[SGW] SGW en Tripalon Toldijk 16 oktober

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

susasan

Re: SGW en Tripalon Toldijk 16 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 08:35

@Manic oke is goed!

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 17:06

*\o/* het schiet al op!
Ben benieuwd naar de starttijden.
Dit weekend gaan we ergens een parcoursje springen. We hebben een springdipje...nog ff oefenen dus!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 17:08

Hoe kom je nou weer aan een springdipje? Das niet zo goed hoor, zo vlak voor de wedstrijd!! :)
ik heb morgen nog even een springtraining en zondag crosstraining in lelystad :D En dan is het inderdaad bijna zo ver!

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 17:14

Hoe kom ik daar aan:
eigenwijze (en hengstige) merrie + enigszins onzekere ruiter + lang geen parcours rijden (sinds Maarsbergen niet meer) = meerdere weigeringen en balken in het parcours, veel trafpunten en dus niet eens de cross in mogen :(

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 17:33

Lastig.. Succes! Hoop dat jullie er op tijd uit komen!

Ik ben heel benieuwd, het gaat nu al snel ja!
Afgelopen zondag heb ik mijn L debuut gereden, wat eigenlijk subliem ging tot op hindernis 12 v/d 15 in de cross, daar heb ik de cross vrijwillig verlaten omdat ik geen verliespunten wilde hebben, de hindernis wilde ons niet in de buurt hebben :+
Ik ga dus heel hard duimen dat we in Toldijk foutloos rondkomen, anders kan ik Bathmen niet starten.. Best een hele druk dus! Maar ik ga er vanuit dat we met lekker rijden het wel redden, pony laat me eigenlijk nooit zitten, dit was gewoon net een verkeerde samenloop van omstandigheden. Heb er veel zin in :j

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 17:41

ik denk dat je het wel redt hoor ;)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 17:45

fatal_flower schreef:
Hoe kom ik daar aan:
eigenwijze (en hengstige) merrie + enigszins onzekere ruiter + lang geen parcours rijden (sinds Maarsbergen niet meer) = meerdere weigeringen en balken in het parcours, veel trafpunten en dus niet eens de cross in mogen :(

Owh, ja... Ik snap m helemaal :(:)
Ik heb zo'n soort dipje gehad na de SGW regiotraining. Maar 1 van de 6 lessen lekker gereden en daardoor nogal onzeker over Maarsbergen geworden omdat die als een van de zwaardere crossen te boek stond... Had me zelfs al bijna afgemeld, maar ben gelukkig toch gegaan. (en het was GAAAAAAF)

Hoop dat je dit weekend dan een beetje over je (jullie) dipje heen komt en vol goede moed aan de start kunt verschijnen in Toldijk!

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 17:51

komt vast goed lien, gewoon lekker rijden en niet te veel aan die 2 punten denken..

@loetie: met crossen heb ik wel veel vertrouwen in haar. We hebben nog niet veel crossen gereden en ze moet nog wel wat meer km's maken, (is nogal snel onder de indruk af en toe, heel kijkerig).
Dressuur gaat ook ook erg lekker, daarom is het erg zonde dat het met springen ff niet lukte..

Voornemen is dus om de dressuur dus weer hetzelfde te rijden als de laatste SGW, het springen in ieder geval goed genoeg om door te mogen en de cross in ieder geval uit te rijden.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 17:57

Het is ook zo jammer als je de cross niet in mag. Ik zou echt enorm balen! Tenslotte komen we daar natuurlijk voor. rest is maar een beetje bijzaak :D

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:00

Loetie84 schreef:
Het is ook zo jammer als je de cross niet in mag. Ik zou echt enorm balen! Tenslotte komen we daar natuurlijk voor. rest is maar een beetje bijzaak :D

:j ik kom voor de cross inderdaad, al die moeite voor niets. Ja, een fijne dressuurproef, maar dan kan ik net zo goed naar een concours in de buurt gaan en een proef op ons eigen niveau rijden. De goede proef maakte het in dit geval juist extra zuur, we stonden helemaal bovenaan |o !
In Toldijk rijden we de cross hoor! Daar zorg ik gewoon voor }> ~~}>
Laatst bijgewerkt door fatal_flower op 04-10-11 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:02

In ieder geval een lekker instelling! Gewoon knallen in het springparcours en op naar de cross *\o/*

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:03

ja, crossen!! Daar heb ik echt zin in! En het paard volgens mij ook wel: dan is het oortjes erop en gaan met die banaan!!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:07

Ik heb ook echt mega veel zin. Maarsbergen was voor mij ook de laatste (en eerste) keer door alle wedstrijden die afgelast werden. Nog heeeeel even geduld hebben :P en dan kunnen we beginnen aan onze tweede cross. Het voelt alleen bijna weer als een debuut, zo lang is het geleden!

