[SGW] SGW Ede/Putten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Re: SGW Ede/Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:24

Ahja. Jurysport blijft jurysport!
Staat er wel bruikbaar commentaar bij, of dat ook niet?

odD_Fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:27

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:45

Hier ook als groom mee en een foutloos rondje springen en foutloze cross binnen de tijd. Stijl 6,2 en 5,7 zonder commentaar. Vind dat echt niet kunnen.. Als je het niet kan onderbouwen was het minstens een 7 waard! Nog wel prijs in groep 1 van de B. ;)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:55

Hee een haflinger in het M paarden?! :))
Das wel gaaf

StalVermaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 23:52

ZO....ik ben nog niet zo lang thuis....
normaal altijd klagen dat we zo vroeg moeten starten....
Nu pas om 18.46 springen...

Klasse B paarden groep 2:
springen helaas 1 balkje op 8a.....paard lief vind het helaas wat te laag staan :o
Cross foutloos, helaas wel iets tijdfouten 0,4 stond er geloof ik op de lijst.
16 prijzen en jawel hoor.....ik val er weer net buiten, 17e :?
stijlpunten 6,3 en 7,5 :)

Fijn gereden, doel weer bereikt en heb er hard aan gewerkt.
Vandaag wat harder gereden, want heb vaak tijdfouten.
genoten van de rit, ondanks de blubber en regenbui :)

best wel trots op m'n paardje.... as dinsdag 15 week in mijn bezit en het is niet het makkelijkste paard.

iig weer 2 winstpunten erbij :j
teller staat nu op B+8 (5 wedstrijden, netjes elke x winst) *\%/*

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 07:52

Hier ook een prima dag gehad: er niet afgevallen en gewoon door het water geweest!!!
Zie net wel dat ik onwijs lage stijlpunten heb.. Nog nooit zo laag gehad en snap het ook niet.. :(
Weet iemand waar de jury's zaten?

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 07:55

Weet iemand welke fotografen er allemaal waren?

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 07:56

Ook ik ben weer tevreden thuis gekomen. Ik had zelf een beetje een idee dat we een oefencross reden met een klein beetje meer wedstrijdspanning en dat beviel me eigenlijk wel goed.

Met het springen een balkje op de laatste, echt mijn eigen domme fout, lijntje niet uit kunnen tellen en gewoonweg een galopsprong teveel gereden. Echt dom van me, maar ja paardlief sprong verder erg fijn.
Cross ook foutloos, maar wel tijd verloren in het water (hij durft nog niet te galopperen in water). over de laatste lijn een have minuut gedaan en dat moet eigenlijk wel sneller kunnen. Dus helaas 9 seconden buiten de tijd. Stijl 6.7 en 6.3 en daar kan ik mij helemaal in vinden :) .

@ Prisjee91 stijljury zat bij 3-4-5 en bij de waterbak

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 08:25

odD_Fotos schreef:
Foto's SGW Ede & putten, Cross Ede 21 juni Online op http://www.oddfotografie.nl!!
/3 /3 /3 /3 /3

+:)+ jij bent altijd zo snel met de foto's er op zetten! Super!

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 10:16

Over het algemeen erg fijne resultaten lees ik!

ik vind de stijlcijfers ook erg jammer. Op de eerste coupon had ik mooi commentaar waar ik helemaal in kon komen. 2e coupon had ik een onvoldoende zonder commentaar. Dat vind ik dan erg jammer. De waterbak deed ik in een drafje, het was de eerste cross van mijn paard, dus nog wat twijfelend.
Dan had ik in ieder geval graag commentaar op mijn coupon gezien waar ik wat aan heb.

Celestexxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:19

Leuk dat iedereen zo tevreden is!

