Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
TypicalDutch schreef:Iedereen die fijn heeft gereden gefeliciteerd! Voor de anderen, hopelijk volgend jaar weer fris van start...![]()
Wij kwamen gisteren aan de start voor het NK in de klasse L. Dressuur 193/205, daarmee op een 12e plek na de dressuur (55 starts). Springen foutloos en cross idem! Vond het een pittige cross, mede ook door de zware bodem, maar Cyrana deed het weer top. We werden uiteindelijk 2e?!! Heeel blij mee en trots op Cyrana!
Toen de cross in, ze was weer lekker ongeduldig om te starten, maar wauw! wat wil ze graag!! Echt heerlijk!! Alles ging goed tot de eeste opsprong, die sprong ze goed maar kwam teveel terug in tempo zodat ik d'r niet over de smalle boom kreeg, erg zonde..maar goed, snel naar t alternatief en volgens mij nog binnen de tijd binnen (weet t niet zeker waant moest al op tijd weg omdat ik nog moest werken). Ooh en na de trakhener en voor de wieber was ik mijn beugel kwijt!!
Ik dacht echt, maar hiervoor ga ik geen volte voor draaien, dus hop eroverheen met een beugel
en gelukkig ging t goed!!
Daarna nog ff in galop zitten wurmen om hem terug te vinden haha
Maar verder deed ze alles echt super!! De beide waterbakken zo in, de andere opsprong met hindernis erachter (ik wist nu wat ik moest doen
) en ook zo de bult op en over de boom!! Echt ik heb genoten en word hier helemaal blij van!! Had een paar jaar geleden echt niet gedacht dat we dit samen konden bereiken, een blij mens hier
Zaterdag op naar het springen en de cross. Tijdens het springen goed aan de aanwijzingen van m'n springinstructeur gedacht en het ging super! Nette foutlose ronde binnen de tijd. Dus op naar de cross! We begonnen goed, 1 en 2 vlogen we heerlijk overheen. 3 moest ie iets kijken omdat hij naar een donker gat reed maar pakte hij goed aan. 4 geen probleem en op 5 kwam ie ook iets terug maar sprong ie prima met wat aanmoediging. Daarna begon ie wat in te houden en dat leverde ook een stop op 6 op. Balen balen balen!
Maar des te gemotiveerder om geen alternatieven te pakken. De sprongen daarna pakte hij weer fijn op, tot hindernis 11. Daar stuurde ik hem naar de rechterkant van de punt, maar trok ie ook iets naar links. Geen probleem want dan zou ie er iig niet langsop lopen. Maar menee besluit maar om over de strobalen heen te gaan daar! Pff, van tevoren nog aan het verkondingen dat ik dat zo'n flinke sprong vond (stond vrijdags met verkennen nog op M/Z niveau, maar was na m'n verkennen dus aangepast). Hij had er zelf ook niet helemaal op gerekend dus met landen struikelde hij half, maar bleven nog net overeind. Snel door naar de rest. Sprongen bij het water vond ik ook best heftig maar gingen super. Door naar de bult, hier reden we in een redelijk tempo naar boven (niet te hard hoor, maar had misschien iets meer op kunnen vangen) en bij de sprong op de bult zag ie in 1x het gat daaronder. Resultaat: een tweede stop. Opnieuw aangereden en fijn gepakt en gefinisht daarna. Het hele seizoen heeft ie niet gestopt, maar nu dus 2x. Uiteindelijk 40e ofzo. De grootste domper hier was nog dat ik het cross seizoen niet fijn heb af kunnen sluiten en daar baal ik nog het meest van. Maar goed, we blijven oefenen en volgend jaar in Etten-Leur gaan we gewoon weer van start en zien we wel waar het schip strand.
Yucca schreef:Er was ook een man bij hindernis 10, benieuwd of ik daar ook nog foto's van kan vinden.
Equigeniek, zat jij de hele dag bij hindernis 4? Op de stoelen daar? Met dekentje?
LiekeW schreef:TypicalDutch schreef:Iedereen die fijn heeft gereden gefeliciteerd! Voor de anderen, hopelijk volgend jaar weer fris van start...![]()
Wij kwamen gisteren aan de start voor het NK in de klasse L. Dressuur 193/205, daarmee op een 12e plek na de dressuur (55 starts). Springen foutloos en cross idem! Vond het een pittige cross, mede ook door de zware bodem, maar Cyrana deed het weer top. We werden uiteindelijk 2e?!! Heeel blij mee en trots op Cyrana!
Wat leuk!! Dan heb ik naast jou op het podium gestaan![]()
![]()
Ik heb mee gereden met het M paarden, dressuur ging goed, punten vielen helaas wat tegen 2x 186. Foutloos gesprongen en foutloos gecrosst met maar 2s buiten de tijd. Ik vond de cross best wel pittig en had niet verwacht dat het zo fijn zou gaan, dus ben nog helemaal blij en trots op mn paardje! Uiteindelijk 2e plaats op t NK![]()
. Heb er inmiddels ook een topic over gemaakt. Doe ik eigenlijk nooit, maar was nu zo trots!
Zal er wel niet al te florisant uit zien met maar 1 stijgbeugel en dus onbalans hihi