[SGW] Voorbespreking SGW Alphen Chaam 2017

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

madelene

Re: Voorbespreking SGW Alphen Chaam 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:06

ik heb ook genoten, en nog een extra hindernis gesprongen onverwachts....na de holle boom lag er een grote plas water, en vanuit het niets sprong hij in een keer fiks omhoog en erover heen...ik hoorde de mensen langs de kant lachen erover.

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:10

madelene schreef:
ik heb ook genoten, en nog een extra hindernis gesprongen onverwachts....na de holle boom lag er een grote plas water, en vanuit het niets sprong hij in een keer fiks omhoog en erover heen...ik hoorde de mensen langs de kant lachen erover.

Haha die van mij deed precies hetzelfde, moest er zelf ook wel om lachen :o

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 21:44

M_Vainqueur schreef:
Wat betreft de hartslag...was de locatie voor veel paarden denk ik niet meewerkend. Ik heb continue een hartslag meter om. En ging voor de cross naar de dierenarts met 60 maar precies toen ik daar stond ging er een paard van start dus hop naar de 80 a 90. Uiteindelijk zakte die weer wat naar gemiddeld 72. Toen ik klaar was ongeveer hetzelfde verhaal, kwam er een paard net vol gas terug naar de finish, voor ik m aanbood 64, maar tijdens meting schoot die weer naar 75. Dus opnieuw 72 gemeten. En dat heeft niks met z'n conditie te maken. Kan me niet voorstellen dat mijn normaal koele kikker de enige is die daar door beïnvloed wordt.

Dat had ik ook! Dior had ogen op steeltjes bij de DA. Ze hoorde de zoemer gaan van de start en ze vielen er bijna uit, hahaha

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 21:44

kikkerdril4 schreef:
madelene schreef:

Haha die van mij deed precies hetzelfde, moest er zelf ook wel om lachen :o

Hier nog 1! Victor zat daar op de hoek. Hopenlijk heeft hij het op foto.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:07

Pfff, tijden voor volgende week staan er op. Ik mag voor dag en dauw weg en kan niet tussendoor verkennen wegens te weinig tijd tussen dressuur en springen. En natuurlijk de mensen daar uit de buurt mogen op mooie tijden dressuren. Zet die dan wat vroeger! Echt onbegrijpelijk dat ze daar geen rekening mee houden.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:09

Sim schreef:
Pfff, tijden voor volgende week staan er op. Ik mag voor dag en dauw weg en kan niet tussendoor verkennen wegens te weinig tijd tussen dressuur en springen. En natuurlijk de mensen daar uit de buurt mogen op mooie tijden dressuren. Zet die dan wat vroeger! Echt onbegrijpelijk dat ze daar geen rekening mee houden.

Zo balen he! En zo moeilijk is het helemaal niet om daar rekening mee te houden. Maar tegenwoordig zet ik bij opgave van verre wedstrijden het er maar gewoon op:(

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:10

Inderdaad jammer dat je ook geen tijd hebt om tussendoor te lopen! Vervelend dat ze er geen rekening mee houden maar het is wel lastig om overal rekening mee te houden natuurlijk..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:13

M_Vainqueur schreef:
Sim schreef:

Zo balen he! En zo moeilijk is het helemaal niet om daar rekening mee te houden. Maar tegenwoordig zet ik bij opgave van verre wedstrijden het er maar gewoon op:(

Ja echt balen. Ik hoop altijd dat het secretariaat er een beetje rekening mee houdt. Ik wil ook niet zeuren dus zet het er nooit bij dat ik van ver kom, maar ga het nu toch maar doen. Mensen van hun eiegn club gewoon om 11 uur laten starten en iemand die ruim 1,5 uur moet rijden om 9 uur..... onbegrijpelijk.
Ik weet wel dat het maken van startlijsten geen makkelijke klus is en het secretariaat vele verzoeken krijgt, maar toch vind ik dit wel een puntje van aandacht.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:15

Vind dat ook niet netjes. Ik ga t er voortaan ook bij zetten. Als de mogelijkheid er is om mensen van ver wat later te kunnen laten starten, dke het dan.
Vroeg starten oke, maar daarbij tussendoor geen tijd om te verkennen vind ik dan wel vervelend.

Edit: nette formulering _O-
Laatst bijgewerkt door Cioccolato op 20-03-17 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:20

Cioccolato schreef:
Vroeg starten oke, maar daarbij tussendoor geen tijd om te verkennen vind ik dan wel vervelend.

Dus dat!
Ik klaag nooit over mn tijden het hoort er bij, maar dit is toch wel te gek.
Laatst bijgewerkt door Sim op 20-03-17 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:23

Ik heb er axhteraan gemaild. Met reden dus reistijd en verkennen.
Mijn start staat niet als HC. Dat was de hoofdreden van de mail eigenlijk.

Hopelijk kijken ze er nog even goed naar

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:29

Weet iemand eventueel stalling in de buurt van het terrein?

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:39

Ik moet ook rond 9 uur dressuren en geen tijd om tussendoor de cross te verkennen. Had met inschrijven wel het verzoek erbij gedaan of ze rekening wilden houden met de reistijd, maar helaas! Ik rij nu maar op zaterdag heen en weer om te verkennen.

