[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 15:46

Oh, een paar uurtjes slaap is beter dan niets toch :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 15:48

Zeker! Vanavond ook nog een feestje (beachparty, dus in bikini) met mijn oude vriendengroep van de middelbare. Maar daar ga ik het echt zeker niet laat maken!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 15:50

Pff, in bikini :')

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 15:51

_Sim_ schreef:
Mooie opening Mendy!
Ik vraag me trouwens af of iemand iets van Mirthe heeft gehoord? Zij zou vandaag toch de uitslag van de MRI krijgen?

Ik leef nog, gister geen tijd meer gehad om te reageren (en nu eigenlijk ook niet :D )

Uit de MRI is niets gekomen... beetje dubbel gevoel dus. Krijg binnen 2 weken een oproep van de revalidatiearts, die gaat een programma voor mij maken. Ik baal wel, want ik voel me nu een aansteller terwijl ik echt wel ergens last van heb. En ik ga op dieet :+

Mooie opening Mendy!
Jammer Karen dat de Vos is verkocht!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 15:54

Balen dat er niks uit de MRI kwam Mirthe.
En Mootje, ja, bikini. Lekker in de winter, ben zo lekker wit en niet in shape :P

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:03

Suikermeisje, niet mn eigen paard. TG is mn eigen schatje :D

Dat is wel balen Mirthe :(:)

In ons kantoorpand zijn de bovenburen aan het verbouwen en nu hebben wij ineens een muis. Die was begonnen aan onze beschuit en ontbijtkoek. Maar alles weggegooid en net heeft een collega 2 van die doosjes gehaald.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:08

Snoek: Mooie timing voor een beachparty :D
TG: Ielll muizen :+ Wij hadden ze laatst ook maar mijn speciale kerstmaal voor muizen (lees: blauwe korreltjes) hebben hun werk goed gedaan!
Mirthe: Balen dat je nu nog steeds niet wijzer bent wat er nu met je rug is. Hopelijk heb je wat aan die revalidatiearts

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:21

Lekker laat Shanouk!
Ka: Arghhh muizen. Daar ben ik dus echt panisch voor!
Mistid: Balen dat er niks uit de MRI isgekomen. Nu hopen dat ze met trainen veel voor je kunnen betekenen.

Ik heb vandaag weer op Bel gereden. Hij is een paar keer gereden door A. vd S.chans en die heeft echt goed werk gedaan met m'n monstertje. :) Kon er heel fijn mee weg rijden.
Zit nu nog even vlug wat aan mn scriptie te doen en vanavond naar Speedy J in de Melkweg. Duurt tot 05.00 uur en ik heb beloofd het tot het einde vol te houden :Y) Zondag wel concours dus zal wel geradbraakt zijn na het weekend :P

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:23

Snoek fijn dat het feest zo leuk was. En nu in bikini is volgens mij voor iedereen ongunstig
Welkom suikermeisje

Ferrose sprong vandaag heel braaf. Redelijk snel opgebouwd naar 1.05 steilsprong en 1.10 oxer en eigenlijk wordt ze pas bij 1.10 wakker. Het hele ik-spring-niet-doe-het-zelf-maar was ook over. Zelfs toen ik haar 1x akelig dicht eronder zette, heeft ze keurig gesprongen en alles laten liggen. Dit geeft in elk geval wat vertrouwen voor mijn rondjes zondag, al moest ik ze van mijn springinstructrice vooral als trainingsrondjes rijden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:25

Lau, Sterkte dit weekend :+
Shanouk, Jij was toch ook zo veel afgevallen? Of zit het er al weer aan :P
TG, Muizen komen altijd tevoorschijn bij verbouwingen, bah!
Mistid, Balen van de mri.... Misschien toch wijs om een keer reuma aan te kaarten?

Ik heb zin in weekend -O- Ben doodop... Gisteren ook de eigenaar van Nick gebeld, want ik wilde eigenlijk alleen maar mijn bed in. Had namelijk springles!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:29

AntheaV schreef:
Het is inderdaad mooi weer! Ben net even de stad in geweest om te lunchen, een bagel creamcheese en frietjes :Y) jammie.

