[SGW] Verslagen Etten-Leur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 09:00

Lielle schreef:
wsl een stop op de brug gekregen.

Dat denk ik ook.
Vreemd, maar ach, zelfs in het Z was er twijfel over de stop van Tim daar. :D

Pol klinkt toch fijn, zonde van de trakhener, volgende keer omhoog kijken :D
Lautje, wat fijn dat hij het zo goed op pakte!

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 09:01

Pol013 Ik had die schrik ook bij 10, maar ben gewoon maar op de middelste gegaan....gelukkig ging ik in draf, dus kon ik ff rustig kijken. Op dat papier wat bij de hindernis hing was dat niet echt duidelijk aangegeven....gelukkig ging het wel goed en was het mikken en springen toen ik bedacht had welke ik ging doen....
_lautje_ fijn dat ie het zo goed deed zeg! Mag je inderdaad wel heel blij mee zijn!

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 09:02

XNonnetje schreef:
Ik vond hindernis 6 ook nog erg hoog en breed voor de L pony's.
Maar daar ben ik niet eens gekomen :')
net als Flutterby ben ik al bij hindernis 4 gevallen.
Ik merkte al bij de eerste 3 hindernissen dat ik echt moeite moest doen
om mn pony er over heen te krijgen, en bij 4 maakte die een schijnbeweging ofzo denk ik.
Voor ik het wist lag ik er al naast :o
Gelukkig geen pijn gedaan, maar ik vond het wel erggg balen.
Maar dresuur ging wel redelijk goed, 199 punten. En springen ging ook lekker en foutloos.

Balen Manon!! Was ook echt geen simpele cross om voor het eerst L te starten! In Markelo weet ik zeker dat je geen problemen had gehad! Dressuur en springen weer top! Gelukkig niet veel pijn gedaan. Ging vito nog er van door of bleef hij lief staan?

Verder veel verschillende verhalen! Gefeliciteerd prijswinnaars en mooi dat bij sommige zo goed ging :D en balen voor bij wie het wat minder ging :(:)

Kruidenpotje

Re: Verslagen Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 09:23

Ik zie op de uitslag redelijk wat gediskwalificeerde combinaties (gisteren 5 vorige week 0) terwijl er normaal gesproken bijna nooit zijn, zou dat te maken hebben met de controle op de startpassen en paspoorten die er gisteren was?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 09:24

Ik hoorde bij de DA wel dat er daarop inderdaad een paar mensen uitgepikt zijn die daardoor gediskwalificeerd zijn helaas.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 09:46

Mede door de paspoorten! Ik weet dat er veel waren die hem niet mee hadden. Waar onder ik :+

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 09:54

Altos: Jammer van de weigeringen op de brug!
Venga: Jou heb ik nog even gesproken (ik was nr 87) toch nog fijn kunnen rijden, inderdaad erg jammer van je stops na je dressuurscore!
Flutterby: hoe gaat t nu met je?? Ik stond dus naast je met de gele trailer!!
Splashislief: Jammer van je dressuur, en jammer van hindernis 8, maar toch lekker uit kunnen rijden! Leuk filmpje!
Marloeske: Inderdaad fijn dat je even mocht oefenen op het water!
Xnonnetje: Jammer van je val
Zephyr: Gefeliciteerd met je resultaat! Super gedaan (we hebben nog even op de weg naar het secretariaat staan kletsen ;) )
Pol013: Jammer van je stop op 8!!
_lautje_: super dat je paard zo fijn aanpakte, komt dus wel goed!

Mijn eerste uitgebreide verslag dan maar:

Na mijn vrij harde valpartij op 1 in chaam de 25e, was ik van plan om maar eens rustig proberen rond te komen in Etten-leur… Dit was dus onze 2e sgw en ik had er dus ook geen hoge verwachtingen van, vooral weer vertrouwen krijgen… Paard heeft ook nog geen crosstraining gelopen dus we zien wel!

Dressuur ging redelijk, ze is nogal snel gespannen en dat was te merken in de proef, toch nog 199 punten. Springen word ze ontzettend heet en miste ik af en toe wat controle, maar ze heeft ook nog maar 5 springparcoursen gelopen dus ik vond t prima, 3 balken, alle drie niet nodig maar dat word vanzelf beter als we beide wat rustiger worden…