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:42

Ik moet rond 10.32 uur dressuren en inderdaad ook geen tijd om tussendoor te verkennen. Ben er wel blij mee want ik moet zaterdag werken. Kan dan dus niet verkennen en/of vlechten/wassen op zaterdag. :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:46

Ik heb al mail terug dat ik het verzoek bij inschrijving had moeten doen. Vind het ergens wel logisch om het te doen, andere kant lijkt het me ook logisch om iig mensen van eigen vereniging eerder te plaatsen. Aangezien het vrij bekend is dat mensen uit t hele land komen. Toch? Ja. 2 kanten eigenlijk.
Ik ga t er voortaan maar duidelijk bij melsen

Maar lees hierboven al dat ze er niet altiid iets mee doen. Ik hoop dat mn mail uiteindelijk toch gaat helpen qua start tijd.

Vivre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:51

Ik mag ook al vroeg van start (voor 9u), woon gelukkig relatief dichtbij (45 min met personenauto). Voor mij wordt het ook zaterdag al verkennen. Afgelopen weekend het parcours al wel ongeveer gelopen, maar aangezien het nog niet afgevlagd was ga ik hem toch nog maar een keer lopen. Tijd ertussen is met de afstand parkeren-springen/cross te kort.
Over de startlijst, zie ook wel heel veel mensen bij mij uit de buurt op de eerste pagina staan. Maar snap dat het rot is voor degene die van verder moeten komen.

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:10

Oke, jullie weten dit vast al maar ik kom er net achter dat de klok verzet gaat worden dit weekend...

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 07:31

startlijsten maken valt wel mee, het iedereen naar de zin maken valt niet mee.
Misschien staan de leden van de eigen vereniging op een later tijdstip omdat ze met 2 beesten starten? Of omdat ze 's morgens vroeg nog als parkeerwacht ingedeeld staan? Het is meestal onmacht en geen onwil van een secretariaat.

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 07:53

texelse schreef:
startlijsten maken valt wel mee, het iedereen naar de zin maken valt niet mee.
Misschien staan de leden van de eigen vereniging op een later tijdstip omdat ze met 2 beesten starten? Of omdat ze 's morgens vroeg nog als parkeerwacht ingedeeld staan? Het is meestal onmacht en geen onwil van een secretariaat.

Zo denk ik er inderdaad ook over, bovendien weten zij ook niet waar alle plaatsen liggen en dat uitzoeken kost alleen maar extra tijd

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-17 08:01

Het was in de L ook wel zo hoor, begreep ik! Mensen van eigen vereniging laat. Ik reed ook om 5 uur weg.

Maar wat Texelse zei, had ik niet over nagedacht. Zou natuurlijk wel zo kunnen zijn

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 08:01

Dank je texelse en kikkerdril!
In dit geval is het toevallig heel logisch dat ik als local later moet starten. Ik ben al wéken bezig voor deze cross. Ik moet deze dag ook gewoon voor dag en dauw mijn nest uit, maar dan om de vrijwilligers op hun plek te krijgen. Dan maken we met gemak het klokje rond op deze dag.
Ik kán niet eerder starten, want dan krijgen we de 120 vrijwilligers niet op tijd op de juiste plek.......
Deze opmerkingen schieten mij toch echt even in het verkeerde keelgat.

En als ik zie met hoeveel liefde en inzet de dames van het secretariaat hun werk doen <3

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-17 08:05

pol013 schreef:
Dank je texelse en kikkerdril!
In dit geval is het toevallig heel logisch dat ik als local later moet starten. Ik ben al wéken bezig voor deze cross. Ik moet deze dag ook gewoon voor dag en dauw mijn nest uit, maar dan om de vrijwilligers op hun plek te krijgen. Dan maken we met gemak het klokje rond op deze dag.
Ik kán niet eerder starten, want dan krijgen we de 120 vrijwilligers niet op tijd op de juiste plek.......
Deze opmerkingen schieten mij toch echt even in het verkeerde keelgat.

Precies wat ik al zei! Daar heeft denk ik niemand over nagedacht. Al had ik ook geen moeite met de vroegte hoor. Weet weer dat het seizoen begonnen is ;)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 08:12

T zal van alle kanten niet met verkeerde bedoelingen zijn. Heb ook nog steeds geen moeite met vroeg starten. Maar je moet toch ergens de kans krijgen een parcour te verkennen, het liefst zonder zaklamp _O-
Ik start zaterdag namelijk mijn andere paard ook gewoon nog dus kan ook geen dag eerder komen.

Dat klok verzetten moeten ze afschaffen. Nog 1 keer en dan nooit meer aankomen

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 09:18

Het deed mij ook even pijn toen ik vorige week om 5.15 naast mijn bed stond om de paarden te voeren en naar de cross te gaan. Niet eens om te rijden.
En mijn man het hele weekend maar werken aan onze verbouwing en tussendoor ook nog een ochtend moeten helpen om een vrijwilligers gat te dichten....
SGW rijden en vrijwilliger zijn is gewoon gekkenwerk :P
Gelukkig ben je dat vaak 5 minuten na het opstaan vaak al weer vergeten toch?

Nicjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 09:21

Ik zie het op de fb pagina ook voorbij komen.
Ik spring alleen, maar soms moet ik ook heel vroeg uit bed, het hoort er ook een beetje bij toch.
Ik zie op de filmpjes wel dat het erg nat was! Dan het springterrein helemaal denk ik.
Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten en de deelnemers van volgende week, succes!