[SGW] Verslagen sgw Markelo Snorrewind

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:19

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:19

leonieswenny schreef:
Sue sprong jij over dat hek of was dat weer een andere schimmel? Zag het van de achterkant haha

En equigeniek thanks voor de leuke foto's!!

Dat was een andere schimmel.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:22

Hier lekker gereden, een balk in het springen en in ieder geval één weigering in de cross. De weigering op de enerlaatste sprong, hij weigerde maar door de natte grond gleed hij zo op de tafel. Even een volte gestapt en de cross afgereden. De wending tussen 7 en 8 redde ik niet, dus reed hem ertussen uit om door midden van een volte op 8 aan te rijden, maar dat kan wel als weigering gezien zijn. Maar erg tevreden.

DmNqUe: heb je misschien foto's van nr 22, een vos in het fuchsia met bruin??

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:25

Ik zal even kijken of ik morgen tijd heb om te reageren! Heb in ieder geval alle verslagen gelezen! :)

Zelf niet echt fijn gereden. Wat al begon bij de dressuur. Ze bouwde veel spanning op in de ring en liep niet zoals normaal. Eindresultaat 181 punten en een 14e plek. Springen had ze erg veel zin in, ging wel wat vlot maar was mooi foutloos. In de cross een stop gehad op 5 de bosinsprong. Dat blijft lastig.. Ook een stop op de opsprong waar ik een beetje van zat te kijken. Toen dacht ik als ik toch al 2 stops heb kan ik ook de trakehner wel proberen. Maar zoals verwacht stopte ze daarvoor. In totaal gefinisht met 3 stops en niet tevreden, terwijl sommige stukken zoals beide puntjes echt fijn gingen. Het probleem is dat het of heel goed gaat of niet zoals vandaag.. Ga denk ik zaterdag naar de cross om een oefenrondje te rijden.

Dominique ik was nummer 56. Zou ik mijn foto ook mogen zien? :)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:25

Roxxiejj schreef:
Waar ik me trouwens echt mateloos aan irriteerde was dat ze bij de waterbak zeiden dat de ruiters met 3 of meer (soms veeeeel meer) weigeringen gewoon door mochten rijden. Werd mij gezegd: dan krijgen ze vanzelf wel een brief of boete thuis, nou, ik heb mensen langs zien komen die daar echt lak aan hebben. Ligt dat nou aan mij (en Anouk ;) ) of kan dat gewoon echt niet? Echt slecht hoeveel mensen gewoon doorgingen, ook na een val! Dan was het commentaar: was tussen de hindernissen.. Ja please..

Je was niet de enige :+ Ik zat in de omroep auto en moest de omroeper verslag doorgeven. Nu kan ik natuurlijk meestal wel zien of ze meer dan 4 weigeringen in het parcours hadden. Hindernisjury weet dat natuurlijk ook niet, want die kunnen niet de totale cross zien. Dus heb er in het begin heel wat uit laten halen met mijn portofoon :D }:0 Later (denk rond uur of 1) mocht dit niet meer ivm een klacht die ze hadden gekregen. Schijnbaar vond die ruiter dat ze geen 3/4weigeringen of val had gehad. En ging alles ontkennen. Waardoor we van de organisatie de ruiters maar gewoon door moesten laten rijden omdat het hun eigen verantwoordelijkheid was. Ze hebben zelf 10x kunnen lezen en de meeste weten de regels donders goed. Maar dan toch zo dom zijn om door te rijden... Dus hoop dat die mensen een brief op de deurmat krijgen.

Verder leuke dag gehad. Veel bokkers voorbij zien komen. :D Vind het knap dat jullie dit durven :'). Pas de hoogte van de AB pony's dacht ik, aw dit durf ik ook wel :D :D :')

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:26

YentlKG schreef:
Valt me op dat de sfeer op een SGW ook zoveel gemoedelijker is.

Dat viel mij ook op. Hier krijg je nog rustig tips van onbekenden . En iedereen is gezellig en vrolijk! Alleen dat vind ik al een reden om meer SGW's te gaan starten! Heb het enorm naar mijn zin gehad ondanks dat ik uitgesloten was en bijna in de waterbak lag.