Toen de cross, losspringen deed ze zonder problemen, naar hindernis 1 liep ze naar de jury te kijken en raakte ze de hindernis best hard, ze was daarna ook meteen wakker dat ze op moet letten!
Tempo niet te hoog, gewoon op t gemakje wat laten kijken.
Hindernis 2 even aarzelen maar daarna goed erover, 3 geen problemen, 4 was even tricky maar deed ze ook zo, ze slingerde alleen een beetje op de weg er naartoe, 5 sprong ze zo ver dat ik al half in de sloot erachter terechtkwam en op dr nek landde, maar ook daar doorheen, mijn twijfel voor 6 was nergens voor nodig, ze zette aan en voor ik t wist waren we erover.
7 was even spannend, sprong ze iets naar rechts, trakehner zonder problemen, daarna even gas gegeven, voelde dat het toen wel kon, op 9 even beetje terug genomen en rustig erop, 10 zonder problemen, waterbak teruggenomen naar stap, even laten kijken, deed ze een pasje achterwaarts en daarna erin (eigenaar stond al klaar om ermee in te ging indien nodig) was ook pas de 3e keer dat ze water zag, de opsprongen van 12 deed ze als vanzelf, daarna begreep ze ineens het spelletje en vol gas over 13, de laatste keek ze wel even maar sprong ze ook zonder problemen…

Ik ben in ieder geval heel erg blij met hoe ze het deed, we gaan dit jaar veel km’s maken en dan komt het vanzelf goed!

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 10:20

owja, ik kan me dat nog wel herinneren! Gaaf dat het bij jou ook lekker ging!

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 10:33

Altos schreef:
Marloes; Fijn dat je jonkie ook weer veel geleerd heeft! Ik zag op de startlijst dat jij ook een Negro hebt. Leuk! Je ziet ze toch niet zo heel vaak buiten de dressuurring ;)

Gelukkig is mijn negro verder helemaal springgefokt, dus een echt dressuurpaard zal het niet worden.

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 10:37

SplashIsLief schreef:
Dat denk ik ook.

toch werd er gisteren bij de brug nog soepel beoordeeld. Ik ben van mening een twijfel op de brug in het Z is echt een weigering. In de B moet dat nog mogen. Heb er ook een aantal gezien waarvan ik dacht dat is echt een weigering, en hebben hem niet gekregen.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 10:42

Dat is een zelfde discussie als voor het water: dat blijft toch altijd een discussie ben ik bang.
Ik heb ook het idee dat stilstaan voor een boom en dan doorspringen geen weigering oplevert, maar als je dat doet voor het water, kost dat dan wel een weigering.

Fijn dat jullie onervaren paarden zo goed aanpakten. Vind het een hele opgave om te doen zonder training (of met weinig training): petje af. Maar doe voorzichtig met zulke fijne dieren dat je ze niet overvraagt!

Wel apart dat H6 zo kort van te voren nog kleiner gemaakt is. Zouden er veel klachten zijn geweest of zo?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 10:49

spottedponie ook fijn gereden!
Marloeske schreef:
SplashIsLief schreef:
Dat denk ik ook.

toch werd er gisteren bij de brug nog soepel beoordeeld. Ik ben van mening een twijfel op de brug in het Z is echt een weigering. In de B moet dat nog mogen. Heb er ook een aantal gezien waarvan ik dacht dat is echt een weigering, en hebben hem niet gekregen.

Bij mij is er ook niks omgeroepen dat ik daar een weigering zou hebben. Dus ik weet niet of dat wel zo is.
Bij het water stopte ze ook en sprong daarna. Dan zou die ook gerekend moeten worden.

In mijn ogen is het (zeker in de B) pas een weigering als er daadwerkelijk achterwaarts wordt gegaan. Tenzij je daar 10 minuten voor de hindernis staat :+

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 10:50

Leliaardje schreef:
Wel apart dat H6 zo kort van te voren nog kleiner gemaakt is. Zouden er veel klachten zijn geweest of zo?

We hebben zaterdag parcours gelopen en toen was H6 nog "lang". Gisteren bij nogmaals parcours lopen hadden ze er 20 cm vanaf gezaagd (was duidelijk te zien, recent gezaagd en de afgezaagde stukken van 20 cm lagen links naast de hindernis). Of er veel klachten geweest zijn weet ik niet, in het voorbespreek topic is er verschillende malen melding van gemaakt en volgens mij las daar de dochter van 2 mensen uit de organisatie mee, dus misschien is het op die manier bij de organisatie terecht gekomen.

