[SGW] SGW Vlietlanden, verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hetismij

Re: SGW Vlietlanden, verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 12:45

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 13:14

Daar heb ik er 2 van mee genomen inderdaad tijdens de cross.. Weten jullie of er ook foto's van hindernis 3 zijn gemaakt van het B paarden op zondag? Wil daar wel een foto van :)

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 13:30

Ik zag in mijn filmpje daar wel iemand op zaterdag zitten, maar ben die foto's ook nog niet tegen gekomen

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 21:13

Ik ook niet helaas :(

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:36

Nog even het verslag van een trotse moeder. Dochterlief reed BB met haar stoere Haflo pony, we twijfelden over een B debuut maar Vlietland is al een evenement op zich voor zo'n kind dus toch nog maar een keertje BB. Pony rook het bos al zodra hij van de trailer kwam maar zodra ze erop zat, was hij braaf. Het is zo'n koel ding. Met lang teugeltje warm rijden tussen alle stuiterende paarden, deed alles braaf. Reed dan ook een braaf foutloos rondje. In de cross helemaal in zijn element, had direct zijn vijfde versnelling gevonden en reed de cross in een heel mooi gelijkmatig maar vlot tempo. Een weigering op nr 8, daarna het water in wat hij ook overenthousiast deed. Dochterlief trekt een bekken op alle foto's omdat ze zo nat wordt, geweldig!! Na alle complimenten in ontvangst te hebben genomen over haar leuke pony (hij valt altijd erg in de smaak bij iedereen), pony lekker verzorgd en door mijn zusje teruggebracht naar stal. Want wij moesten blijven voor de prijsuitreiking en ze hadden een mooie 6e plaats! Hun B-debuut staat al gepland, heb haar al ingeschreven voor Lisse!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:41

Lisse is in september, toch?

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:48

ja, 21 en 22 september.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 05:36

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 09:07

moooi tien!!! set is ook gaaf zeg!!!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:01

loveyrsa schreef:
Heb ook nog veel leuke reacties gekregen onder andere van de dierenartsen die mij hadden zien springen in de cross :D

Jaaa!! Jullie waren zo leuk om te zien!! :D (ik was idd een van de dierenartsen)

steP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:31

Bij mij ook een positief verslag. Het springen helaas 1 balk eraf getikt, vond het ook wel erg vervelende ondergrond! Bij de cross had ik 1 weigering op de waterbak. Tussendoor heb ik flink wat gas gegeven, waardoor ik uiteindelijk maar 12sec. verwijderd was van de ideale tijd :-) Hierdoor hebben we een 2e plaats behaald in de BB pony's! Trots!

Over de site van fototop paarden.. Als je links klikt op wedstrijden/clinics.. dan pagina herladen klikt, dan staat SGW Vlietland erbij :-)

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:40

Goof schreef:
Ik heb jou gezien Gijs79, wat een ontzettend gaaf paard heb jij!

Ik inderdaad ook! Gaaf paard ja

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:45

hetismij schreef:
Jep dat was ik :o Heb nog wel netjes sorry gezegd, maar had toch wel heel duidelijk aangegeven dat ik over de oxer wilde en nog reed er iemand bijna tegen me aan. Normaal geef ik daar niet zoveel om, maar die ik nu mee had is zo ontzettend gevoelig dat ik het zonde zou vinden als ie zn vertrouwen kwijt raakt door een domme actie van iemand anders...

Ik heb me ook best wel verbaasd over hoe veel mensen de regels niet wisten en niet wisten hoe het werkte. Tuurlijk snap ik als het de eerste keer is dat het allemaal spannend is en dergelijke, maar ik denk dat ik bij het cross losrij terrein echt nog 5 mensen heb moeten vertellen dat ze tussen het springen en de cross toch echt naar de dierenarts moesten.