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:26

Krijg op dit moment heel veel aanvraagjes haha ik ga mijn best doen om alles zo snel mogelijk te bewerken en op mijn zakelijke facebookpagina te zetten, gaat denk sneller als dan dat ik het uit moet gaan zoeken voor alle verzoekjes! ( equigeniek paardenfotografie )

anne3000

Re: Verslagen sgw Markelo Snorrewind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:29

Ik heb je pagina al ge 'liked'!

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:32

Sue: Fijne filmpjes! Had het water erger verwacht, ziet er nieteens heel verkeerd uit hoor :D zag je moeder nog wel rennen hahah.

Sammie18: Als het goed is mag je gewoon een volte rijden tussen 2 hindernissen hoor. Ik heb het ook gedaan daar, maar wel van ter voren paar keer geschreeuwd dat ik de volte ging rijden ;)

Welke fotografen waren er nou allemaal? Eventingphoto op h3, henry van arem, dmnque, wm-fotografie. Wel veel zeg. Nog meer?? Denk dat het nog wel even duurt voordat de foto's van wm online komt.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 20:33

Sue filmpjes zien er goed uit

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:57

@ Sue, op het filmpje van je jonkie, komt mijn paard met ruiter voorbij zetten, haha !

xsannlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:33

filmpjes zien er echt leuk iut sue!! :D

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:38

:o Zeepaard en zeeruiter melden zich :o

Het was weer een enerverend dagje in Markelo en ik geloof dat het toch echt niet mijn wedstrijd is op de een of andere manier :')
Dressuur zit verbetering in, maar moet nog veel beter. Tientjeh, nogmaals bedankt voor het lezen ;)
Toen de cross gaan lopen en wat bijgekletst met her en der wat mensen. Springen blijft ze toch wel echt spannend vinden en dat resulteerde in 4 balken, maar we mochten een rondje crossen. Hindernis 1 en 2 gingen wel heel slingerend, maar uiteindelijk wel erover heen :) Daarna ging het steeds beter, zelfs puntjes allebei gedaan, trakhener en coffin allemaal rechtdoor en ze sprong echt heel ruig <3 Bij het water aangekomen netjes opgesloten en in draf de waterbak in, eenmaal erin voel ik dat ze geen bodem heeft onder haar rechter voorbeen en voor ik het wist lagen we saampjes naast elkaar koppie onder te spartelen in die ranzige modderpoel -O- Was echt geen aanrader, wat een stank kwam daaruit zeg en wat een ranzigheid.... Paard afgespoten helemaal en laten checken door de dierenarts, 2 flink geschaafde knieën en een wondje waar 3 krammen in gezet zijn is ze rijker :(:) :(:) Arm paard, doet ze zo haar best ondanks dat ze het nog zo spannend vindt en dan krijgt ze dit. Ik ben stijf en heb een flinke plek op mijn heup/rug rechtsonderin, maar daar komen we vast wel weer vanaf :) En een deuk in mijn zelfvertrouwen, maar daar komen we vast ook wel weer uit :o
Gelukkig had Sannn droog ondergoed bij en een handdoek en heb ik daar kunnen douchen even snel, want wat was ik nat, koud en vies. Nogmaals bedankt Sann +:)+
Toen nog even snel naar het secretariaat gegaan om te vragen of ik me nog ergens moest melden vanwege de val met paard, maar dat was niet nodig, dus toen naar huis gegaan en paard maar in de wei gegooid om toch te kunnen bewegen. Ze blijft ook vannacht maar even buiten om zo te kunnen blijven lopen, dit lijkt me beter als op stal zetten en dat vond de DA ook een goed plan, want ook zij zal fiks spierpijn hebben morgen en de komende dagen....

Mijn witte broek zal vast niet meer wit worden, maar heeft iemand de tip voor mij om mijn bodyprotector en cap te ontdoen van die vieze geur :') ??

