[SGW] SGW Princenhage 14/15 okt - voorbespreking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnneMieKe_89

Re: SGW Princenhage 14/15 okt - voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:52

Die had hij ook er tussen..
Er was vast wel ergens wat over te zeggen lijkt me.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 11:55

ik snap dat het een vervelende coupon is, maar je geeft eigenlijk wel zelf aan wat er mis is.

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:27

Mijn verslagje!!Dressuur ging heel goed, stond ook derde met 190pnt.
Springen ging beetje zoekerig en hij was ook enorm sterk, maar ik was wel tevreden over hoe Bruintje sprong, wel 1 balk op hindernis 1.
De cross verwachtte ik helemaal niets van, jullie weten allemaal wat ik er mee afgezien heb en ik had daarna geen één training meer met hem gedaan, behalve dressuur.
Hij wilde al stoppen op hindernis 1 (hij plakt enorm aan andere paarden en voorzag het probleem om van het terrein weg te rijden al)Maar hij draaide in ieder geval niet om!!!!! Haha!. Ik heb hem alsnog in stap over de hindernis laten gaan. Halverwege het pad kreeg hij hindernis 2 in zicht en hij draaide om (door de bossen) ik kreeg de rem er weer op en ben weer verder gereden. Alles goed tot de afsprong, al ruim voor de hindernis stond ie weer stil, pakte het bit vast en ging ie weer door de bossen langs de sprong!! Ik heb getwijfeld te stoppen, maar wilde niet toegeven aan zijn gedrag. Dus toch maar doorgereden, uiteindelijk nergens meer problemen gehad. En ik kwam dus met twee weigeringen (en 70 strafpunten voor tijd) de cross uit en ben gemotiveerd om door te gaan, ook al is het soms moeilijk!!
Hij heeft veel vermogen en geeft mij niet de indruk bang te zijn van de hindernissen, maar bang van de omgeving eromheen.
Ik ga toch weer een ander bitje proberen en thuis blijf ik met slof rijden en ik hoop dat ik hem volgend jaar de baas kan Knipoog

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:50

Goed zo Margo, gewoon doorzetten! Pico flikte mij 2 jaar geleden precies hetzelfde op die afsprong, ze zag em, nam het bit tussen de kiezen en rende compleet de andere kant op Boos! dus het komt zeker goed Knipoog

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 13:18

Marieke jouw wuppie was ook weer geweldig he!!
en bruintje krijgen we wel klein !!! Huub gaat er donderdag op !!!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 15:06

Daar ben ik dan ook met mijn verslagje!

Na een vekeerde afslag genomen te hebben kwam ik veel te laat aan, ik had nog een half uur voor ik moest starten. Snel naar het secretariaat en opzadelen waar ik erachter kwam dat ik mijn singel van het dressuurzadel vergeten was. (Ik zag gelukkig dat ik niet de enige ben die wel eens wat vergeet! Haha! ) Springzadel maar op gedaan en naar de dressuurringen, waar degene die voor mij was al halverwege de proef was. Na heerlijk 3 minuten te hebben los gereden kon ik dus de ring in, uiteindelijk ergens in de middenmoot geeindigd.

Bij het springen een tijdje met Wollie gebept, parcours ging prima ook al wilde Jim af en toe wel iets harder dan ik wilde, maar we waren foutloos.

Toen de cross in en wat bleek: ze hebben in Princenhage een sprookjesbos, hij zit vol met kabouters! Op de eerste sprong deed Jim al alsof hij nog nooooit een paar boomstammen op elkaar had gezien en had ik de eerste stop al te pakken. Opnieuw aangereden en toen met een debiele sprong eroverheen. Vervolgens kon hij alleen nog maar heel schichtig uit elkaar op zijn voorhand galopperen, ik kreeg hem echt niet meer op zijn achterhand. Daarbij ook nog het liefst voor elke hindernis even in draf vallen om het nog eens goed te bekijken om er dan toch nog maar over heen te stunten. Boos! Op 9 ging dat dus niet goed en zat hij met zijn pootjes in de trippel, afgestapt, pootjes eruit gehaald en opnieuw aangereden en dat ging prima. De relatief lastige paddestoelen het bos in gingen probleemloos, het simpele 1e steiltje van de dubbel daarna had ik weer een stop! Toen was ik het wel een beetje zat met hem, flink boos geworden en toen ging het beter. Bij het water had hij al besloten dat het verstandiger was om er maar in 1 keer in te gaan, dus dat was prima. En jawel, de laatste 3 sprongen gingen eindelijk fijn!
Raar paard, in Vlietland en Lisse liep hij zo door, en nu was het weer allemaal doodeng, ik hou het er maar op dat hij zijn dag niet had. Gelukkig wel lekker gesprongen en de cross uitgereden en het paard weer heel mee naar huis, dan ben ik eigenlijk ook best tevreden.
Het was trouwens wel perfect weer om te crossen, heerlijk zonnetje en toch niet te warm voor de paarden, super!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 15:14

Ik had gehoord dat er wel meer waren met problemen op 1 Canter. Je moet daar namelijk echt van de groep weggalopperen.
Gelukkig heb je hem wel fijn uit kunnen rijden. Ik hoop niet dat Online dit leest, die haat boskabouters!

