[SGW] Verslagen Ysselstein 1 en 2 oktober

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:57

fatal-flower heb jij de afsprong wel gedaan? :P

Liekje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:00

Je moet niet heel terrein maar bij start finish hekken neerzetten.
Ja met springwedstrijden. Ik kukel eraf omdat ze zo vlot naar een kant schiet.
Ze is echt snel en slim.
Ik ga staan en zij schiet er dan net langs hihi.
Moet ook nog veel leren.
Al vallende leert men.

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:01

marielle123 schreef:
fatal-flower heb jij de afsprong wel gedaan? :P

I wish....
Ik mocht niet eens crossen :(
Madam had niet zo'n zin in springen |(

Ik ga later dit jaar nog een keer trainen daar, en dan zeker ook die afsprong doen!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:02

Noureyev, reed je gister? Dan hebben wij je idd zien vallen (waren hindernisrechter bij hindernis 5). Gelukkig mankeren jij en paard niks!

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:03

oww jeetje dat wist ik niet.! echt K****n is dat. Volgende keer gaan jullie gewoon knallen.!
3 keer achter elkaar erafvallen bij de waterbak is ook niet alles :+ hahah ik heb nu al weer zin in maarsbergen volgendjaar

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:04

Oeh wij zagen dan ook jou paard voorbijkomen, niets hielp bij der alleen uit laten razen. Ik dacht dat ze het bos in zou lopen, daar aan het eind, maar het viel mee en ging toen uiteindelijk naar de trailers toe. Ze knalde ook bijna op de hindernisrechter van hindernis 1, die had het niet eens door want er moest net iemand starten.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:07

Noureyev schreef:
Ja dat was mijn knappe meid.
Voor het eerst dat ze bij me weg liep.
Val wel vaker maar ze blijft altijd bij me.

Ben zo blij dat zij en mensen niets is overkomen.
Jammer dat er geen hekken waren om paarden zoals dd mijne tegen te houden.
Maakte me onwijs zorgen.

Ze was niet onder de indruk van hekken of mensen :n Ik denk dat het weinig zin had, want ik heb haar geprobeerd tegen het hek aan te rijden en er stonden mensen voor haar neus bij de tent, ze was niet onder de indruk.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:09

perdjes schreef:
Ah Bianca jij was dat dus die langs hindernis 10 reed. Ik was daar hinderniscontroleur.

ja.... ^) .....na de tip van SIM ben ik gelijk gaan checken en toen dacht ik weeeeeer "wat hangen die bordjes toch raar" en toen kreeg ik een heel naar gevoel van binnen.... :D Het zou toch niet zo zijn dat we dat pad aan de rechterzijde hadden moeten rijden HE !!!...en ja hoor....... :o De ene klasse passeerde die bordjes dus aan de linkerkant, de andere aan de rechterkant, en ik dacht " ze staan allemaal omhoog, dus rechtuit"... :+ vond alleen wel dat ze wat ver uit elkaar stonden.....nou nu weet ik dus WAAROM !!!! _O-

Liekje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:11

_Sim_ schreef:
Noureyev, reed je gister? Dan hebben wij je idd zien vallen (waren hindernisrechter bij hindernis 5). Gelukkig mankeren jij en paard niks!

Ja mezelf vind ik niet erg voor mensen kunnen ze een hoop betekenen in de medische wereld.
Maar bij paarden lopen we wat achter en dat baartme altijd zorgen.
Zeker nu ik een lot uit de loterij heb gevonden.

Ik zelf heb spierpijn in beide armen en grote blauwe plek op me heup.
Maar het was het waard.

En mijn meisje is heel, gezond en fit.
En hiu zielsveel van haar.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:12

bianca1980 schreef:
ja.... ^) .....na de tip van SIM ben ik gelijk gaan checken en toen dacht ik weeeeeer "wat hangen die bordjes toch raar" en toen kreeg ik een heel naar gevoel van binnen.... :D Het zou toch niet zo zijn dat we dat pad aan de rechterzijde hadden moeten rijden HE !!!...en ja hoor....... :o De ene klasse passeerde die bordjes dus aan de linkerkant, de andere aan de rechterkant, en ik dacht " ze staan allemaal omhoog, dus rechtuit"... :+ vond alleen wel dat ze wat ver uit elkaar stonden.....nou nu weet ik dus WAAROM !!!! _O-

Oh, ben je niet langs dat 'graspad' gegaan zeg maar. Maar gelijk rechtstreeks richting de waterbak? Zonde zeg! Ik dacht dat je langs de buis gescheurd was, vond het al zo raar dat je hem niet gezien had. :P

Liekje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:14

Ik wil IEDEREEN bedanken die haar heeft geprobeerd te stoppen.