Verder wel wat bijgelezen en wat mensen met top resultaten gesproken!
Sann: Echt super van jou en je zwarte draakje +:)+ +:)+ +:)+ Nog even heerlijk op die wolk blijven zitten en heerlijk nagenieten!
Marijke: Super gedaan van jou en Zeus +:)+ En wat ziet hij er goed uit! En het was goed om jou en Geert weer samen op concours te kunnen zien, nu nog weer beiden rijdend ;)
Annika: Goed gedaan van jou en Quick! Gaat goed komen met jullie!
Sue: Top gedaan vandaag met je jonkies! En inderdaad ging je weer super netjes in de rondte +:)+
Joki: Super gedaan van jou ook! Dat geeft je moed voor de volgende keer!
Tientjeh: Super van Uk en je Zusje, Gefelicitieerd!
Missbay: Jammer dat het niet helemaal zo fijn ging, lekker verder oefenen en gewoon lekker verder gaan :)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:44

Kun je je cap niet buiten nat spuiten, inzepen met een beetje wasmiddel en weer uitspoelen? Dat zou ik ook proberen met de BP. En dan buiten laten drogen. Zodat hij fris opdroogt?

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:45

Wel onwijs balen zeg! Maar wat fijn dat je daar kon douchen! Je zou maar ergens anders zijn, daar is normaal gesproken geen douche :D Hopelijk zijn jullie snel weer fit :j

Jammer dat we niet wat langer konden kletsen maar er kwamen niet zoveel woorden uit mijn mond door de spanning :)

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:47

Jeetje Jipje, wat een pech zeg, beterschap voor jou en je paard !!
Geen tips voor je uber stinkende spullen .......

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 21:49

Jn wat ontzettend balen. Mijn vroegere stoffen cap deed ik in een kussensloop met wat handdoeken wel in de wasmachine. Voorzichtig programma en niet centrifugeren. Ze hebben het allemaal overleefd

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 07:01

Hallo Allemaal! :wave:
Ik lees wat wisselende verhalen, maar vind de trotse bokkers gelukkig overheersend, _/-\o_ dus ga ervan uit dat het toch een HEEL geslaagd concours was met voor iedereen heel veel leermomenten! +:)+ voor iedereen die nog moet herstellen van de dag sterkte! voor iedereen die nog op zijn roze wolkje leeft (zoals ik) ENJOY!!! *\o/*

Hier spreekt degene die heel veel geleerd heeft vandaag! %) check altijd of je je body protector mee hebt :o Nadat ik een hele fijne dressuur proef had gereden met 209 punten en een dikke duim van de jury in ring 1, hebben Breeze en ik even lekker gerelaxt in het zonnetje met mijn grooms 8-) vlak voordat ik op wilde opzadelen voor het springen zie ik ineens het beeld voor me dat mijn bodyprotector nog keurig thuis aan de kapstok hangt! Nooit gemist met inpakken en nooit aan gedacht 8)7 gelukkig was er reddende engel SUE en kon ik toch mee doen met het springen en de cross!!! *\%/*
Springen ging foutloos, wel wat heet maar heel goed te rijden gelukkig... en toen de cross... ik vond hem hier en daar pittig maar had besloten nergens het alternatief te nemen en er gewoon een leerzame dag van de maken! :j Na wat overleggen met SUE zelfs besloten de insprong van de waterbak te nemen :D en het is gelukt! een foutloze cross in een tijd van 4min en 15 seconden! wel wat snel maar ik kon op de velden overal lekker binnendoor en ze was echt bere fit dus ik kon overal weg rijden en weer sluiten waar ik wilde! Wij hebben geweldig genoten dus! *\%/*

Super leuke foto's equigeniek! ik wacht met smart je foto's af!
hier nog van mooie foto's! thanks!!
http://henry.vanarem.nl/orderphotos/sgw ... large.html
en nog een om het af te leren hihi

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 07:10

Jij was als een Vd laatste of niet. Was een nette, mooie rit om te zien vanaf waar ik stond.

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 07:21

BuenaVista schreef:
Jij was als een Vd laatste of niet. Was een nette, mooie rit om te zien vanaf waar ik stond.

ja klopt ik was 126, thanks! was zo geconcentreerd kan me niet herinneren dat ik dacht aan me eigen houding ;) maar wel foutloos en goede stijlpunten dus ik ben blij!!

