[SGW] SGW Gorssel - 10/11 sept

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: SGW Gorssel - 10/11 sept

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 10:25

Ik stond erbij toen de parcoursbouwer de beschrijving heeft aangepast, had een rode rijbroek aan met zwart T shirt met groot geel logo. Net voor het begin van het M, en ik heb me duidelijk laten horen Was jij degene met het rode T shirt?

en mijn verslagje:

Vroeg op pad (what's new) en onderweg wat regen maar in Gorssel was het idd prachtig. Pablo had de afgelopen week met springen erg lekker gelopen, maar de dressuur had hij nog niet zo'n plezier in dus mijn moeder had hem eerst even gelongeerd. Daarna richting dressuurterrein (ver lopen!) en nog even wat losgereden. Dat ging best erg fijn, ik had dan ook goede hoop. Helaas kreeg hij het op weg naar de jury ineens op zijn heupen, tong hing een halve meter buiten bord en hij kwispelde er gewoon mee. Na het melden ging hij zelfs bijna staken maar na een paar rondje knijpen en glimlachen ben ik dan toch maar begonnen. Binnenkomen was nog steeds bagger (de enige 5) maar daarna ging het knopje weer om en liep hij best een redelijke proef voor 174 punten. Ik stond 7e en dat klopte wel voor mijn gevoel.

Daarna even het springterrein gezocht, dat erg verborgen lag, en de cross verkend, Ik had dus als opdracht meegekregen om gewoon netjes gecontroleerd rond te rijden als oefening voor het M. Ik vond de hindernissen voor het L iig erg meevallen, en ook het M zag er best doenlijk uit De aardigste sprongen waren eigenlijk de kuilpakken op de wei, de clever mouse (opsprong met steil), de op/afsprong (met de discussie over de vlaggen ) en de zandloper, een driepsrong van een breed hek, een heel smal sprongetje en weer een breed hek, alles op 2 galopsprongen. Dat, gecombineerd met de aanrijroute, maakte het aardig technisch

Chantal en simmie nog aangemoedigd in de cross en toen op naar het springen. Ik moest van Rob meer letten op het recht houden op de sprong en dat wierp zeker vruchten af. Hij sprong met veel macht, mooi gecontroleerd en simpel foutloos, daar was ik erg blij mee. Daarna richting cross, en dat ging erg fijn. Pablo liep niet zo te stieren, gewoon mooi in een gecontroleerd tempo en schakelde keurig terug bij de sprong. We hadden een paar sprongen met een wat mindere afstand (2 * kort, 1 * groot) maar het liep verder heerlijk. Alleen het fonteintje in de waterbak was erg spannend Zandloper ging ook simpel en het enige smetje waren de 21 seconden overschrijding ( ) Maar goed, van Rob moest ik gewoon blij zijn met de fijne cross

Daarna Pablo verzorgd en zelf wat liggen pitten voor de prijsuitreiking. Uiteindelijk was ik dus 6e (7 prijzen) en zonder mijn tijdfouten had ik 3e gestaan Patsmu was 1e en Julia 5e, dus veel bekenden

Nu dus op naar het M, zoals het gisteren ging heb ik er alle vertrouwen in

Liezjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 18:55

jaah mariek ten cate! jij was nr 1 zondag! ik 4! en ik was ook als 4e geeindigd! yeah..!
en we moesten zaterdag al cross lopen.. en toen had me vader 's ochtends nog even bedacht dat ik mijn pony wel even HC kon starten bij de B paarden! dus wij bellen.. mocht ik nog even springen en crossen! want ik ga daarmee L pony's starte! het was allemaal nog heel nieuw voor haar, het ging nog nie vanzelf..maah we waren foutloos!
het was fet cool!:D
Lielle..ik heb je gezien op hindernis 1 en 2 haha
ik heb trouwens ook nog wel meer bokkers gezien ..

Liezjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 19:01

heb ik un grappige naam??:P
ik heet int egt Lisette..vandaar Liezjuh:P haha

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 19:14

Marieke eerste? Wat gaaf!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 19:18

Liezjuh schreef:
heb ik un grappige naam??:P
ik heet int egt Lisette..vandaar Liezjuh:P haha

ik bedoelde Inspanning voor Ontspanning!! is dat de vereniging?

Scum: ik denk dat liezjuh bedoelde dat Marieke het startnummer 1 had!

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 19:18

Ik heb ook gegroomd, en jemig wat lagen de tereinen dit jaar ver uit elkaar, ik ben net thuis en me voeten en benen willen echt niet meer *hihi*
Volgens mij heb ik Chantal zien rond lopen en Liesjuh zien rijden.
Was weer een geslaagd dagje

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 19:31

RT, ik had het al gelezen in de HK ja.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 19:44

