[SGW] SGW Alphen-Chaam - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

venga

Re: SGW Alphen-Chaam - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 10:13

Mooi, die van hindernis 4 wist ik niet, die had niet het nummer erbij gezet :)
En de uitslagen erop, ik ben als 18e geëindigd. Goed tevreden mee :)

16easer24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 10:34

Gefeliciteerd iedereen die een nette en fijne rit heeft gereden !!!!

hier nog iemand die tevreden is!
Dressuur liep hij goed ontspannen nu moet het allemaal alleen nog wat flintsender, 193 in de dressuur was ik erg tevreden mee. springen ging niet helemaal lekker ik werd uit mijn concetratie gehaald doordat ik al moest starten maar hindernis 1 lag de balk er nog af. hierdoor vertraging opgelopen te gehaast gestart daardoor een balk op 1 en 2 daarna gelukkig weer het ritme kunnen herpakken en parcour netjes afgerond.
het was wel haasten naar de cross toe 3 combinaties voormij stond al in de startbox.
cross liep hij heel fijn bos in ging goed, surfplank kwam hij wel iets terug in tempo de laatste 2 galopsprongen maar netjes erover heen galop het water in en weer netjes het water uit.
ik was helaas ook bijna de weg kwijt waar je langs de toilet gebouwtjes moest. gelukkig weer goed opgepakt. hindernis 13 en 14 gingen niet zo netjes was even mijn balans kwijt waardoor mijnlijn niet mooi meer uitkwam.
tussen hindernis 15 en 16 flink gas terug genomen anders zouden we te snel binnen zijn.

uiteindelijk heerlijk gereden en nog een 6e plek ook ;-) goede start van het nieuwe seizoen.

Weet iemand of er nog foto's gemaakt zijn??? zag niets in het fotograventopic staan.

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 10:45

casperzazoe schreef:
hahah vonden het wel knap dat je bleef zitten hoor!

wat me ook op viel was dat de jongere ruiters veel bozer werden als een pony weigerde of stil stond bij de waterbak. schreeuwen zweep erop..
bij de b paarden; gewoon rustig been geven laten kijken en dan weer rustig opnieuw aanrijden. geen geschreeuw ofzo

Dat viel me ook op! Vond dat er veel rodeo-ruiters bij zaten, die met 1 hand zoveel mogelijk meppen gaven. Over het algemeen ook vaak slecht aangereden vond ik, idem voor de surfplank.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 10:51

Ik heb vooral het springen gezien maar daar werd over het algemeen bar slecht gereden :=

Edit: GNS heeft al wat foto's van de pony's op de site staan.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:46

venga schreef:
Mooi, die van hindernis 4 wist ik niet, die had niet het nummer erbij gezet :)
En de uitslagen erop, ik ben als 18e geëindigd. Goed tevreden mee :)

Ik heb de goede man gevraagd waar hij zat. Alleen dan kan je terughalen wat je hebt gedaan en wat hij (of in andere gevallen zij) gezien heeft. Overigens vond ik het een lastige plek en de minst aardige sprong in het parcours.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 15:17

Ik heb ook heel lang bij de B paarden gekeken em was maar goed dat ik gister niet de stijl jureerde. Heb altijd als criteria voor minimal een 6 is het vertrouwd dat de combinatie L zou starten. Heb er weinig gezien waarbij ik dat vond.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:03

laura, ik heb je helemaal niet gezien in Chaam! Jammer. Lielle ben ik wel een aantal keer tegen gekomen, maar die had het zo druk met haar leerlingen dat ik maar mijn mond gehouden heb.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:28

_lautje_ schreef:
Ik heb ook heel lang bij de B paarden gekeken em was maar goed dat ik gister niet de stijl jureerde. Heb altijd als criteria voor minimal een 6 is het vertrouwd dat de combinatie L zou starten. Heb er weinig gezien waarbij ik dat vond.

Ik heb niemand rond zien gaan dus ik kan jouw oordeel niet bevestigen of ontkrachten. Puur voor en vanuit mezelf: de cijfers die ik heb gekregen kloppen; Rosé liep fijn met me rond (dus 6,9) en Costa was harder (te hard) werken (5,5).

x_joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:09

Hoe breed was trouwens die hindernis het Vlot? :o

volgens mij aardig breed

16easer24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:20

_lautje_ schreef:

mag ik vragen wat jij nog meer als criteria heb? puur uit intresse om van te leren

ik zelf was erg tevreden over gedeeltes van de cross ik kan de 6 bij hindernis 4 ook goed verklaren want die was slordig aangereden daarnaast een 8 gekregen voor 10-11-12 wat in mijn ogen terecht was ik had een net tempo, bleef uit het zadel. reed een rechte lijn en nam mijn paard iets terug voor hindernis 12 zodat we goed uitkwamen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:33

Beugels kort genoeg, ruiter Moët onafhankelijk en in balans zitten zonder paard te hinderen, verlicht zitten net netjes naar de sprong rijden en paard op de juiste manor begeleiden.