Maar zo te horen was ze weer lekker eigenwijs en pittig.
Ben blij dat niemand iets is overkomen.

Sorry voor het ongemak.
Val nooit met de cross ze pakt alles aan dan.
Deze keer ging het echter niet zo helaas.
Sorry

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:15

Ik ben idd niet dat graspad opgegaan.. :o (alle pijlen wezen omhoog rechtdoor, MOOI zandpad dacht ik nog... :D ), dat loopt er zowat parallel aan. Die buis heb ik dus wel gezien maar dan aan de achterzijde toen ik er voorbij reed. Ik passeerde dat ding aan mijn rechterhand en toen zo rechtsaf naar het water. HAHA Stom He....kan er nu wel om lachen, heb fantastisch gereden en dat paard weet niet dat hij er 1 gemist heeft of dat we nu twee verliespunten hebben. Zal hem een zorg zijn als hij maar zijn bordje slobber krijgt na de cross.... :j daar killt hij me zowat voor in de trailer.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:17

De twee vijfjaartjes vr de eerste keer in de M waren goed. Dressuur viel mee, wijken gaat nei zo goed mr komt wel. Springen, beide één balk. In de cross de ene 2 stopjes, 1 op het water en 1 weigering op de hindernis voor het water (boompje op de berg). De andere was correct (na discussie dat hij fout zou gesprongen hebben). Ruiter was best tevreden over de paarden en normaal mogen ze volgend jaar * ster starten!

Hadden alleen een probleem gisterenavond 8-). We waren gisterenavond vertrokken omdat het best verrijden is vanuit Waregem. Hij had twee boxen besteld woensdag, daar zeer dicht in de buurt. Bellen gisterenavond dat we er bijan zijn en zegt die dame van de stal 'maar ik heb maar één box meer'. Euuuh er waren wel duidelijk TWEE boxen besteld :+. Dusja nog ergenss anders moeten gaan zoeken achter boxen. Hebben gelukkig snel iets gevonden bij manege aantal km ervan af.

zoepahhpaula

Re: Verslagen Ysselstein 1 en 2 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:19

Weet iemand waar ik de uitslagen kan bekijken? Wil graag weten hoe Michelle van Liere t gedaan heeft in de L en Z cros?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:20

Haha, dat is ook zo. Bull heeft het super gedaan. Hij kan het niet helpen dat baasje hem de verkeerde kant op stuurde. :P
Had ik vorige week in Neede ook, kon het toen gelukkig alleen recht zetten.
Gebeurd je in ieder geval niet nog een keer en je hebt verder wel super lekker gereden zei je al!
Nog bedankt voor je aanbod om te helpen bij het starthok! Clubgenootje was ook al gekomen. Alleen liep hij er nu zo in. :+

Uitslagen staan al op de site.

Liekje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:20

zoepahhpaula schreef:
Weet iemand waar ik de uitslagen kan bekijken? Wil graag weten hoe Michelle van Liere t gedaan heeft in de L en Z cros?

Op de site van sgw ysselstein zelf onder kopje wedstrijd.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:22

Sannnn schreef:
Alleen liep hij er nu zo in. :+ .

2 doelen behaald dus vandaag! Had je je dressuurzweep nog meegenomen naar het starthok?

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:31

Sannnn schreef:
Haha, dat is ook zo. Bull heeft het super gedaan. Hij kan het niet helpen dat baasje hem de verkeerde kant op stuurde. :P
Gebeurd je in ieder geval niet nog een keer en je hebt verder wel super lekker gereden zei je al!
Nog bedankt voor je aanbod om te helpen bij het starthok! Clubgenootje was ook al gekomen. Alleen liep hij er nu zo in. :+

Hij leek nu idd niet moeilijk bij het starthok idd...kwajongen streken..hahaha.....
Bull heeft super aangepakt, ook hij werd nu de laatste 10 seconden wat hupperig in het "hok"... }> hoop niet dat hij Rebecca streken gaat uithalen of zoals die van jou puberen, die ging ook heel erg zitten en kwam ook omhoog als het te lang duurde. Ik moet maar TOM tom op mijn cap zetten.... :P
tis nl niet de eerste keer HE dat ik cross verken fouten heb gemaakt dit jaar...... :D mijn hele seizoen loopt een beetje vreemd zal ik maar zeggen...tis altijd wat...

