[SGW] Nabesprekingstopic SGW Markelo Potdijk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

muts_marijke

Re: Nabesprekingstopic SGW Markelo Potdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 17:04

het inspringen voor de cross was niet heel mooi inderdaad.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 17:17

Vandaag ook beetje rondgewandeld in markelo! Heerlijk weer en veel stuifende paarden :p
Springen stond inderdaad netjes aan de maat, maar wel voorwaartse lijnen en top bodem. En zoals o.a. Albert aangeeft, het hoeft ook geen cadeautje te zijn. Verder in de cross o.a.: Marijke, tientjeh, Albert, sue, Anke/Lotte, en nog stuk of 10 bokkers gezien. Gingen allemaal goed op de plekken waar wij stonden te kijken! Helaas ging het later mis voor tientjeh en Marijke..

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 17:20

Ik lees veel fijne verslagen, gefeliciteerd! Balen van de paar waar het niet zo goed bij ging.

Ik wilde erg graag komen fotograferen vandaag, had me er nogal op verheugd met dit mooie weer. Helaas, hele dag ziek in bed gelegen -O-
Ben benieuwd naar foto's van anderen!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 17:21

MissBay, super gaaf dat B alleen het water in ging *\o/* dat geeft hoop! Ook nog fijn gesprongen en goeie dressuur, top. Super ook dat je moeder het zo leuk vond.

Marijke jammer dat je vroegtijdig op de grond bent beland, gelukkig een airjacket aan. Leuk om te lezen dat je dan nog steeds zo trots bent op Zeus.

Tientjeh, jammer van je val zeg :( ik gleed daar gister ook al een beetje. Er zaten daar ook wat wortels in de grond.

Loesvan, super mooi stijlcijfer zeg!

Valyra gefeliciteerd met je prijs.

Anne wat jammer van je springparcours zeg.

Sue lekker snel :P en fijn gereden

Roxxiejj heeft lol gehad met jureren :) zijn er serieus mensen gewoon niet op komen dagen??

Annika blijven oefenen met water en veel kilometers maken, komt goed.

Ik heb vanmiddag nog even de cross gelopen, en had mijn fototoestel mee en heb de laatste paar van de L, M pony's en de eerste paarden van de M op de foto gezet. Niet allemaal want soms was ik niet bij een hindernis. Maar als daar bokkers tussen zaten PB maar en dan kijk ik even of ik je op de foto heb *-:)

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 17:21

PercyLeen: Wat een goed debuut zeg :D gefeliciteerd. Jammer van de dressuur, gaat volgende keer vast beter :) leuk filmpje en gave foto hoor!!

Daphne: Wow lekker gereden. Gefeliciteerd met je prijs en de winstpunten :)

Bar: Wat balen van het springen zeg, maar kan gebeuren. Super dat de cross zo goed ging, klinkt inderdaad alsof hij klaar is voor het M debuut. Alvast heel erg veel succes in Westerbork. Ik ga het zeker volgen :)

Yvie_Juudje: :(:) Wat balen van het springen zeg, dat is echt zo ontzettend rot. Ontzettend goed gedressuurd. Kop op en volgende keer beter!!

MizzMontana: Toe maar, goed gedaan zeg. Van harte :) Overtuigende overwinning of niet!! Je rijdt echt heel erg netjes. Ga zo door!

Rosa: Klinkt als een heerlijk crossdagje voor jou. Gefeliciteerd :D je mag je naam wel pb'en of het filmpje dan kan ik kijken. Lijkt me leuk om te zien :)

Franciska: Jammer zeg dat je bij het water er uit moest. Ik weet hoe dat is, met mijn pony had ik het ook altijd. Veel trainen op het water dan komt het hopelijk vanzelf goed.

Muriel: Vind jullie zo'n mooie combi! Weet je al hoe je bent geeindigd? Goed gereden zeg.

Sue: Toch knap hoor van je jonkie. Heeft bijna hele cross dus zo doorgelopen. Water komt vanzelf wel goed toch :) is al weer een hele ervaring rijker en daar gaat het om. Lekker blijven meenemen! Ben benieuwd hoe het met je andere paard is gegaan, zag er goed uit (prachtig paard :D)
Ik lees het al. Jammer dat je door het balkje een prijs misliep. Maar klinkt als een heerlijke en snelle cross, goed!!

Horsemaniac: Toe maar toe maar :D ik snap wel dat jij altijd zoveel zin hebt in de cross. Wat weinig strafpunten zeg, super! Snel naar de L, haha :') gefeliciteerd!!

Carbus: Had je al even gesproken. Voortaan even wat extra focus in je koppie dan kom je zo weer fluitend de finish over :) en lekker gedressuurd hoor, top.

Dowanb: Jammer dat de stijl niet voldoende is. Goed leren van het commentaar op je coupon. Beugels altijd heel kort, dan heb je daar al een zekerheidje :D

Wicked: Ook al zo goed gereden. Gefeliciteerd, veel succes in de L. Maar als ik dat zo lees gaat het wel goedkomen :)

Marijke: Super dat je zo positief bent. Dat moet je ook echt zijn. Was jaloers op je springrondje! Heb je cross niet kunnen zien maar wat ik zo hoor tot aan 8 ook helemaal prima. Westerbork weer een kans. Nu wat lijm onder je kont plakken :D !