Suikermeisje: Leuk stukje :) Hopelijk wordt je jonkie ook een echt crosspaard!

Jammie!
En denk wel dat het een crosser wordt, in ieder geval wel een springer, maar crosshindernissen vindt hij tot nu toe veel makkelijker om te doen.
Morgen laat ik mijn moeder weer foto's maken :D

Snoekiej schreef:
Goeiemorgen!
Ik had gister na werk nog een afscheidsfeestje van een collega, en het was echt te gezellig! Was pas om 7 uur thuis :o

Het topic ziet er goed uit!
Succes vandaag Annetje!
Rijd ze Eef!
Jammer dat Vossie verkocht is Karen
Fijn dat je rug wel ietsje beter gaat Lielle

mooi op tijd toch :+ ?

Mistid: vervelend zeg van je rug, en helemaal omdat je niet weet wat het is. Maarja vaak als dingen nog geen naampje hebben bij mensen vinden ze het niet echt oid.

mootje
lastig als je zo moe bent, lekker vroeg naar bed toe :(:)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:33

Moo niet te snel afvallen he! Dat is ook niet goed.
TG jammer zeg van de vos. Was een gaaf beest!
Lielle ik hoop dat ze je in het ziekenhuis kunnen helpen met je rug
Mistid wat heeft een dieet met je nek te maken? Wel 'jammer' dat ze niets konden zien op de MRI. Daar hebben wij het hier thuis ook al over gehad. Want inderdaad, wat dan? Zit het dan echt tussen mijn (en jouw) oren? Dacht het toch niet! Bij zoveel pijn móet er toch iets te vinden zijn? Ik snap dat niet.
Snoek gaat in de winter in bikinie! Haha, mij niet gezien hoor. Ik ben in de zmer nog niet eens onder de mensen in bikinie, laat staan in de winter!

Even verslagje van kliniek uit een ander topic gekopieerd:
Gelukkig was het allemaal minder erg dan ik had gedacht. Ik dacht dat ik er niet meer op zou kunnen rijden, maar de DA denkt dat dit absoluut mogelijk is. De pezen waren helemaal goed en daar gaan we niet meer naar kijken. Wel natuurlijk in de gaten houden met het opbouwen, maar verder niet.
Qua rug is Vies eigenlijk een 'aansteller' want als je op de foto kijkt hoeft hij niet zo gevoelig te zijn. Maar uiteraard heeft hij de klacht wel serieus genomen. Hij heeft shockwave op de spieren en pezen in de rug gedaan en die moeten hem helpen om pijnloos te kunnen bewegen. Viesje moet soepeler worden, goed inbuigen, meer over zijn rug gaan lopen en vooral soepel gaan galoperen.
Voor zijn rug moet ik eigenlijk veel aan de dubbele longe en galoperen terwijl ik erop zit, maar dan wel met mate ivbm zijn pezen. Ik moet echt een partij spieren bij hem gaan kweken om te zorgen dat die de rug gaan dragen en meer schokdemping geven. Hij moet leren om zijn bekken meer de kantelen, want dat deed hij niet graag.

Hij heeft het verslag nog niet gemaild zag ik net, maar ik moet de komende twee dagen aan de hand stappen vanwege de shockwave die hij gehad heeft. Daarna twee á drie dagen longeren met losjes een bijzet en niet al te gek doen. Daarna erop en dan weer in groepjes van 3 dagen gaan rijden. Dag 1 is intensief, dag 2 rustig, dag 3 is stappen en dag 4 is weer hetzelfde als dag 1 of een dag rust. Ook veel afwisselen door naar buiten te gaan en af te wisselen met grondwerk. Dat wordt dus mijn dubbele longe-skills oefenen :P

Geen dekens, alleen na het rijden een half uur een zweetdeken op, geen bontjes of gelpads, geen ander zadel en braaf opstappen met krukje. In principe hoef ik niet meer terug als alles goed gaat, dan moet ik hem alleen even mailen om dit te melden. Gaat het niet goed, dan ben ik over een maand weer terug. :)

