[SGW] SGW Markelo - Nabespreking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 19:42

cillusion schreef:
riannhuh schreef:
Voor de nieuwsgierigen; ik heb vandaag nog mijn coursewalk app uitgetest toen we de cross van mijn zus gingen lopen, was even wat gepruts maar ik snap nu hoe het werkt :P
Als je de app zelf ook hebt kun je het ook op je telefoon importeren :)

link: http://www.mycoursewalk.com/course_walk/show/95

Je maakt mij wel nieuwsgierig! Heb je dit dan ook gebruikt in combi met horloge, of is dit alleen thuis uit te lezen?

Je loopt de cross dan met je telefoon waar de app op staat, tijdens het lopen verschijnen vanzelf de minutenpunten dus aan de hand daarvan kun je bepalen hoe ver je ongeveer moet zijn bij elke minuut. Op de telefoon kun je dan nog eens alle hindernissen bij langs waar ze staan in het parcours en de foto bekijken, wanneer je het naar de website upload kun je het ook via de pc of je tablet bekijken en kunnen andere mensen met de app op hun telefoon het downloaden.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 19:42

Ja, vind dat altijd wel verschrikkelijk, maar als het klaar is, kan ik lekker de foto's terug kijken :D en ben ik weer happy :P

@riannhuh: haha, maar wel rekening houden dan dat het pas 67 van de 280 gedaan zijn :P dus als je er niet tussen staat, zegt dat nog niks :P

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 19:46

AnkeVivaldi schreef:
Romana: Erg is dat he. Ik ben er ook altijd zo lang mee bezig. Achja ben blij dat ik het er op heb staan :')

En ik heb mezelf al even gespot en ben er erg blij mee!!! :D
was nummer 88 vandaag

AnkeVivaldi

Re: SGW Markelo - Nabespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 19:56

Herkende je al Kylyco toen je voorbij kwam !

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 20:07

Ik ga mee met de samenvatting van Kylyco, ben even te kapot om uitgebreid te gaan reageren :P

Hier een leuke dag Markelo! Mijn M debuut: dressuur ging echt fijn, voor het eerst dat ik zelf ook niet in de proef op slot schiet en niet meer durf te rijden uit angst dat ze alleen maar gespannener wordt. Dit keer dus wel mijn been eraan gehouden en ze liep echt fijn, oefeningen gingen ook erg netjes, ik was super tevreden. Helaas wat tegenvallende punten: 182. Maar ach voor haar eerste keer L2 moet ik niet zeuren.
Springen kwam ik bij het inrijden aan, was ik gelijk al aan de beurt :oo Was nogal ingelopen. Dus paar sprongetjes, gelukkig was ze rustig. Wat natuurlijk veranderde in de ring. Maar toch nog redelijk netjes foutloos rond weten te sturen.
Cross ging eigenlijk wel heel fijn, duurde even voor we in een ritme zaten door die bochtjes in het begin, waardoor ik haar bij de houtstapel er niet goed voor kreeg, ze had totaal niet in de gaten dat er een hindernis aan kwam en zag alleen het zandpad voor zich.. dat werd dus een langsloper. Verder weer fijn, alleen wat groot van de piano af := Rest ook weer super, tot de (erg onlogisch staande) combi na het bosje 15ab, die bocht was gewoon echt onmogelijk voor ons, hoe mooi ik haar ook voor die eerste parkeerde, die tweede lukte echt niet. Dusja geen winstpunten helaas, maar wel fijn gereden en de rest van de cross was pinuts dus dat geeft ook wel weer vertrouwen :D

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 20:14

Super Simone! Dat wordt een makkie in WB ;)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 20:21

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 20:25

Jammer Simone! Nog even puntjes op de i voor wb en daar knallen! Er staan er daar een paar pittige tussen zag ik al wel!

