[SGW] Verslagen Eventing Maarsbergen B/L/M 24/25 juni 2011

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 13:42

Iedereen onwijs bedankt voor de berichten!

Vandaag is de veearts geweest! Wond zag er netjes uit!
Stuk vlees is eraf gesneden en weer ingetapet!
Weekend sowieso boxrust en maandag komt de veearts weer!
Hou jullie op de hoogte!

@ Danique Klopt! Je mag indd onder het Z geen wieltjes dragen!
Hoorde ik afgelopen week ook pas voor het eerst hoor!

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 13:43

Vivre schreef:
@ Danique en de rest; wat betreft de sporen had die vervelende mevrouw met haar reglementen gelijk:

Artikel 311 - Kleding en harnachement
a. Kleding en harnachement algemeen
1. In alle wedstrijdonderdelen is het dragen van een goedgekeurde veiligheidshelm,
die voldoet aan de Europese norm EN1384, verplicht.
2. In alle wedstrijdonderdelen moeten de sporen aan volgende voorwaarden voldoen:
De sporen moeten uit glad metaal vervaardigd zijn. De lengte van de spoor vanaf
de laars mag niet langer dan 3,5 cm (1,5 cm maximaal voor pony's) zijn, zonder
wieltjes en naar achteren gericht. Het uiteinde moet afgerond zijn. Indien de knop
gebogen is moeten de sporen zodanig gedragen worden, dat de knop naar beneden is gericht.
Uit het Wedstrijdregelement Eventing, blz 7 http://knhs.nl/objects/00012631.pdf

haha, ik had het ook al opgezocht. Nou maar even een ander spoortje aanschaffen dan ;)
Maar deze mevrouw beweerde dat je überhaupt niet met een wiel mag starten onder de klasse Z, ook niet in de ''gewone '' dressuur en spring wedstrijd.. en dat is niet waar..

toch? :o

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 13:45

hennydehart schreef:
Iedereen onwijs bedankt voor de berichten!

Vandaag is de veearts geweest! Wond zag er netjes uit!
Stuk vlees is eraf gesneden en weer ingetapet!
Weekend sowieso boxrust en maandag komt de veearts weer!
Hou jullie op de hoogte!

@ Danique Klopt! Je mag indd onder het Z geen wieltjes dragen!
Hoorde ik afgelopen week ook pas voor het eerst hoor!

onder het Z SGW bedoel je? of ook in de '' gewone'' dressuur en springen??

Fijn dat het mee valt en dat de wond er netjes uit ziet!! Nu hopen dat het snel geneest

fatal_flower

Re: Verslagen Eventing Maarsbergen B/L/M 24/25 juni 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:46

fijn dat de wond er netjes uit zien henny! Dat was even schrikken gisteren. Hopelijk knapt hij snel op!

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 15:10

Ik ben weer thuis, voelde me gedurende de dag beter dan 's morgens maar de moeder van Sannnn (zijn dit er genoeg?) was zo lief om Noortje voor te lezen.
't Was nog even spannend maar *\o/* :D

Ik heb een heleboel bokkers gezien en de rest misschien mij wel met een lange jas en een coupe du pluie en Taaipoppetje met een regendeken incl. bilkoorden om.
Nu gauw douchen en op verjaardag op schoondochter en de rest incl. natte vieze troep is voor Noortje.
Corien nog een smakkerd voor je verjaardag, dat wist ik dus niet.....

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 15:24

Ik ben onderweg naar huis. Dressuur 186 (ze hadden 6 punten verteld en een onderdeel niet ingevuld) springen was dramatisch met 3 balken. Mevrouw maakte zich drukker om de omgeving dan dat zij het nodig vond om op mij te letten. Cross ging simpel en foutloos! Geen prijs door de balken. Ik was op 4.43 al binnen terwijl ik paard maar op 1 stukje na de damborden heb laten gaan. Was gewoon te vroeg binnen!
Zal als ik thuis ben even bijlezen want dat werkt niet op mijn mobiel.

