[SGW] SGW Maarsbergen 13 en 14 april - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:00

Oh volgens mij heb ik jou dan ook gezien Loetie... Zat je vlak voor TeeGee? Paard dat een paar keer omhoog ging bij de waterbak en uiteindelijk echt niet meer richting het water wou? Bruin, niet zo groot type?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:01

Ik heb een hele tijd bij het water gezeten (ook aan de foto's te zien :+ ) Maar in die periode werden er heel veel mensen uit gebeld :j En inderdaad veel mensen die er in stap ingingen.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:10

Loetje Netjes hoor met een "onbekend" paard
FE gekke eddie
Pol13 zo netjes hoor!!
Sm Lekker gereden ook dus!
Manic, Echt balen joh!! Maar komt wel weer goed met jullie!
annikavolder oei gelukkig viel je na de finish! Jammer van je langslopers
Zephyr Top!
@ pol13 hahaha ja zou wel fijn zijn als t paard daar wel op reageert idd
TG netjes gedaan!!
Veel verschillen met het water, sommige pakte de 2de waterbak ook mee en andere reden er omheen

Sim

Re: SGW Maarsbergen 13 en 14 april - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:11

De uitslagen staan op startlijsten.nl

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:16

Ook balen trouwens dat je gestuiterd bent Beli... niet bezeerd? Of morgen toch lekker beurs?

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:28

Dankje voor de melding Sim! Denk dat ik een winstpunt rijker ben met stijlcijfers 5 en 7,7 . Dat is gemiddeld een voldoende, toch? :D

Bouwpakket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:39

hier ook even mijn verslagje, ik ben een hele trotse blije amazone haha!!!
Vandaag was zowel voor het paardje als voor mij het debuut, paardje is al 13 maar springt pas een jaar, na een traning bij rob en in ysselstein, durfden we de gok te wagen en mee te doen haha.

Dressuur ging lekker, een jolige bok bij het aangalopperen even niet meegeteld, had 185 (had meer mogen zijn in mijn ogen maarja)
Met losspringen sprong hij tot 4 keer toe de balk eraf (geen zin om benen op te tillen heeft hij wel vaker) ik denk word leuk, kan ik straks niet crossen omdat meneer alles eraf gooit en dan meer dan 20 strafpunten heeft... Maar nee in het parcours de heiligheid zelve, geen balk aangeraakt en heerlijk rustig te rijden.

Toen de cross, ik wilde lekker rustigaan doen en me niet druk maken over de tijd... paard heeft nogal watervrees dus zou al tevreden zijn als ik rondkwam haha, paard pakte veel beter aan dan gehoopt, was erg heet, maar wel redelijk stuurbaar, keek nergens naar, bij het water lekker terug in stap gegaan op aanraden van Rob en hij liep er gewoon in SUPER!!! alleen toen kwam het halverwege draait meneer om en boven nog een keer... gelukkig geen weigeringen, maar kost wel erg veel tijd. Verder liep hij weer super, heb wel fling ingehouden in de bochten en nog iets te gecontroleerd naar de hindernissen gereden, maar dat maakte me vandaag niet uit, doel was rondkomen....

Helaas hebben die keertwendingen in het water en mijn rustige bochtjes geleid tot 25,2 strafpunt haha, maar dat maakt me niet uit, weet nu dat we het kunnen en gaan vol goede moed naar Castenray!!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:43

Splash, mooie foto's!
Ka, bari ziet er best uit! Helemaal in shape :D
Margreet, ik kijk voor VPs altijd op de site van de KNHS :+ ik had namelijk weinig trek in starten op een zgn wilde wedstrijd, waar er een tijd terug van enorm veel van waren!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:44

manic schreef:
Oh volgens mij heb ik jou dan ook gezien Loetie... Zat je vlak voor TeeGee? Paard dat een paar keer omhoog ging bij de waterbak en uiteindelijk echt niet meer richting het water wou? Bruin, niet zo groot type?

"bruin" klopt, "steigeren" klopt, "er niet meer in willen" klopt ook, "maar niet zo'n groot type"?! Het is een kolos!! Hahaha :P ik was nummer 99, reed in het zwart, en had mn nette jasje nog aan. Vond het te fris voor een blousje toen ik me klaar maakte voor het springen, maar was achteraf toch wel iets warm...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:45

suikermeisje schreef:
sim zat je ook bij een hindernis?

Nee, ik was er om de cross voor morgen vast te lopen.

