[SGW] Na bespreking SGW Chaam

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:08

Gefeliciteerd dropje! En hetismij ook een zeer geslaagde dag dus, fijn!! +:)+

Mijn eigen verslagje, wij hebben het (goh verrassing :D ook goed koud gehad :oo ) maar het was een topdag!! De bodem was echt super en alles was perfect voor elkaar, complimenten aan de organisatie!
De dressuur was ik zelf niet helemaal tevreden over, wembley was wat stug.. maarja met de wind en sneeuw kon ik het hem ook niet kwalijk nemen, hij bleef iniedergeval rustig :) Uitslag was 192 punten. Springen had ik wat geluk, maar foutloos rond en daarna richting de cross! Zag behoorlijk op tegen de greppel en de afsprong in de oude waterbak, maar zo gefocust als ik was op die hindernissen, wembley keek helemaal nergens naar :') Voor het water kwam hij wat terug, maar liep daarna netjes door en verder pakte die alles heel goed op, alleen wat twijfel op hindernis 3 :) Uiteindelijk gewoon foutloos rond, alleen flink wat tijdfouten omdat ik hem hier en daar terug had genomen voor een hindernis, maar dat was ook de bedoeling, lekker op safe tijdens de eerste cross van het jaar :) Dus al met al een zeer geslaagde dag gehad!! We hebben genoten met z'n allen! En de sneeuw staat wel leuk op de foto's, hierbij eentje van ons in link: http://i395.photobucket.com/albums/pp33/muriel15/IMGP9435_zps735dcc29.jpg

emmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:09

ik heb echt super leuk gehad vandaag!
dressuur ging voor mijn doen erg goed 181 punten.
het springen 1 balkje maar wel lekker rondje gereden.
toen de cross in ging lekker heb lekker rustig aan gedaan maar ging super goed en ook zo het water in! en lekker door alleen op hindernis 14A een stop opnieuw aangereden en toen sprong ze hem goed!
voor me stijl een 5,8 en een 6,3 ik vond de bodem niet verkeerd en goed te rijden!
dus al met al een super dag gehad!

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:20

De sneeuw gaf inderdaad een leuk effect, hier een filmpje van mijn springparcours:

dropje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:20

Wat een positieve reacties allemaal +:)+

Muriel volgens mij reed jij vlak na mij (bruine merrie en knalroze set)
Wilde je nog een complimentje geven voor je gave set! Lekker opvallend en mooi op elkaar afgestemd :)

Ja die oude water sprong vond ik toch ook wel heel erg heftig maar viel achteraf gelukkig mee...

Zephyr

Re: Na bespreking SGW Chaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:24

Ik zit hier lekker naast de kachel ff warm te worden! Het was een geweldige dag alhoewel zich niet al te braaf gedragen heeft met het opzadelen en het losrijden. In de proef, het springen en de cross was hij wel redelijk! We zijn uiteindelijk 4de geworden, dus onwijs tevreden!!!!

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:32

dropje_90 schreef:
Wat een positieve reacties allemaal +:)+

Muriel volgens mij reed jij vlak na mij (bruine merrie en knalroze set)
Wilde je nog een complimentje geven voor je gave set! Lekker opvallend en mooi op elkaar afgestemd :)

Ja die oude water sprong vond ik toch ook wel heel erg heftig maar viel achteraf gelukkig mee...

Dan heb ik (zusje van Muriël) je denk ik nog op de foto gezet in het springparcours en in de cross, ga ze even opzoeken en naar je mailen :)
Laatst bijgewerkt door DyonS op 23-03-13 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:34

Wauw Müriel ik vind je set ook super gaaf!

@ hetismij wow apart filmpje! Zal niet snel weer gebeuren dat je buiten springt in de sneeuw :D

Goede resultaten hier, fijn voor een 1e cross!!!

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 21:25

Het zijn allemaal super verhalen, hopelijk morgen ook veel van die positieve geluiden!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 21:57

Hier ook een top gevoel overgehouden aan vandaag. Allereerst trots op mij en mijn groom dat we het als eskimo's verkleed overleefd hebben. Dressuur ging netjes. 3e plek. Fijn als je paard gewoon lekker loopt. Tussendoor cross lopen en nergens echt vraagstukken (zoals dat dan ook hoort als je plannen hebt voor een overstap). Springen prima. Niet al te veel lopen prutsen dankzij een paar springlesjes. 1 balkje door een lamlendig pootje. Toen we naar het starthok gingen wist owen wel wat ging komen. Leuk! Zin in! Overal lekker kunnen rijden. Water iets rustig gereden (had geen zin om er ook IN te belanden zoals een meisje voor mij) en overal fijn overheen. Foutloos rondje en alleen tijdfouten. Nu lig ik voor kapot op de bank na te genieten.