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 20:27

@ RianneGelukkig hebben ze daar geen rare lijntjes :P

Technisch is prima, maar dan hadden ze beter die boom tussen 15a en b er weg moeten halen en iets meer uitwijkruimte voor de combinatie, dan had je hem ook gewoon schuin kunnen springen en was er niet zoveel aan de hand geweest, nu stond ie echt niet fair naar mijn mening :o

@Sarah: Ja zag er dik uit op de foto's! Dat is met Adin vaak geen probleem gelukkig, maar dat gepriegel op postzegelformaat dat is niet ons ding :P

Heb trouwens een hele tijd in het L paarden staan kijken tijdens het lopen van de cross, maar dat was echt niet best :o Bokkers Kylyco en bvw waren één van de weinigen die netjes in de verlichte zit zaten. Zelfs een combi gezien die dat lange pad na de piano naar boven gewoon in dressuurgalopje deed, paard in de knik en achterover in het zadel :? Verder heel veel met te lange beugels en geen afstanden zien, paarden die na de waterbak zó moe waren dat ze niet meer aan wilden galopperen..
En een paar ponyruiters die na een weigering in het springparcours er gewoon een paar keer hard op los slaan, ipv zelf je pony er goed voor te zetten :o

Zo dat was mijn klaagzang, verder top dag gehad hoor :')

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 20:28

@ Romana01: Je moet even aanvinken dat mensen met de link hem ook kunnen zien, denk dat hij nu op prive staat, ik kan hem ze iig niet zien.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 20:29

had het net gezien, is verandert :)

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 20:36

viefdepief schreef:
Nog wel een pirouette gemaakt toen ze het even niet zag zitten bovenop een heuvel
Doe jij ook vaak dressuuroefeningen tussendoor? Die van mij kan heel mooie levades in het starthokje. :P

@ Anne3000: Fijn dat je zo genoten hebt van je debuut!

@ Kylyco: Laatste wedstrijd? Ga je stoppen met dit paard?

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:32

Motje11 schreef:
@ Kylyco: Laatste wedstrijd? Ga je stoppen met dit paard?

Met de gehele paardensport. Ik ben aangereden(op een voorrangs fietspad) door een auto in mei. En ik kan daardoor geen constante hand meer bieden met de dressuur. Mijn linker schouder is dan moe en word pijnlijk. Daarom heb ik besloten om te stoppen. Het is zuur maar ik ben het plezier een beetje kwijt omdat ik met dressuur rijden bijna altijd wel last krijg |( .
Al is het wel erg balen als je weer zo'n lekker dagje als vandaag hebt gehad. Dus geniet van wat je hebt want door één onoplettende bestuurder kan daar zo verandering in komen!
Ik ben nu opzoek naar een goede plek voor Zissi.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:40

Jeetje zeg, dat is erg zeg! :(:)

Blijf je nog op een andere manier bezig met paarden? (bijv. lesgeven of parcoursbouwer?) Ik kan me niet voorstellen dat ik er helemaal mee zou stoppen, dan zou ik zwaar ongelukkig worden... ;( Sterkte!

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:44

Ik heb het secretariaat van het springen van de paarden en pony's in Roden en organiseer elk jaar een onderlinge cross voor Roden en Tolbert die we dan zelf bouwen. Dus wat dat betreft is de rij vereniging nog niet van mij af }>
En natuurlijk kan ik omliggende clubs af en toe helpen met bijvoorbeeld hindernis controleur in Westerbork zodat jullie lekker kunnen crossen ;) .

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:59

Als je het secretariaat doet dan ben je er nog wel heel druk mee!
Wel balen dat je dan niet meer rijdt... -O-
Fijn dat je laatste cross in ieder geval lekker ging!

