[SGW] Voorbespreking SGW Ede Putten 12 & 13 juli!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bar

Re: Voorbespreking SGW Ede Putten 12 & 13 juli!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 16:17

Wij zijn weer terug. Wij hadden een wat wisselende dag, inspringen prima en parcours drama, 2 weigeringen en een balk....de cross ging eigenlijk super, alle moeilijke dingen deed ze zo alleen een stop op 1 sprong omdat de stijljury ernaast zat in de auto en ze die auto ineens eng vond. Maar uiteindelijk wel tevreden over de cross.
Nog een paar keer trainen deze zomer en dan in Gorssel L starten.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 16:53

Ik ben ook weer terug. Heb hele leuke combinaties voorbij zien komen!! Foto's komen zsm online :)

xMaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 17:06

Zo ik ben ook weer thuis.
Super tevreden, maar ik baal ook wel een beetje.

Dressuur best wel goed: 184 punten, had het idee dat er niet heel hoog gejureerd werd en voor mijn gevoel liep hij kei fijn.
Springen ook al goed: foutloos en binnen de tijd! Dit kwam bij mij niet zo vaak voor, dus was echt heel blij.
Na de dressuur en het springen 5e van mijn ring!
Cross super! Alles ging perfect, nergens problemen gehad, alleen mijn grond tempo lag te hoog dus gefinished met een tijd van 4:27. Zo jammer 7,4 strafpunten daarvoor gekregen terwijl ik de cross inging met 58 strafpunten. En degene die 2e was geworden in mijn ring had 58,5 punt. Dus als ik 9 seconde later was gefinished was ik gewoon 2e geweest ipv 14e (?) ofzo :(

Achja, paardje heeft het goed gedaan, ik had gewoon iets eerder op mijn horloge moeten kijken, daar heb je zo'n ding toch voor. Maargoed dat is weer een puntje ervaring waar ik weer van kan leren! :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 17:34

het weer viel gelukkig reuze mee, of vonden jullie het al weer te warm?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 17:36

Grond tempo te hoog? Hoe zit dat als ik vragen mag? Ik heb er verder geen verstand van hoor hihi :P

LiekeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 17:49

Ahh dat is wel balen maika! Gelukkig overkomt dit je geen tweede x meer en fijn dat je paardje het zo goed deed!

Ik ben super tevreden! Vandaag M debuut gereden en foutloos binnen de tijd gereden! Ging echt fantastisch! :) :) ben benieuwd naar foto's, ik was nr 19!

Ik moest dus al voor 9u starten dus ik heb absoluut geen last gehad van de warmte! Vond het weer perfect! Ik hoop wel dat de bodem een beetje goed is gebleven..

@marjoow, grond tempo te hoog wordt mee bedoelt dat je gewoon de hele cross tussen de hindernissen (te) hard rijdt waardoor je dus te snel binnenkomt. Hoe hoger het niveau wordt hoe hoger het grondtempo moet zijn. Dus opzich is het helemaal niet erg!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 17:51

Okee Ik dacht dat je gewon als eerste binnen moest zijn maar als je dus te snel bent is het ook niet goed. Wel een goede regel.

Zal zometeen eens kijken naar een foto voor je!

LiekeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 17:55

Gaaf!

Ja vandaag was bijvoorbeeld de optimale tijd voor het M 5.36, dan krijg je geen strafpunten als je tussen 5.16 en 5.36 binnenkomt. Als je na dressuur en springen met iemand ex aequo staat en je crosst beide foutloos, dat eindigt degene die het dichtste bij de optimale tijd zit bovenaan. Dus 5.35 is beter dan 5.30 :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 18:14

Oh okee! Leuk, weer wat geleerd :D Maar als je paard dus zelf al sneller is, dan moet je dus het hele parcours terug rijden :P

En ik heb je gevonden! Deze foto's heb ik van je :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LiekeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 18:30

Wauw heel gaaf!! *\o/*

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 19:09

Mijn paard zijn b debuut zit er ook op! Door stuur foutje bijrijder helaas 1 balkje bij het springen.
cross begint hij echt te snappen, foutloos de cross Door tot helaas de waterbak. Daar hebben ze het parcours moeten verlaten :( alleen maar steigeren. Nog 1.5 maand tot texel dat word dus heel veel waterbakken trainen

Knollboll

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 19:13

Waar zat de stijljury?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 19:15

Mooie resultaten! Jammer dat de waterbak een struikelblok was...

Ik wacht nog op de resultaten. Springen had ik één balk, cross foutloos, tijd weet ik nog niet. Waterbak aan het einde wou alleen nog in draf, hij houdt er niet van om in water te galopperen en zeker niet als ie al moe is, haha.

Vond de cross vrij eenvoudig, hier zou ik volgend jaar zeker de L pakken.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 19:32

Mooie foto's Lieke!

Jammer doom dat het water toch het struikelblok was.

