[SGW] Boscross in Lisse; keukenhofbos

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

marel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:21

Kyralovertje schreef:
Weet iemand toevallig wat dat keuren precies in houdt? Wat verlangen ze bijv. van je paard en wat moet je doen (en dan heb ik het over de terreinrit, ik weet niet of daar andere regels voor zijn)?

Hartslag, temperatuur en een stukje draven idd...Dat is standaard, gewoon ervoor zorgen dat je veel stapt en de hartslag laag houdt, hij zal van zichzelf al opgefokt genoeg zijn *LOL*

co2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 09:25

Stukje draven? Moet ik nog gaan rennen ook.. Haha!

LesleyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:48

Ik heb net de organisatie van de cross gebeld en ze zijn begonnen met bouwen, het gaat dus DOOR!!!

EmMetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:53

LesleyLady schreef:
Ik heb net de organisatie van de cross gebeld en ze zijn begonnen met bouwen, het gaat dus DOOR!!!

Toppie en snel doorgegeven aan mij ook. Zie je eind van de middag als we de cross gaan verkennen!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:31

Heel mooi! Ik ben erg benieuwd hoe de bodem is in de cross, maar ook van het dressuur en springterrein. Kunnen de mensen die vanavond al gaan crosslopen dit even hier op bokt melden?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:56

Oke, da's mooi!

Nu maar hopen dat er niet nog meer water bij valt!

Ik ga eind van de middag gelijk uit m'n werk cross lopen met het zoontje van m'n instructeur, die moet toevallig gelijk na mij starten...
Gezelliger dan alleen lopen... Haha!

marel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 13:42

Ik ga na het oefenen met vreemde hindernissen (beetje laat Tong uitsteken ) ook het terrein verkennen. Als je iemand ziet die er uit ziet als irma en ingrid uit ''Zaai'' (dus hoge sokken met groene rubberlaarzen) dan ben ik dat *LOL*

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:58

haha, goed dat het doorgaat!! Ik maakte me al echt zorgen!! Ik ga over een uur de cross verkennen. Wie weet meet ik nog andere Bokkers!! Ik ben die andere uit Zaai Knipoog Grote groende waxjas en een blonde staart! In elk geval meet ik Kyralovertje. Mijn zusje, hehe.. Ik zal laten weten hoe het eruit ziet!!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:58

Ik doe dus toch niet mee Boos!.
Niet echt verstandig voor mn neus Lachen.

Mirie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:17

ik ben om 7 uur, kwart over 7 ongeveer bij de cross om te verkennen. beter gaat het weer wat beter worden want hier word je echt niet vrolijk van :S

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:24

Ik heb de cross net gelopen.
(en een flinke bui op m'n kop gekregen... Clown )

Het bos is verbazend droog na al die regen!! Hier en daar wat vochtige plekken, maar geen grote plassen en veel stukken zijn zandgrond, dus het lijkt mij allemaal goed te doen!

Het dressuur- en springveld was minder...
Daar waren ze druk aan het pompen, want daar stond nog aardig wat water op!
Maar goed, ook dat is volgens mij zandgrond, dus als het nou vannacht en morgen een beetje droog wil blijven valt dat misschien ook wel mee...

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:39

IK HEB ER ZIN IN!
Eindelijk een Nik groomen Haha!! Met SuperCandor!
Hee Nik, stuur je me even een SMS met je nieuwe nummer? Ik zal mijn telefoon aanlaten hahaha. Kan ik je morgen bellen waar je uithangt! Weet je ook al welk setje je neemt Tong uitsteken (mag ook van mij pakken, hoor). Of ga je met je nieuwe non skid sjabrak Lachen?
Ik hoor van je! Tot morgen allemaal dametjes!

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 19:27

Hey ik heb het parcours net gelopen. Het zag er goed uit allemaal! Hier en daar plekjes modder maar veel minder erg dan ik had verwacht. De sprongen zien er ook erg leuk uit, de hoogte valt best mee! Allemaal rond de 60 cm en eentje van 70 cm, namelijk hindernis nummer 3. De bollenmanden-sprong is ook vrij hoog (1meter) maar je kan een alternatief nemen die lager is (en telt evenveel mee). Het spring en dressuurterrein was inderdaad errug nat!! Maar ja, ik doe mee met de terreinrit dus heb daar niets te zoeken. Al met al heb ik er nu nog meer zin in!! Tot morgen allemaal!!!

marel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 20:47

Ik heb hem ook al gelopen, en het is een mooi parcours. Bepaalde stukken met trekker-sporen zijn wel behoorlijk blubberig, maar er is wel ruimte om de ergste drek te ontwijken. Ik vond die bollenring toch wel de pittigste. Iedereen die moet dressuren en springen, good luck, hoop dat er dan een stuk minder water ligt!

Mirie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 20:50

als je de bollenmanden sprongt door de kring heb je dan niet 2 extra punten(bij terreinrit) dat was verlede jaar wel zo, maar weet het niet voor dit jaar.
het zijn inderdaad leuke hindernissen en zeker niet hoog.
heb er ook zeker wel heel veel zin in.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 21:41

Ik heb er ook zin in!
Best wel weer een beetje spannend...

