[SGW] Verslagen SGW Vasse

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Evony

Re: Verslagen SGW Vasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:49

ze hebben het gewoon bij iedereen er achter staan, en ik weet van meer mensen dat ze vrijwillig verlaten hebben.
ben benieuwd wat ze terug mailen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:36

Sorry lruiter, maar jij bent hier degene die iets niet toe wil geven. K heb er zondag meerderen gehoord die hun beklag over de cross hebben gedaan. Zijn wel gestart omdat er toch al betaald was. En dat beklag is er echt niet zomaar. De meesten zien meerdere crossen per jaar en hebben er zovele al gezien. Dat beklag is er niet zomaar.

En dat jij zegt dat ie uit draf kan.... sorry, dat lijkt me niet de bedoeling in de cross. En daarnaast, als je een nog wat onervaren paard hebt, ga je zo'n dubbel waar de 2e een oxer is en GEEN breekbomen, niet scheef aanrijden. En dan de kans hebben dat je op de 2e klapt :n

@ evony: al die uitsluitingen vielen mij ook al op. K neem aan dat ze terug kunnen zoeken dat je niet 3 weigeringen op 1 hindernis had of 4 totaal?

edit: er staat 3,665 bij mijn stijlcijfer :+ Ik kan me niet voorstellen dat ik in dat kleine beetje cross een stijljury heb gehad. Iemand enig idee waar ze zaten.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:58

@ rowo: Als het goed is bij het spinnenweb en de coffin.

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:06

Evony: balen zeg, hopelijk zetten ze het nog recht.

Lruiter: ik heb eeb beetje het idee dat je baalt van sommige reacties en daarom maar "iedereen" gaat afkraken. Dat is wel een beetje jammer.
Elke combinatie is namenlijk anders en er is niet 1 oplossing voor al deze versch combinaties.
De organisatie kan ook zeggen, goed we nemen deze punten mee en kijken of we daar wat mee kunnen. Of de organisatie er dan uiteindelijk wat mee doet is hun eigen beslissing.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 06:08

Bij de dubbel zat toch een stijljury?

lruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 07:04

Bij de dubbel en de coffin zaten de stijljury. Nee maar ik vind het een beetje doelloos omdat ik in mijn leven heel wat crossen gereden en gezien en het vielmij op dat van de ruiters die ik gezien heb, dat waren alle b ruiters en 15 l ruiters dat meer dan de helft gewoon in mijn ogen onervaren was. Het was voor de b best pittig maar om dan het een klote cross te noemen gaat mij een beetje tever. Deze dames kennen elkaar en zijn het al gauw met elkaar eens. Ik zou zeggen stuur de organisatie jullie kritiek punten en daar doen ze vast wel wat mee. de crossbouwer en ta hebben echt een leuke, leerzame cross neergezet die voor sommigen net iets te zwaar was. maar dat kun je aan het einde van het seizoen wel een beetje verwachten. en tien ik kraak niemand af, ik probeer gewoon om mensen te overtuigen dat de cross goed te doen was. dat sommigen die vinden dat ze goed getraind zijn zich ernstig aangesproken voelen kan ik weinig aan doen. verder laat ik het hier bij. ik kom in ieder geval volgend jaar wel!!

horzelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 07:10

hierbij laten wij van de bosruiters weten dat het een stuk techniek was en de ruiters ergewoon niet mee om konden gaan er werd slechter gereden dan voorgaande jaren...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 07:15

horzelover schreef:
hierbij laten wij van de bosruiters weten dat het een stuk techniek was en de ruiters ergewoon niet mee om konden gaan er werd slechter gereden dan voorgaande jaren...

Jammer dat een organisatie niet met kritiek kan omgaan... getuigd al dat er dus volgend jaar ook geen fatsoenlijke cross zal staan... mij (en vele andere) niet gezien dan..

horzelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 07:20

nee de knhs moet het goedkeuren en zo vinden we toch dat ermeer getraind had moeten worden door de lagere nivo,s

horzelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 07:25

ook het veel te hard inrijden op bepaalde hindernissen ..tja dan vielen sommigge of weigering dus beheersbaar rijden is toch trainen

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 07:43

@ Evony dat had ik bij jou ook gezien. Wilde je al een pb sturen. Ik heb per ongeluk een coupon van mijn oude club ingeleverd. Heb nog nagevraagd aan de jury en die verklaarde doodleuk dat ik wel de juiste coupon had ingeleverd. Thuis zie ik van mijn oude club. Heb gelijk de KNHS gemaild dat het niet express is gedaan anders zijn mijn wp weg. Heb nu alles nog een keer nagekeken of alle oude coupons nu weg zijn..

