[SGW] SGW Snorrewind 20 mei - voorbespreking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roxxiejj

Re: SGW Snorrewind 20 mei - voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:17

Even een hele grote volte draaien dat je de ruiter na je inderdaad niet hindert. Ik vind het persoonlijk niet heel erg als je daarna achter me aan rijdt, maar als je me te dicht achter me gaat rijden, of in het geval van het filmpje dat je naast me mee gaat rijden, nee sorry, dan zit ik zo vol adrenaline dat je echt de volle laag van me krijgt. Ik sta dan niet meer voor mezelf in..
Bij deze waterbak kun je denk ik het beste (voor zover ik het kan zien) zover mogelijk links gaan staan (ver naast de aanrijroute) of zover mogelijk rechts tussen de bomen..

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:49

De organisatie heeft het vorig jaar prima gedaan hoor Loetie! De cross zelf vond ik ook goed te doen, was mijn 2e B cross toen met dit paard. Juist door de vele alternatieven is het voor iedereen geschikt.
Ik vind het een stukje fatsoen om aan de kant te gaan als er een ander paard aan komt en jij problemen hebt bij de waterbak. :) Zo is dat niet alleen bij de waterbak, maar in de hele cross. Vorig jaar kon je hier ook kiezen of je er in liep of er in sprong.
Vind het echt een aanrader deze cross!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:35

Loetie84 schreef:
Ik zit meer met de organisatie dan met de route hoor :P

Misschien kan ik je overtuigen :7 , ik sta zelf met mijn paard op Snorrewind en heb het altijd als een hele fijne manege beschouwd. Vorig jaar met de cross (1e keer officieel georganiseerd) was het erg gezellig, goed geregeld en hebben ze vele complimenten ontvangen en erg veelzijdige crossroute :).

Wat betreft de organisatie, dat mailtje wat hieronder ergens stond kan zijn voortgekomen uit het feit dat het afgelopen weken erg hectisch was aangezien ze NK caroussel moesten organiseren. Niet dat dat een excuus is om zo te reageren, haha :+ .
Moet wel zeggen dat ik dit niet van ze gewend ben en ze zich overal zo goed mogelijk voor proberen in te zetten, en ook vorig jaar met klachten werden gelijk goed aangepakt en verholpen. Ze kunnen natuurlijk niet iedereen tevreden stellen maar ze proberen het wel :j
Maar natuurlijk als jij een slecht gevoel erbij hebt, moet je het niet doen. :Y)

Heb vandaag eens even de wal bekeken, er is een kleine opsprong van 40 cm ongeveer (denk voor pony's ) en 1 van 50/60. Dus niet heel hoog. Hij is echter nog niet af, dus geen flauw idee of ze hem nog verder gaan aanpassen haha. Ze zijn pas net klaar met de nieuwe buitenbakken.
Viel mij overigens nu pas op dat het heksenoog weg was :').. dus wat daar neer wordt gezet, ben benieuwd.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:36

Hihi, nou dan gaan we maar gewoon... Oordelen kunnen we daarna altijd nog ;) Anders vervelen we ons maar in mei!

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:38

en dát kan NOOIT de bedoeling zijn! Leuk dat je toch gaat :)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:41

Loetie84 schreef:
Hihi, nou dan gaan we maar gewoon... Oordelen kunnen we daarna altijd nog ;) Anders vervelen we ons maar in mei!

Haha, heel goed. *\o/*

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 08:25

Leuk Loetie!
Van alle verhalen die ik hoor en het filmpje van Mir, heb ik super veel zin in de cross haha :D

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:27

Mag je hier in de cross in de B dan ook de alternatieven nemen of is het een verplichte hindernis die je moet nemen? Twijfel nog of ik met mijne ga starten aangezien die de vorige keer Markelo Potdijk al op 1 strandde.. Gelukkig ga je hier wel op open veld weg.. Kijk als je ook alternatieven mag nemen start ik haar denk ik gewoon.. Dan niet voor de snelste tijd of prijs maar puur voor de ervaring..

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:29

Alternatieven mag je altijd nemen, anders zaten ze er niet in :D
Het nadeel is gewoon dat ze meer tijd kosten, maar als je puur voor de ervaring mee doet, maakt dat niet uit.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:31

en oefening baart kunst

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:05

@Sha_r0n: Die eerste in Markelo Potdijk was ook wel een hindernis waar meerdere mensen tegen op keken hoor. Persoonlijk vond ik dat ook de 'vreemdste' hindernis die er tussen zat, met dat tuintje er voor. Als het hindernis 12 zou zijn geweest, was jij er vast ook gewoon over heen gekomen! Hij stond alleen een beetje banketstaaf als eerste als je het mij vraagt en dan ook lekker om het bochtje :P Gewoon bad luck geweest voor jou.
Ik snap je gevoel wel hoor, want ik ben er in Bathmen op H3 af gegaan. En heb Deurne ook niet uitgereden. Ging dus ook niet met een fijn gevoel naar Markelo in eerste instantie. Gewoon vertrokken met het idee om de cross door te komen met een goed gevoel. Ik start dit hele jaar voor spek en bonen. Gewoon kilometers maken. Volgend jaar gaan we dan wel eens kijken of we op tempo kunnen gaan rijden!
Dus gewoon gaan en gewoon proberen!!