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 15:17

ja het weer was echt super!
en inderdaad niet slim van jullie spullen
ik was de vorige keer van alles vergeten.. maar daarna vergeet je zoiets denk ik nooit meer! Knipoog

weet iemand trouwens van welke site die fotograaf bij de waterbak was?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 15:27

Dat was Don Marcello. Die zit ook op bokt. Ik weet de naam van zijn site niet, maar mss heeft hij dat wel in zijn profiel staan?

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 15:43

paardenfoto.nl Knipoog

Knap hoor G0otje en Canter: echte doorbijters zijn jullie Afgod

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 15:46

Vuuflitsje en Ollie goed gedaan!!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 16:21

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 16:23

Canter, misschien had hij indd zijn dag niet helemaal.
Toch goed door gereden!
Volgende keer beter Lachen

Margo, ik zag je nog dwars doro het struikgewas komen voor 2, zag er wel ruig uit Nagelbijten / Gniffelen
Hopen dattie snel stopt met dat omkeren!

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:09

nee die van paardinbeeld waren er ook.. Lachen

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:21

Toch wel?
Ik had net besloten dat ik gek geworden was haha!
Dan wachten we het even af.

Miky0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:57

Heb net een order van thuis.. we moeten een mooie foto hebben van Estelle in de cross voor op de gang Ja

Maar wat ik kan zeggen is.. was leuk crossje heb genoten.. dressuur was bagger, maar had geen commentaar op me coupon dus dat viel ook weer mee Tong uitsteken Springen ging soepel en de cross was lekker te rijden.. uitendelijk tikkie te snel dus kon laatste stukje in lekker handgalopje doen. Uiteindelijk geen prijs gewonnen, maar daar gaat het niet om lekker geredene en paardje heb weer kilometers gemaakt Lachen

Na de tijd ook nog de kans gehad om wat bokkers langs te zien zoefen.. en btw Margo, je paard houd wel heel erg van de natuur.. leer m eens snel af dat ie niet van t pad af mag Knipoog

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 19:31

Met Pluk ook weer een fijne cross gereden. Wat dat betreft een compliment voor de crossbouwers, was weer erg mooi!!
Vraag me trouwens wel af hoe ik eerste kan staan in de dressuur bij Jan van Beek met 205 punten als de nummer 2 er ook zoveel heeft, dan hoor je toch gelijk te staan? Volgens de uitslagenlijst had ik een half procentje meer dan de nummer 2, k vroeg me al af hoeveel punten dat waren maar dit is wel heel weinig!?!
Had trouwens 2 balken met springen maar dat is erg goed voor Pluk en een weigering op de 1 na laatste crosshindernis (die met de overhangende bomen) erg jammer dus Verdrietig maar wel weer een leerzame dag.
Voor wie wil weten hoe Plukje (grote smurf met enorme springangst) eruit ziet volgt hier een foto

Afbeelding

Plukje is met zijn eigen baasje L2 + 8 en met mij B sgw + 2

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:12

hee jou heb ik wel gezien!
ik moest na jou dressuuren Lachen en twee na jou springen en crossen
jammer van je balkjes maarja met springangst toch best goed zo..

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 15:07

Nog steeds geen foto's!
Vind het wel wat lang duren..
Jammer, want ik ben benieuwd!

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 17:05

Ja ik ben er ook erg benieuwd naar!!

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 16:37

nouja zeg, een week later en nog geen fotos. van allebei niet Vork

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 17:11

Nee, daar dacht ik ook net aan Sjuulie!
Vind het wel een beetje belachelijk eerlijk gezegd.
Dat je het nu druk hebt, en ze er nog niet in de eerste dagen erna op kan zetten. Maar een week later nog niet? Verward
En dan allebei niet indd..

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 21:15

Ik heb in Bathmen die van die dag en die van Princehage gekocht, je kon ze nl nog wel op de pc zien daar....

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 18:00

ze staan bij paardenfoto.nl er al op Haha!
ik heb best wel leuke

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 11:58

Bij mij staan er ook hele gave foto's op!!