[SGW] Verslagen en nabespreking SGW Vlietlanden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 17:33

_Sim_ schreef:
Danique als je je klok laat optellen piept ie om de minuut, dus niks stuk aan je klok.
FAtal Flower, goed gedaan!

ja 1 piep toch? die van mij ging echt piepen..

GinnyBanshee

Re: Verslagen en nabespreking SGW Vlietlanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 17:44

Echt balen Jetske, hoorde het later van iemand en dacht eerst: moet echt iemand anders zijn, Bo die stopt niet! Niks aan te doen idd , volgende keer beter.

mijn verslag. Dressuur ging prima, stond 2e met 202, losrijden voor springen was een drama, charlie wilde alleen maar hard en de bodem was zo slecht en het was zo druk, voor eigen veiligheid en om ongelukken voor andere te voorkomen, maar 3 keer een kruisje en 1 oxer :P Springparcours begon lekker, 1,2,3 maar hij nam het over na 3 op dat rare lijn naar 4, kwam scheef uit en hij maakte extra pas waarop hij door gleed, door hindernis 4a .. balken overal waardoor ik nooit 4b kon springen, dus er uit getrokken, hindernis opgebouwd en weer rustig er over heen, dat ging oke (had strafpunten voor de balken en ook voor een stop? zo jammer want hij had echt niet kunnen springen ook al had ik dat gewild.). Daarna echt de ritme kwijt, 2 noodsprongen, 1 er van een balk meegenomen. Kwamen we op 12 straf. Zonde! Cross ging foutloos, hij ging wel even vandoor met mij na 3 kon net op tijd naar 4 a en b sturen, en heb me best gedaan om hem af te remmen voor de enge bochten (hij heeft geen ijzers!) daarna ging het wel prima. Veel terug genomen voor bochten, zat dik over de tijd 50sec ofzo. Uiteindelijk 10e plaats (heb niet gekeken wat ik nou stond voor de regio..) met 6.17 dus mooi 2 winstpuntjes erbij :) altijd handig aangezien hij weg moet binnenkort.
Heb alleen maar in regen gereden, was zeik nat!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 17:47

Vivre, netjes zeg! Gefeliciteerd! Bij welke stijljury had je geen voldoende?
Ginny, Charlie was idd wel echt aan het tanken bij mijn stukje (3 en 4). Wel netjes dat je foutloos was

Vitalis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 17:51

Ik ben ook al weer een tijdje terug. Dressuur ging naar mijn idee nog redelijk, maar ik had 161 punten. Het inspringen ging echt slecht. Toen de ring in, de eerste twee hindernissen gingen best goed. Daarna nog een balk, toen kwam ik bij hindernis 5 daar lag de balk al af en dat zag ik pas op het laatste nippertje, daar sprongen we dus nog bijna bovenop. Mijn concentratie was toen al weg en dus had ik nog twee balken. Toen de cross in, de eerste hindernis ging best goed. Hindernis 2 en 3 gleed Vitalis al en bij hindernis 4 zijn we tegen de paal aangereden en toen ben ik er flink afgevallen. Wel erg jammer, maar voor ons was het echt te glad zonder noppen.

Helaas was dit waarschijnlijk onze laatste cross want ponylief is zo goed als verkocht |(

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 17:52

Goed gedaan Vivre!!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 17:56

@ Vitalis, mijn instructrice heeft je gejureerd in het springen, en vond het idd niet zo denderend gaan. Met zulk weer heb je ook gewoon stiften nodig, of je moet gewoon helemaal niet starten. Je val was bij mijn hindernis. Hij sprong schuin weg zo vol tegen de paal aan.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 17:58

Vivre; Super zeg! Gefeliciteerd!
Ginny; Ook netjes gedaan! Ik zal je nog even de foto's die mijn moeder had gemaakt van je cross doorsturen en nog bedankt voor het maken van mijn dressuurfoto's :)
Henrike; wat balen zeg. Jij en je pony niks bezeert?