Je had het inderdaad toch luid en duidelijk gezegd. Viel ons ook op hoeveel mensen de regels niet wisten. Kan het wel BB zijn maar je even inlezen is toch niet zo'n grote moeite.

mamamier: wij kunnen elkaar de hand schudden, jouw onderschrift is ook op mij van toepassing :D Zelf heb ik best veel gesprongen en gecrosst maar ik was niet zo'n held als het hoger werd. Als ik mijn dochter zie gaan verschiet ik af en toe. Snap nu mijn moeders angsten vroeger een stuk beter ;)

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:02

Was op het moment zelf ook best een beetje boos, want het was al de 2e keer dat ik vol in de rem moest omdat iemand nogal onhandig deed :) Heb niet echt vrienden gemaakt, waren ook een paar toeschouwers die niet aan de kant wilden gaan terwijl ik met stuiter draak dat terrein over ging :+ Vonden ze nog dat ik brutaal was ook, prima als jij geplet wil worden onder een paard.. Ik heb echt een paar situaties gezien dat ik dacht oei, die toeschouwers (met kinderwagens/kindjes) zien duidelijk het gevaar van paarden niet in. Maar het is gelukkig allemaal goed gegaan!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:03

dat vind ik altijd eng, mensen met kinderwagens of kleine los lopende kindjes :j Lieke gaat tijdens het cross lopen altijd mee in de draagzak, dan kan ik altijd aan de kant springen zonder dat er een paard tegen Lieke loopt, op het voorterrein/veilige paden is het wat anders maar in de cross vind ik het maar gevaarlijk

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:08

Ja dat is heel slim muts_marijke, maar dat is ook omdat jij weet hoe een paard kan doen in de cross. Als je niet veel met paarden hebt denk ik dat je dat gevaar gewoon niet inziet..

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:09

Ja dat is heel slim muts_marijke, maar dat is ook omdat jij weet hoe een paard kan doen in de cross. Als je niet veel met paarden hebt denk ik dat je dat gevaar gewoon niet inziet.. Zaten bij het losrijden van de BB-paarden ook 3 kindjes op de grond met hun beentjes onder het (afzet)touw van de losrijring door, dat ik echt dacht, mijn paard hoeft een keer opzij te springen en het is dag kindje. NOg geprobeerd duidelijk te maken aan die mensen, maar ze begrepen het niet echt..

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:15

Percy schreef:
hetismij schreef:
Jep dat was ik :o Heb nog wel netjes sorry gezegd, maar had toch wel heel duidelijk aangegeven dat ik over de oxer wilde en nog reed er iemand bijna tegen me aan. Normaal geef ik daar niet zoveel om, maar die ik nu mee had is zo ontzettend gevoelig dat ik het zonde zou vinden als ie zn vertrouwen kwijt raakt door een domme actie van iemand anders...

Ik heb me ook best wel verbaasd over hoe veel mensen de regels niet wisten en niet wisten hoe het werkte. Tuurlijk snap ik als het de eerste keer is dat het allemaal spannend is en dergelijke, maar ik denk dat ik bij het cross losrij terrein echt nog 5 mensen heb moeten vertellen dat ze tussen het springen en de cross toch echt naar de dierenarts moesten.

Je had het inderdaad toch luid en duidelijk gezegd. Viel ons ook op hoeveel mensen de regels niet wisten. Kan het wel BB zijn maar je even inlezen is toch niet zo'n grote moeite.

mamamier: wij kunnen elkaar de hand schudden, jouw onderschrift is ook op mij van toepassing :D Zelf heb ik best veel gesprongen en gecrosst maar ik was niet zo'n held als het hoger werd. Als ik mijn dochter zie gaan verschiet ik af en toe. Snap nu mijn moeders angsten vroeger een stuk beter ;)

Haha herkenbaar! Wel gereden en gesprongen, nooit gecrosst. Had ik ook niet het lef voor vroeger denk ik. Ik moet zeggen dat het enigszins begint te wennen, maar je dochter zien gaan in een cross blijft slecht voor mijn zenuwen haha!

