[SGW] SGW Vlietland, nabesprekingstopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 20:31

Mootje schreef:
Fijn Jetske! Nu nog even bootcamp in de dressuur (vooral voor jou, volgens mij) :P

Springen en crossen was ook al voornamelijk bootcamp voor mij leek het }> :Y)

Stoere foto Amber!

mvmmlj

Re: SGW Vlietland, nabesprekingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 20:54

weten jullie toevallig welke fotograven eraan wezig waren vandaag in de klasse BB ik hoop dat er foto's zijn gemaakt dat is altijd leuk... ik heb lekker gereden. weigering op hindernis 4 daar zag ik er meerdere weigeren wat er nou eng aan was geen idee... opnieuw aangereden en hop er over heen. in de cross deed ze alles super en zonder twijfel.. alleen een stop op het smalle hindernis na de oxer op t laatste moment stopte ze dat had ik niet verwacht.. opnieuw aangereden en zonder twijfel erover heen.. ben trots nu toch maar eens kijken of we niet officeel een keer kunnen gaan starten:>)

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:00

Eventingphoto is iig tot helemaal aan het eind gebleven.

Mooi dat je fijn gereden hebt!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:03

Die 4 met dat zwart/blauw is een beruchte hindernis. Het is een hindernis van Lisse en daar zie je er ook een hoop op stoppen. Ik denk dat sommigen het niet zo goed kunnen zien ofzo door de kleuren?

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:04

Jetske fijn dat het weer de goede kant op gaat !
Anderen gefeliciteerd!
En d mindere komen nog hele leuke wedstrijden aan, oefening baart ook kunst <<)

Mijn volledige verslagje dan maar...

We mochten achterin de M ring starten met een wel heule slechte bodem, ben thuis wel wat gewend en blij met mijn zware bak voor situaties als deze. Desondanks was het ploeteren geblazen, pony zette zijn beste beentje voor. Na het halthouden-achterwaarts hadden we drie pogingen nodig om weg te komen zo zoog t. Was zo trots op zijn doorzettingsvermogen want hij had het zwaar en kwam tot zijn pijpen in de bagger. Hij was echt moe na de proef.

Tijd om bij te komen was er niet echt we moesten binnen het uur weer losrijden voor springen. Hij sprong netjes foutloos.

De cross was mooi, leuk uitdagend mooie hindernissen, goed aangekleed +:)+ maar wel pittig O:) zeker omdat dit voor ons na belgische klasse L eigenlijk eerste keer weer M was. Maar op hier en daar wat overtuigingskracht en wat minder mooie sprongen liep hij fantastisch simpel foutloos rond <3 :):) waren maar 2 sec buiten de tijd!

En omdat ik iedereen al zag afdruipen bij de coffin hoopte ik op eeen prijsje, maar we waren gewoon de beste *\o/* heb misschien niet heel stijlvol gereden functioneel was het en we hebben genoten!

Coffin van vlietlanden wordt door menig ruiter onderschat, in een keer goed aanrijden is nodig anders ziet bijna geen enkel paard het hier nog zitten. Weet niet wat de reden daarvan is. Gok ook dat gros van de ruiters te veel links aan heeft gehouden op de insprong en of naar voren heeft gezeten en of in het gat gekeken heeft. Wat ik veel ruiters overigens ook op de trakhener heb zien doen, wat vragen om te stoppen is.
Laatst bijgewerkt door vera_pino op 17-06-12 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

asbadedas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:05

Leuk om iedereen's verslagje te lezen, al zijn ze jammer genoeg niet altijd positief.... Maar van elk ding dat misgaat leer je weer --> always look on the bright side of life!

Ik had inderdaad ook een weigering op hindernis 4 van het springparcours, rrrraaaarrrr!! De cross ging bij mij echt super, op een weigering op het water na. Opnieuw aangereden en toen in stap (!!) erin, haha.. Maargoed, ze is er doorheen gegaan en dat was het belangrijkste :-) De andere sprongen appeltje eitje, trots op mijn superknollie!!

Ging 's middags nog even mijn hondje laten uitrazen op het dressuurveld, jeuzes wat een bagger daar inderdaad. Snap wel dat jullie het zwaar hebben gehad daar!

Verder hebben we denk ik wel erg veel geluk gehad met het weer, ondanks de gladheid gisterochtend (heb er een paar zien glijden in het springparcours) hebben we het itt vorig jaar toch maar mooi droog gehouden!

Edit: ik ben ook wel benieuwd naar foto's, volgens mij heb ik wel wat fotografen langs de kant zien staan, maar then again, ik was natuurlijk in diepe concentratie ;-)
Laatst bijgewerkt door asbadedas op 17-06-12 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:07

Vera: Don't look in the hole :D
Wat een gretige knol heb je toch! Gefeliciteerd met je eerste prijs, je hebt hem verdiend!

