[SGW] voorbespreking SGW Amsterdamse Bos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 07:33

Goldie schreef:
Stond er zaterdag ook een fotograaf bij de waterbak?

Ja zaterdag stond een tijdje yvanka van klaveren diergotografie bij de waterbak!

Ben ook benieuwd naar degenen die er zondag waren en of ze mij op de foto hebben ☺️

Goldie

Re: voorbespreking SGW Amsterdamse Bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 08:12

Yvanka heeft mij op de foto gezet bij hindernis 4, dus dan was ze al verplaatst :)
Had graag een foto gezien van ons bommetje :')

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 08:14

Victor stond bij de waterbak maar bij jou ook net verplaatst

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 08:17

Echt zo jammer is dat :+ Heleen kende ook iemand ie daar stond, maar die maakte pas foto's van degene na mij..
Gelukkig wel een hoop andere gave foto's :j

asbadedas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 08:33

vibabu schreef:
Waar ik vooral van baalde was dat je 1x de boompjes mocht springen en de ringmeester bepaalde wanneer dat ging gebeuren. Oftewel, ik kwam niet bij de bomen in de buurt en had dus ook niet even de tijd om een keer over de boompjes te gaan. Gelukkig mocht bij godsgratie Goldie voorop om mij naar de startbox te brengen :7 daarna ging hiji echt super! Een verwachtte stop op het riet maar verder ging hij als een speer. Tot hij schrok van de opsprong die hij niet verwachtte. Meneer deed z'n favo kunstje en daar lag ik weer :') opgestapt en nog stiekem wat dingetjes gesprongen en door de waterbak :o en dat ging super dus overal best tevreden!

He? Wanneer was dat dan? Zondag niks gemerkt van een dicterende ringmeester.....

@ Smurffie: wat jammer!

Verder: complimenten aan de organisatie, wat een ontzettend mooie cross, en ik vond alles netjes georganiseerd. Het losrijterrein was misschien niet ideaal, maar helemaal prima om de spiertjes op te warmen wat mij betreft.

Mijn rit: een superblije en erg scherpe superpony die vanaf seconde 1 met veel eagerness & plezier door het parcours galoppeerde. De waterbak ging in stap want dat is eng, maar dat mocht de pret niet drukken :-) Eenmaal terug op het hoofdterrein dacht ik dat ze ging stoppen op die witte bezembak, maar ze sprong toch en dus raakte ik uit balans en lag ik er bijna naast. Gelukkig herpakt en netjes over de appeltjes heen, hinnikend de finish over. Resultaat: superblije amazone & paard!

Foto's: mijn vriend heeft foto's gemaakt van een aantal mensen voor mij (ik geloof startnummers 268 - 273). Als jullie toevallig ook dit topic volgen, laat maar weten, dan kijk ik of ik foto's heb!
Daarnaast: wie weet wie er nog meer foto's hebben gemaakt op zondag begin middag? Zou wel mooi zijn als er nog meer kiekjes dan van het hoofdterrein zijn!

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 08:47

Hier ook een hele fijne ronde gereden, pony was super blij en vrolijk!
Helaas stonden voor mij 3 mensen met hun paard te poedersuiker bij hindernis 3, hierdoor hadden wij ook een stop omdat ze net niet optijd weg gingen. Erg jammer anders waren we foutloos.

Vind dat sowieso altijd wel een ding bij ekke cross als een paard weigert ander paard komt aan dat ze vaak te laat aan de kant gaan. Dus of het onkunde is van de bb'ers weet ik niet, in de B maakte ik dit eigenlijk weinig mee.

Snel dus weer B starten ;-)

Wel fijne organisatie, leuke cross voor de instap.
Op naar volgend jaar

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 08:50

De ruiters zelf maar ook de hinderniscontroleurs moeten waakzaam zijn in zo'n geval. Als de ruiter het zelf niet in de gaten heeft moet de hinderniscontroleur aangeven dat de ruiter aan de kant moet omdat er een volgende ruiter aan komt.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 08:56

Ik heb in ieder geval 1 iemand onbedoeld geblokt op hindernis 4... Als diegene hier mee leest, sorry! (Nr 208 geloof ik).
Degene voor mij had een stop, ik zat er te dicht op dus moest ook afremmen, toen paar blaffende honden waardoor paardlief even in paniek raakte en in de freeze modus ging. Stond dwars over midden op t pad en hij wilde niet meer voor of achteruit... ;(

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:03

Sim schreef:
De ruiters zelf maar ook de hinderniscontroleurs moeten waakzaam zijn in zo'n geval. Als de ruiter het zelf niet in de gaten heeft moet de hinderniscontroleur aangeven dat de ruiter aan de kant moet omdat er een volgende ruiter aan komt.