Beetje jammer dat het de hele dag moest regen maar verder een leuke dag gehad. Uitslag was er snel en de vrijwillegers waren de hele dag druk bezig om de bodem goed te houden voor ons. Mijn 1e keer maarsbergen maar denk niet mijn laatste....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 15:59

Ik ben op de terugweg. Fijn gedressuurd, 180 vielwat tegen, pechbalk met springen en heel fijn foutloos en ruim binnen de tijd gecrosst. Uiteindelijk zevende met vijf prijzen.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 16:33

Gefeliciteerd Lielle!
Jammer van je balken Caro!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 16:40

netjes lielle en Caro!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 16:44

Even snel over de wiel sporen:
met eventing niet toegestaan
Met dressuur en springen bij de paarden toegestaan in alle klassen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 16:52

Ik ben ook weer terug van een nat dagje Maarsbergen.

Dressuur ging goed op 1 schrikmomentje na. (Lieve jury, svp niet de ruitenwissers aanzetten op het moment dat ik langskom :+ ) 207 punten en volgens mij een gedeelde 3e plaats in ring 2.
Springen ging echt héérlijk, heel simpel foutloos. Met dank aan de moeder van Sannnn voor het voorlezen!
Dan de cross. Ik vond er eerlijk gezegd niet zoveel aan :o Technischer, zoals vorige week in Vlietland, vind ik mooier. Maar goed, dat is persoonlijk en een dikke cross moet je ook kunnen rijden. En het ging heel fijn! Jer schrok even van het nep-hert het bos uit naar 7 toe, maar verder heel simpel :) Bij het water eerst helemaal langs het hek gereden en het water in. Wel wat twijfel, maar kon hem mooi doordrukken. Daarna 10A aangereden en keurig erover en te water :) Weer (veel) twijfel bij het tweede watertje, maar ook daar kon ik hem doordrukken en probleemloos over 10B. Héél leerzaam dus voor Jer (en mij)!! Verder simpel uitgereden.

Kom ik helemaal glunderend over de finish, zegt moeders "jammer van die weigering" . WELKE WEIGERING? Was me bij 10A dus een weigering aangerekend. Even met Rob erover gehad, die is nog naar de hindernisjury geweest en gelukkig werd de weigering weggestreept! :D Dus weer foutloos. We zijn naar huis gegaan, want moeders moest nog op verjaardag en ik nog mesten. Maar Hilde belde net nog dat ik 4e ben geworden. Hilde, bedankt voor het meenemen van de prijs!

Zo, nu even bijlezen hoe de rest het heeft gedaan!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:01

EVONY @ zie je nou wel, jullie kunnen het best, blijf lekker zo een tijdje doorgaan. ;)
HENNY @ wat sneu voor je, hopelijk herstelt ze snel.. :(:)
BVW @ produktief dagje voor jou !!! goed gedaan man.
VIVRE @ nou heb ik laatst dat hele reglement zitten lezen, maar dit over die sporen over het hoofd gezien ?? fijn dat er dan ook met dressuur duidelijkheid over is, dat het met springen en cross al niet mocht wist ik wel, maar waar ik dat dan gelezen heb.. :D
JN @ jou paard heeft joekel lange stelten dus geen wonder dat je zo snel binnen bent :j ook al heb je dat niet in de gaten.
DANIQUE @ ik rijd al jaren met wieltjes in de gewone dressuur en nog nooit wat van gehoord.
CARO en LIELLE @ lekker gedaan !!!
NOOR @ ik heb je zien gaan bij de H 11 en 14 en daar sta je mooi op de foto door mij.. *-:) dus stuur maar ff je email naar me toe.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:03

Super Noor gefeliciteerd!
Bianca heb jij niet gereden?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:04

bianca1980 schreef:
EVONY @ zie je nou wel, jullie kunnen het best, blijf lekker zo een tijdje doorgaan. ;)
.

:D

Hoe is het bij jou gegaan vandaag?

Noor: super *\o/* nu ben ik wel benieuwd hoe je precies aangereden bent door het water en dan 10 a zonder je lijn te kruisen?

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:04

Leuk al die verhaaltjes!
Mijn dag was ook erg leuk! Heb heerlijk genoten!