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:01

Ik ben ook weer moe maar voldaan thuis aangekomen :)
Lees wisselende verslagen van de mensen, voor een ieder die fijn gereden heeft +:)+ Voor degene waarbij het wat minder ging, kop op en volgende keer beter!
Sann heeft wel een heel fijn debuut gehad met What ;)

Ik ben gisteren al vertrokken richting Vlietland, ging eerst met een vriendinnetje naar het strand met de paarden, Noes heeft haar ogen uitgekeken :D net als de baas heerlijk genoten saampjes :D Daarna haar naar haar logeeradres gebracht en naar Vlietland gegaan om de cross te lopen. Zag er wel erg leuk uit, alleen het springparcours vond ik wat vreemd.
Vanmorgen vroeg al de wekker gezet en naar naar Noes gegaan. Haar gevoert en weer op de trailer gezet, zat maar een kwartiertje van het terrein af dus dat was lekker dichtbij :) Dressuur ging beter als de laatste tijd, maar helaas onder de middenmoot zonder commentaar op mijn coupon :? Springen had ik 2 flinke misafstanden waarbij 1 gepaard ging met een balk op 8, maar voor de rest was ze wel braaf en aardig fijn te rijden. De cross ging echt super fijn <3 Had 1 wat mindere afstand op 10 maar voor de rest ging ze echt super fijn, ook zonder twijfel 'door' de boot het water in in galop :D Met wat tijdsoverschrijding gefinished, maar had een paar plekken waar ik rustig heb gereden in verband met de bodem. Uiteindelijk net buiten de prijzen geëindigd als 6e, maar super tevreden!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:05

Wat super JN! Jammer van de dressuur. Maar top dat Anoes zo door de boot het water in gaat in galop en helemaal fijn dat het springen beter gaat. Hoe gaat het nu met je heup? Zag je nog aan komen rijden zaterdag toen wij net weg gingen. :)

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:06

texelse schreef:
Mooi snel de uitslagen, maar wel bijzondere dingen. Zoals: bij de M-paarden, een combinatie heeft 2 weigeringen in de cross (aldus haar moeder) en staat foutloos in de uitslagen..... :o Combinaties die uitgesloten waren staan er op als "opgegeven" :o . Tja, moeilijk hoor. Iedereen doet z'n best, ook de posters, maar soms onderschatten die wel eens hun taak, denk ik. En ook wat de gevolgen zijn van hun constateringen, voor de totaaluitslagen. Dit bedoel ik in het algemeen voor alle sgw's.
Want ik heb respect voor de organisatie Vlietlanden, die het voor elkaar krijgen om bij iedere hindernis 2 volwassenen te plaatsen, waarvan daar ook nog een heel aantal zelf sgw's rijden, of gereden hebben.
Lastig probleem, waar ik ook geen oplossing voor weet.

Idd, zo heb ik bij Markelo II een stop minder aangerekend gekregen, en hier alweer.

Prijswinnaars en tevreden crossers gefeliciteerd! :D

Filmpje, het water staat er ook bij :))
:(:) voor degenen die een val hadden of uitgesloten waren

Ik reed gisteren in de B, dressuur ging wel goed, 185 en in de middenmoot. Springen was ik ook wel tevreden over, misschien iets te makkelijk gereden waardoor ook ik een stop op de beruchte hindernis had. Hij ging 10 m van tevoren op de rem en stapte toen rustig naar de hindernis. :')
De cross ging echt lekker, hij reageerde echt op mijn been en kwam ook goed terug wanneer ik dat vroeg, kon op die manier super afstanden rijden :j Hindernis 4 vond ie niet zo leuk, stop op A, en B ging ook niet van harte. Omdat ik toch al een weigering had, bij het water het insprongetje gedaan! Hij vond het even heel spannend, maar na even twijfelen besloot hij dat het dan toch maar moest, en dan maar met 4 benen tegelijk :j
Na het water zag ik dat de boom boven de greppel verwijderd was, dus toen maar het alternatief gedaan want greppels zijn gevaarlijk volgens m'n paard want daar komt ie niet bij in de buurt. Hij keek ook wel even toen we over het alternatief gingen. Dat stukje zag ik ook terug op het filmpje van het Leidsch Dagblad :D Uiteindelijk nog een halve minuut buiten de tijd wat ik wel heel netjes vond ;)

Super tevreden en het insprongetje op het water was een hele overwinning :D

Laatst bijgewerkt door riannhuh op 19-06-11 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:10

is goed Jets! :) vind altijd leuk om dressuurfotos te maken :+ haha

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:12

Heel leuk filmpje Rianne, dat heb je weer goed voor elkaar. Kan je die filmploeg van jou ook inhuren :D _O- ?