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 10:46

Ik heb me uit voorzorg toch maar afgemeld.. Even eerst wat oefencrossen pakken. Maar kom nog wel aanmoedigen :D
Hopelijk heeft een van jullie die op de wachtlijst stonden nu een plekje :)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 11:07

Jammer Sharon, maar zo te lezen wel verstandig :) Het is ook zonde om de hele dag kwijt te zijn voor niets

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 11:17

Gister nog even oefencrossje gereden en voor de zekerheid nog even een afsprong geoefend, maar die ging gelukkig wel soepel :)

Al iemand wat foto's ondertussen? :D

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 11:59

Ik ga a.s. zondag trainen in Lelystad, dan zijn we er hopelijk helemaal klaar voor!
Ben ook wel heel benieuwd naar foto's :D

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 23:49

Ik ga de 16e nog even oefenen op ermelo. Verder gister nog even een springlesje gepakt, maar kost me wel taart :( Paardje ging op t rechte stuk ineens linksaf zonder (goede) reden... Had ik even niet op gerekend!
@sha_r0n, jammer hoor! Ik denk dat je het makkelijk kunt!! Maar een beetje extra vertrouwen opbouwen kan natuurlijk nooit kwaad...

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:39

Nee precies :) Ik weet ook zeker dat het paard het makkelijk kan.. Maar voor mijn gevoel was ze de vorige x iets te verrast van wat ze allemaal zag (met name jury en alles eromheen bij zo'n sprong) dus doe het nog ff rustig aan.. Mooi even nog wat crosslesjes meepakken en eens kijken waar in de buurt weer oefencrossen zijn. Dan heeft ze weer wat gezien en kijken we verder :)

Aaah jammer van de taart.. Maar wel lekker voor de rest :9

dropje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:52

Ik ben er ook bij, word mijn eerste crosswedstrijd dus ben heel erg benieuwd!
Maar als ik het zo lees is het dus wel een leuke cross als beginner?
En hoe zit het met die altenatieven? Staat het duidelijk aangegeven wat alternatieven zijn en wat de sprongen zijn voor de ponies? Want dat zou wel een actie voor mij kunnen zijn :P
En weet iemand wat over de mogelijkheden tot overnachting? Had al een mail gestuurd naar de organisatie maar geen antwoord over gehad..

Vind het wel erg spannend hoor! :)

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 10:54

Pony's B volg je de hele bordjes. En hindernissen waar een alternatief bij zit, staat er bij de witte en rode bordjes een zwarte streep doorheen.
Maar misschien is het handig voor je eerste SGW om het reglement nog goed door te nemen :)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 08:12

dropje_90 schreef:
Ik ben er ook bij, word mijn eerste crosswedstrijd dus ben heel erg benieuwd!
Maar als ik het zo lees is het dus wel een leuke cross als beginner?
En hoe zit het met die altenatieven? Staat het duidelijk aangegeven wat alternatieven zijn en wat de sprongen zijn voor de ponies? Want dat zou wel een actie voor mij kunnen zijn :P
En weet iemand wat over de mogelijkheden tot overnachting? Had al een mail gestuurd naar de organisatie maar geen antwoord over gehad..

Vind het wel erg spannend hoor! :)

Ik kan je meerdere adressen in de buurt geven voor overnachtingen :j kan je lourenshoeve aanraden (manege voor paardlief en jij in een bungalow). Erve meenderink ligt er praktisch naast, slaap je gewoon in kamers, paarden mooie stal 20 meter verderop :)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:13

Heleen_B schreef:
Gister nog even oefencrossje gereden en voor de zekerheid nog even een afsprong geoefend, maar die ging gelukkig wel soepel :)

Al iemand wat foto's ondertussen? :D

Nog geen foto's, ze zijn nog druk aan het bouwen. Eventueel zaterdag kan ik al foto's maken, hangt er vanaf hoe ver ze zijn. Waterbak is hetzelfde als vorig jaar.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:32

Ik ben benieuwd!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:11

Me too! :D

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:13

Voorlopige startlijsten staan op startlijsten.nl :D

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:17

Dat is mooi op tijd!

Miriam: Volgens mij gooi ik er nog even een mail achteraan! Had een tijdje terug gevraagd of wij na elkaar mochten starten ivm samen rijden en nu sta ik een uur na jou. Is niet handig :n