[SGW] verslagen oefencross enschede.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:16

melanie haha misschien is dat het wel.

ik heb van de nummer 36,37,38,39,40,43,44,45 en 46 een filmpje.
als je er tussen zit moet je maar eventjes jou email en startnr sturen via pb.
ik probeer iedereen dan vanavond de filmpjes te sturen

malloesje

Re: verslagen oefencross enschede.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:26

Gisteren geen puf meer om te reageren na zo'n lange dag.
Dressuur was prut, ook eigenlijk tekort losgereden en daardoor te weinig ontspanning en behoorlijk strak in het lichaam. Wel 205 maar dat was echt veel te hoog.
Met springen had ik ook een onverklaarbare, stoute langsloper op 1. Verder parcours wel foutloos maar wederom erg strak in het lichaam en dus ook het springen niet fijn gereden.
Toen de cross, meneer was eindelijk lekker fit en vrolijk met losrijden. Toen van start maar net voor 1 knapte mijn teugel af :oo Ik kon Bop snel bij het bakstuk pakken en op de rem zetten dus is allemaal goed gegaan. Snel andere teugel eraan en ik mocht nog een keer starten gelukkig. Maar Bop vond het berespannend onderweg, ik had heel wat stops en noodsprongen. Het water is hij niet doorgeweest helaas. Bop heeft heel erg veel bijgeleerd gisteren maar was duidelijk nog erg groen, maar dat gaat met wat trainingen vanzelf beter komen.

Verder lees ik wat wisselende verslagen, maar de meesten zijn overwegend positief gelukkig!

Wat betreft stuntpiraten, daar heb ik er teveel van gezien. Dat meisje op die schimmel idd, moeten ze niet alleen de zweep afpakken maar de hele pony. Maar zo was er ook 1 die echt heel beroerd reed, zagen wij in het springen en op de afsprong. Komt er met een behoorlijke vaart naar toe, pony deed goed zijn best en wil eraf trekt zij hem ineens op de rem :( En dan maar roepen 'good boy' mijn god wat heb ik me geergerd :(

En bokkers heb ik vast heel veel gezien, maar behalve Melanie volgens mij niemand echt aangesproken :o

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:39

Whaha, die was ergens ook wel grappig, athans wij hadden er wel lol om, hele cross door: GOOOOOOOOOOOD BOY, bij een weigering goooooood boy :+

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:43

Echt té erg ja..

Maar ach al met al heb ik me goed vermaakt gisteren. Ik vond de organisatie prima, tuurlijk waren er wat misverstandjes her en der maar het meeste is gewoon prima opgelost! En zit er zelf maar eens aan om zoiets te organiseren, dus petje af van mijn kant :)

En voor Laura nog een knuffel en voor het paard van Melanie :(:) Wat een schrik zal dat geweest zijn zeg..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:44

Die 'Good Boy' stuntpiraat moeten ze ook van de pony af halen, arm beest!

Ik ben nummer 44, erg benieuwd naar mijn filmpje :D

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:51

Overigens was ik 35, maar wat ik zo even las val ik er bij velen net langs helaas :+

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 15:03

saar88: aah jammer ik was 14. -O-

marsman: haha die 2e foto. maar sprekend beestje zeg!

mandy: heb je het logo bij divoza laten graveren? dan moet je ook nog eerst 50 euro logo kosten betalen.

melanie: ik vond je shirt absoluut niet storend qua kleur hoor!

anouk: moet je even kijken naar welk netje je koopt. zoals die scapa van melanie komt omhoog. maar ik heb er genoeg die absoluut niet omhoog komen. (ook bv die van hv polo die zijn heel anders afgerond en in heel veel kleuren!) ik wil er ook weer een voor deze cross set omdat ze gewoon veel rustiger loopt met het netje. maar zwart rood is best moeilijk te vinden in mijn wensen..:P die van mij van busse gaat ook verder niet omhoog:
Afbeelding

marloes: ag je teugel afgeknapt? dat is link. gelukkig goed gegaan.

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:12

@ lrm: Thanks voor de tip!

