[SGW] Tripalon Gorssel 18 maart

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Linnietje

Re: Tripalon Gorssel 18 maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 17:27

;)

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 11:17

Ik meld mij ook :D Heb er zin in!
Vorig jaar wat crosslessen gehad wat ze fijn aanpakte dus nu gaan we de Tripalon in de B starten om een goede warming up te hebben voor het crossseizoen :D Eens zien hoe het gaat!

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 15:54

Ik meld me ook!
B bij de pony's, met een e pony :)!
hebben vorig jaar ook mee gedaan en is goed bevallen dus dit jaar maar mooi weer :)!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 23:32

Ik ben nog een beetje in twijfel. mijn springpaardje is dan net bevallen. Dus moet er een ander mee..Maar durf ik dat wel?

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 11:42

nimber je bent niks verplicht te springen he ;)

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 12:56

Mijn inschrijving is ook de deur uit.
Klasse B paarden met A Perfect Match.
Gewoon voor de lol, opwarmer voor de andere sgw's :)

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 09:41

Hee allemaal,

Ik heb gisteren de bevestiging gehad dus ik kan dit jaar gelukkig weer meedoen :)

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:33

Vlinder /3 en ik mogen ook weer *\o/*

Linnietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:46

Hey wat leuk!
Ga je daar zien ;)

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 17:31

marielle123 schreef:
Vlinder /3 en ik mogen ook weer *\o/*

En ik ga ook mee!

Ik heb met dit paard nog nooit natuurlijke hindernissen gesprongen. Ook een springparcours gaat nog niet vlekkeloos :')
Maar we gaan voor een leuke dag! :) We starten B paarden

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 17:39

Jeetje...Hoezo 'vragen om ongelukken'....
Sorry hoor, vind het echt onverstandig als je nog niet eens fatsoenlijk een parcours kan springen. :)

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:00

daNiielle_ schreef:
Jeetje...Hoezo 'vragen om ongelukken'....
Sorry hoor, vind het echt onverstandig als je nog niet eens fatsoenlijk een parcours kan springen. :)

Mijn paard is wat kijkerig op de sprong, vandaar dat ie nog wel is wil weigeren. Hij heeft zelf in training 1.40 gelopen en weet hoe het werkt ;)
Dit was ook toen ik na 4 springlessen een parcoursje moest springen met de clubkampioenschappen, dit is waarschijnlijk te vroeg geweest ook omdat ik hem nog maar een half jaar heb. Ik zie het wel als een leuke uitdaging om naar toe te werken. Inmiddels springt ie super braaf en de hoogte is absoluut het probleem niet. Enkel de aparte hindernissen zijn 'spannend'. Ik kan hem prima onder controle houden, enkel gaat ie dan een keer op de rem. Nou als dat gevaarlijk is dan kan ik denk ik beter stoppen met paardrijden ;) Dan heb ik wel heel wat gevaarlijkere dingen mee gemaakt wat dan een zelfmoordpoging zou zijn ;)

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:04

Het woord gevaarlijk heb ik niet genoemd.

Maar als weigeren het probleem is dan is het anders en zal het een goede oefening zijn voor je paard :)

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:10

Ik doelde er ook enkel op dat je niet zomaar moet oordelen voor dat je weet wat mn paard doet ;)
Ik kan hem prima onder controle houden. Ik ga alleen buitenrijden en met een groep. Gewone hindernissen springt ie voortaan zo, enkel als er dan bijv. een hekje in hangt dan is het 'eng' en stopt ie. Na een paar keer gaat ie ook hier gewoon overheen. Hij bokt niet, hij steigert niet en hij gaat *klopt af* niet aan de kletter. Dus geen rare taferelen van mijn kant ;) Enkel een keer op de rem. Vandaar dat een parcours springen niet vlekkeloos gaat. Maar dat heb ik ook nog maar 1 keer geprobeert en in training lukt dat wel ;)

Dus inderdaad, een hele mooie oefening! :)

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:21

Ah joh, ik en mijn paard hadden de 1e keer ook nergens ervaring mee. Veel weigeringen maar ook veel lol!
Mijn paard is inmiddels 20 jaar trouwens, en ik studeer sinds dit jaar verder weg waardoor hij ook nog eens nauwelijks getrained wordt....
Maar ik wil eigenlijk wel mee doen :o Ik weet zeker dat mn paard het geweldig zou vinden.. Hmm..

