[SGW] Nabespreking SGW Diepenheim 22 en 23 oktober 2011

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Jitske_

Re: Nabespreking SGW Diepenheim 22 en 23 oktober 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:47

Lees een hoop wisselende verhalen.

Mandy: wat balen dat Zetje weer zo afsloeg in de cross. Kan me voorstellen dat je geen zin meer hebt om te crossen als ze in cross gewoon niet fijn aanpakt.

Rox & Anouk: Gefeliciteerd!

Eef: Netjes gedaan! Jullie gaan lekker in de M :)

Danique: Gelukkig dat het mee lijkt te vallen, hou je maar even goed rustig. En fijn dat Ice er ook niet veel last van lijkt te hebben, was vast even goed schrikken :(:)

soooophx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:49

Ik ben ook erg benieuwd!

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 12:51

Rox, mandy en laura ik heb jullie met de filmcamera gefilmd bij de trakehner ( de filmcamera van irene of mandy? ;))
Ik heb dus geen foto's gemaakt, Irene wel ;)

Anouk nee de trakehner niet gepakt, wilde haar niet verassen ik dacht gewoon eerst lekker rechtdoor! ;)

Mandy ik had dus ook 2 stops daarop, mocht dus gelukkig nog door en wel door de finish geweest :)
Er waren trouwens veel paarden die op die sprong keken :? Net zoals die boog in het bos waar ik ook een stop op had, ze vind het dan toch nog net allemaal te spannend :(:)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:55

Ben nu even thuis, ga nu bijna gelijk weer terug voor de prijsuitreiking.

Dressuur 185, springen foutloos (was een van de weinige, er waren heel veel balken) en cross ook (misschien een paar seconden te langzaam). Gewoon overal rechtdoor gegaan, trakehner ging ook super terwijl ze nog nooit zoiets gesprongen heeft. :D

@valyra: Goed gedaan! Zit in dezelfde ring als jij geloof ik.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:58

Valyra,jammer! Want jou proef was inderdaad super!

Skygirl, jij zat niet in ring 2, want ik heb jou niet te jureren gehad.

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 13:02

Skygirl waren er veel balken met springen ja? Volgens mij waren er ook best wat foutloos..
De bodem was trouwens goed te doen met springen (maar ik was al nummer 11) ze hadden alles gerold en de hindernissen verplaatst ;)

Tientjeh ja de cross was echt onwijs jammer.. Leuk dat je dat zegt over mijn proef! :D Ik vond het zelf ook erg fijn gaan :) Verder nog genoten van het jureren vandaag? Zaten volgens mij best wat leuke combinatie's in ring 2 wat ik soms zag ;)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:03

Ja, je hebt hem dressuurmatig echt fijn voor elkaar!

Had inderdaad een ring met weinig '' slechte'' erin. Wel leuk!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:27

Gisteren kwam ik een jury tegen die het L paarden had gejureerd, die was ook echt heel erg blij met het niveau! Laagste was 176 en dat vond hij zelf ook niet heel erg slecht :)

DaniqueG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:41

Citaat:
Danique, heel erg veel beterschap. Leuk dat je even wat van je laat horen Gelukkig is het 'maar' een hersenschudding al is dat natuurlijk ook vervelend. Gelukkig gaat het met de pony ook goed, was wel wat geschrokken maar bleef mooi in de buurt lopen zag ik gelukkig maar

dankjewel,
ja gelukkig dat ik niks heb, en ik was ook heel blij dat ik die avond alweer naar huis mocht!!,ben blij dt mijn pony i d buurt is gebleven, ze is idd erg geschrokken, maar ze is goed verzorgd door de mensen die haar mee hebben genomen naar de dierenarts!ze heeft er verder niks aan overgehouden gelukkig!! /3

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:49

Ik heb nog niet alle stukkies gelezen (niet echt handig mobiel :p), neem ik vanavond wel even de tijd voor!
Ik ben opweg terug naar huis. Mn mama wilde niet wachten op de prijs uitrijking dus als iemand de uitslag weet van t B paarden?? Ik ben benieuwd!

