[SGW] Verslagen Westerbork

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 16:50

Hierbij ook mijn verslag van mijn M-debuut.

We hebben heerlijk geslapen bij Sarah (Evony@bokt) en haar familie, nogmaals bedankt voor de gastvrijheid. Gister met Jer nog een buitenrit gemaakt in de buurt en de cross gelopen. Ik was echt ontzettend zenuwachtig en dat werd niet beter na het lopen van de cross :wow: Dus aan Muts_marijke@bokt gevraagd of ik de volgende ochtend nog een keer met haar vriendje mee mocht lopen en zo gezegd zo gedaan. Nu is Geert ontzettend nuchter en die zegt dus bij elke hindernis mmmmm of mmmmwah :') Goed.
Dressuur ging voor mijn gevoel heel redelijk. Vorige week rodeo in Maarsbergen en nu moest ik hem aan de gang houden en viel hij zelfs een keer te vroeg in draf >;) 187 punten, vond ik wat aan de lage kant, maar goed dat hou je.
Vervolgens gauw omzadelen en naar het losspringen. Buitenbakje was errug zwaar hoor! Springen ging ook wel aardig. Jer redde me in de eerste dubbel (toch fijn zo'n vlug paard) en op de laatste hindernis hadden we echt een pechbalkje.
Toen naar de cross. Ik vind de eerste hindernis voor het M best imponerend, maar eenmaal te paard viel het alles mee. Jer keek er wel een beetje vreemd naar :j . Ook naar hindernis 2 iets zigzaggend, dus daar even aangemoedigd en toen ging de knop om en hoefde ik alleen nog maar te sturen :D Wat een heerlijk paard! *\o/* De hoge haag op de heide heeft hij (zoals verwacht) niet geveegd, dus dat was een flinke wapper. Coffin deed hij zonder blikken of blozen <3 , net als de boom met de eendjes eronder.
Nu was ik eerst van plan geweest om even het water in te gaan vóórdat ik op de dikke boom (ik vond hem niet misselijk hoor) aan zou rijden. Maar omdat hij zo heerlijk aanpakte, had ik onderweg al besloten het er gewoon op te wagen :) Vervolgens brulde moeders dat ik niet eerst het water in mocht (daar is nog discussie over mogelijk maar goed, niet nodig nu), dus hup daar gingen we. Jer ging er zonder aarzelen overheen maar sprong iets scheef waardoor hij de boom wel raakte en wat uit balans was. Daardoor raakte ik mijn beugel kwijt en ik kon het kreng toch niet meer vinden. Dus rondje om het eiland gemaakt, eindelijk mijn beugel weer terug en toen op naar het smalletje. Was ook geen enkel probleem, dus toen heb ik wel even JIIIIEHHAAAAAAAAAA geroepen volgens mij :o Verder lekker de cross uitgereden. Wel een bult tijdfouten, kwam m.i. echt door het gedoe bij de waterbak, maar goed safety first.

Al met al super tevreden over mijn M-debuut. Hij deed het echt met twee hoefjes in de neus voor mijn gevoel.

(Excuus voor het overmatig smiley-gebruik, ben beretrots op het paardenkind)

Verder lees ik heel veel postitieve verhalen, lekker hoor. TessaB jouw paardje is dus in de tweede jeugd :D Leuk hoor!!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 16:56

ik heb helemaal bij gelezen en bijna alleen maar goeie en positieve verslagen gelezen en nog een aantal prijswinnaars!

Wiso en ik deden gister mee in de B. Dressuur ging wel aardig en had geloof ik 184 in ring 1. Springen was ze iets voorzichig (en ik ook) vanwege de bodem en jammer genoeg het laatste balkje eraf. Voor de cross was ze iets te hyper en vanwege de bodem voor h1 durfde ik niet te veel te sturen en wiso al helemaal niet te corrigeren. Ze had namelijk de focus helemaal verkeerd en daardoor gingen we er voorbij. Verder had ze de focus wel goed en liep ze heel simpel rond en het water zelfs zonder twijfelen in galop! Ben dus trots op Wiso en heel tevreden over haar laatste B cross

Vandaag Frits in de L. Hij was voor zijn doen lekker ontspannen en had 183 punten in ring 3. Springen deed hij niet echt zijn best, we kunnen niet fijn rijden op een gladde bodem. Had twee balkjes. Cross deed hij echt super en zelfs het water zonder twijfelen uit galop! Heb hem heel veel aangemoedigd want dat vind hij fijn. Helaas op de spoorboom bijna languit omdat hij deze flink raakte en de hindernis mee bewoog! Maar ook super trots op frits :D

nu bijkomen van het weekend

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:00

Leuk allemaal die positieve uitslagen!!