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 22:24

Goh, ik vond het al zo vreemd dat in het vorige topic niemand reageerde :+

Ik heb van 11 tot 2 bij de finish gestaan en daar gefotografeerd, foto's zijn op mijn site te vinden :D
Heb van nummer 4 t/m 93 iedereen erop staan.. Kan ook zijn dat ik meerdere gelukte foto's heb en die niet op de site staan, dan moet je ff pb'en *D

@Marijke, wist helemaal niet dat je er was! :o

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 22:37

@Sha_r0n, ik heb wel wat leuke actiefoto's! *D
@Marijkii, ook van jullie heb ik er een aantal online staan.

Wel toevallig, de gaafste dieren blijken achteraf van bokkers te zijn =:)

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 07:55

Kylyco: jeetje dat is heftig zeg...gelukkig heb je het fijn kunnen afsluiten!

Ik heb ook superfijne dagen gehad :)

Celeste was heel stoer op zaterdag in de B. Fijne dressuur, foutloos gesprongen en foutloos binnen de tijd gecrosst. Geen prijs, want ik reed HC.
Zavira was ook tof zondag in de L. Veel beter dressuur dan in Chaam, foutloos gesprongen en foutloos gecrosst. Wat een fijn paard!!! Uiteindelijk tweede geworden, dit wordt mijn nieuwe topper :D

Anke: thnx voor je gave foto's. Ik ga vandaag die van mij bestellen :)

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 08:29

Renske: Fijn dat je zo lekker gecrosst hebt. Oke leuk! :D

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 08:40

Ik heb ook eindelijk tijd gevonden om ff verslagje te typen :P
Ik deed dus gisteren mee in de B paarden. Dressuur ging voor mijn doen supergoed, eindelijk een keer zo goed als geen spanning (alleen even bij het teugels op maat maken na het halsstrekken...). Krijg ik de punten terug, 163 punten :( . Zwaar onterecht, maarja, precies de reden dat ik dressuurwedstrijden zo veel mogelijk vermijd :+
Gelukkig hoorde ik die punten pas na de cross. Springen was ik iets te laat bij het losrijden, maar dat ging wel goed. Had 1 weigering op 7A, maar verder sprong hij super rond :)
En de cross ging al helemaal goed. Hij dacht super mee en redde me ook wel een paar keer :P
Maar toch foutloos rond en binnen de tijd :D
En m'n pony heeft een goed geheugen :') Vorig jaar in Westerbork merkte ik ook al dat hij de route nog kende van het jaar daarvoor en nu dus ook. Na H8 wilde hij dus links de bult op zoals vorig jaar, maar ik kon hem nog net de goede kant op krijgen :P

Uiteindelijk zie ik dat ik na het springen nog steeds laatste stond, maar met de cross toch nog opgeklommen naar een 8e plek! :D
En met stijl een 6,5 en 6,3, had ik niet verwacht aangezien vooral in het begin een stel verkeerde afstanden tussen zaten en hij een beetje te groot van de piano afsprong...

CaKa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 08:41

Ik ben nieuw op bokt en nieuw in de SGW!

Ik had gisteren mij cross debuut en moet zeggen dat het mij erggggg goed bevallen is, verslavend!!!
Ik had 181 met dressuur (best goed voor mijn hete springpaardje). Springen foutloos en cross 1 weigering omdat ik zelf een volte draaide voor een hindernis (was mijn beugel kwijt en zat niet helemaal lekker, haha)!

Maar mijn eerste winstpuntje is binnen *\o/* !!! Gelijk in het L!

Ben erg benieuwd naar foto's, ik was nummer 78 :D !

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 08:43

CaKa, dan hebben wij ergens samen losgereden. Ik had nummer 73 namelijk!