16easer24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:43

_lautje_ schreef:
Beugels kort genoeg, ruiter Moët onafhankelijk en in balans zitten zonder paard te hinderen, verlicht zitten net netjes naar de sprong rijden en paard op de juiste manor begeleiden.

dank voor je duidelijke uitleg, heb jij een tip om te zien of je beugels kort genoeg zijn? ik hanteer meestal dat mijn beugel ter hoogte van mijn enkel moet hangen als ik de voeten uit de beugel heb.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:56

dan zijn ze voor mijn gevoel wel te lang 16easer24!
Ik heb ze altijd nog 2 of 3 gaatjes korter dan springmaat.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:09

is ook afhankelijk van je been model (lange boven benen of lange onder benen) en ik merk ook verschil in paard. Bij frits doe ik ze korter dan bij Wiso

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:18

Easer: je moet maar denken dat je voor get crossen al gauw 5 gaten korter moet Dan met springen. Als hij bij je enkel zit, is dat echt veel te lang. Bij mij komen de beugels ong 10cm boven mn enkel ;) Ik zou graag nog korter willen, maar ik heb zulke korte benen dat ik dan geen been meer kan geven.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:34

5 gaten korter dan springen bij jou lau?
Nou dan past het bij mij niet eens meer bij mijn beugelriem haha!

Maar verschilt ook per been idd want ik heb zo zo op advies van alice.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:42

5 gaten korter Dan bij de meeste springruiters ;)
Mensen die regelmatig crossen zitten vaak toch al iets korter. Maar als ik keek in Chaam mochten zeker een hoop mensen 5gaten korter zitten.

16easer24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:56

_lautje_ schreef:
Easer: je moet maar denken dat je voor get crossen al gauw 5 gaten korter moet Dan met springen. Als hij bij je enkel zit, is dat echt veel te lang. Bij mij komen de beugels ong 10cm boven mn enkel ;) Ik zou graag nog korter willen, maar ik heb zulke korte benen dat ik dan geen been meer kan geven.

ik zit nu 2 gaten korter, korter kan niet met mijn beugels, als ik 5 gaten korter ga zitten dan kom ik net met mijn voet onder het zweetblad uit :D dan kan ik geen been meer geven. (heb een paard van 175, ben zelf 163 met kort onderbeen mijn laarzen hebben een hoogte van 45 cm

maar zo te lezen moet ik nog wel een gaatje bij maken zodat ik in elk geval 1 korter kan zitten. gaan weer verder oefenen :-)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:11

_lautje_ schreef:
5 gaten korter Dan bij de meeste springruiters ;)
Mensen die regelmatig crossen zitten vaak toch al iets korter. Maar als ik keek in Chaam mochten zeker een hoop mensen 5gaten korter zitten.

5 :wow:

Maar ik ben het er wel mee eens dat ik ze nog wel iets korter mag doen :o Ik had ze 2 gaten korter dan met springen en volgens Alice was dat prima, maar voor mijn gevoel kan het wel wat korter (Als mijn laarzen ingelopen zijn :+)

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:13

ligt er ook aan hoeveel korter je ze maakt van dressuur naar springen lijkt me

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:35

Ik heb 2 weken geleden 2 gaten bij geprikt in me beugel riemen. Maar 2 was toch te. Dan kwam ik met me knie voorbij het zadelblad. Maar met dressuur scheelt al 5 gaten en met dresuur zit ik niet heel lang. Ik heb veelzijdigheidszadel dus dat heeft wel iets beperkingen..........

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 21:29

Ik ben vandaag begonnen met een gat korter dan mijn cross lengte in Chaam in de springles. Het was afzien, maar alles went :D (Zeker als mijn laarzen straks ingelopen zijn)

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 06:56

Ik heb mijn beugels 3 gaten korter met crossen dan met springen.
Volgens instructeurs is het goed, nog korter lijkt me niet fijn, dan ga ik met me knieën er overheen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 07:35

Ik bedoel 5 gaten niet in zijn algemeenheid, maar naar wat ik heb gezien in de B zondag. Daar eaten er idd veel bij die echt 5gaten korter moesten aangezien ze bijna niet verlicht konden zitten.

Persoonlijk zit ik graag kort (in het begin idd niet fijn) en zit nu 5gaten korter dan op mijn oude springmaat.

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 08:16

_lautje_ schreef:

Lautje, even voor mijn begrip: je beoordeelt een B parcours en je geeft een 6 wanneer het vertrouwd zou zijn dat de combinatie L zou starten? Ik vind dat enigszins raar, want wanneer ga je dan een 7 of een 8 geven? Zou een 6 niet een voldoende moeten zijn voor de B rubriek? Kan je daar wat meer over vertellen?