Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Heb er zin in!
Eens zien hoe het gaat!
!
!
daNiielle_ schreef:Jeetje...Hoezo 'vragen om ongelukken'....
Sorry hoor, vind het echt onverstandig als je nog niet eens fatsoenlijk een parcours kan springen.

Dan heb ik wel heel wat gevaarlijkere dingen mee gemaakt wat dan een zelfmoordpoging zou zijn

Enkel een keer op de rem. Vandaar dat een parcours springen niet vlekkeloos gaat. Maar dat heb ik ook nog maar 1 keer geprobeert en in training lukt dat wel 
Ik weet zeker dat mn paard het geweldig zou vinden.. Hmm.. 

Astridhorse schreef:Ah joh, ik en mijn paard hadden de 1e keer ook nergens ervaring mee. Veel weigeringen maar ook veel lol!
Mijn paard is inmiddels 20 jaar trouwens, en ik studeer sinds dit jaar verder weg waardoor hij ook nog eens nauwelijks getrained wordt....
Maar ik wil eigenlijk wel mee doenIk weet zeker dat mn paard het geweldig zou vinden.. Hmm..
tientjeh schreef:Wel erger ik me elk jaar bij ons ( laren tripalon) aan mensen die hun paard even van de wei trekken, die echt nauwelijks conditie hebben en wel even moeten dressuren, 10 km rijden en springen. Dat vind ik oneerlijk tegenover het paard. En ook elk jaar zie je daar de blessures van komen.
En niet vlekkeloos gaan heeft meerdere betekenissen. Een dressuurproef kan ook niet vlekkenloos gaan als hij nog niet helemaal constant blijft in de aanleuning bijvoorbeeld. Er is dus plek voor verbetering maar betekend niet meteen dat je je paard niet onder controle kan houden of dat er rare dingen gebeuren.
Mijne wordt 16 dit jaar dus ook niet meer de jongste. Enkel wel in goede conditie