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:03

Hier vandaag ook even een klein springdipje. Meneer vond het weer iets te leuk allemaal (tenminste.... laat ik het daar maar op houden) en wil dan veeeeeel harder dan ik wil :( Uiteindelijk re-de-lijk op kunnen lossen. Zondag mag ik alvast een cross rijden voor de clubkampioenschappen hier in Deurne... Ik vrees dat Zuc en ik de prestatie van het team danig onderuit gaan halen :+ Zaterdag eerst de kunst maar weer eens afkijken in Boekelo ;)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 21:24

Ik had vandaag ook een springdip in mijn les (is het mode nu :+ ) en Ferrose heeft haar hele oude trukendoos geopend waardoor ze in maart/april in strafkamp bij mijn instructrice is gestopt. Maar het positieve is dat ze uiteindelijk wel opgaf en toch nog 1 perfecte sprong gemaakt heeft en dat we de oorzaak vermoedelijk weten namelijk voor het eerst weer indoor springen. Dus ik hoop dat het zaterdag bij mijn B-rentree toch nog een beetje goed gaat

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:39

Nou ik doe lekker niet met jullie mee :P.
Had vandaag privéles bij Jan Oortveld en mevrouw liep als een zonnetje. Na een tijdje geen springles meer gehad te hebben ben ik erg blij :D.
Zaterdag nog een crosslesje en dan zondag de tripalon in Laren als voorbereiding op de tripalon in Toldijk ;).

@mensen/paarden met een springdip: kop op het komt allemaal wel weer goed!

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:53

dank voor de bemoedigende woorden annelieke :)
Joki, leuk dat je weer B gaat starten. Dat winstpuntje komt er wel hoor!
Dan komt dat officiele B cross debuut er ook en heb ik er een conculega bij:)
Leuk Zucci, een cross voor de clubkampioenschappen. Komt vast wel goed, jij en Zuc kunnen het wel! Jammer zeg dat ik je pb dit weekeinde te laat zag, maar nu schuift onze mini-boktmeeting gewoon op naar Toldijk he? :) Veel plezier in Boekelo!

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:11

Zucchero; Als een paard overenthousiast is, kan ik het echt geen springdip noemen hoor ;) Als ie niks meer wil, dat is pas een springdip.

Ben vandaag even naar Lelystad geweest, mijn paardje was ook even overenthousiast :D Maar dat is wel met rijden op te lossen ;)

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 17:05

zucchero ik ben het ook met riannhuh eens ;)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 17:09

Iemand enig idee wanneer we lijsten of iets dergelijks kunnen verwachten? Als ik erg vroeg moet moet ik mischien rond gaan kijken voor iets waar ik een nachtje kan overnachten met paard en al anders wordt het zo lastig met parcours lopen enzo.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 17:34

Laat ik zucchero toch een beetje kennen en snap ik dat t voor haar wel als erna spribg-dip voelt. Maar mevrouw moet gewoon rustig blijven want ze kan het makkelijk!

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 17:53

manic schreef:
Iemand enig idee wanneer we lijsten of iets dergelijks kunnen verwachten? Als ik erg vroeg moet moet ik mischien rond gaan kijken voor iets waar ik een nachtje kan overnachten met paard en al anders wordt het zo lastig met parcours lopen enzo.

In het vraagprogramma staat 12 okt geloof ik.
Vind ik wel wat laat eigenlijk...

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:26

Ik moest wel erg om jullie lachen! Geen goede rem meer hebben, wat dan geen spring dip mag heten :+
Vandaag dressuur gereden en dat ging eigenlijk best heel lekker. We blijven gewoon doorgaan!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 22:07

Vandaag heb ik heerlijk gesprongen . Voor het eerst in de les ook een meter gedaan (wel al drie keer een b parcours gesprongen, maar het in de bak nog nooit aangedurfd...) geeft goede moed voor de cross!!

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 00:01

Ieder zijn eigen mening. Klinkt nogal krom om tegen iemand waarbij het vertrouwen kwijt is, te zeggen; ja ik heb ook een springdip, hij vindt het veel te leuk en gaat daardoor te hard...
Vertrouwen moet je langzaamaan weer opbouwen dat dat kan veel tijd kosten. Te hard willen is gewoon een kwestie van niet aan de hulpen staan en moet gewoon dressuurmatig opgelost worden. Mijn paard gaat ook veel te hard als hij enthousiast wordt, maar dan moet je als ruiter zijnde consequent blijven en je paard beter aan de hulpen stellen. Daarom vind ik dat totaal iets anders dan een dip.

@Loetie84; moet goedkomen! Met de cross staat het toch maar BB :D