Bij dressuur voelde ze wat stug maar opzich wel braaf dus 195 punten.
Ik reed in ring 3

Springen zat ik niet zo op te letten dus schoot ze zo langs hindernis 2. Daarna sprong ze fijn!

In de cross was nog wel wat aanmoediging van mij uit nodig maar wel foutloos. Tijd k heb geen idee maar vast niet binnen de optimale tijd want we hebben heel wat slingers gemaakt :p

T was weer een gezellig dagje met heerlijk weer!!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:55

Celine: als je foutloos hebt gecrosst, heb je winstpunten gereden he *kijkt naar onderschrift* ;)

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:58

Haha ik zal m snel ff een keertje aanpassen k had laatst ook al 2 wp dus de teller staat nu al op 4 haha maar thanx voor de tip!

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 14:02

Mijn dag kan niet meer stuk! :D beide paarden foutloos in de cross!! :D

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 14:05

Super!!! En dan dit heerlijke weer erbij!!

Roxxiejj hij's aangepast! Haha nu lijkt t tenminste wat hea! Alleen mn dressuur en springpunten weet ik niet precies :p

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 14:10

Tientjeh, we konden je niet meer vinden... Dus zal de springschoenen morgen wel opsturen met de post! Sorry :o

Ik ben helaas niet tot de waterbak gekomen...
Paard ging iig wel beter van start dan in Neede. Ook trots op hoe die het smalletje nam in die dubbel.
Op de trakehner 2 langsloper/stops. Paard was te gefocussed op de mensen allemaal daar, en rende half door en daarna reed ik niet goed aan. Echt balen want dat had ik niet verwacht.. :n
Dus alternatief, en daarna een stomme stopachtig (ging al ver van te voren terugkomen) op dat huisje achtig na het hek op dat veld.
En daarna nog een weigering op die opengesneden boom mey pompoenen erop. Denk dat hij al iets van het water in de smiezen had.
Onwijs balen en teleurgestelf. Maar verder wel fijn gereden en hij pakte wel goed aan.
Dressuur was ie wel braaf 194, mocht wat actiever maar in neede was ie weer te actief/trekkerig dus nu een tussenweg vinden!
Springen helaas een balkje maar tevreden.

Hartslag voor de cross: 52 en na de cross 48. :)
Maargoed, het was weer een goede ervaring, merk toch wel dat zoveel mensen veel indruk maken op m dus maar ff wat meer ook open weilanden en bossen galoptrainingen. Want na 1 durfde ie weer niet goed het donkere bos in maar het ging beter dan neede de start :)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 14:12

Oh Mel, helemaal al niet meer aan gedacht. haha. Geeft niets, opsturen is prima. Pasten ze trouwens?

Dressuurproefje zag er fijn uit. Mag inderdaad net wat flitsender, maar voor het oog gewoon een heel ontspannen eerlijk proefje.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 14:12

Oh jeetje, wat jammer Mel! En Neede ging ie zo braaf :(:)
Mijne had ook 48 na cross, 84 ervoor :')

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 14:21

Ja is balen.. Maar gelukkig stopte ie niet gemeen of wat dan ook. Is gewoon ook dat ie het spannend vind. Maar de weigering op H9 was niet nodig geweest, hij zal wel met zn gedachten ergens anders gezeten hebben.
Iig wel tevreden in het bosje gereden, vooral die dubelachtig met die smalle. Sprong ie superfijn op. :j hij keek nog wel beetje op de smalle (vlaggetjes haha) maar sprong m fijn.

Lekker op naar volgend jaar weer. Is ook pas zn 2e crossje dus ben wel tevreden en kan het hem niet teveel kwalijk nemen. Lekker km's maken :)

Dankje Tientjeh, mag idd wat actiever enzo, maar hij wa toch vrij relaxed, weet dat ik in neede alleen maar hoopte dat ie nog mn overgangen wou doen want toen had ie veel haast. :P
En zn oornetje hielp m gelukkig want anders is ie vaak vrij spastisch/onrustig met hoofd/oren :))
En ja de springschoenen pastten :D en qua kleur ook vrij dicht in de buurt, dus die gaan wel op mn lijstje haha

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 14:25

tientjeh schreef:
Valyra,jammer! Want jou proef was inderdaad super!

