Ik vind het ook laat. Ben ik de enige die vind dat het prijzengeld belachelijk laag is overigens? Heb o.a daardoor lang getwijfeld om mij aan te melden ondanks dat ik niet voor de prijzen mee rijd.
Gister stond in het vraagprogramma nog dat de startlijsten 28 juni gepubliceerd zouden worden! Lekker makkelijk zo! Maar het is ontzettend onhandig om het zo laat te weten, nu staat al maanden de hele vrijdag geblokkeerd in de agenda, terwijl ik waarschijnlijk in de ochtend nog tijd over heb. Oh en het prijzengeld is daar altijd minimaal, indoor cross 3e prijs had ik een 10tje volgens mij. Clubgenootje 2e en jawel 15 euris. Vetpot! Maar daarentegen is het startgeld daar nog wel redelijk gebleven met 25 incl safety fonds. Achja, wat doe je er tegen...
dit prijzengeld zie je wel vaker. ik moet 25 inschrijfgeld en eerste prijs is 35 dus valt wel mee
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 29-06-15 16:54
Ik doelde trouwens niet op het prijzengeld (dat vind ik ook normaal) wel dat ze zo laat met de startlijst komen.
heleenxx
Geplaatst: 29-06-15 17:14
Ik start zaterdag, B paarden. Een paar jaar geleden heb ik daar met mijn andere paard gereden, toen was het iets van 35 graden die dag, eindigend in onweer. Extreem heet! Ben toen wel gewoon gestart, geen problemen gehad. Dus wil nu ook gewoon rijden. Denk er wel over na een stal te huren die dag, dat lijkt me onder die omstandigheden wel lekker. Paard heeft daar vorige week ook op stal gestaan tijdens de trainingsweek, hij stond er prima.
De wedstrijd zelf vind ik nog niet zo'n probleem. Je kunt snel koelen. Alleen de anderhalf uur reistijd in de trailer vind ik niet verantwoord. Moet toch flink benauwd zijn in dat ding.
heleenxx
Geplaatst: 29-06-15 18:12
Hangt van je trailer af denk ik. Wij hebben een witte, goed geïsoleerde trailer. Lekker koel!
Lees dit dan allen wel even goed door..vind het wat makkelijk gedacht dat het in Nederland toch niet zo warm wordt...met name in de trailer wordt het erg snel erg warm
Zou hem ook niet op de trailer laten staan. Denk dat ik dan mijn 'groom' bij het paard zou laten om in de schaduw te gaan staan. Onderweg heb je rijwind. Ik heb zelf ook altijd de raampjes open in mijn auto ipv de airco aan. Zou alleen een file echt een onoverkomelijk drama vinden.
Maar daarom wel bewust voor een witte kap gekozen toen ik de trailer kocht. Terwijl ik een zwarte wel mooier vindt.
heleenxx
Geplaatst: 30-06-15 08:44
Begin nu toch ook te twijfelen. Laatste berichten zijn 40 graden in Ermelo zaterdag. Kan ook te gek natuurlijk!
Wij wachten de startlijst even af. Als we voor half 11 mogen starten of na 5 uur starten wij wel, anders melden wij ook af. Zo midden op het grasveld in de brandende zon crossen vind ik toch te gek.
Dany94
Geplaatst: 30-06-15 09:39
Ik ben ook van plan om een stal te gaan huren en haar extra elektrolyten te voeren. Paard kan erg goed tegen de hitte, nu ik nog !
Als ik midden op de dag moet starten, meld ik me ook af.
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 30-06-15 10:20
Weet niet op welke weersites jullie kijken maar 40 graden lijkt me aan de hoge kant. Weersite die wij standaard gebruiken (Noorse site, erg betrouwbaar) geeft voor de zaterdag 34 graden aan. Commerciele sites als weeronline gooien er vaak standaard een paar graden bovenop.
Scum
Geplaatst: 30-06-15 10:35
Dat is de telegraaf, die 40 graden. Die verzint er vast een paar graden bij. Maar 38 graden voorspellen ze wel overal. Dat is toch behoorlijk flink.
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 30-06-15 10:40
"Onze" weersite, yr.no, heeft het over 36 graden in Ermelo. Met kans op neerslag in de middag.