Ik vond het geen kl ote cross maar vond het jammer dat je bij H3 en H7 uit je ritme werd gehaald door het aanrijden. Ik ben er de laatste 3 jaar geweest en heb er altijd fijn gereden. Volgend jaar rij ik M dus kan ik niet meer meedoen. De organisatie is wel altijd goed en het is er gezellig. Met een B of L paard zou ik wel wel komen want ze leren er wel altijd van. Ik zou deze cross alleen niet doen met een onervaren B paard.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 07:53

Ik heb de organisatie gemailt dus ben erg benieuwd, heb via bokt ook iemand kunnen vinden die ook bij die hindernis stond en weet dat ik vrijwillig verlaten heb. En voor de uitslag opzich maakt het niet uit maar voor mij wel!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 07:56

Meelezend in dit toppic krijg ik het gevoel dat het een 'thuiswedstrijd' is geweest voor lruiter en horzelover. Wellicht dat hierdoor de veelbesproken hinderniscombinatie anders is bevallen dan voor de andere deelnemers.
Ik ben echter wel blij met het feit dat er serieus over de inhoud en moeilijkheid van de cross wordt gesproken. Ik ben namelijk nog niet zo lang op wedstrijdniveau bezig en ben nog bewust op zoek naar de technisch wat makkelijkere crossen. Ik heb dan ook veel nabesprekingstoppics gelezen (om te bezien waar ik wel of niet heen moet gaan volgend jaar) en ben over het algemeen van mening dat er niet 'gezeurd' of 'afgekraakt' wordt. Ook (of zelfs?) niet door mensen die die dag slecht hebben gereden of iets...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 08:21

Ik ga verder de discussie over de cross ook niet aan. Een K LOTE cross heb ik het iig niet genoemd, weet niet wie dat er van maakt?
En lruiter noemt zo'n beetje de hele B onervaren. K weet niet hoe ze daar nou weer bij komt?

En de cross is goedgekeurd, maar pas in heel uitzonderlijke gevallen wordt dit niet gedaan. Dus dat is totaal geen maatstaf.

Vasse is een cross waar eigenlijk alleen maar mensen uit de omgeving starten. Ik zie in Vasse ook combinaties (pony's en paarden) die alleen daar mee doen en verder in het jaar niet starten. Die zullen, ondanks de cross, ook gewoon blijven komen. Mensen van verder weg, hebben het na een paar keer wel gezien.

Zat 1 stijljury bij de dubbel ja? Dan zou die 3,665 nog wel eens kunnen kloppen :)) Zetje viel door de zware grond nl in draf en tja dat is dus niet de bedoeling.

Misschien is het een idee om met zijn allen iets van een mail ofzo op te stellen, met onze mening over de cross en die aan de Bosruiters te mailen? Dan kan de organisatie er ook wat mee doen als ze dat willen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 08:31

En ook al is de hele B onervaren, het is de B van Beginners dus daar dient gewoon rekening mee worden gehouden.

Ik betwijfel of de organisatie er iets mee zal gaan doen Mandy, als ik kijk naar de afgelopen edities Vasse.

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 08:31

Rowo, komt die 3,665 niet gewoon door de formule in dat excel bestand?
Dan staat de formule er standaard in, maar omdat jij dan maar 1 van de 2 stijlpunten hebt, wordt dat ene stijlcijfer door 2 gedeeld, dus zou je een 7,33 hebben bij die ene jury...