@viefdepief: Wat ontzettend jammer zeg :(:)
@Roxxiej: volgens mij heb ik jou nog op de foto net na de waterbak.
@Rianne, leuk filmpje! :D heb je nog op de foto bij H4, maar dat zag je zeker wel :P

Hier ook topdag gehad, met dressuur liep ze erg fijn, in de proef wel weer wat spanning, daardoor wat slordigheidjes, 188 pnt. Springen hectisch, maar foutloos. Cross ging echt superfijn, soms wat wappers door (te) verre afstand, maar ze luisterde veel beter dan in Markelo. Ook heel stoer door de coffin en over het smalletje :D Niet helemaal voluit gereden door de soms wat slechte bodem, daardoor niet als 2e maar als 12e geeindigd (blijkbaar reed de rest wel vol gas) := Beetje zonde, maar mag de pret niet drukken, eerste wp's in het M zijn binnen!
Na de cross werden we nog gevraagt voor een doping controle! Ze kozen die dag aselect wat mensen die die moesten ondergaan, was wel grappig om dat eens mee te maken!
En vlak voordat we weggingen een enorme hagelbui :j, en toen ik na het achteruitrijden, weer vooruit wilde, zaten we vast :+ Uur daar vastgestaan, omdat we geen sleepoog hadden :o Nieuwe auto en dat ding zat niet op de plek waar hij hoorde te zitten. Dus aan een trekker die zo heel mooi alle combinaties uit het weiland sleepte hadden wij niks. Nog een paar sleepogen van mensen geleend maar die pasten allemaal niet. Paard kom er ook niet uit omdat de klep niet naar beneden kom omdat daar alweer een andere auto stond, die ook vast stond. Die konden we ook niet achteruit duwen omdat hun rem geblokkeerd was... ging lekker allemaal, iedereen kwam helpen, en uiteindelijk besloot de auto te gaan rijden toen we met 8 man duwden bij de 300e poging om zelf weg te komen. :=

MargreetW

Re: Verslagen Westerbork

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:02

Lekker Siep, het werd inderdaad toen wel erg slecht. Wij hadden het geluk dat voor ons een personenauto stond die zo vriendelijk was om even van z'n plek af te gaan zodat wij glibberend en glijdend vooruit konden rijden.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:28

siep ik heb je over de finish zien komen en dat zag er alles behalve te langzaam uit! Wel super dat je lekker foutloos hebt gereden!
Noor wat een super debuut! Je kon links van de boom het water niet verkennen want dat stond uitgevlagd als hindernis voor de L en dan zou je een verkeerde hindernis nemen. Rechts van de boom had dat wel gekund

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:30

Mooie verslagen allemaal weer. Noor & Jer *\o/* *\o/* *\o/* Toppie de floppie!!!! Stoer hoor!

Oh Siep: dat vast zitten: wat een verhaal := :oo .

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:30

Wij zijn erg tevreden. Ula was met losrijden weer errug druk maar in de ring wil ze tegenwoordig nog iets der best doen. 177 punten, dus zeker tevreden. Springen ging best goed. Wel een lastig parcours voor Ula. Hadden een balk op de laatste en ena-laatste. Jammer want de ena-laatste was een dubbel. Daar tikte ze de 2e ervan af en dan schrikt ze en rent ze eigenlijk te veel weg en toen was de laatste er al snel. Gelukkig geen rot sprongen en of nood sprongen. Misschien komt het ook nog goed cross ging super. Alleen wat twijfel op het verkeersbord. Wel goed door maar dat vond ze heel vreemd. Foutloos gefinished maar wel met tijdfouten.

Zelfs wij met een 4x4 raakten redelijk aan het glibberen. Gelukkig heeft Geert hem er uit gekregen maar wij hebben echt nog noooit vast gestaan en nu leek het er toch bijna op!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:32

Gaat toch steeds beter MM!! Leuk hoor. Toppie dat het crossen steeds zo goed gaat!

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:33

Leliaardje schreef:
Mooie verslagen allemaal weer. Noor & Jer *\o/* *\o/* *\o/* Toppie de floppie!!!! Stoer hoor!