Dressuur ging voor de weer eens neit goed. Meneer was de stap-knop vergeten..168 punten.
Springen was ik met inrijden weer lekker aan het prutsen, maar ben foutloos door het parcours gegaan. Ging ook erg lekker. In het parcours heb ik geen tijd meer om na te denken..dat helpt :D
Crossen was heerlijk. Melford had er erg veel zin in. Bij vier dacht meneer-het-crosspaard. laat ik eens over een plas heenspringen! :') Toen klopte er natuurlijk niks meer van en schoot hij langs hindernis 4 heen. Was echt verbaasd, want hij heeft tijdens zowel trainingen als crossen nog nooit iets geweigerd behalve het water. Water ging hij godzijdank wel in, na heel veel KOM OP geschreeuw van mij, haha. Toen helaas nog een weigering op 13. Jammer de bammer, maar erg lekker gecrosst. Vond het best een eind rijden uit Enschede, maar wil volgend jaar toch lekker weer komen :D

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:05

bvw schreef:
Super Noor gefeliciteerd!
Bianca heb jij niet gereden?

rustig rustig...... :D ben nog ff druk met bijlezen en gelijk twee super mooie foto's uploaden.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:05

Bianca: nou, je hebt pb hoor! :D Ik heb jou op 15 en 16 gezien toen ik de cross aan het verkennen was. Zag er fijn uit!
Henny: :(:) Wat ontzettend schrikken zeg. Gelukkig ziet het er goed uit nu.
JN: balen van de pech, maar wel goed gereden dus!

Verder lees ik eigenlijk overwegend goede verslagen. Gefeliciteerd allemaal!
Marielle, balen van de waterbak. Doet je paard het alleen daar of overal? Ik heb 2 jaar geleden meegedaan aan de oefencross in MB en toen heb ik echt een kwartier bij het water gestaan. Alleen maar op de achterbenen, ik kon niet meer voor of achteruit :roll: Inmiddels heeft Jer een cursus zeepaardje gehad en geslaagd gelukkig ;) Succes ermee.

Jobke, en de rest van de organisatie: mijn complimenten!

Ik vond de bodem trouwens alleen meevallen, had er met crosslopen een hard hoofd in moet ik zeggen. Maar eigenlijk alleen richting 7 was het erg zompig.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:06

Evony schreef:
Noor: super *\o/* nu ben ik wel benieuwd hoe je precies aangereden bent door het water en dan 10 a zonder je lijn te kruisen?

Helemaal rechts langs het hek (waar de B dus ook het water in mocht) en toen gelijk omgedraaid, zodat ik niet voor 10A langs kwam. :)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:08

zolang je de hindernis (10A in dit geval) niet aanrijdt mag je toch ook je lijn kruizen en extra meters maken?

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:08

Wat ontzettend zonde zeg van die regen vandaag. Ben ook nog ff wezen kijken vanmorgen.
Heb jou gezien op het water _Noor. Was idd al verbaasd dat ze je een weigering aanrekenden. Maargoed. Ff daarvoor deed de hindernisjury me ook al verbazen door megakwaad op iemand te worden die iemand aanmoedigde na een 1e weigering op 10A.
Gefeliciteerd voor iedereen die een fijne cross heeft gereden! :)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:10

Urose schreef:
Wat ontzettend zonde zeg van die regen vandaag. Ben ook nog ff wezen kijken vanmorgen.
Heb jou gezien op het water _Noor. Was idd al verbaasd dat ze je een weigering aanrekenden. Maargoed. Ff daarvoor deed de hindernisjury me ook al verbazen door megakwaad op iemand te worden die iemand aanmoedigde na een 1e weigering op 10A.
Gefeliciteerd voor iedereen die een fijne cross heeft gereden! :)

terwijl er gister heel veel weigeringen waren die niet dus danig waren aangerekend :+

Ik had nog even een vraagje; waar zat de stijl jury gister weet iemand dat?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:12

Evony, daar ben ik ook benieuwd naar. Ik dacht, zo te zien bij Hindernis 4 en 5. Daar kon je mooi het hele stuk tot het water overzien. Want ik zag daar hindernisjury's en nog iemand apart aan de linkerkant van de hindernis. En volgens mij na de sjoelbak richting picknicktafel.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:12

Nou, was sowieso heel tevreden over het paard, maar dan is het toch wel zuur natuurlijk! Gelukkig is het nu teruggedraaid! :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:13

Evony, je hebt twee stijljury's. Dit hoort op hun formulier te staan.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:14

formulieren kregen we niet mee, mochten we alleen inzien