Weer heel leuk om allemaal bekenden te zien. Wat zijn het toch gezellige wedstrijden hè.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:01

goed gedaan pol: jullie zijn klaar voor het L!

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:15

Leuk jullie positieve reacties zo te lezen, en Muriel, ik dacht even dat de zon was doorgekomen, met je fluoriserende oranje set ;)

Lieksels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:06

Weet een van jullie bij welke hindernissen de stijpunten gegeven werden?
Vanwege het koude weer zijn wij eerder weggegaan en niet gewacht op de protocollen.
Moesten nog een eind terug en paardje had het super gedaan in de cros en mocht terug in zijn 'warme' stalletje.

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 07:21

Wedstrijd van vandaag is afgezegt! Dus geen verslagen van mij hier in dit topic ;( .
Echt balen! Had er super veel zin in! Maarja veiligheid gaat natuurlijk altijd boven alles :D

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 07:41

Wat ontzettend jammer, al dat werk, al die kosten, al die teleurgestelde deelnemers. Organisatie sterkte!!

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 08:50

Echt heel vervelend, zou vandaag gaan helpen en had er super veel zin in :'( maar het is wel een goede keuze geweest met al dat sneeuw hier :j

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 08:56

Hier ligt niets! De teleurstelling is echt enorm, we waren er helemaal klaar voor. Maar veiligheid voor alles. Op naar Etten-Leur

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 09:00

SplashIsLief schreef:
Balen Lielle :(:)

Mijn dressuur ging niet geweldig. 3 fouten en verder is ze eigenlijk gewoon nog onvoldoende voor elkaar in het nieuwe rijden waar we deze winter mee zijn begonnen. Dus de 176 vielen me alles mee :j
Springen bleek heel erg in te lopen dus uiteindelijk 4 steiltjes gesprongen en toen de ring in. Nuut was er voorzichtig, maar het voelde heel chaotisch. Ondanks dat foutloos.
De cross was wisselend, ik heb er flink aan moeten rijden. Op 5 verloor ik mijn teugels maar aan een lamge teugel door gestuurd naar 6. De kuil viel me alles mee en daarna wilde Nuut alleen nog maar naar links. Dus ik voelde al dat ik de surfplank nooit ging halen dus naar het alternatief gereden. Daarna op naar het zand en weer alleen naar links (nog bijna 2 mensen omver gereden :+ viel mee maar ik moest er wel even omheen). Op het zand flink terug genomen en opnieuw aangegaloppeerd en toen super het water in en voor het eerst in een wedstrijd in galop door het water. Coffin was weer flink rijden en zelf naar bomen blijven kijken, aan een lange teugel nog net over c kunnen sturen. Al met al niet vlekkeloos en buiten de tijd (5:45) maar super tevreden en trots. Dit had ik niet durven dromen en ik ben super blij.
Ook veel mensen gesproken, leuk :j

Zelf trouwens erg veel pijn aan mijn longen na de cross maar goed dat mag de pret niet drukken :D

Reed jij de 17e? Want dan reed je mij en een vriendin bijna omver denk ik :')

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 09:29

Amber27 schreef:
SplashIsLief schreef:
Balen Lielle :(:)

Mijn dressuur ging niet geweldig. 3 fouten en verder is ze eigenlijk gewoon nog onvoldoende voor elkaar in het nieuwe rijden waar we deze winter mee zijn begonnen. Dus de 176 vielen me alles mee :j
Springen bleek heel erg in te lopen dus uiteindelijk 4 steiltjes gesprongen en toen de ring in. Nuut was er voorzichtig, maar het voelde heel chaotisch. Ondanks dat foutloos.
De cross was wisselend, ik heb er flink aan moeten rijden. Op 5 verloor ik mijn teugels maar aan een lamge teugel door gestuurd naar 6. De kuil viel me alles mee en daarna wilde Nuut alleen nog maar naar links. Dus ik voelde al dat ik de surfplank nooit ging halen dus naar het alternatief gereden. Daarna op naar het zand en weer alleen naar links (nog bijna 2 mensen omver gereden :+ viel mee maar ik moest er wel even omheen). Op het zand flink terug genomen en opnieuw aangegaloppeerd en toen super het water in en voor het eerst in een wedstrijd in galop door het water. Coffin was weer flink rijden en zelf naar bomen blijven kijken, aan een lange teugel nog net over c kunnen sturen. Al met al niet vlekkeloos en buiten de tijd (5:45) maar super tevreden en trots. Dit had ik niet durven dromen en ik ben super blij.
Ook veel mensen gesproken, leuk :j