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 08:32

Loetie84 schreef:
Meelezend in dit toppic krijg ik het gevoel dat het een 'thuiswedstrijd' is geweest voor lruiter en horzelover. Wellicht dat hierdoor de veelbesproken hinderniscombinatie anders is bevallen dan voor de andere deelnemers.
Ik ben echter wel blij met het feit dat er serieus over de inhoud en moeilijkheid van de cross wordt gesproken. Ik ben namelijk nog niet zo lang op wedstrijdniveau bezig en ben nog bewust op zoek naar de technisch wat makkelijkere crossen. Ik heb dan ook veel nabesprekingstoppics gelezen (om te bezien waar ik wel of niet heen moet gaan volgend jaar) en ben over het algemeen van mening dat er niet 'gezeurd' of 'afgekraakt' wordt. Ook (of zelfs?) niet door mensen die die dag slecht hebben gereden of iets...

Amen!
De organisatie zou zich juist een voordeel kunnen doen met de kritiek die hier geleverd wordt...
Jammer hoor.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 08:35

Rowo: het lijkt me wel een slim plan om een brief te schrijven, dan geef je de organisatie iig een mogelijkheid of ze er wat mee doen. Of ze het ook doen is aan henzelf.
Ik zou het wel jammer vinden als ze er niets mee doen. Vasse vond ik altijd erg leuk maar zoals het nu is, kom ik volgend jaar denk ik niet.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 08:37

Never_Mind schreef:
Rowo, komt die 3,665 niet gewoon door de formule in dat excel bestand?
Dan staat de formule er standaard in, maar omdat jij dan maar 1 van de 2 stijlpunten hebt, wordt dat ene stijlcijfer door 2 gedeeld, dus zou je een 7,33 hebben bij die ene jury...

Dat kan natuurlijk ook nog.. maar dat zou wel een uitzonderlijk hoog cijfer zijn voor hoe ik die hindernis heb genomen. :=

@ Karen: Judith (Zikina) zit hier op bokt en dat is de vrouw van de crossbouwer. Wellicht dat ze Joram het kan laten lezen. Dan is het aan hem om er wat mee te doen of niet.

@ Anthea: dan moeten we wat medestanders vinden. Want als alleen ik het schrijf, is het natuurlijk niet zo geloof waardig.

Nogmaals: mijn commentaar heeft niets met mijn prestaties te maken. Want ik had 3 stops op een hindernis waar ik het niet had verwacht :+

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 08:38

Ik snap best dat het voor de organisatie niet leuk is om kritiek te krijgen, er zit echt heel veel werk in de organisatie van een sgw. Alleen is het jammer dat ze dan met modder gaan gooien en (bijna) alle ruiters als slecht betitelen. Jammer, misschien kunnen ze een voorbeeld nemen aan Mamabird, zij doet de organisatie van Princenhage en koppelt alles terug waardoor de wedstrijd steeds iets beter wordt.
Persoonlijk vind ik dat afzet, landing en aanrijlijn goed moeten zijn, ongeacht het niveau dat er gereden wordt, en als dat niet het geval is dan is dat misschien een tip voor andere jaren.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 08:40

Rowo, je zou het op z'n minst kunnen proberen. :j
Ik denk dat er namelijk van deze discussie ongeveer niks bij de kern van de organisatie terecht komt,
terwijl het toch een leerpunt kan zijn om rekening mee te houden voor de volgende keer.
Of ze er iets mee doen is een tweede, maar het schiet denk ik meer op dan het welles/nietes verhaal hier. :)
Als je gewoon een nette mail stuurt, met opbouwend commentaar?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 08:56

Mag ik heel voorzichtig iets toevoegen?
@lruiter en horzelover: inventariseer de punten van kritiek hier. Zowel positief als negatief, en turf eventueel ook nog hoeveel personen hier iets over gemeld hebben. Neem dat mee naar jullie evaluatie en doe er je voordeel mee!!! Juist de dingen die door meerdere personen als negatief ervaren zijn, kun je als organisatie als een uitdaging zien om daar bij de volgende editie een positief vermeldingspunt van te maken.
Succes, het is heel veel werk, en heel moeilijk om een sgw te organiseren, en er is altijd iets dat beter uitpakt dan vooraf gedacht, en jammer genoeg ook altijd iets dat tegen valt in de praktijk. Hindert niet, pak het op, en doe er iets mee. Dat is altijd beter dan een "welles/nietes" verhaal hier op bokt.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 09:04

_/-\o_ _/-\o_ voor Texelse

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 09:06

:o :D

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 09:08

Mooi verwoord Texelse!