ten slotte in de modder.

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:59

Citaat:
Zit te twijfelen of ik de dvd zal doen, ze stonden bij 8 hindernissen ofzo en straks zijn het net die ik allemaal gemist heb, dat hoef ik niet te zien hoor!

Ik heb begrepen dat ze 17 camera's hadden staan en dus alles gepakt hebben. Ik heb hem ook pas na afloop besteld. Haha! Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:00

Ze stonden bij alle hindernissen geloof ik.

Ik heb de DVD besteld, leuk om alles terug te zien denk ik Haha!.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:01

Tegen ons zei dat grietje wat anders, iets van dat 70% erop zou staan

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:02

Ik kan me wel voorstellen dat er maar 8 camera's waren. Op sommige plekken kon je nl. met 1 camera meerdere hindernissen filmen. Dus in principe zouden ze alle hindernissen erop moeten hebben staan.

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:04

He Altos, je kent Hekuras wel. Hij was ook op de hengstenkeuring. Helaas liet hij zich toen minder zien als vandaag. Bovendien zit hij nu veel lekkerder in zijn vel. Misschien dat ik hem volgend jaar niet in training zet en kijk hoever we dan komen. Hij is niet graag van huis Knipoog

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:05

Naja ik ga hem ook maar bestellen och, misschien valt er van mn weigeringen nog wat te leren Clown
Langsschieten is niet optimaal, maar vind dat toch veiliger (voo rmij) dan als ze recht voor de hindernis stoppen, ik schiet altijd over de oren!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:11

_Jitske_ schreef:
Tip van de dag; val niet van je pony als het zulk noodweer is en het overal modder is.. Schijnheilig

De rest vertel ik zo nog wel, ga nu eerst even zooi uit de auto halen Clown

Ik heb het gezien Nagelbijten / Gniffelen
Was echt banketstaaf, omdat ik nog vrij lang dacht dat je wel weer in je zadel kon komen!
Maar je hebt je denk ik niet bezeerd toch??
Ik heb je nog aangemoedigd, ik stond bij de oversteek tussen de kromme boom en de erehaag. je keek helemaal achterom, dat was ook niet mijn bedoeling, om je zo uit de concentratie te halen Lips are sealed

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:15

Yeah toch een kabeltje gevonden, dus er komen foto's, of je wil of niet
heb alleen niet echt mega echte springfoto's, wel andere grappige

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:17

van mij heb je zeker geen foto's?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:17

Iedereen met goede resultaten, gefeliciteerd!!

Altos, jammer van je rit. Ook jammer dat ze hadden gezegd dat het op tijd liep. Want vaak heb je dat op het secretariaat helemaal niet zo goed in de gaten. Dat geeft niet, maar zeg dan gewoon dat je het niet weet!! Die wat oudere vrouw heb ik meer dingen horen beweren waarvan ik dacht... Blond

Ik heb veel bokkers gezien of aangemoedigd! Jen en Talida en Canter aangemoedigd bij de kromme boom. Canter, ik zal het nooit meer doen Bloos! Je keek echt om en kreeg toch wel een mindere sprong daardoor volgens mij. Sorry! Ben benieuwd naar je verslag want ik heb verder niks meegekregen hoe het bij je ging.

SGWOllie, ik stond bij de nakeuring even bij de deirenarts te schrijven. Wist pas dat jij het was toen je het met iemand over je wedstrijd van gister had. Heb je niet meer aangesproken want ik moest wel een beetje opletten Clown

Verder over het weer, dat was zwaar k u t. Ik vind het echt wauw dat er nog zoveel mensen gestart zijn!! Het was wel even een domper na gister, maar volgens mij is iedereen van de organisatie uiteindelijk toch tevreden over een heel gezellig, sportief (bijna geen protesten!!) en veilig weekend!! Volgens mij was het vervelendste wat gebeurde dat iemand die liep uitgleed en haar enkel brak! Dus al met algeen gekke dingen gebeurt, dat is ook wat waard!

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:21

Kowloon schreef:
He Altos, je kent Hekuras wel. Hij was ook op de hengstenkeuring.

??? Nee hoor. Ik ben op geen enkele hengstenkeuring geweest dit jaar Knipoog

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:21

MJ, kan je bij mij bij elke sprong schreeuwen?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:24

Talida schreef:
MJ, kan je bij mij bij elke sprong schreeuwen?

ja hoor, zeg maar wanneer je weer start! Ik kom samen met GvdT, dan komt het helemaal goed!!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:29

Volgend jaar, indoor Lisse.
Dit was mn crossteproberenseizoen-afsluiter!
Echt wel dat het hielp bij haar, ik voelde de twijfel en hoppa oe toch maar wel want er schreeuwt iemand tegen me

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:31

En terreinrit Lisse, ga je daar niet naar toe?

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:34

nope, dan zit ik in mn honeymoon! Gaan die vrijdag op de Keukenhof trouwen. Dus kan wel even parcourslopen tussen het eten en het feest haha

Fysiomeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:42

Hoi, ik meld me hier ook eventjes. Voor mij was het de eerste keer SGW van dichtbij, ik ging namelijk met een stalgenootje mee (springen pony's).
Nou, ik had wel meteen een vuurdoop zo zeg, wat een REGEN!!!!!!!! Huilen We haalde precies de pony uit de trailer voor de dressuur en binnen een paar seconde begon het met storten, en dat ging laaangggg door! Maargoed dat weten jullie waarschijnlijk ook wel Tong uitsteken . Ook met het lopen van de cross rond 12 uur, we waren echt helemaal doorweekt, maargoed..

Ik moet zeggen dat ik het desondanks toch erg leuk vond, en ik zit er nu ook over te denken om misschien met mijn nieuwe paard over een paar jaar zelf ook eens te gaan proberen (eerst trainingen dan natuurlijk Haha! )! Het hele sfeertje zat er toch wel in ondanks de regen, dat vond ik erg opvallend. Als dit met een dressuurconcours was gebeurt, dan het het nooit zo gezellig geweest hoor dan hoor je alleen maar geklaag enzo, hier helpt iedereen elkaar!!! OK dan!

Het meisje dat sprong was trouwens geen bokster, ze had een foutloos springparcours en 4 weigeringen (eigenlijk 3,5 door hinder, dus ze was wel gewoon gefinishd in eerste instantie), en men was het bangste voor het water maar daar liep hij nu in 1 x doorheen, dus weer wat overwonnen!!

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:44

weet iemand of en zoja waar je in moet schrijven voor Lisse?

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:48

Helaas, geen echte stoere springfoto's behalve deze, hij is jammergenoeg niet scherp, maar spreekt boekdelen: FINISH in ZICHT! En vond het stoer dat ze dat sprong, ik vond hem te hoog maar hij was wel mooi opgesloten
Afbeelding

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:50

Heel stoer talida!
Wie weet komen er nog mooie foto's op http://www.leukopdefoto.nl

Ik heb trouwens de dvd kunnen afdingen tot 15 euro omdat ik alles met filmloop geregeld had. Dus toch maar besteld, kan ik mooi mijn zeer fijne 3/4 cross bekijken en mijn stopt bestuderen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:52

Kowloon schreef:
weet iemand of en zoja waar je in moet schrijven voor Lisse?

smaak te pakken?
Clown

Op startlijsten lisse invullen dan kom je vanzelf bij het vraagprogramma!