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 07:52

Whooop whooop Anne!! Je hebt je netjes aan de voorwaarden gehouden betreft het lenen van mijn bodyprotector: alleen als je wint... :P :+
Top man! Jeeeemig jij wint echt alles he! :D :D goed gedoan!

sammie: jammer van de weigering maar wel fijn gereden dus. :D
Valyra: echt zonde van de spanning. Soms heb je van die dagen dat het niet lekker loopt. Lekker zaterdag nog een keer proberen! :)
curly: die roze combinatie? haha :D

oooh Jipje ik heb het zien gebeuren. Echt zo bizar hoe enorm ze onderuit ging in het water. Terwijl je zo mooi rustig inkwam. Kan niet anders dan dat er een gat in de waterbak zat. De combinatie na jou struikelde ook zowat. Maar jeetje wat zagen jullie eruit zeg. :oo Je had nog geluk dat je niet tussen paard en wand kwam. Hopelijk een snel herstel voor jullie beide en niet teveel spierpijn. :(:)
misschien "gewoon" in de wasmachine? Zonder centrifugeren? En een heleboel wasmiddel?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 08:08

Joki niet zo snel maar wel lekker de cross uitgereden

MB lekker door blijven trainen met B. jullie beginnen nog maar net met crossen, gun jezelf de tijd om meer te leren en samen het spelletje te snappen. :)

Tientjeh leuk dat je zusje op jou paard mag rijden en dan foutloos crosst en 4e wordt!

Yentl met dank aan Roxxiejj geen foutief parcours, goed bezig! Nog een 4e prijs, feli!

Yesorno, toch nog tevreden na een stop op de greppel. Wel de foto's plaatsen he!? :D gelukkig bleef je er op zitten. Wie zat er eigenlijk te fotograferen bij de coffin?

Anne denkt al weer aan haar volgende cross, Vasse. Daar ga ik niet naar toe.

Annika twee keer er naast gestaan! gelukkig niet in de cross :)

MM helemaal happy en weet nu ook wie die lastige andere MM is :P

Sannn fijn dat What het weer zo'n goed gevoel gaf de eerste keer na zijn blessure.

DewiFoto geen afsprong angst meer, nu de pony nog van zijn waterangst afhelpen ;)

Shetties gave haf! Fijn dat het na EL en Renswoude hier zo goed ging. Gelukkig net geen kind aangereden.

Loesvan, ik zag jou denk ik nog met uitstappen. Toen je zei dat je ook in Winterswijk was had ik het pas door :o nou weet ik het voor de volgende keer wel zeker :D

DmNqUe wat een mooie foto's! Heb je toevallig ook foto's van nr. 114?

Anke ik heb jou denk ik gezien bij de start, groot zwart paard met hoofdstel met rood onderlegd. Knap hoor de derde cross lekker foutloos uitrijden, dat het er netter uit gaat zien komt nog wel.

Roxiejj dat is wel een hele lange dag! Heeft de catering jullie goed verzorgd? Gelukkig kon je vanaf het buxus haagje wel wat andere leuke sprongen zien. Na het rijden heb ik ook nog bij de waterbak gestaan en ze waren inderdaad wel erg flexibel met mensen die het paard er niet in kregen.

Sue ook nog voorbij zien komen in haar niet te missen setje. En het is al een paar keer gezegd maar jij hebt echt twee hele gave paarden en stuurt ze heel fijn rond!

Marijkiii gefeliciteerd met je prijs

Valyra, jammer dat je niet met een tevreden gevoel de cross hebt uitgereden. Mag je zaterdag oefenen daar? Zou leuk zijn voor m'n jonkie.

NOa, ook actief geweest als vrijwilliger +:)+

Jipje_niekje wow die zeepaard foto serie! Hopelijk ruik je nu weer wat frisser en ben je niet teveel gekneusd. Hoe gaat het vandaag met je paard? Fijn dat Sannn een droge onderbroek had. Eigenaar van het andere paard dat ik rij stond bij de waterbak te kijken en zei al dat er een vies gat in zat, gingen er meer bijna onderuit.

Horsemaniac gefeliciteerd met je eerste prijs, met de hoogste punten van alle drie de ringen ook nog!

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 08:10

Goed man! Naam genoot ! Gefeliciteerd met je overwinning:) Als je in Nordhorn komt trainen, kom ik met me paard voor wat tips:P Als je het goed vind.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 08:15

Horsemaniac gefeliciteerd met je eerste prijs

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 08:30

@Horsemaniac: Ook een bokker! Dat weet je nooit van te voren. Bedankt nog voor je tips! En super gereden, gefeliciteerd met je prijs!!! :D