[SGW] Nabespreking SGW Princenhage

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 09:00

marloesjuh: Knap gedaan.! ;)

MarloesV89

Re: Nabespreking SGW Princenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 09:12

@Marielle123: Thanks. :) Echt jammer van je val want ik heb je gezien tijdens de cross en dat zag er goed uit!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 09:29

@ Marloesje, super stoere foto! Pony springt echt met z'n gehele lichaam in volle kracht naar beneden!
Vond het wel erg jammer dat er geen fotograaf bij de afsprong (h6) stond!
Krijg je net als de jouwe zulke gave plaatjes van!

Ik heb net op startlijsten gekeken! En wat..... Heb maar 1 weigering aangerekend gekregen dus 1 wp erbij!!!!! *\o/* *\o/* *\o/*
Denk dat de val toch geen weigering is aangezien hij er alleen een schijnbeweging maakte en daarna direct door draafde de val in!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 09:40

ik dacht inderdaad ook dat dat niet als weigering gerekend kon worden omdat het geen hindernis is, kost je alleen tijd als ze daar stoppen lijkt me...

maar ik kijk net op de lijst, ik had wel 2 stops in de cross, 3 stops als die bij de VP met water meegerekend wordt, maar ik heb dan wel strafpunten qua tijd, maar niet qua cross staan. Wat is daar het verschil in?

achteraf wel jammer, moest 'm meerdere keren doordrukken omdat hij stil viel voor de sprong, maar de BB is zo laag dat hij dat wel red. bij het grasdak wou ik het niet doen, had toch al veel tijd verloren bij de VP met water omdat ik daar op z'n nek eindigde door een flinke stop, daarna bij het ereschavot heb ik er ook voor gekozen opnieuw aan te rijden. maar achteraf was die VP met water waarschijnlijk geen stop omdat het geen hindernis is. Nou ja, voor de ervaring was het wel beter om die hindernissen opnieuw aan te rijden, want daarna sprong hij ze fijn.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 09:52

Ik weet niet hoe het in de BB was maar in de B was de val wel een hindernis!
Strafpunten voor de tijd zijn gewoon strafpunten voor de overschrijding van de optimale tijd!

Een VP kan geen strafpunten geven maar wel uitsluiting in het parcour! Je moet er doorheen!
Volgens mij was voor de BB alleen op het maisveld het bos uit alleen een VP voor de BB!
En was de val wel een hindernis... Maar weet het laatste niet zeker!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 09:58

Ik heb het ff voor je nagekeken maar begrijp sowieso niet zoveel van de uitslagen bij de BB! Bij tijd hebben jullie ook rare dingen staan! Ik denk dat bij de tijd als ik het zo zie jullie strafpunten voor de tijd staan en dat bij strafpunten voor de tijd de strafpunten voor de weigeringen staan!

Volg je het nog???? Haha!

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:18

@hennydehart, waar vind jij uitslagen op Startlijsten? Ik kan ze niet vinden, wilde even weten hoe een collega van me zaterdag gereden heeft want ik heb haar daar net gemist en krijg geen antwoord op m'n sms-je.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:48

haha, nee ik volg het niet, maar geeft niet ;)

De val was bij de BB een verplichte doorgang, dus dan denk ik dat je uitgesloten wordt als je er niet door gaat, maar dat wat strubbelingen ervoor geen weigering kan zijn aangezien het geen hindernis was. maar maakt voor m'n klassering niets uit hoor.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 12:11

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 12:22

Ik heb de fotograaf daar helemaal niet zien staan, maar wel hele gave foto's van ons :D

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 12:26

Ik heb 'm ook niet zien staan, al weet ik nog wel dat daar een paar mensen stonden, ik had namelijk alle tijd om te kijken omdat ik daar een stop had en dus een extra volte reed :Y)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 12:37

Zover ben ik niet eens gekomen :P

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 12:44

Manic, :(:)

Dit waren wij:
Afbeelding

net alsof we 'm van de verkeerde kant sprongen met dat bordje in de hoek :Y)

bontkwagga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:23

Aangezien er nog geen foto's online zijn (naar mijn weten), hier even een foto die m'n man heeft gemaakt:

Afbeelding

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 14:16

Ik heb zelf niet mee gereden, maar wil als toeschouwer ook wel even mijn mening delen :)
Ik heb de hele dag achter hindernis 2 gestaan om foto's te maken, enkel voor de laatste klasse ben ik naar het akkerveld gegaan.
Op hindernis 2 heb ik relatief weinig fouten gezien. Diegene die er wel een stop hadden, hadden vaak ook verder wel ergens problemen had ik de indruk. Hindernis 3 was voor sommige wel iets moeilijker, waarschijnlijk doordat je met de lichtinval zat omdat je het bos in ging . Vond bij vele ruiters wel dat ze nogal hard knalde over de hindernis, even zitten en bij elkaar houden zat er niet bij alle ruiters in. Heb dan ook ontzettend vaak gehoord dat hun paard ook effectief de hindernis raakte, in veel gevallen ook HARD..
De L-paarden zaten dan op de terugweg ook met die enge afsprong. Vooraf waren ze hem nog komen verstevigen en dat leek me maar goed ook. Het aantal deelnemers die hem aan een flink tempo namen en zo vervolgens bijna struikelden waren niet meer te tellen. Ik denk dat de meeste schrik hadden dat hun paard zou stoppen :+
Slechts 1 echte weigering gezien, wel 2 keer (geloof ik) paarden die beetje twijfelde en daarom net rechts van het vlaggetje sprongen. Ik had er wel meer fouten op verwacht eigenlijk.
Voor de M-paarden ben ik naar het akkerveld gelopen. Vond de sloot + heg écht wel pittig staan. Denk dat het over de hele cross zo was, omdat er toch wel een aantal ruiters hebben opgegeven. De schuine sprong (het weggetje op) zorgde voor veel paarden ook voor problemen. Een aantal ruiter reden hun lijn wat kort en iets te fel, zodat hun paard voor een verrassing kwam te staan. Echt jammer, op de akker had je volgens mij toch wel ruimte om de lijn wat langer te rijden. Hij viel ook net weer onder de bomen, waardoor dat effect waarschijnlijk eens zo hard was. Tot mijn verbazing was er maar 1 combinatie die een weigering had op de hoooooooge haag.. Wel 1 paardje dat ontzettend de hoogte in ging, maar hem niet breed genoeg nam en daarbij ook wat knullig erover ging.

Ik ga nu even verslagjes lezen :) Had wel opgeschreven welke nummers Bokkers waren, maar op die moment ben ik daar toch helemaal niet bezig en besef ik altijd te laat dat er weer eentje gepasseerd is :P

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:33

Jeej, dank voor de link Javayo, mijn foto gelijk besteld, leeeeeuk *\o/*

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:50

Bloempjeh_ schreef:
Ik heb zelf niet mee gereden, maar wil als toeschouwer ook wel even mijn mening delen :)
Ik heb de hele dag achter hindernis 2 gestaan om foto's te maken, enkel voor de laatste klasse ben ik naar het akkerveld gegaan.

Ik ga nu even verslagjes lezen :) Had wel opgeschreven welke nummers Bokkers waren, maar op die moment ben ik daar toch helemaal niet bezig en besef ik altijd te laat dat er weer eentje gepasseerd is :P

Toevallig ook van nummer 105 in de klasse L paarden? :D Was een pony tussen al dat paardengeweld. ;-)

@Bontkwagga: ik heb jou nog zien rijden, volgens mij reed jij vlak na mij. :)

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 16:13

@ Licorne http://www.startlijsten.nl/startlijsten ... zoeker.php

@ Bloempjuh, heb je mij ook nog zien gaan tussen de M hindernis en de slingerboom door! Poeh hij wilde hem echt perse nemen die M afsprong! Tweede keer ook maar rustig handgalopje aangereden!
Maar op h2 waren er toch wel een hoop uitgebroken toch? Heb er al 2 zien gebeuren tijdens het lopen!

Gave foto's zeg! Heb hier ook echt geen fotograaf gezien! Alleen bij de sloot en het schavot! Wie stonden daar dan????!
Heb jij mij zo mooi vast gelegd op h2 dan Bloempjuh? ;)

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 16:16

OH link doet het niet zoals het moet!
Lijsten zoeken, alleen discipline SGW invullen en dan zoeken!
Helemaal onderaan staat hij! Staat pony's bij maar alle lijsten staan erachter!