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:24

oornetje van BR blijft ook goed zitten.
Afbeelding
alleen een beetje rare foto :o

yhultink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:54

Ik lees dat saar88 een aantal foto's had gemaakt.
Ik was nummer 20, ben benieuwd hoe de foto is geworden.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:06

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:25

@Saar: Ik was nr 29. :) Mijn persoonlijke fotografen hebben vooral onsubtiele foto's van me (incl. een weigering waarbij ik me afvraag hoe ik ben blijven zitten als ik de foto zie), dus ik ben erg benieuwd wat andere mensen er van hebben kunnen maken. :j

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:59

Wat jammer dat je een weigering had! Bij welke hindernis was dat?
Ik heb 2 foto's van je gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:17

Tof, dank je :)

Ik had eerst al een weigering op de wortelbak, zo net om t hoekje en met allemaal mensen erbij, dat was iets te gek voor mn malle paard. Bij 7 heeft ze ook geweigerd, een stap terug gedaan voor de afsprong, niet over de hindernis er na, geweigerd op het hekje en uiteindelijk niet de waterbak in. Hmm, klinkt best dramatisch zo... :D

Heb ik je trouwens bijna omver gereden na die tweede foto? Dat was hindernis 5, denk ik? Als ja, sorry!

Chariklia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:51

Hai hai,
iemand foto's van nummer 18?
(zwarte arabische hengst die zo stond te schreeuwen? ;) )

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:56

Hij heeft wel midden in mn smoel geschreeuwd, maar nee; ik had geen fototoestel bij me :D

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:57

Die foto van het paardje met het opwapperende oornetje trouwens, net alsof hij een piratenhoed op heeft, hihi!

Chariklia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:10

hehe, jammer toch. Hij deed zo zijn best.
Eerste keer in de oefencross.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:37

yhultink schreef:
Ik lees dat saar88 een aantal foto's had gemaakt.
Ik was nummer 20, ben benieuwd hoe de foto is geworden.

Was jij nou met paard gevallen oid?
Want zag iig een haf teruglopend aan de hand en hoorde iets over paardenval..?

Winnie bij de waterbak, met dank aan askazita! :D
Schatje toch haha, helemaal opgaan in het water waardoor ie de boom ervoor vergeet. :+: Was super blij :D
Oh, let niet op mn geklungel erna, was wat blij en wou eigs wat harder, maar moest ook weer inhouden voor dat oversteek stukje :')

@Irene, op mijn filmpje hoor je jou zo over winnie: Hij heeft wel rustige gallopade, mooi constant. :))

En Win op de tafel :P
Afbeelding

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 07:07

hey bokt'ers,

ik heb met veel plezier jullie verslagen gelezen! Ik zit er ook aan te denken om een keer proberen te crossen.
Ik had nog wat vraagjes hierover die jullie vast kunnen beantwoorden:
- door welke vereniging werd deze cros georganiseerd? (kom ookuit enschede, en misschien doe ik dan volgend jaar ook mee)
- heb je een startkaart nodig om mee te doen, of is r ook een impuls rubriek?
- zijn er meer croswedstrijden in de buurt die leuk zijn en waar je geen startkaart voor hoeft te hebben.
- hoe hoog zijn de hindernissen? Zijn het allemaal vaste hindernissen?
- wat als jeje paard niet door de waterbak krijgt, wordt je dan gediskwalificeerd ( dit ben ik namelijk al n tijdje aan t oefenen maar krijg t niet voor elkaar)
- waar oefenen jullie in omgeving enschede? ( ik sta bij t vliegveld in de buurt, kan je daar ook oefenen voor de cros?)

nou ik hoop dat jullie me kunnen helpen met mn vragen, t is een kleinbeetje of topic, maar toch ook weer niet!

Groetjes linda

Anke_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 08:18

Hoi Hoi!

Ik was nummer 34, met me verzorgpaard Sinn.
heb een top dag gehad! hier en daar zie ik fotos met wie ik nog een beetje gesproken heb,
Het was mijn eerste cross ooit, vond het allemaal erg spannend. Heb erg veel geluk gehad dat ik een super paard heb die erg ervaren is in de cross, hierdoor dus de foutloze cross! maar het springen was echt prut, was ook echt helemaal mijn schuld, 1 weigering door slecht aanrijden en 1 balkje doordat ik haar niet goed verzamelde, was dus allemaal erg onrustig. Dressuur is niet me sterkste punt maar met 180 punten was ik nog redelijk tevreden.

