Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Luz_ElenaE schreef:Wat een interessant topic ookal start ik (nog) geen sgw. Wil ik mijn paard wel lekkere conditie opbouwen. Helaas ook hier geen uitrij mogelijkheden en nog geen 100% verkeersmak paard. Mag ik vragen wat het verschil is tussen de klei en gel? Ik smeer gel na springlessen op de benen(krijg het alleen nooit goed van mijn handen af dus ik heb zelf ondervonden dat het goed koelt) of is klei beter?
daarom stond er ook op het potje dat je 3dagen voor wedstrijd niet moest smeren. Klei klinkt dan veel beter in de oren als koelmiddel Evony schreef:DIe heb ik ook lielle maar vind ze persoonlijk niet super coolen!
Watjapatja: ik gebruik ijsblokzakjes, juist omdat coolpacks vaak zichzelf weer opwarmen door de warmte van de pezen en dan krijg je het tegenovergestelde effect! Ik steek ze in van die kant en klare bandages ervoor en zet haar er dan mee op stal!
Na een cross spuit ik de benen af en zet hem dan in de klei + kranten + bandages.
Nickeltje schreef:Maar voor op de trailer, na een cross training of na een wedstrijd heb ik ook koeldingen die er onderweg om blijven zitten, lijken erg op die van Lielle. Thuis aangekomen gaan die er dan af, benen onder de slang en daarna klei er op.

xxitsmexx schreef:heb een link voorbij zien komen van een duitse site. ga zoiets zoeken hier in nl
maken jullie dat gewoon aan de singel vast of een band om het paard heen?
Nickeltje schreef:xxitsmexx schreef:heb een link voorbij zien komen van een duitse site. ga zoiets zoeken hier in nl
maken jullie dat gewoon aan de singel vast of een band om het paard heen?
Bedoel je daarmee die koel-dingen die ik ook heb? Probeer eens te zoeken via ebay... Zeker vanuit Duitsland zijn enorm veel paardendingen, ook nieuw heel veel goedkoper via ebay te koop en als je weet wat je echt zoekt is dat prima te vinden.
Roxxiejj schreef:Hoe zit dat dan met klei? En inbandageren met klei? Dat zit toch ook langer dan 20 min er om?