Arabia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 16:24

Haha, ik heb de cross vroegtijdig moeten stoppen, had een aanvaring met een boom bij hindernis 10 van de B-pony's. Daar ging mn kampioenschap. Ach, een schaafwond verder, ervaring rijker en een illusie armer!

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 16:30

ik zie de uitslagen van zondag nog niet hoor?

maar je bedoelt de zaterdag ook denk ik :) ?

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 17:28

@ hennydehart. Ik weet inderdaad nog wel dat iemand hem 'fout had aangereden'. De mensen aan de kant vroegen zich ook af of dat nu een weigering was, gelukkig niet dan. Hij heeft wel lef dan, kan je zo een klasse hoger!
MArl0esJuh schreef:
Toevallig ook van nummer 105 in de klasse L paarden? :D Was een pony tussen al dat paardengeweld. ;-)

Die heb ik op foto ja :) Eentje met een bréde glimlach ook trouwens, leuk om te zien. Zie nu pas op de foto's dat hij inderdaad wel klein is := Ik zet ze 1 van de dagen online, heb vanavond zelf nog les.
Diegene die niet kunnen wachten, kan ik eventueel al wel de verkleinde versies (met logo) sturen. Graag even je nummer en klasse doorsturen dan.

Ik zat aan de achterzijde van H2, diegene die erg dichtbij hun weigering hadden kon ik zien. Misschien heb ik het dan toch niet zo opgemerkt dat er vooraan ook wel wat weigeringen waren.

bontkwagga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 17:41

MArl0esJuh schreef:
@Bontkwagga: ik heb jou nog zien rijden, volgens mij reed jij vlak na mij. :)

Ja ik reed precies na jou... was nr. 106, wist niet dat je ook een Bokker was :)
Leuke pony heb je!

bontkwagga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 17:45

Flutterby schreef:
ik zie de uitslagen van zondag nog niet hoor?

maar je bedoelt de zaterdag ook denk ik :) ?

De uitslagen van zondag staan ook online.
Ik ben uiteindelijk 18e geworden... tja, als ik prijzen wil winnen moet ik nog véél aan m'n dressuur doen :+

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 18:13

Leuke verslagen en foto's te lezen en balen voor degene die onderuit gegaan zijn of de cross niet uit hebben kunnen rijden. :(

Zag net pas het verslagen topic ook nog even uit het voorbesprekingstopic mijn verslagje:

ElineThera schreef:
Mijn dag ging wel redelijk :D vandaag om kwart over 8 vertrokken dus niet zo vroeg als de meeste op hoeven staan. Rustig even bij het springen gekeken toen we aankwamen en van daaruit het parcours verkend en erna aangemeld en de cross gaan lopen. Zaten weer leuke dingen in net als vorig jaar en eht moest te doen zijn voor ons. Springen ging in het parcours wel redelijk, ze trok me af en toe waardoor ik niet terug naar de draf kon en moest af en toe wat streng zijn en daarom wat buiten de tijd. Verder wel netjes foutloos gesprongen maar vond het voor de paarden wel aan de lagere kant staan. Toen naar de dierenarts en ze was goed, en toen even wat losgesprongen bij de cross en rustig gedraafd. Toen rustig naar start gegaan en met startproblemen zoals altijd gestart met 1 weigering op 1 en 2 waarvan ik bij 2 echt bijna met pony en al over de hindernis donderde :+ ze dacht even dr benen te vergeten. Bij hindernis 3 viel ik er bijna af omdat ze ineens naar links ging maar ze ging erna super braaf zakkend de afsprong af, hinderis 4 en 5 gingen goed, op 6 vergat de muts weer haar benen en moest ik opnieuw aanrijden, hindernis 7 en 8 gingen prima en het water in moest even wat aanmoediging hebben & toen tot aan de finisch lekker foutloos door kunnen springen en was met 4.43 (geloof ik) binnen en stond op het einde op een mooie 20e plaats en zeker niet ontevreden, ontzettend leuke dag gehad en volgend jaar weer van de partij :D

Alleen wel een peesbeschermer verloren en niet meer opgehaald maar zag op de foto's van GSN fotografie dat we het bij de vestiging in ieder geval al kwijt waren. Die zijn ook al 7 jaar oud maar altijd goed gebruik van gemaakt vind jammer dat ik er nu nog maar 1 voor beschermer heb.