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:56

Je hoeft echt niet zo in de verdediging te schieten. :=
Dan had je die zin van je parcours dat niet 'vlekkeloos' gaat misschien anders neer kunnen zetten. In mijn ogen kwam dit over alsof je gewoon nog niet goed kan springen. :)

Astridhorse, je kan toch je eigen tempo bepalen en lekker rustig aan doen. :)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 19:03

Danielle, persoonlijk denk ik dat een ieder prima zelf weet wat hij/ zijn met haar/zijn paard... En vind het dan ook niet zo gek dat iemand zich dan aangevallen voelt door de opmerking vragen om ongelukken....

Maar ik hoop dat iedereen met veel plezier en zonder kleerscheuren over de eindstreep komt!

Linnietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:11

Ik heb in Bussloo ook rondgekomen zonder kleerscheuren :D
Gewoon je tijd nemen, dan komt het wel goed ;)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:41

Het scheelt ook dat je er niet overheen moet, maar dat je er ook langs kan rijden.

Wel erger ik me elk jaar bij ons ( laren tripalon) aan mensen die hun paard even van de wei trekken, die echt nauwelijks conditie hebben en wel even moeten dressuren, 10 km rijden en springen. Dat vind ik oneerlijk tegenover het paard. En ook elk jaar zie je daar de blessures van komen.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 19:55

Dat is gewoon niet eerlijk tientjeh...

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:15

Astridhorse schreef:
Ah joh, ik en mijn paard hadden de 1e keer ook nergens ervaring mee. Veel weigeringen maar ook veel lol!
Mijn paard is inmiddels 20 jaar trouwens, en ik studeer sinds dit jaar verder weg waardoor hij ook nog eens nauwelijks getrained wordt....
Maar ik wil eigenlijk wel mee doen :o Ik weet zeker dat mn paard het geweldig zou vinden.. Hmm..

Wat leuk! Nog een seniorenpeerd dat meedoet. De mijne is inmiddels 22 jaar _/-\o_

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:16

tientjeh schreef:
Wel erger ik me elk jaar bij ons ( laren tripalon) aan mensen die hun paard even van de wei trekken, die echt nauwelijks conditie hebben en wel even moeten dressuren, 10 km rijden en springen. Dat vind ik oneerlijk tegenover het paard. En ook elk jaar zie je daar de blessures van komen.

Ik verbaas me er juist vaak over dat de onbevangen en onvoorbereide combinaties een wedstrijd fluitend doorgaan en welgetrainde combinaties met de blessurepech zitten! Niet alleen bij wedstrijden overigens, ook op stal tref ik dat regelmatig. Soms lijkt het wel alsof het geluk echt met de dommen is...

Gelukkig hebben Camaro en ik ons wel voorbereid. Ik hoop alleen dat ik voor maart nog wat bostrainingen kan doen...

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 20:19

Boy en ik en ons crossgenootje, zijn niet mega geoefend, maar paarden hebben een goed conditie, en springen vaak braaf...

Starten met een paard zonder conditie zou ik zelf niet doen....

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 22:20

@danielle, ik schiet niet in de verdediging, ik wil enkel uit leggen hoe ik het bedoelde ;) En niet vlekkeloos gaan heeft meerdere betekenissen. Een dressuurproef kan ook niet vlekkenloos gaan als hij nog niet helemaal constant blijft in de aanleuning bijvoorbeeld. Er is dus plek voor verbetering maar betekend niet meteen dat je je paard niet onder controle kan houden of dat er rare dingen gebeuren.
Maar zo denk ieder het zijne ;)

Pff zo je paard van het land plukken is van de zotte zeg...

Ah wel leuk om te horen dat er ook 'oudjes' mee doen :P Mijne wordt 16 dit jaar dus ook niet meer de jongste. Enkel wel in goede conditie :)

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 22:49

Moet zeggen dat mijn paard ook nog geen cross of springparcour heeft gezien (wel getraind). Maar denk dat iedereen zelf kan bepalen of ze er klaar voor zijn of niet :)