[SGW] Verslagen SGW Castenray 7/8 mei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Re: Verslagen SGW Castenray 7/8 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:27

Moderatoropmerking:
Fotografen kunnen de foto's die ze gemaakt hebben aanmelden in het daarvoor bestemde topic hier op SGW en mensen die graag foto's van zichzelf willen zien, kunnen daar kijken of ze op de plaat staan.

In dit topic graag het nabespreken van de wedstrijd zelf, bedelen om foto's is hier offtopic.

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:29

Ik vond trouwens hindernis 6 (de kraal) wel een tricky ding, hoorde er veel mensen de mist in gaan, en Juul keek ook erg waar we naartoe zouden gaan toen we erin reden. Paar pasjes draf hielpen mij daar. Tijdens het lopen zagen we nog een amazone de hindernis ernaast (BB) springen (foutje) en op een haar na de camera missen die daar op de grond stond.... (de fotograaf liet ons zijn foto zien waar de hoeven net langs de camera gingen :oo )

Hihi, :o dat was ik dan.. foutje inderdaad! Kon haar niet echt meer sturen, ze was zo druk met om haar heen kijken en begon te slingeren dat ik haar niet gestuurd kreeg.. Die camera heb ik inderdaad nog zien staan.. heb nog omgekeken maar toen stond ie nog recht, gelukkig! Had het er nog met iemand over hoe die foto er uit zou zien :+

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:31

Ik zag zaterdag nog iemand over de omheiding springen ipv over de gaffel. := Paard had echt een sneaky schijnbeweging en kon niet anders dan springen.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:32

Proficiat Joyce, ik heb je zien springen/crossen met Regent en zien finishen met Kreamh. Zag er super uit, ik heb volgensmij nog wat leuke foto's van Regent. Wat zijn het toch een leuke pony's <3
Helaas zag ik Jetske/Lasko stranden op hindernis 1 van de cross...
Verder heb ik geen bokkers herkent :o

Dus +:)+ voor iedereen die goed ging en :(:) voor iedereen die een wat minder dagje had.

Ik was hindernisjury bij hindernis 2 en heb nog een keer rondgelopen, dus gewapend met mijn broertjes camera heb ik heel wat foto's gemaakt *-:)

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 20:32

Sim, was dat iemand met een bruin paard in een gele set toevallig? Want dan weet ik over wie je het hebt, die was uitgesloten :')

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:33

_Sim_ schreef:
Echt zonde Bianca! Ging je niet al een lichtje branden toen je langs hindernis het Landhek reed? Want daar was je met crosslopen niet langsgekomen. Nou ja, we hebben allemaal wel eens een stommiteit (of 2). :D

Nou...een klein beetje wel, maar dan ga je ineens zo aan jezelf twijfelen, maar toen ik dus die andere hindernissen zag staan dacht ik en dat je hoor je mij dan ook mompelen, ik ga verkeerd......toen viel het kwartje wel :D ach ja....lekker suf was het wel. Ik trok gelijk dat pad in mijn vizier en heb gewoon niet goed om me heen gekeken.... _/-\o_

JADE @ ik liep daar idd ook toen jij daar fout sprong, ik heb de foto gezien van de fotograaf....... := geweldig, maar hij had wel een engeltje op zijn schouder dat die camera heel was...... ;) Jij bent nu gediskwalificeerd neem ik aan.?? (dit gebeurde mij ook in Westerbork) Eigenlijk had je ook niet door mogen rijden, maar dat heb ik toen dus ook nog wel gedaan.....
SIM @ dat hek werd gefixt toen ik cross liep, vond het een vreemde uitgang.... :D hek is altijd hoger dan de rest eromheen. Hoorde dat er ook iemand is geweest die de L hindernis nam.
Laatst bijgewerkt door bianca1980 op 08-05-11 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

suuszoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:34

Nou sorry, dat wist ik niet !!! Het is me echt niet te doen om de foto's aan mensen op te dringen. Ze mogen ze van mij gewoon hebben. Ik zal in ieder geval even kijken waar ik ze ergens kan melden. Ging over z-pony's en m paarden.