Mendy en ik hebben Noor gezien vlak voordat ze de springring in moest, we weten nu ook wat het gezicht dus dat Noor op jouw foto trekt, pure spanning! ;)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:34

Echt blij mee ook Leli :D Je kunt er nog steeds niks van op aan maar zo stiekem wordt ze wel beter... heeeel heeeel heel langzaam ;)

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:38

bvw schreef:
siep ik heb je over de finish zien komen en dat zag er alles behalve te langzaam uit! Wel super dat je lekker foutloos hebt gereden!
Noor wat een super debuut! Je kon links van de boom het water niet verkennen want dat stond uitgevlagd als hindernis voor de L en dan zou je een verkeerde hindernis nemen. Rechts van de boom had dat wel gekund

Hihi ja dat ging een beetje hard he :P Was 30 sec te langzaam, maar snap echt niet hoe mensen het (bijna) binnen de tijd hebben kunnen rijden. Ik heb op de stukken waar het kon flink gas gegeven, maar op meerdere plekken ook flink gas terug genomen omdat sneller gewoon echt gevaarlijk was.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:40

Hier Adin op H1 en 2 en de waterbak!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:50

Margreet :D .

Siep: zit er top uit hoor. Tjonge, wat zijn jullie allemaal stoer _/-\o_ _/-\o_ .

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:54

Noor Siep en Geert super gereden hoor +:)+

Hier mijn verslagje;

Was wel een keer lekker om niet om 6 uur weg te rijden als je pas om half 11 hoeft te starten haha! Wij vertrokken hier dan ook om kwart over 9.
Ik moest om 10:36 dressuren, en begon om 10:10 actief met inrijden, en jeetje wat liep beat op een gegeven moment stoer zeg. Mooi scherp aan de hulpen, niet achter de LL en lekker mooi in balans te sjouwen. Helaas liep de dressuur in mijn ring 25 minuten uit tegen de tijd dat ik moest en was Beat ook al wat ingekakt.
Proef ging 10x beter dan vorige keer, 1 kleine ''miscommunicatie''. Moeders was iets te laat met lezen bij het van hand veranderen waardoor ik in mijn gehaast wat te heftig was met mijn reactie, en tja als je constant actie reactie afdwingt bij je paard omdat je hem scherper wilt hebben komt de overkant van de ring opeens wel heel snel dichterbij door een galopspurt :D. Al met al tevreden over mijn proef, maar de punten vielen dan ook zwaar tegen. 175. 10 x beter dan in MB maar gewoon minder punten, erg jammer -O-

Tijdens het opzadelen voor het springen kwamen we in een STORT bui niet normaal, waardoor de ring ook in een spiegel veranderde. Gelukkig verplaatste de organisatie de hindernissen nog. Springen ging netjes, alleen 1 pechbalkje, en ik lag bijna met paard en al de ring uit omdat we door glibberde in de bocht.

Toen DA, een nette hartslag van 48 en door naar de cross dus.

Cross ging lekker van start, 1 mooi, 2 ook. Toen op het pad naar 3, het waren de noordelijke kampioenschappen dus wou toch bij de tijd blijven, helaas werd ik al snel met mijn neus op de feiten (of bijna op het zand, is maar net hoe je het bekijkt :Y) ) gedrukt, we gingen goed aan de glibber en had het gevoel dat alle 4 de benen een andere kant op gingen. Gelukkig op tijd kunnen corrigeren en verder rustig door gegaloppeerd over 3. Hindernis 4 ging goed, op h5 kwam ze wat terug dus benen er bij voor 6. Dus daar gingen we met een MEGA wapper overheen, braaf paard :D
De rest ging allemaal goed, bij 13 gingen we iets minder mooi dan ik in gedachte had, ze werd weer sterk dus dacht je galoppeert maar gewoon in 1 rechte lijn door waardoor we daar schuin over heen gingen, met een MEGA wapper, alweer haha.
H14 stond in een gebroken lijntje, alleen duurde even voor dat Beat door had dat het geen rechte lijn was. Moest daar even flink aan sturen waardoor we heel erg terug kwamen in tempo en haast in een mislukte galop/draf overheen gingen. Ze trok daar super braaf door.
Rest van de cross ging erg lekker, was foutloos maar wel buiten de tijd.

Toen weer naar de DA, hartslag van 44 haha.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:59

Knap gedaan Evony!
Jammer dat het zo'n geglibber was.

Dat die dressuurringen zo uitliepen zeg (gisteren ook al). Kan me niet heugen dat ik dat ooit bij een SGW meegemaakt heb.
Is dat een gevolg van die live-uitslagen of heeft dat er niets mee te maken? Wel heel vervelend (zeker als je verzonnen hebt dat je tussen dressuur en springen de cross wel kunt verkennen).

Margriet_

Super gedaan allemaal vandaag zeg!