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:18

Ik weet van mn eigen moeder dat ze eerst altijd zei, alleen in de B en de crossen dichtbij. Nu gaan we het hele land door en ga ik dit najaar de overstap naar de M maken ;)

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:25

Ik weet nog dat mijn oma altijd in de auto bleef zitten als mijn tante de cross in moest. Pas na de finish kwam ze de auto uit.... Whaha, jullie snappen dat ik in de familie met oma vergeleken wordt he?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:43

hetismij schreef:
Ik weet van mn eigen moeder dat ze eerst altijd zei, alleen in de B en de crossen dichtbij. Nu gaan we het hele land door en ga ik dit najaar de overstap naar de M maken ;)

Haha, zo begon het hier ook! :D In m'n pony tijd mocht ik niet crossen. Toen kwam er eerst een dressuurpaard, alles om het maar te voorkomen haha. Uiteindelijk heb ik met mijn dressuurpaard 2 crossen gestart en toen konden ze me echt niet meer tegenhouden. We gaan nu heel Nederland door en zijn zelfs al eens in België geweest. Inmiddels ook geen dressuurpaard meer op stal. ;)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:05

Hier ook zoiets met mijn vader. Die vond springen verschrikkelijk en crossen was helemaal voor idioten. Nu gaat hij soms mee naar wedstrijden en trainingen en stond hij mij bij mijn L debuut in Maarsbergen ijskoud te vertellen dat het helemaal niet hoog stond. Konden wij makkelijk. :+ :=
Hoezo gewenning?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:06

Ik snapte je boosheid wel hetismij, ik had je inderdaad daarvoor ook al een keer op de rem zien staan.

Tja, de Vlietlanden is een recreatiegebied waar heel veel mensen in het weekend gaan wandelen en fietsen en die kwamen opeens in een cross terecht. Daardoor waren er denk ik veel meer toeschouwers die eigenlijk helemaal niets van paarden weten. Je struikelde zo ongeveer over de kinderwagens.

Herkenbaar, mijn dochter gaat ook steeds een stapje verder :D De eerste keren dat ze hoog ging springen draaide ik me gewoon om als ze op de hindernis af ging :o
Paard wat ze nu heeft, daar vloog ze van af bij de tweede keer proefrijden waarbij ze ging springen. Zij wilde van de hindernis wegdraaien omdat er opeens een kind met pony voor stond maar paard had geen zin om die hindernis links te laten liggen. Bam, tegen de omheining aan. Geloof dat de vorige eigenaresse nogal verbaasd was toen we zeiden dat de koop doorging :D

Ik zei zondag al tegen haar dat ik de B nog wel kan aan zien maar als ze ooit M of Z wordt weet ik niet of ik nog durf te kijken.
Mijn moeder is nooit naar een wedstrijd van mij gekomen, vond ze veel te eng om te zien. Ik ben ooit stiekem begonnen met paardrijden want eigenlijk mocht ik niet van mijn ouders maar gelukkig hebben ze toen al snel de moed opgegeven, alleen er naar kijken, ho maar. Volgens mijn vader beten ze van voren, trapten ze van achter en het midden gooide je er af :+

Gijs79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:02

_nvds schreef:
Goof schreef:
Ik heb jou gezien Gijs79, wat een ontzettend gaaf paard heb jij!

Ik inderdaad ook! Gaaf paard ja

Thanks! :D

Gijs79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:05

Bonny_CT schreef:
Daar heb ik er 2 van mee genomen inderdaad tijdens de cross.. Weten jullie of er ook foto's van hindernis 3 zijn gemaakt van het B paarden op zondag? Wil daar wel een foto van :)

Op de site van fototoppaarden.nl staan verschillende foto's van hindernis 3, ook een paar van de B volgens mij.
Ik ben in ieder geval helemaal blij met de mijne! http://www.fototoppaarden.nl/albums/SWG ... s/118.html