[SGW] Nabespreking SGW Neede

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

blondy_m83

Re: Nabespreking SGW Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 11:13

Ik was ook erg tevreden! Natuurlijk nog genoeg verbeterpunten, maar dat komt vast weer goed.. Motje11, ik had al een account hier, maar was mn gebruikersnaam e.d. kwijt.. ;-)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:17

Mootje dan was jij voor mij! (128)

:wave: Blondy wat een mooi debuut en bedankt voor het helpen. ;)

Ik heb dit keer voor het eerst met een wiel de minuten punten uitgemeten. Omdat ik steeds in moest houden aan het eind de laatste paar crossen ben ik hiermee begonnen. Nu ben ik alleen gewend om de tijd terug te laten tellen op mijn crosshorloge. Dat was misschien niet zo handig want nu moest ik echt rekenen tijdens het rijden. De volgende keer de tijd maar op laten lopen. Hoe doen anderen dit?

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:25

Ik laat hem ook altijd oplopen omdat ik het verschrikkelijk vind als dat ding constant piept als je te laat bent (wat ik dus altijd ben)

Ik druk hem tegenwoordig een minuut voor de start aan. Als ik start wil ik namelijk niet ook nog het knopje in hoeven drukken. Eerder deed ik 20 sec van te voren omdat je ook 20 sec sneller dan de optimaal mag zijn maar dat vond ik ook lastig rekenen onderweg.
Het horloge piept nu gewoon elke minuut dus als je met je meetwiel je minuten punten uit meet (voor de B 460 m, de L 480 m en de M 500 m) weet je precies waar je bij elke piepjes moet zijn. En dus ook of je eventueel iets sneller of langzamer moet

Finlandia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:15

AnkeVivaldi schreef:
[ Video ]
slowmotion beelden van gisteren
mmm prachtige slowmotion beelden :) Zeker een poging waard om dit ook te proberen bij een samenvattings video bij één van de volgende SGW's :)

mistid schreef:
Ja ik ben door Berkelland TV geïnterviewd! Kreeg een kaartje. Er staat nog niets op de site en ben heel benieuwd want het was meteen na de cross, dus ik was een beetje buiten adem :+
Staat er inmiddels op: http://www.berkellandtv.nl/video/latest ... -29-9-2013

mootje85 schreef:
Weer een fantastische cross en super foto's Henry!

bvw schreef:
Jammer, zowel Sharooooonx als Finlandia zijn te vroeg gestopt met fotograferen!

Helaas :( :(:)

Mits t weer goed is ben ik bij Diepenheim, Barchem, Bathmen :)

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:24

Afbeelding

Gave foto Henry! Je ziet echt de snelheid erin! :wow:
Dit was ook op het stuk waar hij enorm hard ging.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:32

bvw schreef:
Ik laat hem ook altijd oplopen omdat ik het verschrikkelijk vind als dat ding constant piept als je te laat bent (wat ik dus altijd ben)

Ik druk hem tegenwoordig een minuut voor de start aan. Als ik start wil ik namelijk niet ook nog het knopje in hoeven drukken. Eerder deed ik 20 sec van te voren omdat je ook 20 sec sneller dan de optimaal mag zijn maar dat vond ik ook lastig rekenen onderweg.
Het horloge piept nu gewoon elke minuut dus als je met je meetwiel je minuten punten uit meet (voor de B 460 m, de L 480 m en de M 500 m) weet je precies waar je bij elke piepjes moet zijn. En dus ook of je eventueel iets sneller of langzamer moet

Dat is wel handig een minuut eerder aan zetten. Bij terugtellen doe ik meestal 10 seconden extra invoeren en dan 10 sec voor de start aanzetten.
Ga het de volgende keer proberen met optellen en naar de minuut piepjes luisteren.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:40

Leuk om te lezen hoe iedereen zijn klokje zet. Ik laat hem aflopen omdat ik onderweg gewoon lekker wil rijden en ik denk niet dat onderweg rekenen iets voor mij is. Ik zet hem op 20 sec voor de optimale tijd, dus vanaf dat hij piept MAG ik finishen. Voor de laatste hindernis kijk ik even als hij nog niet piept en rij ik evt. een volte, maar meestal is het gas geven vanaf dat hij piept, dan zijn we er toch al bijna. :)

Oja, ik start hem 9 sec voor de start, als de starter dan zegt "nog 10 sec" dan druk ik hem een tel later in.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:43

haha die film :D :D wat cool!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:47

MizzMontana schreef:
Ik heb dit keer voor het eerst met een wiel de minuten punten uitgemeten. Omdat ik steeds in moest houden aan het eind de laatste paar crossen ben ik hiermee begonnen. Nu ben ik alleen gewend om de tijd terug te laten tellen op mijn crosshorloge. Dat was misschien niet zo handig want nu moest ik echt rekenen tijdens het rijden. De volgende keer de tijd maar op laten lopen. Hoe doen anderen dit?

