Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik kon Bop snel bij het bakstuk pakken en op de rem zetten dus is allemaal goed gegaan. Snel andere teugel eraan en ik mocht nog een keer starten gelukkig. Maar Bop vond het berespannend onderweg, ik had heel wat stops en noodsprongen. Het water is hij niet doorgeweest helaas. Bop heeft heel erg veel bijgeleerd gisteren maar was duidelijk nog erg groen, maar dat gaat met wat trainingen vanzelf beter komen.
En dan maar roepen 'good boy' mijn god wat heb ik me geergerd 

Wat een schrik zal dat geweest zijn zeg..
die van mij van busse gaat ook verder niet omhoog:

)

yhultink schreef:Ik lees dat saar88 een aantal foto's had gemaakt.
Ik was nummer 20, ben benieuwd hoe de foto is geworden.

Was super blij 

lindar1985 schreef:hey bokt'ers,
ik heb met veel plezier jullie verslagen gelezen! Ik zit er ook aan te denken om een keer proberen te crossen.
Ik had nog wat vraagjes hierover die jullie vast kunnen beantwoorden:
- door welke vereniging werd deze cros georganiseerd? (kom ookuit enschede, en misschien doe ik dan volgend jaar ook mee) Niet door een vereniging, maar door Stal Drienerbroak (familie Vegter). De Vijf Marken en Het Twentse Ros hebben wel geholpen met vrijwilligers geloof ik
- heb je een startkaart nodig om mee te doen, of is r ook een impuls rubriek? Geen startkaart nodig, t is gewoon een onderlinge wedstrijd.
- zijn er meer croswedstrijden in de buurt die leuk zijn en waar je geen startkaart voor hoeft te hebben. Buurse organiseert 11 september nu ook een cross, naast het dressuur en springen. Heeft wel een website geloof ik (Dag van het Paard)
- hoe hoog zijn de hindernissen? Zijn het allemaal vaste hindernissen?Afhankelijk van wat je start: BB pony's zo'n 60cm, BB paarden en B pony's 70cm, B paarden 80cm. Dit is ongeveer, wijkt dus nog wel eens af. Dit geldt voor het springen en de cross, alhoewel het springen dit keer erg laag stond. En in de cross heb je inderdaad allemaal vaste hindernissen.
- wat als jeje paard niet door de waterbak krijgt, wordt je dan gediskwalificeerd ( dit ben ik namelijk al n tijdje aan t oefenen maar krijg t niet voor elkaar) Je mocht het hier een aantal keer proberen en als ze echt niet wouden moest je idd verder rijden of eruit. Het was nu de 1 na laatste hindernis
- waar oefenen jullie in omgeving enschede? ( ik sta bij t vliegveld in de buurt, kan je daar ook oefenen voor de cros?). Ik kom uit Haaksbergen en oefen meestal in Boekelo. Ook in Almelo (Bornerbroek) kun je wel leuk trainen. Verder heeft Diepenheim 3x per jaar een oefencross, waar je 5 minuten lang rond mag springen en zelf mag kiezen wat je springt. Verder heeft Stal Drienerbroak wat hindernissen, maar dat is geen vrij crossterrein.
nou ik hoop dat jullie me kunnen helpen met mn vragen, t is een kleinbeetje of topic, maar toch ook weer niet!
Groetjes linda