Zijn er nog mensen die 's morgens foto's komen maken??? *LOL*

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 21:54

als jullie maar allemaal even gedag komen zeggen Haha! Haha! Haha!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:43

Nouvel schreef:
Ik heb er ook zin in!
Best wel weer een beetje spannend...

Zijn er nog mensen die 's morgens foto's komen maken??? *LOL*

Ja, ik. Een aantal mensen van mijn manege rijden mee. Ik doe debk ik alleen de laatste hindernis. Zal kijken of ik je ook op de foto kan ztten.

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 08:50

Als jullie zometeen iemand met een blauwe bril zien, grijze paardrijbroek en bruin haar, met vriend (ook bruin haar) dan ben ik dat Haha!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 11:32

Nou, het was gaaf en het ging allemaal erg goed bij de meesten. Het bos lag er mooi bij zeg! Volgend jaar ben ik ook van de partij.
Nik en Coco: OK dan! . Well done!

marel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 13:36

Was vandaag op wedstrijd om coco (kyralovertje) aan te moedigen. Ik had wat last van plaatsvervangende zenuwen Schijnheilig maar gelukkig was coco lekker kalm. De cross ging erg goed, geheel foutloos en met een tijd van 4 min. en 9 sec. Het enige was dat de hartslag na de rit toch wel aan de hoge kant was, maar ik was er niet minder trots om! Hoor net dat ze 13e zijn geworden (van de 65!!) dus ben echt apetrots! Vooral omdat flame en coco een nieuwe combinatie zijn, ze nauwelijks hebben kunnen oefenen met springwerk en coco nog maar 16 is. En dan tussen de paarden en volwassen ruiters toch maar 13e worden met een pony, coco, petje af!! OK dan!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 15:08

Zo, ik ben weer thuis!

Het was echt heel gaaf, en Fie liep er lekker doorheen! De eerste paar sprongen waren nog wat aarzelend, maar daarna trok ze lekker door en we zijn zelfs door de bollenmandenring gesprongen, dat had ik echt niet verwacht dat dat zou lukken!!

Ik had een tijd van 4.40, dat was maar 2 sec. meer dan de ideale tijd!! Want die was 4.38...
Ik had dus wel een beetje verwacht in de prijzen te zitten, want volgens het regelement telden degenen die het dichts bij de ideale tijd zaten!
Helaas helaas, werd het toch anders gerekend, en telden ze eerst iedereen die onder de ideale tijd zat en daarna kwamen pas degenen die er boven zaten...
dus met met 2 seconden verschil was ik 18e...
(en mijn clubgenootje Corine die er 2 seconden onder zat, 4.36, was 1e!)

Beetje een teleurstelling, maar goed, had ik nog iets harder moeten gaan...

Neemt niet weg dat ik weer apetrots ben op m'n beestje, ze doet het toch zomaar weer even!
En ik kreeg een compliment van de veearts dat ze een bereconditie heeft! Hartslag van 56 na de cross...

marel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 15:26

Ik heb jou en Fie gezien Nouvelle! Bij de eerste hindernissen leek ze inderdaad wat aarzelend, de rest heb ik niet kunnen zien. Wel zag ik dat ze er ontzettend veel lol in had, gefeliciteerd, met een 18e plaats kan je harstikke trots zijn! En wat een prachtige hartslag, vertel eens even hoe je dat doet?! Tong uitsteken

co2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-04 15:35

Ook ik ben thuis! Ben thuis gekomen mét beker, totaal tegen de verwachtingen in!
Ben echt super trots op Flame, zeker omdat we wegens het fotweer bijna niet hebben kunnen oefenen.

Flame en ik zijn trouwens officieel een gedeelde 12e plaats, aangezien er nog iemand was met 4 min en 6 sec. Aangezien het op alfabet ging (m'n naam begint met W) werd ik 13e. Maar.. helemaal geen probleem want ik vond ze cross er leuk om te doen!!

Ik voelde mij trouwens wel een ukkie tussen alle grote paarden en volwassen mensen Zij zijn groot en ik is klein! Clown

Nikki (nikkigioa) ging trouwens ook super met haar Haf! OK dan! Had niet verwacht dat hij álle hindernissen zou springen. Ook echt toppie gedaan!

We hebben trouwens 3 foto's besteld (vond m'n moeder leuk Clown ), 1 van Flame en mij en 2 van Nikki en Candor.
Laatst bijgewerkt door co2 op 25-09-04 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 15:37

marel schreef:
Ik heb jou en Fie gezien Nouvelle! Bij de eerste hindernissen leek ze inderdaad wat aarzelend, de rest heb ik niet kunnen zien. Wel zag ik dat ze er ontzettend veel lol in had, gefeliciteerd, met een 18e plaats kan je harstikke trots zijn! En wat een prachtige hartslag, vertel eens even hoe je dat doet?! Tong uitsteken

Leuk, dank je!

Tja, conditie trainen he?! Knipoog