[SGW] voorbespreking SGW Oudkarspel (clusiusevent) 2014

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pitt25

Re: voorbespreking SGW Oudkarspel (clusiusevent) 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:25

Jeej! Equiscore weer online

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 17:38

Goldie schreef:
Ik wilde ook graag meedoen, maar kon eerst geen vrij van mijn werk. Nu wel, maar het was al vol :(

Begreep dat je bij het BB ook niet door mag rijden na 4 weigeringen, jammer had het anders verwacht. Zo leert ze er nog niks van :n

Goldie BB is idd volgens officiële regels. Als je wilt oefenen op bepaalde dingen en na weigeringen wel door kunt blijven rijden, dan zou je een oefencross kunnen doen. In Renswoude bij de schalm is er binnenkort weer een. En er zijn ook nog wel andere oefencrossen waar je terecht kunt.

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 20:35

starremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 20:49

super mooie foto's sannerebbel !!!

ik heb ook vandaag in oudkarspel gereden in de klasse M paarden met cieni.
191 in de dressuur. foutloos springen en een snelle en foutloze cross, was goed voor een mooie 3e prijs, in de tweede M cross van cieni.

voor degene die een leuk eventing/ allround sportpaard zoeken, cieni is te koop, meer informatie via pb of mijn facebook pb te verkrijgen. ( daphne molenaar)

iedereen die morgen start, heel veel succes, het terrein ligt er super bij !!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 21:36

Haha, wij zijn wezen kijken vandaag, zie ik ons op de achtergrond op de foto staan :').

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 22:38

Mooie preststies hier!! Als ik er de centjes voor had starremens! WAUW! dan echt wel! maar helaas... Als ik nog een goede sponsor vind :D LEUK! hier ook fijn gereden bij de M paarden. vandaag mijn M debuut gereden :D dressuur 195, springen foutloos en cross foutloos met 2,4 straf sec tijd.... HEEL BLIJ met de 1ste prijs!!! :D leef nog helemaal in de wolken... hoop dat ik snel weer land :P

starremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 22:43

haha horsemaniac, wil jij even je account naam veranderen in asomaniac :P weer uitermate top gepresteerd wijfie !!! gefeliciteerd nogmaals :D

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 22:49

starremans schreef:
haha horsemaniac, wil jij even je account naam veranderen in asomaniac :P weer uitermate top gepresteerd wijfie !!! gefeliciteerd nogmaals :D

_O- _O- _O- _O- _O- BEDANKT!!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 05:02

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 10:13

wie hebben er eigenlijk foto's gemaakt zaterdag????

mijn dag was niet zoals gehoopt.
dresuur was een bometje echter had ik wel teminste 170 punten verwacht. dat waren er dus 164. dat betekende dat ik gewoon geen winstpunten meer kom halen. ik was heel erg boos. zeker aangezien ik een 4 voor mijn wijken heb gekregen (noormaal een 7 of 8) omdat ik niet recht op de a-c lijn af had gewonden. maar dit had ik dus wel. alleen de bordjes tonden scheef. ik reed netjes van bordje naar bordje alleen de jurie stond niet netjes voor het bordje waardoor het leek alsof ik scheef reed wat dus niet het geval was |o
springen 1 weigering. heb serieeus echt nog nooit strafpunten gehad in het springen. en nu ineens heb ik een weigering. (ik zat niet op te lettten dus eigen fout)
cross gaf mij echt weer een supergevoel. hij wou alleen maar voruit en hoefde hem alleen maar tegen te houden. was echt supertrots dat hij het na een paar echt slechte crossen weer super opakte. uiteindelijk 1 weigering op het hoefeiser. maar vedder echt super.
ik was zoo trosts dat hij de coffin met die hindernis erna zomaar deed. die is echt iets waar wij samen moeite mee hebben. en nu deed hij het gewoon echt super.
dood de cross ben ik echt wel trots op mijn toppertje alleen echt super jammer dat de dresuur zo laag gejureerd van. (was over het algemeen echt laag gejureerd hoor. een vrieneding die ook M reed bij dezelfde jurie had super gerden. jurie was helemaal tevreden dat zij het zo goed deed. zeker bij een eventing wedstrijd zou je dan teminste 210 punten verwachten. dit waren er 190. en daarmee was zij 2e na de dresuur.)

wel even waarschuwen om voor je begint met de dresuur (zeker in ring 5 even te kijken of de a-c lijn recht staar. bij mij was dit namelijk niet het geval. ondhoud dat de borjes door 2e jaars mbo studenten neer zijn gezet en daardoor kunnen er wel wat slordigheden in zitten.
vredder vond ik het een goed opgezette wedstrijd waarbij er profesioneel en correct geandeld is. kijk nu al weer uit naar volgend jaar!

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 15:16

ik heb gisteren foto's gemaakt, verder zag ik aan het einde van de dag wel wat mensen fotograferen, maar geen idee wie het zijn

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 16:26

ik heb jouw foto's gezien! zijn echt heel mooi geworden. (ik was de persoon die voledig roze was en heel hard scheeuwde om mijn pony meer te motiveren.)
er stond ook iemad bij het water en die had na mijn dresuur ook foto's gemaakt. toen ik over de weg stapte volgensmij zijn die ook leuk geworden!

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 18:21

sannerebbel schreef:
ik heb gisteren foto's gemaakt, verder zag ik aan het einde van de dag wel wat mensen fotograferen, maar geen idee wie het zijn

Heb je nr 170 ook op de foto? vosje met Royal Blue? <3 sorry dat ik het openbaar vraag maar bij PB krijg ik een error... gek he... hebben meer mensen dit?