Bente; Goed resultaat! Ik zag je langskomen in de cross. Zag er ook top uit!
Ik zie dat mijn moeder ook nog een foto van je heeft op hindernis 14, van achteren dus geen heel bijzondere foto, maar mocht je hem nog willen moet je het maar zeggen. Dan stuur ik hem door.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:16

Sann, zag jullie inderdaad net op het laatste moment, zwaaide nog even snel :P Heup is nog wel dik en blauw/groen/paars/geel, maar had vandaag een rijbroek aan van een vriendin die eigenlijk te groot voor mij is, maar daardoor drukte hij me niet op die bult dus dat zat wat prettiger ;)
Jetske; dank je ;) En foto's zijn altijd leuk :D

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:19

Jetske_ schreef:
Heel leuk filmpje Rianne, dat heb je weer goed voor elkaar. Kan je die filmploeg van jou ook inhuren :D _O- ?

Dan moet je ze heel wat bieden denk ik, haha :')

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:32

echt een super vet filmpje! dacht eerst dat t van filmloop was !

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:33

riannhuh schreef:
Jetske_ schreef:

Haha, miss als we een keertje bij elkaar in de buurt starten. Dan maakt mijn moeder wel foto's (niet dat jouw filmploeg daar wat aan heeft _O- )

Vivre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:33

@ snoekiej: bij mevr. de Jong. Ik was de laatste start van de B paarden vandaag.
@ Ginny; goed gereden, jammer van je springen. Gefeliciteerd met je winstpunten
@ Vitalis: jammer dat hij zo gleed, bij de pony's was de bodem natuurlijk nog wat slechter.
@ JN: klinkt als een heerlijk weekend! Zo te lezen hebben jullie genoten! Jammer dat er geen commentaar op je coupon stond.
@ Rianne: jammer van je stop op 4, maar wat super dat hij via het insprongetje het water inging. Echt een heel leuk filmpje! Bijna de hele cross staat erop!

Nog de complimenten voor de organisatie; de uitslagen en prijsuitreiking waren er super snel! Echt heel fijn, hierdoor waren we weer mooi op tijd thuis.
En alle vrijwilligers; Bedankt! hopelijk zijn jullie niet al te nat geregend.

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:34

Mijn verslagje:
Dressuur ging vreselijk slecht. Paard was ontzettend heet en kon alleen nog maar stuiteren met de kop in de lucht. De erbarmelijk slechte punten die ik kreeg waren dan ook terecht :o
Ik het springen één balkje. De cross ging goed, foutloos en precies de ideale tijd gereden!

Al met al dus best tevreden, alleen de dressuur moet echt veel beter. 2 weken geleden in Oudkarspel was ze ook al zo knetterheet. Ze kan heel fijn dressuren maar dan moet ze wel rustig blijven in de kop... Lastig!

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:44

Vivre schreef:
@ Rianne: jammer van je stop op 4, maar wat super dat hij via het insprongetje het water inging. Echt een heel leuk filmpje! Bijna de hele cross staat erop!

alleen 5, 6, 10 & 15 niet :D Wel ideaal als alles zo dicht op elkaar ligt, kunnen grooms mooi wat van de cross kijken. Het filmpje is ook maar door 2 mensen gemaakt, mijn zus en haar vriend :)

Jetske_ schreef:
riannhuh schreef:

Haha, miss als we een keertje bij elkaar in de buurt starten. Dan maakt mijn moeder wel foto's (niet dat jouw filmploeg daar wat aan heeft _O- )

Dan verplicht ik het ze wel ~~}> En krijgen ze als beloning een extra koekje haha :))

@Lisa91, balen van je dressuur, maar super van je cross!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:45

Irene11 wat een gaaf flimpje!