Klopt, het zijn natuurlijk allemaal vrijwilligers en zonder kan je zo evenement niet laten plaats vinden. Maar er zou best daarin een stukje meer voorlichting gegeven mogen worden.

Je hebt nu gewoon Ruiters' met onnodige stops en dat is best zonde, want het zijn stops die niet nodig geweest zijn.

Al merk ik dat in het B het wat vaker doorloopt, meer ervaringen, vaker op de hoogte van de regels, meer rekeningen mee houden met etc.

Hoe vaak ik wel niet gehoord heb bij inrijden ' moeten we nou al keuren voor de cross?'
Je merkt dat het echt vaak een instap niveau is.( waar niks mis mee is) ;)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:18

Dat klopt hoor Kletzkousz, je ziet gewoon in de oefen/bb crossen veel mensen die het "gewoon een keer voor de lol" doen en niet weten hoe de regels zijn. Persoonlijk vind ik dat je, ook al doe je het voor de lol, je enigszins in de regels verdiept als je aan zo'n wedstrijd meedoet. Maar dat gebeurt gewoon helaas niet (voldoende).

asbadedas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:23

Ik moet wel zeggen dat de organisatie bij deze (oefen)cross zich wel goed heeft ingespand iedereen op de hoogte te brengen van de regels en het verloop van de wedstrijd. Er is een hele duidelijke website waarop alles in Jip-en-Janneketaal staat, waarvan ik me kan voorstellen dat het een verademing is als je nog nooit gecrosst hebt. Bij het ophalen van mijn rugnummer vertelde de vrijwilligster aldaar ook nog even kort wat de bedoeling was; keuren etc. Ik wist dit al, maar denk dat het sowieso fijn is om dit nog even te horen als je het niet precies weet en te zenuwachtige bent om ernaar te vragen ;-)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 09:29

Scheelt het wel dat er nu geen springen was dushet wel anders was dan een normale oefencross, dat maakt het wel wat lastig voor ruiters die niet zo vaak gaan.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:30

Organisatie was absoluut prima. Hoewel er bij mij geen regels zijn verteld die gelden bij het inrijden of in de cross zelf, maar had me wel ingelezen en een stalgenoot die internationaal start had eea verteld.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 09:34

En helemaal verteld was het ook niet. ik kreeg van den hindernis jury van de knhs te horen dat na een val je inderdaad niet mag door rijden, dat wisten de hindernisjury's duidelijk niet als iemand 5 keer kan vallen en doorrijden.

Tevens ook echt balen dat er geen contact was tussen alle hindernissen en het hoofdterrein.. ik vraag me af of als ik een gebroken nek had ( ik ben head first tegen de vlakte gegaan) de ehbo dan wel ter plaatsen had geweest binnen een korte tijd. Want ik ben zelf opgestaan en mijn paard gepakt voor er überhaupt iemand bij mij was..
Maar dat is ook het nadeel van vrijwilligers, maar zonder is geen cross te rijden. Goede voorlichting twijfel ik dan alleen aan? Hoe kan de ene het wel weten en de ander niet?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:41

Officieel mag je na 3 stops ook niet doorrijden, maar vond het fijn dat dat in de BB iig wel mocht. Van t vallen (zeker bij meerdere keren) vind ik dan wel weer beetje apart dat je door mag. Er reden overigens Rode kruis mensen rond op mountainbikes en de meeste hindernissen hadden wel een porto in de buurt (die bij tractor had bijv niet, maar degene midden op het veld wel).
En sommige vrijwilligers hebben meer ervaring dan anderen, denk dat dat ook scheelt in de aanwezige kennis.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:44

smurffie: denk het niet dat ze er snel waren geweest. Zaterdag was de ruiter voor mijn man gevallen. Moest de hindernisjury van het hoofdterrein rennen naar de EHBO post om door te geven dat er bij hindernis 5 iemand gevallen was. Daarmee gaat kostbare tijd verloren, mocht het echt ernstig zijn. Volgens mij hadden ze geen porto's, of noodnummer. Zo zijn mij wel meer dingen opgevallen die ik op zijn minst een beetje vreemd vond. Ik vond het een leuke wedstrijd en heb een prima dag gehad, maar dat de organisatie prima was kan ik niet zeggen. Zal ook wel meespelen dat het de 2e keer was dat het georganiseerd werd. Er komt een hoop bij kijken om zoiets goed te laten draaien.

