[SGW] Oefencross Baarle-Nassau. Update: nieuwe datum: 31 mrt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:20

Sjolvir, dat kan wel kloppen, in ieder geval een paard in zuid-holland waarvan de lab uitslag nog moet komen, dus had wel de klinische verschijnselen. komt erg dichtbij nu; blijkt ook nog eens het vorige paard van een vriendin te zijn, maakt het allemaal ook persoonlijk wat heftiger ;(.

ik heb er even over zitten denken.... maar ik ga me afmelden, een sterfgeval op zo'n 35 km afstand van mijn stal is me wat te dichtbij, ik wil geen risico nemen met onnodig met de trailer op pad gaan.

esje01

Re: Oefencross 11 mrt Baarle-Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:23

neem gewoon het zekere voor het onzekere en blijf voorlopig thuis. het advies van de sectorraad paarden is toch best duidelijk lijkt me!!!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:26

inderdaad! mijn afmelding heb ik net verzonden. hopelijk kan ik er volgend jaar wel weer bij zijn...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:29

Javayo, we gaan gewoon voor volgend jaar!

Ben overigens benieuwd wat het bestuur verder gaat doen met de lessen etc.? en leden van buiten.
Want ik sta niet op de vereniging (10 minuten stappen er van af), wie mogen er nog wel
of wie niet meer komen rijden (mijn stal heeft geen bak) welke straal, of gaat alles dicht?

Ik ga het zien, net de vorst voorbij, volgende paarden vakantie.
Nou ja, als ze maar gezond blijven!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:33

sjolvir, dat zat ik me ook af te vragen... wat betreft Baarle-Nassau, volgend jaar beter inderdaad.

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 11:58

Ik heb me net ook afgemeld, wil geen onnodig risico lopen.
Hopenlijk kan ik me dit jaar nog ergens anders voor inschrijven.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 12:01

Bij ons is dus de vereniging op slot gegooid, kan dus niet meer trainen, hebben geen bak bij stal.

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:06

Ik ga mij denk ik ook afmelden.
Heb net bericht gehad dat de verenigingslessen voorlopig gestopt zijn, tot nader bericht.
Dan zal de wedstrijd van zaterdag (op de vereniging) ook niet door gaan.

Knollboll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:51

Ik doe ook mee in BN. Woon in brabant en hier is nog geen geval bekend van Rhino! Gelukkig.

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:44

Niet bekend nee... Maar het is altijd de vraag hoe veel paarden er besmet zet, waarvan het niet eerlijk gemeld wordt...

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:00

Ik ga misschien nog, heb eigenlijk dressuurwedstrijd maar ga nu liever niet naar een indoorwedstrijd. Outdoor durf ik wel aan en misschien is er nu weer een plekje door alle afmeldingen. Kan mijn jonkie mooi een rondje lopen. :P

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:07

Laten we gewoon afwachten wat de KNHS zegt en de organisatie zelf zegt over een week.
Ik woon in baarle nassau en houd ook het paarden gebeuren in belgie in de gaten, en in belgie zijn er nog amper waarschuwingen e.d wedstrijden gingen allemaal ook gewoon door.
Is wel een beetje krom als er hier in de omgeving zo veel risico zou zijn...

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:42

Ik ga denk wel het is outdoor en als niemand (vreemden) mij pony aaien vasthouden enzo. en mijn pony niet met anderen laten snuffelen is er al een heel stuk minder kans op besmetting (ik hoop dat het niet zoals in Zundert op het laatste moment word afgeblazen).
Als het virus dichterbij komt en echt in de buurt is ga ik waarslijnlijk niet (wil men pony nog even een lang tijdje houden :) )

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:10

Ik zit nog in dubio. Sta op een shetlandfokkerij en wil natuurlijk niet verwerpende merries op mijn geweten hebben of ook maar een zweem van verdenken over me afroepen.
Ik schat de kans op besmetting overigens heel klein in. Het zou meer 'voor de vorm' zijn. wil geen scheve ogen als ik al die overspannen reacties zo hoor hier op het forum. :n

Wacht de berichten van de komende dagen nog even af.