Gefeliciteerd yucca. Deze cross was idd niet heel moeilijk. De L leek ons ook goed te doen.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 19:48

Balen Bar van de stop, maar wel fijn dat jullie het toch met een fijn gevoel hebben kunnen afsluiten.
Wat fijn dat het zo goed ging Maika! Snap ook goed dat het zuur is om dan zoveel te zakken door te snel te zijn:(
Marjoow, tot welk nummer heb je gefotografeerd?
Wat gaaf Lieke! Super cool! Ook wel fijn na vorig weekend! Hele mooie foto's ook!
Doom, balen dat de waterbak niet lukte, uiteindelijk er nog wel in gekregen? Gelukkig nog wel het grootste gedeelte gereden, nu goed oefenen op het water!
Klinkt goed Yucca! Ik vond de cross ook wel eenvoudig en de L hadden we meer dan zeker aangekund maarja, is niet anders.

Hier mijn verhaal (gekopieerd vanuit het amateur eventjes topic :p)
Ik ben weer blij! Vorige week om onbekende redenen stond ik er ineens naast in het springparcours en vandaag was die top. Springen 1 balkje, laatste 2 galopsprongen voelde ik hem ineens duwen en dus van de achterhand afkomen en dan gaat een dichte afstand een balkje opleveren, jammer maar na vorige week dikke prima. In de cross was die geweldig! Heerlijk mooi voorwaarts en fijn aan de sprongen maar toch op de momenten dat ik het vroeg netjes terugkomen. Genoten! Moest in het water zelfs nog rustig aan doen anders was ik te snel geweest hihi. Uiteindelijk 15e:)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 19:51

Ik heb de M & L op de foto, dus t/m 244 :)

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 19:56

Ik vond het weer zeker meevallen, mijn neus en wangen zijn gewoon verbrand van die paar zonnestraaltjes.. :') Terwijl ik dus al klaar zat met een hele grote paraplu om mezelf tegen eventuele regendruppels te beschermen haha!

Nou goed ik was er vanmorgen vanaf een uurtje of 9 tot en met combinatie 311. Hier vast een sneak preview van vandaag. Als jullie de updates van de foto's willen, dan raad ik je aan mijn fotografie pagina te liken. :D

Afbeelding

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 19:57

Fijn vainquer!

@maika wat balen van je tijd. Echt zuur

Ik ga je gelijk even liken Paige. Hoop dat je nr 288 er ook op hebt.
Het weer viel idd alles mee gelukkig!

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 20:00

Mag ik vragen of je een leuke water foto hebt van 156? Dan kijkik voor de rest wel even op je FB pagina. Dank je wel.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 20:00

xxPaige schreef:
Ik vond het weer zeker meevallen, mijn neus en wangen zijn gewoon verbrand van die paar zonnestraaltjes.. :') Terwijl ik dus al klaar zat met een hele grote paraplu om mezelf tegen eventuele regendruppels te beschermen haha!

Nou goed ik was er vanmorgen vanaf een uurtje of 9 tot en met combinatie 311. Hier vast een sneak preview van vandaag. Als jullie de updates van de foto's willen, dan raad ik je aan mijn fotografie pagina te liken. :D

[ Afbeelding ]

Ziet er goed uit! Als het goed is zit ik er dan ook nog precies bij:)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 20:11

Ik krijg nu best wat pbs van mensen die nieuwsgierig zijn naar foto's. Ik ga er morgen mee verder, jullie kunnen mijn Facebook pagina leuk vinden om up to date te blijven!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 20:25

Ik heb je geliked paige, ben zeer benieuwd! Fijn dat de meeste mooie uitslagen hadden. Mijn paard was zo aan het staken bij de waterbak dat hij geen eens meer een ander paard volgde. Zij heeft het parcours dus moeten verlaten en kon hem er dus niet erin krijgen. Jammer hoor!!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 20:28

Vooral veel goede verslagen, top!

Ik ben ondanks 2 langslopers ook tevreden. Het was onze tweede cross en er mist nog wat controle, maar paard pakt fantastisch aan

Mare73

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 20:42

Hier nog een verslagje: springen ging niet helemaal zo lekker, 2 weigeringen en een balk:( , cross ging gelukkig beter, maar wel met een stop op 8a, maar voor de rest ging het super, waterbakken gingen ook allemaal mooi, alleen ik ben dan zo kapot, dat ik Cookie niet meer aan kan sporen om in galop het water door te krijgen... Pffff... Maar voor de rest ben ik super tevreden!

Mocht iemand foto's hebben van nr 332 hoor ik het graag :D

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 20:57

Hoi,
Heeft iemand hier misschien de uitslag van de eerste groep in de B?
Ik had geen idee van mijn tijd en ik was benieuwd waar ik was geëindigd.
Ik was nr 269 dus als iemand nog leuke foto's heeft ben ik zeer benieuwd!

Groetjes Yara