Mag me beugels wel 2 korter doen :=

voor de mensen waar bij het minder ging :(:)
Jet balen man :(
voor de mensen waar bij het goed ging top! :D

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 18:56

Zo, ik heb vanaf half 1 als hindernis jury gezeten en vooral de tweede helft van die zit was bijzonder nat...
Ben dan ook erg koud geworden en we hadden erg te doen met alle verzopen combinaties die langs gekomen zijn.
Ik heb wel van iedereen foto's gemaakt in de tijd dat ik er zat. Die komen misschien vanavond en anders morgen online.
Nu eerst even warm worden en de foto's eens door kijken.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:08

Heb je niet gezien nickeltje! :oo

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 19:25

Haha, ik kwam Lielle aan het einde ook tegen en die heb ik ook niet langs zien lopen...
Maf eigenlijk want ik heb echt gewoon op een klapstoel buiten gezeten, niet verstopt in een auto ofzo...

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:27

Supernetjes Benthe!
Gaaf filmpje Rianne! Echt de hele cross staat er zowat op!
Dat is dan toch bij ons geweest Vivre, maar kan het me niet meer herinneren! Dacht dat je juist nette punten had!
Lisa, vond dat je erg netjes reed op onze sprongen. En gefeli met je foutloze cross!
Bij welke sprong zat je ook al weer Nick? Had je je auto niet neergezet dan dat je zo nat was? Ik kon gisteren evt schuilen in Mootje's auto, en vandaag in een trailer!

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:55

Otto en ik waren er vandaag ook weer bij. Hierbij mijn verslagje.
Mijn auto is kapot en we kwamen met een andere auto. Hierdoor was ik toch wat spulletjes vergeten die standaard in mijn auto liggen, zoals een plastronspeld die ik vervangen heb door een paperclip. :)*
Misschien hebben jullie me zien losrijden bij de dressuur? Ik was de panter tussen de ijsberen. ;) Ik reed met mijn panterdekje omdat ik ook mijn witte dekje niet bij me had. :) Ik zat er mooi op tijd op en was lekker op weg met losrijden, maar moest er helaas al 20 minuten voor mijn tijd in. Ik had nog maar net gegaloppeerd, snel handschoentjes aan (weg fijne aanleuning) en de ring in. Echt zo jammer altijd dat te vroeg starten. Toch nog 181 punten.
Toen had ik nog drie kwartier voordat ik er weer op moest. Toch maar even de proppen eruit gehaald om hem op de trailer te zetten i.v.m. de buien.
Voor het springen even kort losgereden i.v.m. de slechte bodem. (viel nog alles mee trouwens gezien het weer) Toen het opmerkelijke parcours in. Ot voelde heel goed aan en sprong foutloos! In de cross voelde hij helemaal goed, ook foutloos! Hij had er echt helemaal zin in. We hebben op een paar plekken mooi afgesneden, zoals tussen de bomen door bij 4A en B. En voor 7 stond een stukje sloot afgezet waar je ook mooi voorlangs kon en vervolgens schuin over 7. Dat doe ik vooral om wat uitdagingen op te zoeken, en ondertussen scheelt het ook mooi wat tijd. :D Op het water trok hij heel erg af. Dat vond ik leuk want ik had verwacht dat hij wel iets terug zou komen, maar hij wilde er echt in en galoppeerde mooi door in het water.
Al met al een fijne dag, ik ben blij dat we meegedaan hebben.
Misschien heeft de estafettezweep van Rob (die ik weer van Benthe gekregen had) wel geholpen. ;)
Het is geloof ik wel altijd feest daar in het recreatiegebied. Ik ben daar een ander jaar al eens uitgegleden over een condoom, en nu lag er ook weer een verpakking in de trakhener. :D Ik had al bedacht dat het misschien wel een heel oud getrouwd stel is dat daar een mooie herinnering van een eerste keer op een crosshindernis heeft, en dat nu elk jaar komt vieren? := Hihihi.
Leuk om Nickeltje weer eens te zien, en vele anderen, het was erg gezellig!
Oja, en als we niet HC gestart hadden waren we 4e geweest.
Ik heb nog niets gelezen, anders duurt het wéér dagen voor ik met mijn verslagje kom. Nu eerst maar even bijlezen.