Viesje was trouwens wel echt zo gek als een deur vandaag. In de buitenbak was alles eng, schoot hij steeds aan en het galopperen vond hij heeeeel erg leuk. Daarna was het klaarmaken voor de shockwave ook nog een heel gedoe, want de waterslang was een reden tot PANIEEEEEK! :') Hij trok mijn armen bijna uit de kom en ik kon 'm nog net in het hok houden. Stom beest ook. Daarna mocht hij op de wagen nog geen hooi vanwege een sedatie en toen was het op de wagen natuurlijk ook eng, helemaal trappelen en doen toen de klep dicht ging. :roll: Paard kwam er zeiknat vanaf, maar staat nu (opgedroogd) nog even lekker een uurtje buiten te spelen.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:38

annetje, fijn dat het is meegevallen, heeft je paard zo'n last van zijn rug?
erg balen maar wel een fijn trainingsschema gekregen, wat nog wel te doen is denk ik?

Vind dat wel stoer hoor zo'n bikiniparty, maar dat zou ik denk ik niet durven :o

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:41

Even snel vanaf mn mobiel, Annetje, pap vroeg wat het lichte op de foto was. Het antwoord was vet :+ was van mn rug trouwens, niet van mn nek.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:43

suikermeisje, mijn paard heeft een blessure gehad aan allebei de voorbenen (tussenpeesblessure) en had toen ook ineens ontzettende last van zijn rug. Dit is dik een half jaar geleden. Ik ben nu weer 5 weken (ongeveer) aan het opbouwen en meneer kreeg weer last van zijn rug. Op de foto zijn er drie wervels die wat dichter bij elkaar zitten, maar volgens de DA zijn de foto's nog niet heeel erg slecht en moet het uiteindelijk goed lukken (zonder pijn dus) om te rijden. Hij dacht trouwens ook dat het door rust erger zou worden. Ik moet juist de rug soepel en gespierd gaan maken.
Ik heb net het verslag ontvangen, maar daar staat gelukkig hetzelfde in als ik onthouden had :) Heb ik toch goed opgelet vandaag.

Welkom trouwens Suikermeisje

[edit] Mistid. Ah oké, fijn dan zo'n MRI :+ Ik wist trouwens dat het je rug was, maar moest meteen aan mijn eigen MRI denken en dat was van mijn nek. Waar het hoofd van vol is, stroomt het toetsenbord van over, zullen we maar zeggen. :D

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:45

dankje Annetje, en wel lastig zeg paard zo aan de blessures :(:)
Maar wel fijn dat die juist moet werken en niet alleen maar stil moet staan. En ken het wel ja de rug sterker maken, schijnt dat dat pessoa gebeuren met het longeren ook goed helpt. Zelf geen ervaring mee. succes ermee in ieder geval.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:54

Anne gelukkig dat het meevalt, en doet de shockwave zijn werk :)
Lau sterkte vannacht :P tot 5 is wel erg lang!
ieeeeee muizen! Ratten zijn erger :')

De trein is bommetje vol. Tijd om genoeg geld te hebben om eerste klas te kunnen reizen :Y)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:35

Klinkt toch wel positief Anne! Gelukkig had je het goed onthouden, ik neem daarvoor Remco altijd mee :+

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:36

Anne: Dat is dus toch wel positief :)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:39

Welkom Suikermeisje!
Wat jammer van vos Karen, wanneer gaat hij weg?
Was een leuk feestje dus Snoek! :D

Lees op FB allemaal berichtjes van mensen die dit weekend gaan cross trainen. Ik wil ook! Maar ben daar helaas denk ik te laat mee. ;)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:43

heey dames

@ Suikermeisje welkom
@ TG dubbel gevoel van Vossie. Fijn dat ie verkocht is maar ik vond jullie wel een super gave combinatie!

De rest heb ik braaf bijgelezen maar niet onthouden

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:50

Marijke, heel dubbel! Maar ja, das het risico he en verkoop was natuurlijk ook de bedoeling.

San, hij is vanmiddag opgehaald...

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:53

Jeetje wat snel gegaan dan. Je hebt wel een top afsluiting gehad op JA!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:56

Ja dat wel! Heb mn foto en DVD :D

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:27

Jeetje snel gegaan dan Karen! Hopelijk krijgt ie een goed huis en zie je hem nog eens weer op cc.