Saden klopt dat was ik. :)
KristianneB ik was nr 39.
Marije1987 geen dank, het stond mooi ;) ! Ik ben je groom helemaal vergeten te bedanken! Dus bij deze nog!
Laatst bijgewerkt door Margriet_ op 22-04-12 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

xSiep

Goed gedaan sarah! :D

Adin had volgens de DA een hartslag van 90 :? Terwijl ze normaal rond de 50 heeft na de cross en ze er heel relaxed bij stond te slapen, zonder te hijgen en te zweten. Daarna nog een keer gemeten, had ze 76.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:03

Lelieaardje: ik had het idee dat het bij de schrijfster niet helemaal goed ging, toen we papieren wouden laten zien liepen ze de hele coupon opnieuw bij langs!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:10

@ Siep dan heb ik jou ook gezien. Geert startte dicht bij jou in de buurt :)

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:41

@texelse en kristianne: Ja ben mooi rechtdoor gezoefd... Had wel gezien dat het een scherp bochtje was, maar tijdens het rijden dacht ik daar niet echt meer aan :P Mijn vorige paard kende de weg alwel maar deze had nog wel even TomTom nodig haha.
@vief: Die van mij is wel redelijk duur ja :)) Ik heb de nieuwste GoPro, dan zit je inclusief accessoires op 350,- ;) de oudere versies zijn ruim 100 euro goedkoper, en misschien dat er op marktplaats nog wat leuks staat, ik heb het hier vandaan: http://www.v-nix.nl/camera-type-actioncamera Hij is wel redelijk groot in vergelijking met veel andere camera's, maar het is dan ook ontzettend goede beeldkwaliteit.
@simone: Super van je M debuut! Had je idd al gezien tijdens de cross dat je een foto maakte :P Mooi filmpje, zo hee wat een sprongen maakt Adin ;)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:53

Ik lees eigenlijk allemaal goede verslagen, toppie allemaal +:)+ Ik zat vandaag bij hindernis 10 en daar gingen alle bokkers netjes over.
Er waren wel mensen die als volslagen idioten reden en half verongelukten op de sprong, vond dat levensgevaarlijk. Gelukkig waren het er niet zo veel die zo reden.

Sarah: ik zag net dat ik de zelfde jury had als die jij had vandaag :+ Dat verklaart gelijk de punten die in mijn ring gegeven werden
Simone: Gaaf filmpje! Je paard gaat fijn rond :)
Rianne: Jouw camera maakt erg mooie opnames!

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:01

Ring 3 was gister ook al de langzaamste. De ringmeester bij het springen verteld trots dat zij mooi op tijd liepen maar ja, daar hebben de mensen die dd tussendoor de cross wilden verkennen natuurlijk helemaal niks aan :+

Leuke verslagen en mooi filmpje siep!

tjoepatjoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:03

ik zal mijn verslagje ook maar even plaatsen!
Zaterdag mijn debuut gemaakt in de B!
Eerst een regenachtig dressuurproefje, voor mijn gevoel een hele goede proef, maar helaas maar 178 punten,
toen even inspringen, niet t lang in die zware bak, foutloos rondje gesprongen,
Toen op naar de cross! ik was erg zenuwachtig maar paardje helemaal niet! hele cross foutloos gereden, ging hartstikke goed!
Erg tevreden, vooral omdat het de eerste keer was,
Bleek achteraf dat ik er veeeeeeeel te lang over gedaan heb,
wist van te voren ook helemaal niet dat dat zo streng was, :P
Maargoed, volgende keer maar wat meer tempo erop dan!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:05

Hier ook prutpunten. 167 in de dressuur ( terwijl ik altijd rond de 190 haal). Deze proef was niet eens heel anders dan normaal. Wel een prutbodem, ring liep 40 min uit. Enorme hagen/onweer en regen op de kop gehad en als klap op de vuurpijl wilde de trekker goedbedoeld een vrachtwagen slepen. Langs mijn ring. Heel fijn!

Springen ging fijn en foutloos. Cross was hij aan het begin wat aan het loeren met de toeschouwers. Na H3 ging hij als een speer! Heerlijk gereden, niet voluit. Bodem was ( behalve de heide) heel erg zwaar en glad. Dus 15 sec buiten de tijd.

Anthea, jij zat bij het puntje in het bos?

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:07

Tjoepatjoep: op die tijd moet je helemaal niet letten de eerste paar keer: gewoon lekker rond gaan en vertrouwen op doen: veel belangrijker!
Jammer van de dressuur punten.

Bij jou ook jammer van die punten, tientjeh. Fijn dat je lekker gecrosst hebt!