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:19

zolang er geen transportverbod komt, gaat het in ieder geval door.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:17

Mooi om te horen. Hier in de omgeving zijn er nog geen gevallen bekend. De organisatie zal er echt wel goed over na denken. Zij hebben daar ook (wedstrijd)paarden op stal en die willen ze ook niet ziek hebben. Dus ik neem aan dat ze er echt wel goed over na denken.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:07

fatal_flower schreef:
zolang er geen transportverbod komt, gaat het in ieder geval door.

Dat geloof ik ook. Krijg net een mail dat ik op de startlijst sta, ze zal wel veel afmeldingen hebben gehad.

E_tuytelaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:04

aan iedereen die zich heeft opgegeven wil ik het volgende laten weten:

zolang er geen transportverbod is afgekondigd laten wij het gewoon doorgaan.

De verspreiding van het rhinopneumonie-virus vindt voornamelijk plaats door direct contact tussen paarden of door samen stallen in één ruimte. Het passeren van paarden op straat of in het bos is dus geen mogelijke bron van besmetting als direct contact wordt voorkomen. In principe kan het virus ook door de mens via kle...ding en handen worden overgedragen als dit van het ene naar het andere paard gaat. Door goed douchen en schone kleding en schoenen kan deze vorm van overbrengen worden uitgesloten.

het grootste besmettings gevaar door overdracht lijkt mij een dierenarts. deze is op onze wedstrijd niet aanwezig.
we hebben dit jaar ook besloten om geen gezamelijke afspuitplaats te realiseren om zo contact met andere te vermijden.

zolang iedereen zich aan de gedrachtscode houd is er geen rede om de wedstrijd aftegelasten.

als je het filmpje van de knhs bekijkt dan wil je nooit meer op wedstrijd! want een paard blijft zijn hele leven lang drager. dus waar je ook komt met je paard, je hebt altijd besmettinggevaar ook als het niet is uit gebroken.
http://www.knhs.nl/News.asp?ID=23913
Lees verder
KNHS - KNHS adviseert wedstrijden af te gelasten in verband met Rhino
http://www.knhs.nl

mvmmlj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:07

helemaal top!!!!!!!!!!!!!!!!!!! wij zijn van de partij... hoe laat plaatsen jullie de startlijst??

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:09

Ik ben er ook gewoon bij, zolang er geen vervoersverbod komt, en er geen nieuwe meldingen bij ons of jullie in de buurt zijn!

E_tuytelaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:31

ik probeer vanavond de lijst op startlijsten.nl te zetten.
ligt een beetje aan het aantal weizigingen

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:08

Mag ik hier dan even inhaken op die startlijsten?
Ik ben op dit moment de enige mod op SGW en het is geen enkel probleem om een starttijden topic aan te maken voor jullie, maar stuur mij even een berichtje daarover. Op die manier loopt dan dit voorbesprekingstopic niet over van de starttijden die voor niemand meer overzichtelijk zijn.
Ik zal proberen ook bij te houden wanneer tijden bekend zijn en een topic aanmaken.

astrid65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:30

Top dat het door kan gaan! Helemaal met Edith eens dat het risico op een groot buitenterrein nihil is als iedereen zich aan de gedragscode houdt. En uiteraard niet op pad gaan als je uit besmet gebied komt...

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:03

Ik ga me uitschrijven, ookal is het risico erg klein als je niet in aanraking komt met andere paarden, ik ga dan liever thuis trainen. (ook worden anderen van stal er niet erg blij van als we nu van het terrein af gaan, het word al enorm afgeraden, overal hangen briefjes met info etc)

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:47

Jeej dus het gaat door!
Ik doe zeker mee! (gelukig want Zundert was wel afgelast).