Tientjeh: Wat ontzettend balen zeg :(:)

Missbay: Wat heb je het goed gedaan met je debuut, het waterprobleem wist je maar verder doe je het toch maar mooi even. Goed dat je door het water bent gekomen, weer wat overwonnen. Gaat vast steeds beter. Lekkere score ook met dressuur!
Haha kijk, joun moeder heeft er zicht op :D

Loesvan: Had je al even gesproken, knap gereden hoor :D Ben je er ook in Westerbork?

Lotte: Gefeliciteerd sis :D

Anne3000: Oh wat ontzettend klote :( snel vergeten en komt vast snel weer goed. :(:)

Merel_Claire: Knap gereden hoor. En super dat ze er zoveel plezier in heeft, daar doe je het ook voor natuurlijk! :)

Hier een hele trots bokker :D was het debuut met mijn paard, na 2 jaar dan eindelijk de cross in. Maar het was het wachten meer dan waard, geduld wordt beloond zeggen we dan maar :o

187 dressuur wat ik echt ondergewaardeerd vond, zou wel komen dat ik aan het begin moest starten?! hij liep iniedergeval erg lekker maar te weinig impuls maar de ring liep zo bergop/af dat ik me er niet aan heb gewaagd voorwaatser te rijden.
Springparcour was niet erg mooi maar wel foutloos, was zijn eerste parcour buiten dus hartstikke braaf. En de cross ook foutloos gereden. Meneer was wel erg enthousiast waardoor hij zn kop een beetje hoog had :o achja. Wel gecontroleerd gereden en daarmee 33 seconden buiten de tijd. Maar dat is voor mij bijzaak.
Stijl voldoende en daarmee al de eerste 2 winstpunten te pakken. Jeuh! :D :D

Heb tientjeh op de foto staan in het water (afsprong gemist, zag je te laat) en riannhuh en mistid op de opsprong. Zal ze straks uploaden!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 17:25

super anke!!! jullie zijn ook super leuk samen!!!

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 17:26

Wat een mooi lijstje heb je gemaakt Anke! Leuk dat je op iedereen antwoord.
Zelf ook goed gereden lees ik! Top!

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 17:27

Ohja, ik heb ook met de capcam gereden. Ben benieuwd wat daar uitkomt als resultaat :)
De cross maakt mijn weekend echt goed. Wat is het toch een prachtige sport. Heb ik nog eerder winstpunten in de cross dan in het springen haha. Van het outdoor maar eens gaan springen :D

Marijke: Ah super lief dankjewel. Jij en zeus zijn ook een prachtige combi, mooi hoe jullie genieten samen! Zo hoort het te zijn :)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 17:27

Leuk Anke! foto's!!

Jullie heb ik nog zien rijden! Zag er super uit!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 17:28

Dank je Anke :j

hihi heb nog nooit zoveel om een paard gegeven als Zeus, hij betekend ontzettend veel voor me en ik wordt echt gek als er wat met hem is :o

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 17:29

Tientjeh: Dankjewel. Waar heb je precies gekeken? Hij is wel wat lastig te rijden en steekt z'n hoofd vaak hoog de lucht in voor de sprong. Daardoor ziet het er wat ongecontroleerd uit maar gelukkig hebben de stijljury's me daar niet op afgerekend :)

Marijke: Helemaal mee eens! Paard hoort een vriend te zijn in plaats van een werktuig :D je ziet ook dat jullie een geweldige klik hebben.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 17:32

Inderdaad, je moet het toch samen doen :j
Hij blijft ook echt bij me staan als ik val, koppie laag zo van ''hallow wat doe je nou daar???'' vandaag schrok hij want mijn aj liep leeg dus hij hoorde SSSSSSSSSSSSSSSSJJJJJ vond ie niet zo leuk ;)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 17:33

Anke, ik zag jullie op 2/3/4. Zag er heel netjes uit hoor! Heb daar Lotte ook gezien.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 17:34

Dank voor het compliment Anke :o de hulde is ook wel echt aan mijn paard hoor want ik heb nog niet vaak zo'n fijne merrie gereden. We zijn ook op weg naar de L maar ze is pas 5 en ik wil niets overhaasten met haar.
Jij gefeliciteerd met je winstpunten, fijn dat je wachten is beloond en fijn dat je trots naar huis kunt :D

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 17:40

Ah ik zie goede en minder goede verslagen! Iedereen die tevreden is; :) en iedereen die minder fijn gereden heeft: :(:)