Trouwens, Loetie, ik was het die jou aansprak met de opmerking dat het er echt 3 waren. :D

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:47

Manic, vast morgen een beetje spierpijn maar das alles

Bouwpakket: netje dubuut hoor

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:48

Hallo!
Heleboel verhalen! Heb het wel gelezen, maar het waren zoveel verschillende dat ik niet alles heb kunnen onthouden. In ieder geval gefeliciteerd voor diegene die lekker hebben gereden en helemaal tevreden zijn en Y;( voor diegene die iets minder tevreden waren.
Mijn verslagje:
Vanmorgen vroeg richting Roxxiej gegaan omdat we zouden carpoolen. Kwam er op stal achter dat ik mijn bodyprotector was vergeten, dus hup trailer weer losgekoppeld en op en neer naar huis om het ding op te halen. Toen toch maar richting Roxxiej. Daar aangekomen alles overgeheveld (inc. paard) en met z'n drietjes naar Maarsbergen gereden.
Dressuur waren we een tikkeltje te laat om in te rijden. ik had nog minder dan 10 minuten. Maakte me niet echt uit, want ik krijg hem toch nooit rustig genoeg voor de proef. Ik zat trouwens ook in ring 4 (voor Roxxiej met haar punten :P). Ik werd nog wel getrakteerd op 2 keurige wisseltjes omdat er een donker plekje op de hoefslag zat, maar 173 punten. Vond het wel prima :)
Springen, wederom beetje laat. Heb 2 stijltjes gesprongen en moest toen de ring in. Superfijn te rijden. Dus foutloos gesprongen. Heerlijk zo'n springwillig paardje.
Crossen: Inmiddels had de ADHD zijn hoogtepunt ongeveer bereikt. Waardoor meneer tijdens het aftellen ongeveer elke seconde weg wilde galopperen. Vol van start. Heerlijk gecrosst, eigenlijk nergens problemen gehad. Ik wilde em voor de motivatie bij de waterbak een tikje bij geven, maar mijn zweep zat totaal in de teugels gewikkeld. Gevolg: Er is een foto gesignaleerd waarop mijn arm met zweep hoog in lucht hangt, zodat het lijkt alsof ik em heeel hard ga slaan, maar dit was dus niet het geval. Paard liep super en was weer heeel snel! Bij 13 dacht ik, we gaan weer veelste hard en ben ik gas terug gaan nemen, maar we waren nog steeds 36 seconden te vroeg over de finish O:) Haha tijd voor een horloge.
Stijl had ik een 7 en een 7,8 :o en ik stond uiteindelijk zesde, net buiten de prijzen.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:52

@Anouk, wat ging jouw paard ongelofelijk gaaf zeg :D
Zo overtuigend en hard, echt super +:)+

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:52

_Sim_ schreef:
suikermeisje schreef:
sim zat je ook bij een hindernis?

Nee, ik was er om de cross voor morgen vast te lopen.

Trouwens, Loetie, ik was het die jou aansprak met de opmerking dat het er echt 3 waren. :D

Owh, was jij dat ;) Hooooi :wave: nice to have met!

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:53

Haha ja hij gaat echt hard met die korte pootjes! Vorig jaar kostte het nog moeite om de tijd te halen, maar geloof dat de knop erop zit. Hoef em ook echt niet extra aan te sporen, haha hij gaat gewoon.
Ben benieuwd naar je foto's!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:55

Likewise Loetie.
Anouk, ik heb je ook gezien. Persoonlijk vond ik je wel te hard gaan en met name op de hindernissen zelf. Daar mag je je paard best wel even "op het achterbeen zetten" ipv "blindelings" door te kachelen.

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:56

@ Sim: Ik snap je punt, maar het probleem is vaak dat als ik em terug neem dat hij dan helemaal uit zn ritme is en weer teveel terugkomt, maar ik ga zorgen dat ik voor de volgende cross een horloge heb zodat ik ook weet hoe ik qua tijd zit. Dan kan alles misschien op een iets lager pitje.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:59

Weet er toevallig iemand wie er bij hindernis 4 fotos aan het maken was?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:00

Dat is jammer als het sluiten voor de hindernis ten koste gaat van je ritme, Anouk. Dat moet je idd niet hebben. Zou daar wel op gaan oefenen. In de B kom je er nog mee weg, maar in het L moet je, zeker in combinaties je paard toch kunnen sluiten. Probeer daar aan te werken met je crossinstructeur tijdens de training!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:01

Ha ha, Loetie, dan was het een andere die soortgelijk gedragd vertoonde! Want ik ben na nummer 68 weg gegaan...

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:01

Bedankt voor de tip :) Dat ie zoo hard gaat is ook een beetje nieuw voor me, vorig jaar was het best moeilijk de tijden te halen tis ook maar een kleintje! :P

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:05

Klein maar fijn Anouk. Ik heb ook zo'n klein (maar fel ding) met korte pootjes.

ramaskri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:08

Loetie84 schreef:
Dat was ik, Hanna van Eventing Photo :D

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:10

Ik heb geen enkele fotograaf gezien, was zo met de cross bezig! En met mijn paard aan het kletsen....

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:12

ramaskri schreef:
Loetie84 schreef:
Dat was ik, Hanna van Eventing Photo :D

Ohw juppie! Hoop zo op een beetje toonbare foto van mij en mn "geleende" paardje!!! :D Zal de site goed in de gaten houden...
@ Zephyr, ik reed haar bijna omver, dus ja, was moeilijk te missen :P