Mijn z debuut ging niet helemaal volgens plan. Eerst met de dressuur was ze al supersloom (normaal is ze juist veel te druk). ik had dan ook niet echt hoog, 57 str. punten.
Ook met springen leek het wel of ze moeite had met de hindernissen terwijl het echt niet zo hoog stond.
In de cross wou ze niet over hindernis 2 en ze reageerde ook niet op mijn been enzo maar de 2e keer sprong ze wel. Bij hindernis 4 (trakhener) kwam ze ook heel erg terug en teon had ik haar wel op druk en ze wou opzich nog wel springen maar toen kwam ze met haar been in dat gat en met haar hoofd op die boom en daarna durfde ze niet meer en ben ik maar gestopt.
achteraf gezien denk ik dat ze zich niet helemaal fit voelde want donderdag en vrijdag was ze ook al beetje sloom en normaal gaat ze in de cross zo hard dat ik haar alleen maar hoef in te houden. ff paar dagen rust en dan zie ik wel weer verder. Vond het wel jammer want ik vond het een erg mooie cross. Mijn volgende cross is pas weer nijerberkoop

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 19:53

Zo ben ook net terug

Ik vond het een mooie cross, alleen jammer dat je niet veel hindernissen kon zien als omstander (behalve bij de waterpartij) Ik vond de bodem ook erg goed

Oke even mijn verslagje, we kwamen rond half 11 aan, toen geproetst en opgezadelt en een weitje voor Otto gemaakt voor de auto
Toen kwam ik erachter dat een van zijn achterijzers wel heel erg los zat.. Ik kon hem er bijna vanaf halen. Dus na de dressuur snel naar de hoefsmid die er een paar nagels in heeft geslagen. Dressuur had ze 167 punten en was ze 4e. Toen het springen, hij ging veels te hard, magoed ze miste daardoor hindernis 5 maar ze kwam nog rond binnen de tijd en had haar lijn niet gekruist dus foutloos!
In de cross had ze alleen een weigering op de waterbak, zoals gewoonlijk, verder helemaal uitgereden
In totaal was ze op een 19e plek geeindigt, wat ik eigenlijk best raar vond, als je 4e met dressuur staat en foutloos bent met springen, maarja volgende keer beter

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 20:36

Ik ben terug, wat een super mooie cross!! De bodem was echt perfect!

Ik heb wel een paar logo's voorbij zien komen, maar verder niet.

Even een verslagje dan maar
We hoefden gelukkig niet vroeg weg (half negen bij stal). In Gorssel zijn we eerst even startnummers gaan halen enzo, en daarna op gaan zadelen voor de dressuur. Ik was net 10 minuutjes bezig toen ik naar de ring moest Ik was trouwens diegene die op het losrijterrein een wit kleedje kwijt was geraakt
De dressuur was heel erg braafjes. Maar ach, ik vond het wel goed zat. Uiteindelijk 163, zevende na de dressuur.
Toen zijn we even naar het springparcours gaan kijken en daarna cross gaan lopen. Echt een supermooie cross, maar ik wist wel dat hindernis 2 de problemen ging opleveren. Kylan let nml altijd meer op de zijpaadjes bij het oversteken dan of er een hindernis aankomt. Verder was het supermooi, ook echt een cross voor Ky.
Met springen nog even met Kylan zijn fokker gesproken, die reed zelf L paarden mee, met een halfzusje uit dezelfde moeder. Hij vond Ky er super uit zien, altijd leuk om te horen natuurlijk
Springen was ik foutloos, hij sprong erg fijn. Daarna even wachten en richting de cross. In de cross een stop op 2 en een stop op het water, verder vond ik hem erg fijn rond gaan.
Was echt een geslaagde dag, wat een prachtige cross!!!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:07

Mijn verslagje van ons L-debuut: Vanochtend lekker op tijd naar Gorssel. Rit verliep voorspoedig. Meestal zit ik er erg vroeg op voor de dressuur, maar nu dacht ik: laat ik maar niet zo lang losrijden. Wat blijkt: doordat Marieke (en nog iemand voor me) er niet waren, liep alles 20 minuten in. Daaag losrijden, snel maar proefje doen Oeste was niet geconcentreerd en het geheel werd wat rommelig. 164 punten was het resultaat.
Het springen ging heel fijn. Ik had even wat moeite met de hoogte en breedte (tis zeker 1,5 jaar geleden dat ik B-gesprongen heb en vind springen enger dan cross), maar het parcoursje ging prima. Lijnen waren erg fijn te rijden.
Toen de cross. Met crosslopen vond ik het L erg netjes overkomen. Oeste ging weer hard als altijd, maar ik kan er nu beter en relaxter boven blijven. Hij kwam helaas niet altijd terug voor de sprongen, dus heb hem hier en daar nog flink moeten corrigeren. Alle sprongen gingen goed, alleen het water vond hij te eng. Daar stopte hij dus. Ik heb heel rustig aan gedaan (laten kijken enzo.. ) en daarna ging hij goed door. Ik had van te voren erg opgezien tegen de zandloper, maar ook daar redde Oeste zich prima! Ik ben zo trots. Uiteindelijk met 1 weigering gefinished (en heeeel veeel tijdfouten denk ik vanwege mijn getut bij het water)... JOEPIIEE!

Ik vond het ook een leuke cross (idd goede bodem) en erg netjes gebouwd. Dit geeft vertrouwen en is ideaal voor de overstap naar een volgende klasse.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:12

Dat heb ik ook heel lang gehad Missmuts, dat springen enger is dan de cross De cross is meer buiten spelen, het springen is eng

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:14

Zover ben ik nog niet: de cross is spannend, maar het springen is echt eng...

