Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
annelieke92 schreef:Shauniraquel schreef:Hoe hoog is die hoogste afsprong eigenlijk? Ik ben er een beetje bang voor, haha
Hihi ja ik ook
Shauniraquel schreef:Ik wil hem wel graag proberen! Maar ik vraag me af als je eropaf rijdt en je paard stopt en springt dan naar beneden, zien ze dit als weigering?
Iemand nog tips? :p
Cioccolato schreef:Shauniraquel schreef:Ik wil hem wel graag proberen! Maar ik vraag me af als je eropaf rijdt en je paard stopt en springt dan naar beneden, zien ze dit als weigering?
Iemand nog tips? :p
Ga er gewoon lekker in stap of draf erop af. Paard hoort te zakken en niet te springen van een afsprong, langzamere gang is dus niet erg. Denk niet dat ze het aanrekenen als weigering als je 'm uit stilstand neemt. Vanaf 4 sec stilstaan is het een weigering, weet niet of ze dit aanhouden in een oefncross
anders ga jij achter over en krijgt het paard een ruk in de mond
R_emkee schreef:Wat iedereen nu even vergeet er bij te zeggen bij de afsprong is de teugels wat langer laten zodat het paard zich ook wat langer kan maken en makkelijker kan laten zakkenanders ga jij achter over en krijgt het paard een ruk in de mond
, ik ga er gewoon in stap op af en dan zien we het vanzelf.
stap werkt wel het beste ipv als een gek erop en dan zelf vervolgens benenden en paard nog hoooooi ik sta hier! veel gemaakte fout is om alles hard en snel te willen doen. Myrna91 schreef:Ik doe dit jaar ook weer mee op zondag. Ik zit alleen nog te twijfelen met welke pony.
Mijn ervaren recreatie pony, dat gaat sowieso goed maar is geen echt springer.
Of mijn jonge onvoorspelbare welsh cob. Opzich wel braaf maar kan soms heftig uit de hoek komen met een schrikreactie. Het bos opzich geeft denk ik niet veel problemen, alleen als het erg druk is met inrijden weet ik er niet van. Eerste kwartier is hij vaak erg ril en kan op alles reageren. Toch lijkt het me gaaf om met hem te starten.
Ik rijd in een groepje van drie met allemaal cobs. Eentje is ook al ervaren, andere is ook onervaren.
ziet er best smal uit