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:10

Als ik parcours loop zoek ik altijd naar een boomtop, mast of iets anders waar ik op kan mikken, werkt erg goed.
Hij is inderdaad heel gretig, hier leef hij voor ;)

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:10

Vera, Joyce, Mark Gefeliciteerd!
Super zeg Wicked! Jullie gaan als een speer!!!
Sim beterschap :(:)

Mijn verslagje van vandaag:

Ik ben echt SUPER blij!!!! Max is weer helemaal terug in de cross!

Dressuur in ring 1 als 37! Echt drama!!!!! Had het gevoel in elke bocht uit te glijden! Paard liep wel heel braaf! 185 viel beetje tegen, middenmoot!
Springen ging lekker alleen de bocht naar 9 was ook zo mega slecht! Daardoor geen afstand dus 1 balkje op de laatste!
Da 60! Dus netjes! Paar x boom genomen en toen de cross in! Echt luidskeel aangemoedigd en dus zonder moeite in heerlijk gas tempo over alles heen! Water ook top! Was ff bang vooraf voor de trakhener omdat ik tijdens mn les eraf gedonderd ben daardoor maar ook daar geen probleem! Vlogen erover! Alleen dan de opsprong.... Vorig jaar langsloper, bleef nog net hangen! Nu was ik daar dus weer bang voor en stopte met rijden! En ja hoor langsloper!
Omgekeerd en hop erover! Dus ben echt super blij!!!! Paard is weer helemaal terug!!!
Da weer 60 dus top!

Les voor mij.... Nooit meer denken maar gaan :D Toch weer een puntje erbij als mn stijl voldoende is!
Laatst bijgewerkt door maximiliano op 17-06-12 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:12

Ik lees hele wisselende verslagen. Merk wel dat ik een aantal bokkers heb gespot -amber, ik heb nog een foto van toot voor jou :)

Wie had de pony in m paarden lopen? Jij was er ook ib princenhage d8 ik, alleen deze keer helaas niet gezien -gefeli met je winst :D

Bodem vond ik dit jaar slechter dan voorheen idd, maar reed helaas een pretrondje in de BB paarden met mijn pony, dus kan verder nergens over meepraten (niet eraf gevallen zoals in etten-leur, dat wel haha)

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:14

Klopt, die zwart/blauwe, hindernis 4 dus, is een beruchte. Daar is optisch iets geks aan voor paarden. Altijd weer zie je er veel stops op. Blijft een listige hindernis

We zagen je langskomen op de bulfin Henny. Dat zag er super uit!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:14

Indd Asbadedas de cross bodem vond ik ook echt goed te doen! Paar bochten wat minder maar daar gewoon terug genomen en in arbeidsgalop doorheen!

Was trouwens iets te vroeg binnen! Had op het verkeerde knopje op mn horloge gedrukt |o

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:16

Jetske schreef:
Klopt, die zwart/blauwe, hindernis 4 dus, is een beruchte. Daar is optisch iets geks aan voor paarden. Altijd weer zie je er veel stops op. Blijft een listige hindernis

We zagen je langskomen op de bulfin Henny. Dat zag er super uit!

Thanx :) viel mn aanmoediging mee of erg hard??

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:16

Heel vroeg op en met mijn vaste grooms lekker op pad. Losrijden voor de dressuur. Geen jury.... na een half uur kwam de federatie vertegenwoordiger.
Dat we de dressuur dan maar na de cross moesten rijden... Iedereen over zijn zeik natuurlijk. Toen hebben we aangegeven dat er in Ermelo ook een test was met rijden zonder dressuur. De mensen zonder dressuur mochten dus op -50 beginnen aan springen en cross, zonde dressuur. Ze hebben daar zeg maar een eigen ring voor gemaakt. Organisatie heeft super zijn best gedaan en kon er ook niets aan doen dat die jury niet op kwam dagen.

Springen heerlijk gereden, Red liep erg fijn. Foutloos!

Cross: Zag wel erg op tegen H7a en b dat was een heel hoge dubbel sprong haag! Maar red pakte top aan na hindernis 1, trok fijn aan. H 7a en b gingen perfect, 8 de bullvin ook. Water kwam hij iets terug maar liep hij ook super door. De trakener was wel heel spannend dus daar na 1 weigering het alternatief genomen. verder weer fijn!