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:34

Yey wat eeeeen super debuut

In ons 2persoons appartemant (aka trailer) goed geslapen Vroeg opgestaan en Ineke Wiegersma gegroomd in het L springen bij de paarden met Kaprys. Haar resultaat was: 152 in dress, springen foutloos en cross 1 weigering (waterbak). En super tevreden

Ik mocht om een uur of 1 los met dressuur. Lekker simpel uber braaf dressuurproefje gereden met wat foutjes. Krijg ik me toch een punten van die jury!! 180 en bovenaan

Daarna het springparcours; met wat sprongen die niet uitkwamen toch foutloos gebleven en binnen de tijd. Toen de cross; supernetjes teruggekomen op het water en verder alles zo lekker gesprongen! En na de sprong was hij direkt weer door!

Ben dus echt supertevreden met Lars zijn prestatie vandaag en we gingen ook nog eens naar huis met een 4e prijs en een vliegendekentje Voor mij echt een heerlijk L debuut en meteen twee winstpunten erbij! Moet alleen echt aan mijn tempo gaan werken geloof ik Was 30 s te langzaam Maar echt heeeerlijk gecrosst!

Ga zo maar eens een douche opzoeken want na een nachtje trailer en dagje crossen is dat wel lekker denk ik.

Oja, zoals de meesten, wel wat logo's gezien. Had zelf mijn logo op een blauw shabrakje.

Nou, doei doei!!!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 22:41

Super Hester. Gewoon lekker veel met Lars galopperen en draven. Krijgen ze vanzelf concitie van. Deed met Misty altijd veel interval training. Had altijd voor en na de cross hartslag 40 en soms zelfs rond de 35. Ze krijgen daar echt een moordconcitie van.

hector

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 09:02

Lielle schreef:
Ik stond erbij toen de parcoursbouwer de beschrijving heeft aangepast, had een rode rijbroek aan met zwart T shirt met groot geel logo. Net voor het begin van het M, en ik heb me duidelijk laten horen Was jij degene met het rode T shirt?

Oke, dan heb ik je daar in elk geval gezien ja Ik was niet de gene met het rode shirt, dat was mijn mede hindernisrechter, maar ik was degene met het blauwe shirt met de rare lintjes eraan. Misschien heb je me niet gezien, ik hield me een beetje buiten de discussie en ben een hele tijd lekker op mijn stoeltje blijven zitten

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 09:04

Ik heb de cross 2 keer gelopen en tot 2 keer toe bij die hindernis in een discussie beland. Blijkbaar vond men het erg lastig

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 09:25

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 09:29

jollyjoker schreef:
Op www.naber-lozeman.nl staan foto's van ons spiritje in Gorssel. Ben echt supertrots!

Heb de foto's even bekeken. Leuk paard hoor!
Maarre het lijkt wel alsof het zadel (op die foto waarop Alice de boomstam voor het water springt) een halve meter van de rug van het paard los komt!?

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 09:49

Leuke foto's staan er verder op hun site zeg! Nog van het EK pony's en van de hindernissen in Zweden....echt mooi!

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 09:51

Ja inderdaad! Het zadel ligt goed maar spirit springt met overdreven veel ruggebruik denk dat ze dan zo rond wordt dat zadel gaat zweven. Er is een op maat gemaakt zadel onderweg
Ze pakt het werk zo goed aan dat is echt geweldig.

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 10:02

FOTO'S

Helaas kan mijn moeder niet met mijn nieuwe toestelletje overweg maar toch zit er wel wat leuks bij

1. Ons 2 persoons appartement vóór het inrichten
Afbeelding

2. Een paar achterburen die al een dag bezig waren (rechts Ineke)
Afbeelding

3. Toch wel lekker na een dagje crossen
Afbeelding

4. Ons avondeten op tafel Een brood met een pot pasta
Afbeelding

5. Ons 2pers appartement de volgende dag na gebruik
Afbeelding
roomservice viel wat tegen helaas...

6. Beetje rotzooi na een dag crossen voor 2 personen
Afbeelding

7. De enige gelukte rijfoto op net een mislukt moment (maakte net flinke ophouding omdat hij doordrentelde in galop en hij moest naar de draf, maar goed, dit ben ik dus)
Afbeelding

8. Ehm ja, dat is Lars zn kont
Afbeelding

9. Mooie foto mams (voor het springparcours)
Afbeelding

10. Na de vet. keuring
Afbeelding

11. De "Hoe-brak-kan-je-er-uit-zien-toch-blij" contest gewonnen door: MIJ Toch erg blij met een 4e prijs!!!!
Afbeelding

Dit waren ze dan!!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 11:42

gefeliciteerd hester!! leuke foto's...haha vooral van Jan en vrouw...

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 11:46

Leuke foto's! Die gele auto is dat een Opel Campo? Die hebben wij nl ook altijd voor de trailer gehad! Wij hadden dat alleen een crew-cab ipv een sports-cab...

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 13:56

leuke foto's!!