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 08:43

Caka: Haha mijn vader hoorde jou zeggen tegen je ouders 'waarom stond je dan niet bij de picknicktafel' en had wel gezegd dat ik er stond :P moet je maar even kijken op m'n site! Leuk paardje!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:05

Ik was gisteren al halverwege mijn verhaal, tik ik op verkeerde op mijn iphone, hele verhaal weg.
Dus ff verlaat, maar goed, ik zal ook ff nog reageren :j
Waren mooi op tijd op terrein, maar woon ook lekker dichtbij.
9.07 de dressuur gaan rijden, hij lieo wel fijn, maar vond het iets mat. Baan liep ook lekker af naar beneden bij de jury, dus ik vond het nergens over gaan toen de jury zei dat ik meer moest rijden. Meneer was ook 90 jaar of zo, dus ach. Vond het wel prima. Zaten iig geen appuyementen in of pirouettes :j
Toen heeeeeel rustig omgezadeld en net op tijd bij het springen. Hij was mooi hyper de piep, iets wat ik niet zo ken van een normaal liever-lui-dan-moe-koe :=
Springen dus niet heel netjes gereden, wel foutloos en binnen de tijd.
Toen naar de cross. Wilde eigenlijk andere punten indraaien, van die platte in plaats van puntjes. Helaas verkeerde maat, dus maar puntjes in gelaten. Toch maar ff cream op gedaan, had het gevoel dat ie wel laks zou zijn in de cross.
Voor het eerst in het starthok een druk dier onder mijn kont. Beetje vreemd, maar daardoor wel een mooie start. Had weinig oog voor dingen om de hindernissen heen, wel een rem die errrug ver weg was.
Piano ging beetje hard op, doordat ik geen rem had, af ging wel mooi door. Bult op lekker gas geven en meneer ging lekker los, volgens mij voelde ik een happy bok :=
Na 7 bult af mooi in rustige galop, bult op zag ik de boom iets te laat :') ik wilde er links langs, Nitro rechts. Reslteerde in links erlangs met mijn been zo'n beetje IN de boom :') liet een mooie kras na in mijn derby laars...
Helaas zat daar natuurlijk weer een jury, die het nodig vond om op te schrijven dat ik niet zo moest mopperen :\ geloof dat ze me niet goed zag, want ik lag in een deuk van 'och, wat een verrassing van Lomp en Lomper :')
Door de bocht voor de paddestoelen bijna onderuit, Ik was compleet het stuur kwijt en meneer dacht wel ff binnendoor te gaan...
Paddestoelen geen fijne afstand en Nitro zag zijn voorganger al in de verte staan, dus ging er een beetje ongecontroleerd overheen. De bocht voor de waterbak ging door de bijna inderuitgang van de vorige bocht wel wat beheersder. Voorganger stond op pad naast de waterbak en draafde weg, Nitro rent er achteraan op het waterbak pad en ziet bijna het water over het hoofd. Net een halve meter ervoor kreeg ie het door en liep ie maar door. Eerst mooi rustig in draf, maar Nitro vond dat galop ook wel kon. Bult op en af ging mooi snel door. Toen het huisje.. Twijfel links, rechts en toen toch maar erover. Geen commentaar op gehad. Moest wel ff aanmoedigen, anders was ie gaan staan.
Hindernissen op de vlakte kon ik mooi rustig nemen, had nog bijna 40 seconden voor. Dus mooi beheerst en rustig naar 14 en helemaal om de bultjes heen. Rustig en beheerst naar 15, mooi kunnen plaatsen. Door de finish met 3 seconden over op de klok *\o/*

Uiteindelijk een hele fijne 2de prijs *\o/*

Heel veel bokkers gespot, vief gefeliciteerd :D en een lekker droog dagje gehad +:)+

Anky: je hebt mij ook op de foto, alleen net op de hindernis die niet lekker ging :')
Henry van Arem heeft wel direct mijn foto bovenaan :') super foto +:)+
Laurahh: ik sta ook bij jou op de foto! Zien er alle 4 goed uit! (wist bij de dressuurproef gewoon dat jij een bokker was :') vandaar dat ik ook zei he, een fotograaf :D )

Voor de andere fotograven: ik was nummer 7 op zondag, bonte koe met lichtblauwe set :j