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 10:57

SplashIsLief schreef:
In mijn ogen is het (zeker in de B) pas een weigering als er daadwerkelijk achterwaarts wordt gegaan. Tenzij je daar 10 minuten voor de hindernis staat :+

Er wordt in de reglementen gesteld dat stilstaan gevolgd door springen als een weigering wordt beschouwd. Een waterinsprong/loop wordt iets soepeler beschreven, daar mag sprake zijn van enige aarzeling maar het totaalbeeld dient voorwaarts te blijven. Dat is de manier waarop de hindernis controleurs geïnstrueerd worden. Zelf kijk ik zelf wat "soepeler" naar B combinaties naar moet er wel degelijk sprake blijven van een voorwaarts beeld, te lang stilstaan gevolgd door inlopen/springen is voor mij (ook in de B) een weigering (en wat is dan te lang).

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:03

Het blijft voor mijn gevoel discutabel, wat niet weg neemt dat stilstaan eigenlijk niet hoort en dat het als zijnde leerschool ook best afgestraft mag worden.

Ik ga er in elk geval voor zorgen dat het in het vervolg niet meer gebeurd, want het was ook gisteren helemaal niet nodig :)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:40

Kruidenpotje schreef:
Ik zie op de uitslag redelijk wat gediskwalificeerde combinaties (gisteren 5 vorige week 0) terwijl er normaal gesproken bijna nooit zijn, zou dat te maken hebben met de controle op de startpassen en paspoorten die er gisteren was?

Ik heb toch ook hele series ruiters in de cross gehoord die gestopt zijn. Op een gegeven moment een hele bups achter elkaar op hindernis 4 geloof ik.

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:52

pol013 schreef:
Kruidenpotje schreef:

Ik heb toch ook hele series ruiters in de cross gehoord die gestopt zijn. Op een gegeven moment een hele bups achter elkaar op hindernis 4 geloof ik.

Als je stopt dan wordt je niet gediskwalificeerd:
- teveel weigeringen, een val: uitsluiting
- zelf stoppen: vrijwillig verlaten
- paspoort niet in orde, cross verkennen met je paard: diskwalificatie

Dat zijn verschillende statussen. Alleen bij een uitsluiting krijg je verliespunten, anders 0 punten.

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:45

Spotted: gefeliciteerd met je uitrijden he, echt super (en alles was geel bij jullie toch?) Gaaf beestje had je bij iig.
ik heb gelukkig staand werk en heb een prima lange werkdag achter de rug, zolang ik naar niet ga zitten haha
Discussie over water en stops.. tsja

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:02

Flutterby: Gele trailer en deken inderdaad, de rest van het gele spul is nog onderweg ;) We vallen in ieder geval wel op haha
Erg blij met het uitrijden van de cross ja, paard heeft het gewoon super gedaan! Is wel een geschikte voor sgw...

Fijn dat je nog een beetje uit de voeten kunt, ik ben er in Chaam dan hard afgevallen en heb wel zittend werk, kon een halve week niet naar kantoor!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:53

Leuk om de verslagen te lezen! Hoop goeie vooral!
Jammer voor degene die net wat minder hebben gereden of zijn gevallen :(:)

@ Lielle gaat het? Niet te blauw geworden?
Blijf die foto echt fenomenaal vinden!!!!!

XNonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:10

sanurie schreef:
Balen Manon!! Was ook echt geen simpele cross om voor het eerst L te starten! In Markelo weet ik zeker dat je geen problemen had gehad! Dressuur en springen weer top! Gelukkig niet veel pijn gedaan. Ging vito nog er van door of bleef hij lief staan?

Verder veel verschillende verhalen! Gefeliciteerd prijswinnaars en mooi dat bij sommige zo goed ging :D en balen voor bij wie het wat minder ging :(:)

ja was zeker balen, ik sta nu gelijk L-2.. En ik wil nog zo graag mee doen aan het NK.
Dus ik probeer mn ouders al over te halen om met me mee te gaan naar Castenray of Vrouwenpolder, haha :P
Vito bleef wel heel lief staan, zoals altijd als ik er af val.. lieve pony is het toch :D

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:19

Ga naar Castenray!! Gezellig :D Want ik ga ook naar Castenray!
Wel balen dat je nu meteen L-2 staat inderdaad!
Lieve vito!!

XNonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:32

haha, ik ga het proberen :P

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:17

hennydehart schreef:
Leuk om de verslagen te lezen! Hoop goeie vooral!
Jammer voor degene die net wat minder hebben gereden of zijn gevallen :(:)

@ Lielle gaat het? Niet te blauw geworden?
Blijf die foto echt fenomenaal vinden!!!!!

nee, dat viel gelukkig reuze mee. Foto blijft idd waanzinnig, die komt groot aan de muur thuis :j

Knollboll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:50

Weet er iemand wie de fotograaf was bij hindernis 3? (bakkershindernis) Vind die maar nergens terug op het internet en die lijken mij toch wel gaaf met hoe mijn paard erover heen vloog :P..