Bij de gele Jumbo is het altijd 'rekenen'. Als je hem op laat lopen moet je niet vergeten wat de ideale tijd is, als je hem af laat lopen moet je elke keer een minuut van de ideale tijd af rekenen en dan piept hij ook niet om de minuut.

Ik heb ook nog een Whipwatch liggen en die kan je instellen dat hij afloopt en om de minuut piept, en bij het oplopen kan je ook vanalles instellen. Heb er alleen geen gebruiksaanwijzing bij dus ik denk dat er nog meer opties op zitten.

Anke, jouw weigering staat ook in het filmpje. Volgens mij niet geheel aan jezelf te wijten zoals je dacht hoor!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:53

Ze hebben er wel tijd ingestoken! Film is erg leuk :D

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:07

Ik zag er tijdens de cross één lopen met flink bloed aan de mond, ik dacht dat die bij de dierenartscontrole wel zou worden uitgesloten maar in de uitslagen zie ik dat ze dat niet is. Net even op de foto's opgezocht en daar zie je het ook.
Ik zag een tijdje geleden bij Boekelo ook een aantal paarden met bloed aan de mond crossen. Daar mogen ze wel wat beter op letten want het is niet echt reclame voor de sport. (kan natuurlijk wel een keer gebeuren, net zoals je paard onderweg geblesseerd kan raken, maar ik ben van mening dat ze wel afgekeurd moeten worden door de dierenarts)

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:51

welke site staan er foto's?

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:12

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:16

Niet leuk dat mijn weigering er in staat maar wel goed om te zien wat er precies gebeurde. Het was echt smerig afslaan op het laatste moment, dacht echt dat ik zelf zat te prutsen. Geen idee wat hij er nou voor raars aan zag, blijft een apart paard :P
Leuke film verder! :D

Sharon wanneer kunnen we jou foto's verwachten?

mootje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 14:20

[quote="MizzMontana"]Mootje dan was jij voor mij! (128)

:wave: :wave:

Ging t goed?

Ik rijd nog zonder klok. Maar toch maar eens aan beginnen. ^)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:00

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:23

Ik zie net dat de foto's van zaterdag al op eventingphoto.com staan, weet iemand of die ook op zondag foto's hebben gemaakt?

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 07:06

Hallo,

Ik wil me graag hier ook nog melden! Ik was Gelderse Kampioen in de klasse B SGW Gelderland! Met 2x 206 punten voor de dressuur, foutloos springparcours. En foutloze cross met helaas slechte stijlpunten door zijn lompheid zo af en toe ;) haha! Maar wel super trots voor zijn vijfde wedstrijd! :)

ramaskri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:00

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:01

Sharooooonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 15:56

AnkeVivaldi schreef:
Niet leuk dat mijn weigering er in staat maar wel goed om te zien wat er precies gebeurde. Het was echt smerig afslaan op het laatste moment, dacht echt dat ik zelf zat te prutsen. Geen idee wat hij er nou voor raars aan zag, blijft een apart paard :P
Leuke film verder! :D

Sharon wanneer kunnen we jou foto's verwachten?

Ben zo ziek als een hond, dat kon er ook nog wel bij haha.

Waarschijnlijk alles van zaterdag vanavond. Van zondag zal er rond zaterdag/zondag zijn.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 17:12

Beterschap sharon

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:48

beterschap meid! niet leuk ziek zijn! :(:)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 08:04

Ronacino schreef:
Hallo,

Ik wil me graag hier ook nog melden! Ik was Gelderse Kampioen in de klasse B SGW Gelderland! Met 2x 206 punten voor de dressuur, foutloos springparcours. En foutloze cross met helaas slechte stijlpunten door zijn lompheid zo af en toe ;) haha! Maar wel super trots voor zijn vijfde wedstrijd! :)

Gefeliciteerd! :D

En sharon beterschap.

Sharooooonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 18:45

Wegens het niet doen van de upload site, toch maar een Facebook pagina aangemaakt.

Foto's van de B van Zaterdag zijn er reeds te vinden. L staat er vanavond op. Alles van zondag komt in t weekend! :)

https://www.facebook.com/pages/Sharon-M ... 9933902184
Een 'Like' zou leuk zijn natuurlijk. :D