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 19:31

Heerlijk gereden vandaag :) ondanks de uur uitloop.

Fijne dressuurproef, 208 punten, daarna prima parcours en best fijne cross, af en toe een beetje sterk. Resultaat eerste prijs in ring 2 :D

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 19:35

Bij het starthok ging ook een blaadje met daarop een website van een fotograaf, iets jan10foto ofzoiets?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:15

Gefeliciteerd Yesorno :-) Wij zaten ook in Ring 2, maar bij ons liep het wat anders :))

Wij hadden een iets mindere dag. Paard opgezadeld om los te rijden voor springen, paard warm, net wat sprongen gedaan en toen werd alles stilgelegd wegens een valpartij in de cross. Poosje met paard aan de hand gestaan. Na een half uur weer opnieuw opgewarmd en vervolgens moest het weer worden stilgelegd wegens een valpartij in het springparcours. Weer met paard aan de hand gestaan.
Uiteindelijk met 5 kwartier vertraging het springparcours in, maar tegen die tijd was bij zowel paardlief als mijzelf het kwartje wel op. Stop op 2, 5a en 7 en dat was het :\
Jammer en flink balen. Ik hoop maar dat degenen die zo naar ten val zijn gekomen verder ok zijn en er niets ernstigs aan over houden :\ dat is het belangrijkste.

(wel wat leerpunten uit gehaald voor een volgende keer als we een dergelijke situatie hebben :j )

De cross zelf vond ik er leuk bij staan :j genoeg afwisseling tussen makkelijkere sprongen en meer uitdagendere sprongen. Wij komen zeker volgend jaar terug, dan hoop ik toch echt de cross zelf te kunnen rijden :D

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:47

Oh wat ontzettend balen Apple!!! -O-

Het was een leuke cross. Heb genoten van het debuut van mijn jonge paard in de BB! <3
Ik heb ook nog een paar mensen terloops op de foto gezet. In de B paarden, en mij vader vanmiddag bij de pony's en BB paarden.

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 22:02

Nientje1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 07:27

Iemand foto's van het B pony's CDE op zondag? Nummer 336 :)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 07:34

Balen Apple, ik hoorde het al van Mandy -O-

Casje ging echt fijn, heb nu wel weer het gevoel dat we op de goede weg zijn *\o/*
Springparcours was voor ons echt peanuts, mooi rondje kunnen rijden met controle en knappe afstanden.
Cross ging ze iig vol gas uit de startbox weg, maar ze was toch wel even ernstig onder de indruk van hindernis 1. Even laten kijken en daarna goed erover heen. Hindernis 2 was geen probleem en op 3 meteen het alternatief genomen, van die coffin weet ik dat ze het eng vindt. Hindernis 6 hadden we ook een beetje een discussie, opnieuw aangereden en toen goed. Daarna echt als super tot het water. Daar mooi de tijd genomen en met 1 weigering het water in :) Daar kreeg ik nog complimenten ook van de posters zei Mandy. Altijd leuk :D Verder echt super uitgereden. Even een bijna uit de bocht vlieg actie bij de hindernis op de foto, maar ging net goed. Hekjes op de helling deed ze echt uit het boekje <3
Ik was zo trots dat we over de finish gingen, haha commentaar op mijn binnenkomst was dan ook erg leuk :Y) Tranen in mijn ogen van geluk en een hele grote lach op mijn gezicht :)
Ze bleef onderweg echt heel makkelijk galopperen! Open grasveld is echt haar terrein lijkt wel :)

Helaas had ik problemen met mijn geheugenkaartje van mijn camera en heeft hij dus niks opgenomen, daar baal ik wel van...

Leuke foto's Vanky!
Afbeelding
https://www.facebook.com/photo.php?v=46 ... 1232860849
Laatst bijgewerkt door Goldie op 19-05-14 07:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 07:35

Ik heb ik fijn gereden zaterdag. De schimmel ging top in de dressuur en het springen. In de cross eigenlijk ook. Echt superfijn, helaas eruit op de boom voor het water. Goed leermoeilijkheden, want had geen plan B dus reed heel snugger 3 hetzelfde aan...

Hengstje had met dressuur en springen last van urine aandrang :p en een fikse dosis hormonen. Hij staat middenin het dekseizoen en dat was te merken haha! In de cross daarentegen super erbij, wat een topper!!! 1 stop op water en daarna foutloos verder!

Ben heel tevreden! Moet alleen weer verder met mijn watertraining want dat vinden ze nog wat spannend. De rest van de cross an sich doen ze met de hoefjes in de neus!!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 09:19

Was echt balen apple, de fut was er bij jullie beiden inderdaad een beetje uit, maar ook wel heel begrijpelijk als je tot 2 keer toe zo lang moet wachten :j. Wel goede rit terug gehad en nog wat met ferralie kunnen doen?

Gelukkig ging het voor de anderen wel heel fijn :j. Leuk om jullie nog te hebben gezien, eindelijk de knappe paardjes eens in het echt gezien ;)!

Heb jammer genoeg mijn oude verzorgpaardje net gemist, was wel jammer, dacht dat ze vanwege de uitloop wel ruim een uur later zou moeten beginnen, maar ze zijn weer aardig vlot ingelopen :j. Hij staat wel tussen de foto's, herkende hem meteen :').

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 09:52

Weet iemand wie er zaterdag bij de coffin stond te fotograferen? Het was een mevrouw geloof ik.

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 09:57

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:07

Yup! Zij had wel een knappe foto gemaakt van ons bontje :)