[SGW] Verslagen SGW Oudkarspel 2011

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:37

Evelien: Top zeg, gefeliciteerd!
Wow Bianca, dat klinkt zeker niet fijn :(:), gelukkig had je idd een aj.

Ik zat midden in de plensbui en ook wij hadden er net zoals vele anderen last van, paard werd er onzeker van en ging op de rem, de organisatie kon er uiteraard niks aan doen, maar ik weet voor mezelf dat als het weer eens een keer zo nat/glad is, dan start ik niet.

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:38

Jeetje Bianca. Idd maar snel naar de kraker! Hopenlijk is Bull niet te erg geschrokken!
Beterschap!

landiamo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:47

bianca1980 schreef:
Paard lijkt nu oke, heeft wel een schampwond op zijn zijkant buik waar mijn voet heeft gelegen en dus ook de spoor in zijn buik, maar laat dat hopelijk alles zijn. Morgen kijken we hem na of hij verder alsnog stijf of kreupel is.
Ik ben zelf nu al zo stijf als een plank.. :D . Mijn hals nek en schouders vooral.. en de linkerzijde van mijn bovenbeen en bekken(was al paracetamol aan het pakken gelijk uit de cross.. :o maar dan bederft het mijn dag niet) Maar het voelt hetzelfde als twee jaar terug toen ik ben aangereden in mijn auto op de snelweg. Aangezien ik daar een chronische blokkade van in mijn nek en onderrug heb opgelopen zal ik nu wel snel weer naar de kraker gaan, want dit werkt dan niet echt mee.

Van mijn ring hebben overigens van de 19 starts maar 8 de finisch gehaald.... :o ( als ik snel de uitslagen zo kloppend heb gezien) dus ik had wel een afslachtring geloof ik... ;) maar hoop niet allemaal door vallen...

Als je een bad hebt zou ik daar vanavond even in gaan of een hete douche. Weetje misschien al maar het doet echt wonderen altijd bij mij :j

Zo, dat zijn weinig mensen die de finish gehaald hebben :wow:.

Hoop dat Bull en jij straks weer lekker verder kunnen crossen!( maar dat moet wel goedkomen!) +:)+

bvw

Re: Verslagen SGW Oudkarspel 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:52

jemig Bianc! Lang leve de AJ zal ik maar zeggen

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:53

Biancia :(:) , meid wat een pech. Dat heb ik helemaal gemist. Ik heb er wel een "zien" vallen. Niet gezien dus, stond op het veld met mijn rug er naar toe. Wel gezien dat het paard aan de loop ging en uiteindelijk door iemand van Beukers weer gevangen werd bij de paard en wagen.
Hopelijk ben je snel weer opgeknapt en is de schade beperkt bij jou en bij Bull.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:58

Tien even snel reactie van telefoon. 3sprong stond met rood als 6,7,8 genummerd ( M ) en met blauw stonden de eerste en de derde genummerd. Dus de tweede was niet genummerd met blauw bordje en mag je ook niet springen.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:02

Bianca hopelijk valt het morgen mee met de spierpijn. :(:)

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:05

gr_roos, volgens mij bedoelde Tien dat niet, het was mij ook niet duidelijk dat de middelste hindernis (die de L dus niet moest) ook gewoon helemaal weg werd gehaald, waardoor je dus in een rechte lijn over 6 en 7 kon. Als daar een briefje had gehangen, dan hadden we dat kunnen weten voordat we het parcours in gingen.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:08

Wij liepen met z'n 3-en, en bij deze hindernis hebben we ook achter onze oren staan krabben, todat er eentje (ja ja, ik was zo helder) op het idee kwam dat de middelste vast weg gehaald zou worden. De hindernis was ook heel simpel weg te halen, dat bracht me op het idee.
Zelf vind ik het ook beter/fijner als er wat uitleg staat bij een hindernis.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:08

Dat er geen briefjes hingen is niet echt aan de leerlingen die het georganiseerd hebben te wijten. ik sprak de parcoursbouwer en die vond dat soort briefjes maar verwarring scheppen en had ze dus met opzet (zei hij) niet laten ophangen. Ik dacht eerst even dat ik zo'n suffe muts was dat ik wél graag briefjes heb maar als ik nu lees hoe ontzettend veel mensen ze ook missen lijkt het me voor volgende jaar toch iets voor de parcoursbouwer om zich overheen te zetten.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:10

Nouuuuuu, dat zal nog niet meevallen....... ;)

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:11

gr_roos schreef:
Tien even snel reactie van telefoon. 3sprong stond met rood als 6,7,8 genummerd ( M ) en met blauw stonden de eerste en de derde genummerd. Dus de tweede was niet genummerd met blauw bordje en mag je ook niet springen.

Klopt, maar het leek of nummer 7 van het M zou blijven staan. Maar die werd er tussenuit gehaald. Waardoor je 6 en 7 L in 1 lijn kon rijden.

Edit:
Wat Hetismij zegt dus ;)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:17

LANDIAMO @ ik heb wel een bad, maar alles bijlezen op bokt vind ik nu wat leuker.. :o kan morgen heerlijk uitslapen en neem vanaaf even twee ibruprofen in werkt vast ook wel...heb een heerlijk waterbed... :z

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:18

kun je de temperatuur van dat bed dan nog iets hoger zetten Bianca?

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:26

texelse schreef:
kun je de temperatuur van dat bed dan nog iets hoger zetten Bianca?