Echt hele mooie filmpjes en fotos!
Als het goed is krijg ik die van mij vanmiddag nog binnen, ben benieuwd!

Och jah!! Dat meisje met die Schimmel, ze stond naast me af te zadelen, haalt de peesbeschermers eraf en het eerste wat ze ermee doet is een die pony er een klap mee geven! Dat arme beest snapte er niks van.. Heb haar niet zien rijden maar als ik dat zo hoor is dat ook niet echt vriendelijk gegaan..

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 09:05

Deze cross werd niet door een vereniging georganiseerd, maar door stal Drienerbroak. Het was ook een onderlinge cross. Je hoeft dus geen startkaart te hebben om aan deze cross mee te doen. Er zijn in de buurt wel verschillende crossen waar je BB kunt starten, dus de impulsrubriek. Wel moet je hiervoor lid zijn van de KNHS dacht ik. De hindernissen zijn over het algemeen wel allemaal vast en zullen voor de BB ongeveer op 70 cm liggen (?) dacht ik. Als je paard 3 x weigerd op de waterbak moet je eruit.
Ik oefen zelf vaak in Boekelo, daar staan veel verschillende hindernissen en ook water :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 09:07

lindar1985 schreef:
hey bokt'ers,

ik heb met veel plezier jullie verslagen gelezen! Ik zit er ook aan te denken om een keer proberen te crossen.
Ik had nog wat vraagjes hierover die jullie vast kunnen beantwoorden:
- door welke vereniging werd deze cros georganiseerd? (kom ookuit enschede, en misschien doe ik dan volgend jaar ook mee) Niet door een vereniging, maar door Stal Drienerbroak (familie Vegter). De Vijf Marken en Het Twentse Ros hebben wel geholpen met vrijwilligers geloof ik
- heb je een startkaart nodig om mee te doen, of is r ook een impuls rubriek? Geen startkaart nodig, t is gewoon een onderlinge wedstrijd.
- zijn er meer croswedstrijden in de buurt die leuk zijn en waar je geen startkaart voor hoeft te hebben. Buurse organiseert 11 september nu ook een cross, naast het dressuur en springen. Heeft wel een website geloof ik (Dag van het Paard)
- hoe hoog zijn de hindernissen? Zijn het allemaal vaste hindernissen?Afhankelijk van wat je start: BB pony's zo'n 60cm, BB paarden en B pony's 70cm, B paarden 80cm. Dit is ongeveer, wijkt dus nog wel eens af. Dit geldt voor het springen en de cross, alhoewel het springen dit keer erg laag stond. En in de cross heb je inderdaad allemaal vaste hindernissen.
- wat als jeje paard niet door de waterbak krijgt, wordt je dan gediskwalificeerd ( dit ben ik namelijk al n tijdje aan t oefenen maar krijg t niet voor elkaar) Je mocht het hier een aantal keer proberen en als ze echt niet wouden moest je idd verder rijden of eruit. Het was nu de 1 na laatste hindernis
- waar oefenen jullie in omgeving enschede? ( ik sta bij t vliegveld in de buurt, kan je daar ook oefenen voor de cros?). Ik kom uit Haaksbergen en oefen meestal in Boekelo. Ook in Almelo (Bornerbroek) kun je wel leuk trainen. Verder heeft Diepenheim 3x per jaar een oefencross, waar je 5 minuten lang rond mag springen en zelf mag kiezen wat je springt. Verder heeft Stal Drienerbroak wat hindernissen, maar dat is geen vrij crossterrein.

nou ik hoop dat jullie me kunnen helpen met mn vragen, t is een kleinbeetje of topic, maar toch ook weer niet!

Groetjes linda

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 09:09

Volgens mij waren we tegelijk aan het typen Rowo :+

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 09:10

Anoukspitzen schreef:
Volgens mij waren we tegelijk aan het typen Rowo :+

Ik dacht: ik herhaal het ff :+

We waren idd precies tegelijk!