Ik heb in ieder geval een fijne ochtend gehad. Ben erg blij dat er verder geen gekke ongelukken zijn gebeurt. Ik heb inderdaad met iemand gesproken over een ontzettend leuke, gretige pony. Heb geloof ik ook nog geholpen door een keer flink te roepen. Kon het gewoon niet laten.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:41

Arielle_ schreef:
Sim, was dat iemand met een bruin paard in een gele set toevallig? Want dan weet ik over wie je het hebt, die was uitgesloten :')

Het was idd wel een bruin paard maar of de amazone een gele set had weet ik niet meer zeker. Kan maar zo.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:46

Had geen gele set volgens mij die amazone. Zeker weten doe ik het ook niet. Was wel op het einde. Maar ze riepen om dat ze foutloos gecrosst had later. Want ze reed toen rustig terug naar de gaffel en sprong die.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:52

Meeste verslagen zijn positief .. mooizo *\o/*

Zal ook nog mijn verslagje hier doen van vandaag.
Dressuur ging wel goed, had ruim 65% en stond net aan (op 0,4 strafpunt) 2e. Maargoed, springen ging erg slecht: 3 balken, 1 stop en veel tijdfouten. Cross ging helemaal niet. 2 stops op 1 en toen heb ik de cross maar vrijwillig verlaten. Bij de tweede poging zaten we bovenop (omdat hij afzette en toen toch stopte) die hindernis en toen krabbelde hij weer terug. Ik had niet het idee dat hij het de derde keer wel zou aanpakken en had geen zin in verliespunten, dus toen gekozen zelf te stoppen.

Pony had zijn dag blijkbaar niet, jammer maar helaas, volgende keer beter. Gelukkig gister al met Bo lekker kunnen crossen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:53

Wat zonde Jetske! Jullie gingen zo goed de laatste tijd.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:58

Het was ook niet onze dag. Dressuur eigenlijk wel goed, was wel een braaf proefje, 182.
Losspringen ging mis, ging dwars door een oxer en dan is T zo voorzichtig dat ie bang wordt. 1 tm 3 in parcours goed, stop op 4 en dan gaat ie in de stress. Met een redelijk hoog tempo over de rest en onderweg nog een balk maar was allang blij dat ik bij de finisch was.

Bij het lossrijden was ie strontvervelend, wou niet richting starthok, scheeflopen en huppelen. Hij was zo heel dat ie elke afstand dicht liep.
Hij ging wel fijn van start en trok mooi 1 aan maar stak op het laatste moment heel vuil zn voeten in de champions. :( Daarna een flinke touch op hindernis 2 en op 3 liep ie weer het gat dicht dus daar ook een rotsprong. En bij hindernis 4 haakte die helemaal af. Dus ik heb het daar maar bijgelaten en rustig terug gestapt. Erg jammer dat het niet liep. Misschien wou ik onbewust zelf wel te graag. Vrijdag lekker naar Renswoude :D

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:04

Oh jongens, wat een sneue verslagen opeens :(:) . Balen Jetske en TeeGee! Verstandig dat jullie stopten, maar wel oerzonde.

Bianca: wat een supergaaf filmpje!! Hartstikke leuk om het parcours weer terug te zien en ontzettend lachen (en mazzel) dat je opeens weer bij hindernis 8 uit kwam!!!

Joyce, gefeliciteerd met je mooie debuten. Dat is nog eens lekker!! Zou je verhaaltje over Kreamh willen schrijven voor onze nieuwsbrief? Hoeft maar klein stukje te zijn!

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:09

zo te lezen hebben de meeste ruiters heerlijk gereden.! goed gedaan.
Voor ruud en bij wie het nog meer niet zo goed ging :(:)

Ik ga gewoon blijven trainen op het water. En de volgende cross ga ik er een keer naar toe stappen. misschien helpt dat.
De aanhouder wint zeg ik dan altijd maar. ooit zal het eens goedkomen ;)

Zijn er al foto's? :+

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:14

JETS en TG @ een dikke knuffel, volgende keer weer met een schone lei van start.. :(:)

wendietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:18

hallo :-D

iedereen die prijs gereden heeft : GEFELICITEERD !!!!!!
mijn dagje was ook fijn. had eigenlijk een tweede paard bij me moeten hebben maar die heb ik thuis gelaten omdat ze helaas niet helemaal in orde was :-(
remy ( remember me ) liep in het M een hele mooie fijne dressuurproef die helaas met wat weinig punten beoordeeld is. maar goed, het is en blijft jury sport. dus dat was voor mij ( en zeker omdat ik zelf jury ben ) ff balen. het zonnetje maakte gelukkig veel goed ;-)
bij het inspringen liep remy erg lekker, wilde niets aanraken :-D maar zodra we de ring ingingen.. oei oei haha. ik had dus dus een vrolijke gekke remy, en had twee balken af, maar goed. zo is het beestje nu eenmaal, zal wel eens goed komen met hem :-P
op weg naar de cross stond ie al op zijn achterste benen en wilde hij niet echt doen wat ik van hem vroeg.. toen wist ik al genoeg :-S het zou een moeilijk ritje gaan worden om mijn paardje onder controle te houden. gelukkig viel dat reuze mee. de eerste paar hindernissen neemt hij dan altijd wat moeizaam, beetje te laat terugkomen op de sprong, maar hij red zich gelukkig steeds goed. verder heeft hij een fijne cross gelopen in een erg mooie tijd, 5.13 ( optimale tijd was 5.32 )
dit resulteerde in een tweede plaats :-D mooie podiumplaats dus

mooi resultaat op een zeer mooie dag vandaag

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:19

Jetske & TG balen! :(:)
Moet zeggen dat het mij opviel op de uitslagenlijst dat er heel veel mensen waren uitgesloten in de cross in de L.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:23