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:35

Bianca: Ik ben vorig jaar in IJsselstein ook heel strak langs een hindernis af gereden. Dacht dat die er niet bij hoorde. Tot ik een hoop geschreeuw achter me hoorde. Oeps. :z
Nu neem ik het parcours altijd een extra keer door en tel dan de sprongen mee. Zal niet zeggen dat mij zoiets niet ook nog een keer gebeurt :o?

Ik kan mijn paard wel zoenen als jij zo lijp wordt voor de start. Vind het zo schattig dat hij zo graag wil. Het is alleen zo onpraktisch als hij dan even helemaal dichtslaat en stil gaat staan als een 3-2-1 bommetje.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:38

Noureyev, ik heb haar ook gezien vanuit de springwagen. Ik zag haar richting de tent gaan en tot mijn verbazing schoot ze er aan de voorkant langs. Ik was nog bang dat ze zou blijven hangen achter de touwen van de tent. Maar gelukkig ging het goed. Ze galoppeerde zelf al naar de DA ;)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:40

Nou ik ook weer thuis, kon helaaz zelf nieg mee doen door gescheurde knieband maar heb zatd l/m ponys gerjureerd op hindernis 5 (was wel mooie hindernis ;))
O erigens siem dan heb ik jou vervangen?
nouejev, jou paard had het erg naar zijn zin ;) hij gallopeerde recht op me af had alleen teveel vaart om m te kunnen pakken ;) wel mooi hoe hij rondjes bleef galloperen heel rustig bij de trailers, gelukkig genoeg volk om hem daar te houden en is er verder niks gebeurd :)

Vandaag z pony+paard gezien was errug gaaf en oh wat springen die er eenvoudig overheen! Waren er wel een paar bek af halverwegen (ponys met name)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:42

colette_007 schreef:
Ov erigens siem dan heb ik jou vervangen?.

Jep!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:48

nouejev: Heb de escapade van jou paard ook live kunnen volgen vanaf de cross tot bij de trailers. Zij al meteen dat die op weg was naar de trailer. Iedereen was ook dezelfde mening toegedaan: Op het terrein houden en gewoon laten lopen tot ze het beu is. Was blijkbaar ook de beste theorie want je paard kalmeerde uiteindelijk.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:50

_Sim_ schreef:
2 doelen behaald dus vandaag! Had je je dressuurzweep nog meegenomen naar het starthok?

Nee, ben er eerst rustig doorheen gestapt toen er nog 1/ 2 voor mij waren. Ging allemaal prima toen, toen hij af ging tellen wou die even niet maar toen ik doorzette ging hij er wel in. Was gewoon de spanning denk ik, was zelf vandaag helemaal niet gespannen toen ik de cross in moest. :)

Je moet alles een keer meegemaakt hebben zeggen ze toch altijd Bianca. Dat heb jij dit jaar wel gemerkt. :P

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:55

pol013 schreef:
Bianca: Ik ben vorig jaar in IJsselstein ook heel strak langs een hindernis af gereden. Dacht dat die er niet bij hoorde. Nu neem ik het parcours altijd een extra keer door en tel dan de sprongen mee.
Ik kan mijn paard wel zoenen als jij zo lijp wordt voor de start.

Ik ging niet strak erlangs hoor... :D heb gewoon een ander bospad genomen, waarvan ik dacht, die ligt er ook wel mooi bij... :P
Ik heb al tweemaal eerder verkeerd gereden dit jaar... :o nu neem ik dus van elke hindernis een foto (kan ik het daarna nog een keer doornemen), dus ik had de hele cross wel in mijn hoofd, (min 1 hindernis dus) de bordjes waren zo klein dat ik op het foto toestel ook niet heb gezien dat de nummering niet klopt.

Ik zou er dus helemaal niet blij van worden dat een paard Lijp word in het hok, die vorige van mij kwam nl recht omhoog omdat ze nog 5 seconden aftelden. Dan krijg je op een gegeven moment een vliegende start. Dat een paard het leuk vind prima, maar verder dan wat huppen of dribbelen zou ik van die van mij nu niet meer willen accepteren. (na al 1 paard gehad te hebben waar je dus dan even je hart vasthoud.. ;) )