[SGW] Verslagen SGW texel 10 en 11 september

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mireilledons

Re: Verslagen SGW texel 10 en 11 september

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:38

De meeste auto's en trailers die zaterdag vast kwamen te zitten hadden niet zozeer last van de diepe prut, maar van het onzichtbare water op het lage terrein. Het stuk langs de doorgaande weg zeg maar. Daar leek de grond goed, maar dat was dus niet zo. Daar weten zowel mijn man als Noor's moeder alles van ;-)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:48

manic schreef:
Dat is waar men verteld werd personenautos te parkeren...

Er was dat ik weg ging nog een strookje van net 2m breed tussen de laatste auto en het paaltje met afzet lint. Lijkt me niet dat je zo dicht op de uitrit/ oprit gaat parkeren.
Ik weet dat men daar moest parkeren, maar wij moesten ook een stukje doorrijden. Er stond zelfs een auto met 2 wielen op de rijplaat, dat vind ik echt niet netjes. Ieder logisch denkend mens moet doorhebben dat dat niet handig is.

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:51

Dat is gewoon asociaal idd. Op een terrein waar auto's met paardentrailers moeten parkeren moet een breed genoeg deel worden vrijgelaten voor aankomende en vertrekkende combinaties. Pff met je voorwielen op de rijplaten..laten we maar hopen dat het gewoon een domme actie was.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:52

Waarschijnlijk waren dat geen paardenmensen :+ Althans... dat hoop ik dan maar!

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:55

Haha vast die bejaarden die op de lekkere en betaalbare visjes afgekomen waren..

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:56

Dat denk ik niet Mireille, die kwamen met de scootmobiel!!!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:57

Als het een donkerblauwe Xsara Picasso was ben ik de schuldige... Ik heb echt geen flauw idee heb hem gewoon achteraan het rijtje gezet.

Overigens was parkeren zondag voornamelijk op het fietspad voor personenauto's/busjes met trailers en vrachtwagens. Alleen maar 4x4's op het grasveld :D Was ik wel blij mee, want ik denk dat het anders trekker werk geweest was.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:00

Als je zondag vast kwam te zitten met een personenauto zonder trailer, ligt dit toch echt aan je stuurmanskunsten :o wij stonden midden in de prut halverwege het veld...

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:07

mijn man zat zaterdag bijna vast en zijn stuurmanskunsten zijn idd niet best. Helaas had hij de ramen ook nog openstaan toen hij zich los wist te manouvreren. (lees een dot gas geven en met veel geluk loskomen) Resultaat: zowel van binnen als van buiten helemaal onder de modder

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:10

Ik heb het nu over de bezoekers van zondag. Sommige bleven ook in de auto zitten om zo de wedstrijd te bekijken. Onder andere de auto met de wielen op de rijplaten. Als die in het springparcours had kunnen staan had die daar gestaan :D

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:15

Weet ik, sorry, maar wilde jullie de informatie over mijn auto niet onthouden :D

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:17

Ik had het dan eigenlijk weer meer tegen Manic :o lekker verwarrend zo. Auto nog wel schoon geworden van binnen??

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:24

Haha, zo zie je maar weer dat ik er nog niet echt handig in t bokken ben.. Moet waarschijnlijk 'quote' gebruiken als ik rechtstreeks op een post reageer.

Maar nee, auto is alles behalve schoon. Manlief moet echt zelf aan de slag, maar hij heeft nog geen aanstalten gemaakt. Helaas is dak bekleed met soort vloerbedekking, dus dat wordt niet meer echt schoon. Rest is makkelijker schoon te krijgen ivm leren bekleding. Gelukkig hecht ik niet zo aan een schone auto.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:03

Ik vond het zaterdag echt niet leuk hoor, zo vaststaan in de modder. Jer er weer uit, en wat in Venhuizen nog lukte met beetje rechts beetje links was nu een onbegonnen missie. Trekker ervoor, nergens een trekoog te vinden, gelukkig was er een aardige mevrouw die het wist en in combinatie met het instructieboekje kwam hij dan toch nog tevoorschijn.
Weten we ook weer.

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:09

MargreetW, die aardige mevrouw was mijn vriendin/groom Jet. Haar ouders hebben een keer in een vergelijkbare situatie gezeten en hebben zich toen ook scheel gezocht naar het sleepoog. Zij herinnerde zich nog dat ze aan een stukje van de grille hadden moeten trekken en dat die informatie in het instructieboekje te vinden is.
Dat stuk van het weiland was echt te glad om - zeker met een trailer achter de auto - alleen door wat handigheid los te komen. Daar was gewoon brute kracht van een trekker voor nodig.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:16

Mirreile, jouw hele auto zit dus van binnen onder de modder :=
Ik ben zelfs een keer een terrein opgesleept.... Ach, ik kwam er vorige maand ook achter dat ik geen reserveband heb :+

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:25

Mootje: je rijdt toch geen smart :D
Ik gelukkig ook niet hoor. Zo'n oude Volvo V70, maar wel met leren bekleding. Nu dus super smerig. Als het droog lijkt te blijven komende en volgende week, dan ga ik doorzeuren over een schoonmaakactie door manlief. Maar aangezien ik nog naar 2 outdoorwedstrijden (Hoogland en Lisse) ga....

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:14

Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 15-09-11 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Graag geen foto's quoten.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:50

Ik had nog zo gezegd dat je een balkje over je ogen moest doen Kim!!! :D

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:53

Ja, je staat er gekleurd op zo :D
Je paard heeft fantasie :D

Ik hoorde vandaag van de hoefsmid dat er afgelopen weekend 22 ijzers zijn gevonden in de cross? En dan te bedenken dat er waarschijnlijk nog heel veel ijzers in de modder verborgen zullen zitten. :=

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:59

Maar wat een mazzel dat het goed afgelopen is Kim!! En dat die tafel zo stevig is.
Je hebt in ieder geval wel een fotoserie die weinig anderen zullen hebben!!

@heleenxx ik hoorde 10 ijzers verloren. Die 22 hoor ik hier voor het eerst en vandaag ben in nog op het terrein geweest en "buurman" heeft het daar niet over gehad.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:04

Ton de Hoefsmid vertelde dat vanmorgen. Ik weet ook niet waar hij die informatie vandaan had.
Toen hij de ijzerloze voet van mijn paard zag, merkte hij op dat dat dus ijzer nr 23 was geweest :+

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:06

We zullen eens horen aan Ton hoe hij aan deze wijsheid komt :+

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:24

Die van mij zijn vrijdagochtend nog geweest en ze kwam netjes met 4 ijzers uit de cross. Normaal heb ik altijd een reserve setje bij me, maar daar had ik nu niet aan gedacht.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:23

Mootje @ mijn auto heeft een oog waar een bout in zou moeten .....hehehehe.....laten we die bout nou nergens in de auto hebben :o . Die moet je in het oog draaien en dan kan je slepen, dus mij wachtte ook een onaangename verrassing toen ik het weiland uit wilde, dus lekker handig : een auto die je er niet uitgesleept kreeg.... :+
Ik moet ff een boodschappe briefje maken dat ik dus even naar een dealer ga om zo'n haak te roggelen.... := zou wel fijn zijn voor een volgende keer.
Nu kwam ik er zonder trailer gelukkig al af, anders hadden we mijn auto achterwaarts aan de trekhaak moeten slepen.... :P De trailer paktte we daarna aan de dissel eruit, maar ideaal was het allemaal niet. Maar dat lag niet aan de de wei of trekker dus.....