:j gaat ook wel gebeuren..!! Morgen maar zien hoe het verder gaat.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:28

Ai, Bianca dat was een nare val. Ws kun je morgen amper je bed uitkomen. Ik spreek uit ervaring helaas.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:37

Bianca even goed met icepacks aan de gang hoor! Flink ijzen op de beurzen plekken dan kan je nog bokken ook ;) en mocht je paard een gemene wond hebben raad ik je mesitran aan! Is honingzalf gebruik ik ook voor mijn paard die een flink diepe wond had ( kon niet gehecht worden) geneest prachtig echt iets voor in de EHBO koffer voor het paard!

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:39

Ai Bianca, dat klinkt verre van lekker! Hopelijk zijn jullie beide straks voornamelijk stram en stijf maar niet echt stuk! blijft dan toch link met die regen op zo'n gortdroog veld...

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:45

Jeetje Bianca, hopelijk heeft Bull er morgen niets van over gehouden en kan jij ook redelijk normaal je bed uitkomen. Sterkte. :(:)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:53

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:01

Ze zijn denk ik vorig jaar in Renswoude geweest te zien aan het hoefijzer. :D

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:02

Heftige val Bianca! Wat naar zeg!

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:10

Jeetje, wat een heftige val Bianca!

Rare argumenten van die crossbouwer, ik vond het idd onduidelijk wat er veranderd werd. En dat de middelste voerzakkenhindernis weggehaald werd, kun je natuurlijk ook niet ruiken...

Dat was vorige week in Markelo (met alleen B) wel even anders, bij ELKE hindernis een briefje wat er aan de hindernis veranderd werd voor AB/C/DE/P. Duidelijke plattegronden en een hele beschrijving hoe een eventueel alternatief juist genomen moest worden.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:24

riannhuh schreef:
Rare argumenten van die crossbouwer, ik vond het idd onduidelijk wat er veranderd werd. En dat de middelste voerzakkenhindernis weggehaald werd, kun je natuurlijk ook niet ruiken...

Ik ben het met iedereen eens dat die beschrijvingen BOUT waren....geen !!!! Omdat het mijn debuut had moeten worden ben ik dus naar het secretariaat gegaan om dat per hindernis na te vragen.. :o Dat die hindernis ertussen uit zou gana was mij al helemaal niet duidelijk, tijdens het aanrijden heb ik gelijk zo aangereden dat ik een kleine volte kon maken om naar 7 te gaan. Ook bij de rietkragen ed en de hindernis beneden bij die grote bult en de wijnvaten.....Ik heb stuk voor stuk uitleg gevraagd. Maakt iemand onnodig onzeker dat je niet wist wat er nou precies naar beneden ging. Had vooraf wel besloten ook de trakhener niet aan te rijden. Dat was voor ons een drempel te hoog (achteraf zowieso een drempel die wij niet zouden gaan halen.... :D )

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:39

CoriienRN schreef:
Ja idd, maar goed we hebben het overleefd, gewoon je verstand gebruiken met rijden :)

En dat vergaten er een aantal... Meisje na mij is doorgereden tot ongeveer de 10e weigering en toen gestopt. Ze vertelde met losspringen dat hij door had dat als hij een paar keer stopte hij niet verder hoefde. Ik heb daar op gereageerd met "dan start je hem een keer L HC en rijdt je door, je mag 1x per jaar doorrijden zonder consequenties, alleen een brief". Toen had ze dus bedacht dat ze nu ook wel kon doorrijden, maar is bij de bult geloof ik gestopt. Haar moeder was ook not amused, ze praatte nog even met mam. Ik had toevallig tegen mam verteld dat ik dat had gezegd maar het meisje was het L HC kennlijk even ontgaan.

Bianca!! Ik vroeg me al af waar of je bleef! Ik zag je nog heel mooi langskomen van 2 naar 3. Wat ontzettend balen. Hoe gaat het nu met jezelf?
Netjes Evelien, super! Jouw dressuur zag er ook best goed uit maar je kon de spanning inderdaad wel zien.
Wat fijn dat je 'ie niet zo ging staken Tien!
Evie, dat heb ik ook. Dit terrein kon de regen gewoon niet hebben na de droogte van afgelopen tijd. Ik dacht bij 3 al, zou ik stoppen, maar toen dacht ik nog even aankijken. Bij 5 wilde hij slecht toelopen en heb ik het gewoon nog een keer geprobeerd wat wel erg fijn ging maar bij 6 was ik er gewoon klaar mee.
Ik heb het idee dat die middelste van de 3 er bij mij nog gewoon stond. Helemaal niet meer op gelet, zal het morgen even op film bekijken want het staat er nog net op.

Bij Markelo begin dit jaar waren er ook maar beperkt briefjes. Toen hebben wij mensen van de organisatie aan gehouden die in zo'n karretje rondreden en hebben we het ook per hindernis gevraagd.

De trakehner zou ik ook niet gaan doen, maar zover ben ik ook niet gekomen :Y) .

Maar zulke weersomstandigheden zetten je wel ff aan het denken. Hier komt ook een airjacket. Misschien nog niet meteen dit jaar (mam heeft gezegd dat ik hem niet krijg omdat dat simpelweg te duur is, ben niet het enigste kind natuurlijk, die andere 2 willen dan ook voor eenzelfde bedrag iets hebben :+ ), het ligt er ff aan hoeveel ik ga werken dit jaar. Wil er ook nog een nieuw springzadel erbij, eigenlijk een prestige/butet/devoucoux.