DA ook goed. Heerlijk met mijn familie en vrienden genoten van deze heerlijke dag met zon en gezelligheid! (en toch ook een traan op onze laatste cross. ik hoop dat red een leuk baasje vind die ook met hem gaat crossen)
http://www.bokt.nl/markt/ad/50939/super ... sport-ruin

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:17

Dat was ik met pony in M flutterby, was wel in p'hage maar won daar met mijn schimmel vorig jaar. Toen stond deze met blessure. Heb ooit met jou samen springles voor orun gereden bij stal beekhoeve met mijn bruine merrie.

Pretrondje is ook leuk, was het ook goed gegaan?

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:20

Serieus vera pino? Das erg lang geleden, was dat die les of het examen?

Mijn pretrondje ging prima, nu ik er toch geen punten voor kreeg mijn huiswerk gedaan in springparcours (lijnen vantevoren uitstippelen, exact aantal sprongen halen ipv rijden en we zien wel haha) foutloos springparcours waarbij ik 1 keer galopsprong teveel had. Cross 2 keer door de waterbak gegaan, daar wil ze nog steeds niet doorheen hoe ik het wil :)

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:23

Ja deed toen nog stage, reed haar toen net dus was 2009 geloof ik. Was gewoon les, waar afstanden van geen kan klopte :Y) maakte toen niet uit want had toch weinig stuur :+

Fijn dat je lekker hebt kunnen oefenen.
Laatst bijgewerkt door vera_pino op 17-06-12 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

asbadedas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:23

Bizar verhaal van die dressuur Beli! Begrijp alleen niet helemaal wat nou uiteindelijk de oplossing was: iedereen -50 (?! belachelijk) of alsnog dressuur gereden na de cross/iets anders?

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:28

vera_pino schreef:
Ja deed toen nog stage, reed haar toen net dus was 2009 geloof ik. Was gewoon les, waar afstanden van geen kan klopte :Y) maakte toen niet uit want had toch weinig stuur :+

Fijn dat je lekker hebt kunnen oefenen.

Je moet wat he? Sunny vond t allemaal wel lollig, die was goed in dr hum en vond t piece of cake natuurlijk.

Die les was ook een flater idd, ging toen om een vriendin te helpen (maar verder?)

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:30

asbadedas: van onze ring hebben er 8 geen dressuur gereden.
Wij kregen ring nummer 3A en eigen klassement ZONDER dressuur.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:31

Het was voor ons vandaag de eerste officiële B SGW.
We vonden het dan ook best spannend.

Dressuur ging lekker, wel een niet beste bodem en een ring vol vogels. Helaas vielen de punten wat tegen.
Daarna het springparcours in gegaan. 1 weigering en verder foutloos.
In de cross een weigering op de keienmuur, weigering op de huntmanhedges en helaas 2 weigeringen op de waterinloop. Dus einde verhaal.

Toch met een goed gevoel naar huis gegaan. Was een lekkere cross voor de eerste keer.

Dressuur:
Afbeelding
Springparcours:
Afbeelding
Cross:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:33

vera_pino schreef:
Coffin van vlietlanden wordt door menig ruiter onderschat, in een keer goed aanrijden is nodig anders ziet bijna geen enkel paard het hier nog zitten. Weet niet wat de reden daarvan is. Gok ook dat gros van de ruiters te veel links aan heeft gehouden op de insprong en of naar voren heeft gezeten en of in het gat gekeken heeft. Wat ik veel ruiters overigens ook op de trakhener heb zien doen, wat vragen om te stoppen is.

Ik heb de andere ruiters natuurlijk niet gezien, maar zo gingen wij over de eerste van de coffin:
Afbeelding

Voor mijn gevoel perfect, mooie afstand, ritme, koppie erop, ik zat terug en niet teveel naar links inderdaad. Of iemand anders moet er iets geks aan zien? :P

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:33

Flutterby schreef:
Bodem vond ik dit jaar slechter dan voorheen idd, maar reed helaas een pretrondje in de BB paarden met mijn pony, dus kan verder nergens over meepraten (niet eraf gevallen zoals in etten-leur, dat wel haha)

Jammer, niet gezien, had ik wel leuk gevonden.

Ik vond het wel leuk eens iets meer van de cross te zien. Al is foto's maken van 1 combi over meerdere sprongen best lastig als je er helemaal geen verstand van hebt, haha.
Ik heb vooral in de middag cross gekeken en foto's gemaakt tot einde van de dag, maar wel vrij willekeurig soms gewisseld van sprong, dus niet iedereen erop.

Ik heb genoten van de verschillende combinaties en ook bewondering voor jullie die zo door die cross gaan, voor BB pony's vond ik het af en toe al best pittig. Maar wel heel mooi!

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:34

nu foto's van de greppel simone :))

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:35

riannhuh schreef:
nu foto's van de greppel simone :))

:')