Ik reed gister mee bij de pony's met m'n reserve pony. Dressuur 173, misschien was het handig geweest dat ik ff een keer buiten op het gras was gaan rijden :+ Hij was aan het rond stuiteren door de ring. Dus de punten waren eigenlijk wel op z'n plaats. Springen netjes gecontroleerd foutloos en de cross zowaar ook gewoon foutloos met een beetje moeite. Het ging zoals ik voorspeld had, alles om de hindernis was eng maar de hindernissen vond hij geweldig, dus dat was wel fijn. Ik stond ook al direct stil heel ver voor hindernis 1 omdat hij recht het hek heel eng vond, gelukkig ging hij niet achteruit en heb ik hem overal lang gekregen! Wel jammer dat ik 2 x een onvoldoende kreeg voor de stijl, de jury's waren er denk ik niet zo van gecharmeerd dat hij na de hindernissen weg draafde of stil ging staan omdat hij het veeel te eng vond! Maar was al super blij dat hij netjes alles sprong! :)

albert1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 17:56

Voordeel van de cross andersom was dat je in het B in ieder geval goed in je ritme kon komen en niet eerst dat geslinger had en pas echt op het pad ritme gaat krijgen!

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 18:00

Super leuk om te horen dat het bij veel goed ging! Jammer van de paar waarbij het niet zo goed ging!

Marijke jij hebt ook wel pech he, vorige keer ook de grond van dichtbij gezien in de Meern en nu weer :(:)

Voor mij en mijn haffie was het ons debuut bij de paarden (en sowieso pas onze 2e officiele cross), dus mijn doel was om te cross in ieder geval in te gaan.
Tijdens het inrijden was ze errug heet, het was ook best druk en daar werd ze niet zo blij van. Bij een normale dressuurwedstrijd had ik haar even wat moe gemaakt, maar dat wilde ik nu niet doen omdat ze nog een lange dag moest. Dressuur ging dus ehh vlotjes :Y) met 179 punten en -2 omdat ik de weg kwijt was (ik reed hem voor het eerst uit mijn hoofd) :')
Achja, ik mocht door naar het springen en daar was ik allang blij mee!

Bij het springparcours vreesde ik het meest voor de triple, omdat onze laatste springwedstrijd niet zo heel soepel ging en die triple ook nog een knal oranje was. Maar toen we in het parcours waren ging het gas er op waardoor we hindernis 5 miste, dus een extra rondje gereden. Maar verder wel foutloos en ze sprong heerlijk.

Bij de cross ging het ook super, ze was wel erg enthousiast (lees: sterk) :=
Helaas 1 'weigering' op hindernis 4, ik kreeg de draai van 3 naar 4 niet goed waardoor ik er dwars naast kwam te staan, en dus een rondje moest rijden om er goed voor te komen staan.
Daarna gingen we als een speer, ik heb niks van die picknicktafel mee gekregen zo hard gingen we. Maar dat was ook wel nodig om mijn tijd in te halen die ik was verloren bij de weigering.
Mijn pony gleed tussen hindernis 12 en 13 ook met haar achterhand weg, het was een heel mul stuk en opeens voelde ik haar wegglijden. Gelukkig herstelde ze zich snel en konden we gewoon door.
Ook de waterbak liep ze zo in, dus we hadden de finish gehaald *\o/*
Uiteindelijk ondanks de weigering en wat tijd fouten toch nog een winstpunt, dus mijn dag kan niet meer stuk :D

Ook nog met erg aardige mensen gesproken en ik kreeg ook veel complimenten over mijn haf :D

Finlandia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 18:15

Vanwege het licht en de schaduw van de bomen zijn de eerste reeks fotos niet super. Daarna langs het parcour gelopen en uiteindelijk bij de waterbak beland. Hier wel mooie fotos kunnen maken. Iedereen kwam met een grote glimlach uit de waterbak, super. Ik denk dat ik de meeste bokker's erop heb staan.
Afbeelding

Foto's Markelo 7 April 2013

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 18:19

Heey ik kwam jou onderweg tegen :D
Mijn haf ging toen een beetje hard :=

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 18:24

Gave foto's Henri!!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 18:34

Gaaf Finlandia!
@ Shetties dat is geen pech... dat is elke keer dezelfde stomme fout maken :x
Mijn been heeft een blauwe plek van zo'n 20-25 cm en zo'n 10 cm breed..

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 18:44

Stelletje coereurs wij he. haha.

Ring 3 L paarden was voor de bokkers echt pech geloof ik. Of we hadden pech nummers.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 18:47

hahaha idd tien...hopeloos ;)
wij moekes moeten maar gaan breien ofzo :+ :D

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 18:47

Thaampje: Jammer dat je niet voldoende voor stijl had. Maar super dat je foutloos hebt gecrosst!!

Shetties: Gefeliciteerd van je winstpunt :D heb je nog wel zien rijden! Valt wel op met een haffie, stoer hoor!

Henry: Leuke foto's heb je weer gemaakt :)

Correctie heb tientjeh, mistid, bvw, sue, riannhuh én simone (bokker toch'? in het M?) op de foto staan. Zal ze hier zo plaatsen

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 18:50

heb jij al meer foto's gezien anke, van finlandia :P ???? :):)

ben erg benieuwd, wil zo graag een mooie foto :D