Skygirl, jij zat niet in ring 2, want ik heb jou niet te jureren gehad.

Ik zat wel in ring 3. :p ben nu aan t wachten op de prijsuitreiking, mag zo een 3e prijs ophalen. Terwijl k na Drs iets van 20e stond en ruim 20 Pt minder dan in Neede , ze was erg fris. Maarja eerste twee crossen in de prijzen is sowieso super natuurlijk.

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 14:39

Skygirl: super!! Goed gedaan, gefeliciteerd! weet je toevallig op welke plaats ik ben geindigd in ring 3 (celine met wina)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 14:57

Nou, sta in de file dus kan wel even een kort verslagje typen. Dressuur redelijk en middenmoot geloof ik. En geen klachten over de jury, want het probleem wat ik op het moment inderdaad erg heb is dat hij zich er bij iedere overgang wat uit wil drukken.

Springen had ik een paar rot afstanden, maar gelukkig heb ik een flexibel paard die dat wel even fixt, dus die tilde me er mooi foutloos overheen.

Cross kreeg ik hem bijna niet naar het starthok, omdat er alleen maar ponies
Van de dressuur naar de trailers terug gingen en hij wou niet alleen blijven. Na een beetje staken en hupsen stond hij gelukkig keurig stil.

Tsja en toen de cross. Die ging eigenlijk super. Bruggetje vond hij inderdaad eng :D ds eerst bijna in de armen van een paar voorbijgangers en toen in draf eroverheen. Rest van de hindernissen moest ik hem iets bijdrukken, maar hij ging fijn. Smalletje van de dubbel mooi meegenomen en rustig richting trakehner gereden. Kop erop gehouden eigenlijk geen enkel probleem mee gehad.

Toen super verder, mooie foto's ook gezien :-)

Dubbel in het bosje had ik van tevoren al een lijntje voor bedacht, zodat ik hem redelijk rechtdoor kon springen en dat ging simpel, heg keek hij niet naar. Bankje voor het water reed ik slordig aan omdat ik hem wat aan de linkerkant wou nemen, maar paard trok aan op de middelste, dus kwam slingerend aanrijden en paard glipt erlangs. Toen even rustig een volte geerden en toen sprong hij hem zonder problemen.

En toen dus richting het water. Hij kwam terug op de boom omdat hij het water/gat al zag. Ik heb hem er daar dus iets bijgereden en kwam toen wat groot over de boom. Ik wou hem rechts naar de inloop rijd , maar hij keek dus recht het donkere water/gat in en sprong naar links en baf daar lag ik :D

Erg jammer want de sprongen erna had ik hem waarschijnlijk nog wel overheen gekregen, maar ja. Niet echt bezeerd en paard voelde verder fijn. We gaan in ieder geval hard aan het water werken.

@BuenaVista en weule, nog super bedankt voor het slaapplekje. Jullie zijn toppers!

(en ja het is een lange file)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 15:14

Manic, jij zat bij mij in de ring toch?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 15:16

Ja vrij klein bruintje met een propje op zijn rug net voor het knappe vosje van Valyra :D

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 15:18

haha nou dat propje dat heb ik niet gezien hoor! Dus dat valt dan nog wel mee, anders was het mij wel opgevallen. Ben zelf ook geen slanke den. Kwam jij nog vrij vrolijk bij mij voor je proef om je te melden? dan weet ik het wel denk ik!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 15:21

Yep dat was ik. Vond hem niet heel fijn lopen, maar in lijn der verwachting eigenlijk. Hij is even niet zo lekker voor elkaar op het moment. Te veel gesprongen, te weinig dressuur :o