Bij mij ging het ook super. Het was de 2e cross die we gereden hadden (1e sgw hattem en uitgebeld in de cross).
Bij het springen waren we foutloos, dus al erg blij. Maar oh wat was ik zenuwachtig om de cross in te gaan, maar hij deed het geweldig! Foutloos! Hindernis 1 nog wat twijvel, maar oortjes erop en gas!
Toen ik over hindernis 4 ging, kwamen de teugels vast te zitten onder het zadel om de martingaal door. Gelukkig na hindernis 5 weer goed gekregen. (Toch maar een knoop in de teugels voortaan.)
Bij het water nog een kleine twijvel, maar hij deed het.
Geslaagde avond! Mn geluk kon niet op!

crosskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:48

Had ook al een onvoldoende voor mijn stijl en daardoor een winstpuntje misgelopen. Waterbak nog terug gekeken op film en we gingen er wat rustig doorheen, blijkbaar zag de jury liever meer tempo. Maar eigenlijk vind ik als het veilig en gecontroleerd gaat en je je paard niet in de weg zit dat het best een voldoende mag zijn.

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:57

Waterbak had ik juist nette punten. Bij 3,4,5 ging ik zogenaamd te hard en onbezonnen. Hard kan zijn, maar er was zeker controle! De sprongen waren zo laag dat dit tempo prima haalbaar was.

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:03

crosskim schreef:
Had ook al een onvoldoende voor mijn stijl en daardoor een winstpuntje misgelopen. Waterbak nog terug gekeken op film en we gingen er wat rustig doorheen, blijkbaar zag de jury liever meer tempo. Maar eigenlijk vind ik als het veilig en gecontroleerd gaat en je je paard niet in de weg zit dat het best een voldoende mag zijn.

Ik ging er ook in draf doorheen en had wel een voldoende. Nam hem ook bewust terug naar een actieve draf en draafde zo het water door. Wat ik veel zag is dat veel paarden 'uit de bocht vlogen' voordat ze het water in gingen en geen rechte lijn reden door het water heen.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:04

Hier ook een zeer tevreden gevoel over de cross van gisteren. Het springen laat zeker nog te wensen over bij ons (12 strafpunten) maar de cross ging top. Heel gecontroleerd, geen twijfel en natuurlijk foutloos. Opzicht redelijke stijlpunten ( 6 & 6,8) Precies de ideale tijd gereden dus het tempo is perfect. Nu oefenen op het springparcours en hopelijk in Ermelo ook meedoen voor de prijzen.

Ik heb nog wel even een vraag over hoe het zit met de strafpunten telling binnen het springparcours. Ik had namelijk twee weigeringen en verder foutloos maar toch 12 strafpunten... hoe kan dit?

Weet iemand trouwens ook wie er nog meer foto's hebben gemaakt?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:09

Weigering op dezelfde hindernis? Dan krijg je vier voor de eerste weigering en 8 strafpunten voor de tweede weigering. Samen 12.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:23

Ja op dezelfde hindernis. Oh nu snap ik het. Dankje!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:24

Zonder tijdfout strafpunten? :P

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:30

Tuurlijk niet, haha dat zou wel heel erg knap zijn ;)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:34

Hoezo heel erg knap? Met weigeringen heb je toch zo tijdfouten? Helemaal met 2 weigeringen?
Ik vergat de laatste en had al 18 tijdfouten al deed ik er niet gek lang over om me te herstellen _O-

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:37

Ik bedoelde dat ik wel tijdfouten had.. Ik had er 24. Het zou wel heel knap zijn als ik met twee weigeringen geen tijdfouten had..

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:44

Oh sorry. Blond! :+ :+ :+

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:44

hahah geeft niet ;)

Vincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 20:22

Sunneva schreef:
Ik twee keer foutloos maar wel 2 tijdfouten door een te snelle rit :o
En dat voor een pony tussen de grote paarden. Er zat niet genoeg hoogte in de sprongen om de snelheid er wat uit te halen, dat vond ik wel lastig.

Fijn dat iedereen zo tevreden is!

Nou dit lijkt echt op mijn rit, alleen heb ik geen pony maar paard :')
Ik ga de volgende keer proberen met een cross horloge te rijden :j Hebben nl wel vaker dat we wat te snel zijn hihi :+ :))

xMaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 20:57

Ik had een hele fijne foutloze cross in het M, jammer genoeg is mijn paard niet door de vet-check gekomen omdat hij kreupel liep. Dit waarschijnlijk door struikelen / verstappen na de finish door een stuk onregelmatige grond :(. Morgen maar eens kijken wat de dierenarts er van zegt, want hij loopt nog steeds niet goed :(