asbadedas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:47

O ja, dat contact tussen hoofdterrein en hindernissen in het bos is wel een dingetje. Ik hoorde de omroeper regelmatig zich hardop afvragen waar deelnemer die-en-die nou bleef, terwijl als er bij iedere hindernis wordt doorgegeven of de deelnemer goed gepasseerd is, iedereen op de hoogte is.

Op dat gebied doen ze het bij SGW Vlietlanden goed:
- training voor alle hindernisjury's van tevoren om alle regels nog eens door te nemen
- goede briefing op de dag zelf
- iedereen móet doorgeven aan de omroep of de deelnemer goed over zijn/haar hindernis is gekomen, dit wordt dan ook omgeroepen zodat ook de toeschouwers weten waar diegene uithangt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:53

Waar ik mee help geven alleen de even nr's door hoe de combinatie gepasseerd is. Dit om radioverkeer te beperken. Oneven nr's hoeven alleen weigering/val etc door te geven. Maar de scholing herken ik. Ondanks dat ik minstens 2 keer per jaar meehelp (ook internationale wedstrijd) krijgen we vooraf alles nog een keer opgestuurd en hebben we in de ochtend een uitgebreide briefing. Dat is echt wel nodig.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 10:06

Ik moet nog wel even een compliment geven aan de man die bij de start stond, hoeveel mensen hij wel niet gewezen heeft op het feit dat ze hun kinbandje van de cap vast moesten maken en anders geen start!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:01

@asbadedas dat was zaterdag. Na het inspringen op het zand vroeg de ringmeester van dat stukje inspringen of ik klaar was en zo ja, dat ik naar het gras mocht om daar een sprongetje te maken. Daar aangekomen mocht ik niet het gras op omdat ik niet aan de beurt was.
Kom ik bij het crossen aan en wil boompje pakken en dat mocht niet. Later meneer bij de startbox die vertelde dat het te maken had met staatbosbeheer en dat er maar zoveel paarden overheen mochten oid. Prima, maar geef dat van te voren even aan dan en niet als je in spanning zit voor je je cross moet beginnen.
Verder nog een kleinigheidje bij de veearts. Ik geef aan dat paard een wondje heeft op zijn buik omdat hij de week er voor klem had gezeten bij een deur. Prima, hoefde ze niet te weten. Ik geef altijd netjes aan als hij ergens een plekje oid heeft wat oud is.
Kom ik na de cross er uit valt de andere assistent over dat wondje. Nou zag ze bij nadere inspectie wel dat het oud was. maar toch....

anneperry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:29

Hoi! Heeft er iemand toevallig fotos gemaakt van startnummer 135 en 138 zaterdagmiddag?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:02

SusanH schreef:
smurffie: denk het niet dat ze er snel waren geweest. Zaterdag was de ruiter voor mijn man gevallen. Moest de hindernisjury van het hoofdterrein rennen naar de EHBO post om door te geven dat er bij hindernis 5 iemand gevallen was. Daarmee gaat kostbare tijd verloren, mocht het echt ernstig zijn. Volgens mij hadden ze geen porto's, of noodnummer. Zo zijn mij wel meer dingen opgevallen die ik op zijn minst een beetje vreemd vond. Ik vond het een leuke wedstrijd en heb een prima dag gehad, maar dat de organisatie prima was kan ik niet zeggen. Zal ook wel meespelen dat het de 2e keer was dat het georganiseerd werd. Er komt een hoop bij kijken om zoiets goed te laten draaien.

Hey! Nu weet ik ineens wie jij bent! :')

Je kent mij ook wel... Zwarte Piet(in) op Amerigo van Sinterklaas :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 14:56

We hadden elkaar al gespot bij de dressuur :j

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 16:49

Artikel in het Parool van vandaag! Misschien en bokker op de foto?

Afbeelding

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 16:59

Hahaha kijk nou wat iemand vond!!! :') _O-
Dus toch bij het water!!! Harm Jan is mijn held :Y)
Afbeelding