Zelf trouwens erg veel pijn aan mijn longen na de cross maar goed dat mag de pret niet drukken :D

_O- :+ :D

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 09:52

Wat sneu voor de organisatie en deelnemers :(:)

En wat veel positieve verhalen van gisteren *\o/* Super
Amber27 schreef:

Jep. Sorry :o
Ik heb gisteren het filmpje gekregen en daar zie je me ook maar gewoon er om heen sturen op een gegeven moment, ik was bang dat jullie anders plat waren. :o

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 09:56

SplashIsLief schreef:
Wat sneu voor de organisatie en deelnemers :(:)

En wat veel positieve verhalen van gisteren *\o/* Super
Amber27 schreef:

Jep. Sorry :o
Ik heb gisteren het filmpje gekregen en daar zie je me ook maar gewoon er om heen sturen op een gegeven moment, ik was bang dat jullie anders plat waren. :o

ik vind het wel goed van je dat je het zo opneemt, veel ruiters beginnen vaak super boos te schreewen :+

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 10:02

joeluna schreef:
ik vind het wel goed van je dat je het zo opneemt, veel ruiters beginnen vaak super boos te schreewen :+

Nou ja goed, ik had ook meer controle moeten hebben en dat was daar even ver te zoeken (Nuut wilde alleen nog maar naar links :+ ), dus het lag ook zeker aan mij. :D

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 10:49

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 11:09

Wat een supertoffe verslagen lees ik in het topic! heel erg jammer voor degenen die vandaag gestart zouden zijn - ik had de mazzel gisteren te rijden. (vantevoren dikke twijfel, sneeuw, harde wind.. :x)

mijn eerste keer in chaam, ponylief tussen de paarden had sochtends de bokkenpruik al opstaan. ze houd niet van harde wind, heeft een schurfthekel aan sneeuw en met kou staat ze altijd dubbeldik ingepakt waardoor ze dus niet wilde lopen. met alle zeilen bij nog door de dressuur proef kunnen sturen, maar heb nog nooit zó slecht gereden. met twijfel besloten toch springparcours nog maar te rijden, daar kwam ze heerlijk gecontroleerd doorheen, was in dr sas nu de wind ietsje ging liggen en kwam foutloos erdoorheen. Weerbericht nog bekeken voor sneeuw en harde wind, besloten toch ook de cross nog maar te doen. Kwam vrij hard aan op de oude watercombinatie, te laat teruggenomen dus ze stopte keuring voor de afsprong (zoals ik in haar beleving vroeg) ben geen problemen tegengekomen, heerlijk op t gemakje de cross gereden en er nog een supergaaf filmpje aan over gehouden met dank aan mijn groom!

wel de hele avond nodig gehad om bij te komen, manman wat was het koud. in mijn dressuurproef kon ik de bordjes niet eens lezen, als ik recht voor me uit keek waaide de sneeuw horizontaal mijn ogen in :x

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 11:12

Ik heb jou volgens mij nog gezien Flutterby, die sneeuw was erg he? Bij mij in het springen kon ik niks zien, zeker niet als ik de bocht richting de weg (en dus in de wind) moest rijden haha :+ Nu kunnen we alles aan, na dit te hebben gedaan!

Ik ben trouwens ook benieuwd waar de stijljury's zaten, wij hebben ook niet meer gewacht op de protocollen aangezien we het écht koud hadden en paardjelief ook. Ik weet dat 1 stijljury bij hindernis 9, 10, 11 zat maar ben wel benieuwd welke jury dat was (1 of 2) en waar de ander zat :)

emmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 11:26

Lieksels schreef:
Weet een van jullie bij welke hindernissen de stijpunten gegeven werden?
Vanwege het koude weer zijn wij eerder weggegaan en niet gewacht op de protocollen.
Moesten nog een eind terug en paardje had het super gedaan in de cros en mocht terug in zijn 'warme' stalletje.

Ja bij hindernis 3 en 4 en bij 9tm 11