[SGW] SGW Texel (10/11 September)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LiesR

Re: SGW Texel (10/11 September)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 10:27

Wij slapen bij Madura een soort woonboerderij, de paarden slapen daar ook en ik vind het niet duur!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 10:28

Prima adres voor als je niet te veel aan luxe hecht.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 10:29

Ik zit nu eigenlijk gewoon naar de StayOkay te kijken :D Heb ik tenminste een dak boven mijn hoofd, warme douche, gratis internet en het is niet duur (alhoewel ik toch echt te oud begin te worden voor hostels :D )

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 10:31

StayOkay is een paar jaar geleden nieuw gebouwd. Ook een prima adres, op 1,5 km van het wedstrijdterrein af zo ongeveer.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 10:55

Alleen kan ik dan mijn hondje niet meenemen :\

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:37

Sowieso mogen honden niet mee de cross in, ook niet aangelijnd. Dat is een afspraak die we gemaakt hebben met de landeigenaren.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:39

texelse schreef:
Sowieso mogen honden niet mee de cross in, ook niet aangelijnd. Dat is een afspraak die we gemaakt hebben met de landeigenaren.

Dat heeft zeker te maken met de bacterie die in hondenpoep kan zitten? In Breda mogen honden ook op delen van het terrein niet komen. Deze bacterie kan abortus/verwerpen bij koeien veroorzaken.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 11:40

Jammer :\ Had er een lekker weekendje cross + strand voor hond en paard van willen maken, maar wordt lastig dan. En zonder hond vind ik het wel heel erg Remy, ha ha :D

Mischien dan toch maar even de plannen herzien...

Ja, die bacterie ken ik idd...

Overigens mischien een goed idee om dit ook duidelijk op de site te zetten (ik kan het zo niet vinden), aangezien er toch altijd een hoop honden meekomen...

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:42

texelse schreef:

Ergens wel heel goed. In Luhmuhlen mochten honden wel mee MITS aangelijnd !!! wat gebeurt er: op het het moment dat Tim Lips in de springring rijd en springt rent er een hond door het parcours, dit gebeurde in de namiddag nog een keer met een andere hond.... :oo levensgevaarlijk en had heel storend voor het paard kunnen zijn (in zo'n belangrijke wedstrijd wel heel moordend). Ook al zijn er regels je ziet toch weer mensen die dat aan hun laars lappen....zo jammer......

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:48

Vanwege de bacterie, en ook, en misschien meer nog, vanwege de schapen. Die laten zich snel opjagen door honden en dan blijkt opeens in iedere hond een stukje jachtinstinct te zitten. Met alle gevolgen vandien.
Kortom: gewoon geen honden.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:49

Manic, kan je je hond met cross lopen niet in de auto laten? Dan kan hij de rest van de tijd toch mee.

Wel een goede tip om het op de website/startlijst te vermelden.

Bianca is ook een keer gebeurt in Boekelo, hondje kon bij de finish opgehaald worden. Levensgevaarlijk met zo'n uitschuifriem achter een paard aan.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 11:57

Ook geen commentaar erop hoor, kan me er zeker in vinden, maakt het voor mij alleen een beetje lastig.

Auto is een optie, maar is erg afhankelijk van het weer, als het te warm is durf ik dat niet... Aan/in de trailer is mischien wel een optie, of is dat ook al te veel op het terrein?

Mischien sowieso beter om het ventje voor het weekend bij opa en oma te laten ;) Vindt hij waarschijnlijk minder erg dan ik ;)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:11

Manic, ik bewonder je positieve instelling wat betreft het te warm worden in de auto :j Hopelijk krijg je gelijk.

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:14

Same here.. gelukkig kloppen de voorspellingen voor vandaag ook al niet eens. Hier (in Houten) kwam net weer zo'n fijne hoosbui over, terwijl het droog zou blijven. Dus ach, dat het over 2 weken zou gaan regenen moeten we ook maar niet geloven...

Gelukkig blijkt er nog wel accomodatie beschikbaar te zijn als je alleen al via Texel.net zoekt. Mocht het slecht weer zijn (en man en kind niet mee willen) dan kunnen mijn groom en ik altijd nog wel ergens een nachtje terecht.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:20

Margriet, is het een idee om ook op de site te zetten dat honden niet op het terrein mogen, ook niet aangelijnd. Want ik weet van een aantal mensen die gaan kamperen dat ze hun hond wel mee willen nemen.
Ik heb ze maar even gemaild en die zoeken nu onderdak voor hun hond.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:29

het is gisteren net besloten dat er geen honden het terrein in mogen, en het wordt ook nog z.s.m. op de site geplaatst, maar dat kan ik niet zelf.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:32

Wat weer een samenwerking!

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:33

Wij nemen de hond inderdaad ook mee. Die moet zeker aangelijnd blijven op Texel. Weet namelijk hoe hij schapen moet drijven, is een Hollandsche Herder ;-)

Hond blijft gewoon op de camping of in de auto tijdens de wedstrijd.

Prima Texelse! Op de site zetten is wel zo verstandig. Is iedereen (die op de site kijkt) geinformeerd.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:38

Hm dat veranderd onze plannen, mag de hond wel op het parkeerterrein enzo? Dan kan ze tijdens het rijden gewoon in de trailer, dat doen we normaal gesproken ook al. In het appartement mag ze iig niet alleen blijven..

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 13:39

Mischien is in de box van mijn paard duwen ook wel een optie trouwens... Maar ik voel me altijd een beetje schuldig als hij lang alleen moet zitten... Dan kan hij wat betreft beter bij de oppas zitten, dat is voor hem dan eigenlijk leuker.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:41

Ik heb vannacht gedroomd van de wedstrijd. Dat wil zeggen dat ik vooral droomde dat we de boot misten en te laat aan kwamen om nog mee te mogen rijden. Kan je nagaan waar ik al mee bezig ben :=

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 14:47

Mijn ervaring met de boot van Texel is dat je zo ongeveer een half uur bij je reistijd op moet tellen, want dat het stukje door Den Helder ongeveer een half uur duurt ;)

Oh en nog een tip voor de mensen die via de N9 aanrijden... Die weg staat echt vol met FLITSPALEN op de meest onmogelijke plaatsen. Ik spreek helaas uit ervaring

LiesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:47

texelse schreef:
Prima adres voor als je niet te veel aan luxe hecht.

Is het heel erg? En staan de paardjes daar wel goed?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:51

Het is helemaal niet heel erg. Het is prima!! maar eenvoudiger dan in een hotel. De paarden staan er best.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:06

manic schreef:
Mijn ervaring met de boot van Texel is dat je zo ongeveer een half uur bij je reistijd op moet tellen, want dat het stukje door Den Helder ongeveer een half uur duurt ;)

Oh en nog een tip voor de mensen die via de N9 aanrijden... Die weg staat echt vol met FLITSPALEN op de meest onmogelijke plaatsen. Ik spreek helaas uit ervaring

Volgens mij valt het wel mee met de flitspalen ;) stond er altijd 1 bij schoorldam... bedoel je niet de A9? Daar mag je trouwens heel wat kilometers maar 70 rijden.... en daar staan ook flitspalen :) ook iets om rekening mee te houden.

Voor mij is het maar 15 minuten naar de boot rijden *\o/*