Wat zuur zeg Jetske en TG. :(:)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:23

EvelienH schreef:
Jetske & TG balen! :(:)
Moet zeggen dat het mij opviel op de uitslagenlijst dat er heel veel mensen waren uitgesloten in de cross in de L.

oohh...staat er dan ook een hindernislijst bij ?? dat is dan namelijk leuker om te zien waar knelpunten zaten anders zegt het ook zo weinig.(of mij eigenlijk niets)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:24

het zal wel gewoon de uitslagenlijst op het bord bij het secretariaat zijn wat Evelien bedoelde.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:24

Wat jammer dat niet iedereen fijn gereden heeft, een dikke :(:) voor Jetske en TG.
Was het zo'n zware cross voor de L/M, dat er zoveel mensen niet gefinisht zijn?
Ben er niet geweest dus heb geen idee

edit: typfout
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 08-05-11 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:26

Nee, zag het vanmiddag op het terrein misschien komt er nog wel een lijst online. Er waren veel stops op 1, dat heb ik wel meegekregen.

Evie, het L was zeker niet zwaar. Het M heb ik niet gelopen dus durf het niet te zeggen.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:32

_Sim_ schreef:
het zal wel gewoon de uitslagenlijst op het bord bij het secretariaat zijn wat Evelien bedoelde.

natuurlijk, het is vandaag nog crossen.... :P dat zou wel heel snel als het nu al op internet staat. 1 dagje hangen en niks doen lijkt gelijk alweer een paar dagen... :D

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:32

Het M was ook echt goed te doen. Bodem was super aan gewerkt maar her en der wel mul en misschien in combinatie met de warmte toch erg zwaar?

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:36

Arielle_: Vervelend dat er iemand achter de hindernis stond en dat je paard daardoor afgeleid werd...
Sannnn: Super voor een debuut :j
Leliaardje: Netjes, en leuk verslag met mooie foto's
marielle123: Rij je de waterbak hetzelfde aan als met training? Die van mij had eerst een waterfobie, maar nu ik hem terugneem naar stap loopt hij er eigenlijk altijd zo in. :)
Henrieke: Zonde dat je HC startte! :D Super gedaan hoor ;)
annikavolder: Mooie dressuurpunten! Fijn dat het vertrouwen in de cross er weer is
Jetske: Super voor je 1e keer met Borex, direct foutloos! :D wel jammer met Lasko...
Motje11: Haha wat goed, binnendoor bij 6 ;) Ik durfde dat nog maar niet aan
jipje_niekje: Super, en mooi dat je paard er ook plezier in heeft! :D
KarinL: Jammer dat het niet helemaal lekker ging, maar toch mooi rond met je haf bij de paarden toch ;)
yvetjes: Je was niet de enige met tijdfouten in het springparcours, er waren er behoorlijk wat meer.
madelene: Je moet maar gauw over naar de M :))
Marjan1984: Mooi debuut ;)
Ruud_O: Balen dat je nog net een 3e stop op de laatste van het springparcours had...
Bianca1980: Oooh wat zonde dat je de weg kwijt was, maar wel heel leuk om te zien in je filmpje :D Je commentaar er ook bij _O- Andere filmpje heb ik nog niet gekeken, internet is megesloom want ik ben ook bezig met uploaden (al 3,5 uur :\)
Venthe: Je paard heeft wel conditie aan de hartslag te zien! Netjes gereden :D
mar_fay: Mooi debuut!
muts_marijke: Zonde...
Marit: Netjes hoor met je C'tje direct in de L :j En super gereden in het M :)
EvelienH: Jammer dat je dressuurpunten zo tegenvielen, maar dat vind ik met crossen altijd een beetje moeilijk, de een jureert bijna nog strenger dan een normale dressuurwedstrijd en bij de andere jury haalt de 1e plaats zo 75% ;)
vera_pino: Gefeliciteerd met je 1e prijs!
x_joyce_x: Super debuten en gefeliciteerd met je prijzen!
Jade91: Oeps haha, ben ook wel benieuwd hoe die foto geworden is dan :P
TeeGee: Zonde dat het niet wou...
wendietje: Gefeliciteerd met je prijs